0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بریدا
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بریدا

درباره بریدا

داستان‌نویسی برای تمام جهان

«پائولو کوئلیو دِ سوزا» نویسنده‌ی سرشناس برزیلی است که سال ۱۹۴۷ در ریودوژانیرو متولد شد. کوئلیو تا کنون بیش از سی عنوان کتاب منتشر کرده که بعضی از آن‌ها با اقبالی کم‌تکرار مواجه شدند. همین امر باعث شده آوازه‌ی این نویسنده به سراسر جهان رسیده باشد و آثارش به دل مخاطبان بی‌شماری نشسته باشد. زندگی پرفرازونشیب کوئلیو، مایه‌های بسیاری در اختیارش گذاشته تا به مددشان رمان‌هایی عمیق بنویسد که از مرگ، عشق، جنون، رنج، فلسفه و مذهب سخن بگوید و عموم آثارش از زمینه‌های روان‌شناسی قوی بهره گیرند. «کیمیاگر»، «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد»، «یازده دقیقه»، «کنار رود پیدرا نشستم و گریستم»، «ساحره‌ی پورتوبلو»، «زَهیر»، «بریدا»، «شیطان و دوشیزه پریم»، «خاطرات یک مُغ»، «جاسوس» و «خیانت» برخی از آثار شاخص نویسنده‌ی برزیلی هستند.


همدلی از هم‌زبانی بهتر است!

مسائل ماورایی و آموزه‌های عرفانی و ماورایی یکی از زمینه‌های اصلی و پررنگ در آثار پائولو کوئلیو است که با توجه به تجربیات و قلمش ماجراهای جذاب و جالبی در این زمینه خلق کرده است. ماجراهایی که توجه مخاطبان زیادی از سراسر دنیا را به خود جلب کرده است؛ مخاطبانی با زبان و دین و آیین و باورهای متفاوت که هر چند در بسیاری از باورها و مناسک با هم تفاوت دارند، اما در روح پرستش و هستی‌شناسی با یکدیگر و با تفکرات و نظرات کوئلیو نزدیکی زیادی دارند و پیامش را درک می‌کنند و با آن همراه می‌شوند.


برگرفته از حقیقت

بر خلاف داستان کیمیاگر که چوپان جوانی در جستجوی کیمیا دیار خود را ترک می‌کرد، در بریدا دختر جوانی به جستجو بر می‌آید. بریدا دختر ایرلندی جوانی است که دوست دارد جادوگری بیاموزد. داستان از ایرلند شروع می‌شود. کوئلیو قهرمان واقعی داستان بریدا را در یکی از سفرهایش از ملاقات کرده بود و پس از موفقیت کتاب کیمیاگر، داستانش را روایت کرد. بریدای داستان کوئلیو دختری بیست‌ویک ساله است که برای مدتی به جنبه‌های مختلفی از جادوگری علاقه داشته و آن را پیگیری می‌کرده، ولی تصور درستی از جادو و جادوگری نداشته است.


از ماه و از خورشید

بریدا برای آموختن جادوگری، به سراغ استاد شناخته شده و قابل احترامی می‌رود که صدها شاگرد داشت. این استاد که «ویکا» نام دارد و تقریبا دو برابر بریدا سن دارد، زمانی عقیده داشت با تغییر دادن شاگردانش می‌تواند دنیا را تغییر دهد. او در نخستین ملاقات از بریدا می‌پرسد برای چه می‌خواهد جادوگری بیاموزد؟ و بریدا پاسخ می‌دهد: برای این که بتوانم به پرسش هایی که درباره‌ی زندگی دارم پاسخ بدهم و برای شناختن نیروهای مرموز، رفتن به آینده و سفر به گذشته. ویکا از همان ابتدا فهمید که در مقابل خود دیگرش ایستاده است. کوئلیو در این کتاب از دو سنت جادوگری سخن می‌گوید. سنت ماه و سنت خورشید. سنت خورشید به نوعی راهی عمومی و جهانی برای رسیدن به جهان ابدی است و یک اصل مهم دارد. اعتماد به شب تاریک ایمان. اما سنت ماه، سنت جادوگری آیینی و کهنی است که برای رسیدن به آن باید تمرین‌ها زیاد و دشوار و مشقات فراوانی را تحمل کرد. بریدا،‌ داستان همراهی جوینده‌ای در راه تعالی است.


آثار پائولو کوئلیو در آوانامه

کتاب صوتی «بریدا» چهارمین اثر از «پائولو کوئلیو» است که توسط نشر صوتی آوانامه و این‌بار با همکاری «نشر عطر کاج» تولید و منتشر شده است. ترجمه‌ی اثر بر عهده‌ی «سیده مریم کشفی» بوده و «شیما درخشش» آن را روایت کرده است. پیش از این سه عنوان از مهم‌ترین رمان‌های کوئلیو توسط آوانامه صوتی شده‌اند: «کیمیاگر» با صدای زنده‌یاد «احمد گنجی»، «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد» با اجرای «سارا فیض» و «جاسوس» با صدای «شیما درخشش»، «مهیار ستاری» و «مهدی صفری».

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
263.۸۶ کیلوبایت
مدت زمان
۰۴:۴۱:۲۳
نویسندهپائولو کوئلیو
مترجمسیده مریم کشفی
راویشیما درخشش
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۳.۸۶ کیلوبایت
۰۴:۴۱:۲۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
اجرای روان 🎙️

فقط با صدای خانوم شیما درخشش به کتاب چهار ستاره دادم وگرنه به خود داستان کتاب سه ستاره هم به سختی میشد داد

4
(1)
اجرای روان 🎙️ (1)
75,000
٪30
52,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بریدا
٪30
بریدا
پائولو کوئلیو
آوانامه
4
(1)
اجرای روان 🎙️ (1)
75,000
٪30
52,500
تومان