0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فروافتادگان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فروافتادگان

درباره فروافتادگان

گورکی یعنی تلخ. نامی که به خوبی بیانگر اوضاع معیشتی و اجتماعی مردم شوروی در دوران حکومت کمونیستی و پیش از آن است. ماکسیم گورکی نویسنده‎ای ژرف اندیش و مردمی بود که در اغلب آثار خود دغدغه و رنج طبقه‌ی کارگر را به تصویر می‌کشید. او صدای قشر ضعیف جامعه به شمار می‌آمد و خواهان دگرگونی اجتماعی، سیاسی و فرهنگ روسیه بود.


ماکسیم گورکی نام ادبی الکسی ماکسیموویچ، نویسنده‌ی روس و بنیان‌گذار ادبیات سوسیالیست واقع‌گرایانه در دوره‌ی کلاسیک است. پس از جنگ جهانی دوم، مکتب سوسیالیست هم‌زمان با شکل‌گیری انقلاب‌های کارگری به حکومت‌های کشور‌های کمونیستی پا گذاشت. این مکتب به زندگی مردم نیاز‌مند و کارگر توجه زیادی دارد مشکلات طبقاتی را بیان می‌کند و فعالیت‌های مدنی را حق معترضان می‌داند.

ماکسیم گورکی قبل از آن‌که نویسنده‌ای به‌نام شود، چندین شغل عوض کرد که همه‌ی آن‌ها سِمت‌های دولتی در امپراطوری روسیه بودند. این تجربیات تاثیر زیادی روی افکار او برای نوشتن کتاب‌هایش گذاشت. او در آن زمان تنها نویسنده‎‌ای بود که به افراد پایین‌دست جامعه اهمیت می‌داد و از حقوق آن‌ها دفاع می‌کرد. هم‌چنین گورکی بسیار تلاش کرد روند اجتماعی، سیاسی و فرهنگی روسیه را تغییر دهد. او معتقد بود شخصیت‌های آثارش ذاتا انسان‌های فهمیده و آگاهی هستند که اوضاع بد جامعه و تحقیر‌ها، آن‌ها را به زانو در‌آورده است. او بر پایه‌ی همین اعتقادات بار‌ها با حکومت تزار مخالفت کرد، چندین بار‌ دستگیر شد، به زندان رفت ولی دست از مبارزات سیاسی بر‌نداشت.

ماکسیم گورکی در طول فعالیت ادبی‌اش،کتاب‌های مهم و تاثیر‌گذاری نوشت. یکی از این نوشته‌ها، رمان «در اعماق» است که از جهاتی به کتاب مادر شباهت دارد و در آن زندگی افراد فقیر و ناتوان را ترسیم کرده است. از آثار دیگر گورکی می‌توان به کتاب‌های «بیست و شش مرد و یک دختر»، «آواز طوفانی مرغان» و «دوران کودکی من و کودکان خورشید» است. او تاکنون پنج بار نامزد دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات شد ولی هرگز آن را دریافت نکرد.


فروافتادگان داستان زندگی خانواده‌ای است که در یک دهکده زندگی می‌کنند اما با شیوع یک بیماری زندگی آن‌ها تغییر می‌کند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
178.۴۲ کیلوبایت
مدت زمان
۰۳:۰۸:۳۵
نویسندهماکسیم گورکی
مترجمسعید نفیسی
راویاشکان فتولی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷۸.۴۲ کیلوبایت
۰۳:۰۸:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
60,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فروافتادگان
فروافتادگان
ماکسیم گورکی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
60,500
تومان