0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دوباره والد خودت شو
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب دوباره والد خودت شو

نویسنده:
یونگ کنگ چان
ناشر:
داهی
درباره دوباره والد خودت شو

زمانی که ۱۷ سالم بود اولین کتاب کمک به خود را خواندم. اسم کتاب را به‌خاطر نمی‌آورم اما هنوز یکی از تمرین‌هایی که در کتاب بود را به یاد دارم. ابتدا تصور کنید جوانی شما مقابل شما نشسته است و مشکلی دارد. شما باید براساس تجربیاتی که درطول این سال‌ها به‌دست آورده‌اید او را تشویق و نصیحت کنید. وقتی یک قدم از خود جوانتان آن طرف‌تر می‌روید برای خودِ جوانتان آسان‌تر است تا ترس‌ها و علایقش را به اشتراک بگذارد و برای مشکلات دنبال راه‌حل باشد. این تمرین به شما کمک می‌کند تا برخی از مشکلاتی که از کودکی به دوش می‌کشید را حل کنید.


کتاب دوباره والد خودت شو برخی از این راهکارها را با شما به اشتراک می‌گذارد. به‌جای تمرکز بر روی خودِ جوانتان به دو جنبۀ مغز خواهیم پرداخت: کودک درون و والد درون.


در این کتاب بررسی می‌کنیم که چگونه این دو جنبه را وفق دهیم به‌گونه‌ای که بتوانند با هم مانند یک تیم کار کنند. این مفهوم تقریباً شبیه روش‌های درمانی داخل خانواده است که سه بخش اصلی دارد؛ از جمله: تبعیدیان، مدیران و آتش نشانان. من درمانگر نیستم و نمی‌خواهم از این مفهوم اینجا استفاده کنم. اگر علاقه داشتید می‌توانید بیشتر درمورد روش‌های درمانی داخل خانواده خودخوانی کنید؛ مانند کتاب مرحله‌به‌مرحله راهنمایی تا بهبودبخشیدن به کودک درون شما با استفاده از روش‌های درمانی داخل خانواده. روش‌های پیشرفتۀ روان‌درمانی از جی ارلی.


اطلاعاتی که در این کتاب به اشتراک می‌گذارم براساس دانسته‌های درونی خودم است و برای خودم استفاده می‌کنم. اگر فکر می‌کنید به هر نحوی با شرایط شما سازگار است می‌توانید از آن استفاده کنید. مهم‌تر از همه این کتاب به شما آگاهی می‌بخشد. بدون تمرین برای رسیدن به این آگاهی و بدون توجه به اینکه ما کنترلی بر افکار خود نداریم، ممکن است احساساتمان ما را غافلگیر کنند و خاطرات گذشته، ما را به دام بیندازد. برای من شخصاً آگاهی به‌معنی تمرکز در زمان حال و توجه و آگاه‌بودن از افکار و احساسات روحی و جسمی‌ام است. رسیدن به این آگاهی را می‌توانید در هر مکانی تمرین کنید حتی به هنگام خوردن غذا. آگاه‌بودن یک نوع وضعیت روحی به‌شمار می‌رود و هر فردی با تمرین‌کردن می‌تواند به آن دست یابد.


آگاه‌بودن همچنین می‌تواند یک نوع مدیتیشن محسوب شود اما بدون آداب و رسوم و نشستن روی کوسن‌های مدیتیشن و پا روی هم انداختن و تکرار جملات آن. هرچند که من خودم هر صبح کمی با آداب و رسوم، مدیتیشن انجام می‌دهم.


این کتاب، مناسب برای افرادی است که در کودکی آسیب دیده‌اند و نیازهایشان محقق نشده است. اگر دوست دارید والدینتان به شما عشق بورزند و این خواسته محقق نشده است یا نسبت به آن‌ها بی‌احساس شده‌اید، این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا توسط خودتان به آرامش برسید.


می‌توانید یاد بگیرید والدی محبوب و حامی خود باشید.


مهم نیست والدین شما در قید حیات هستند یا نه. اگر در گذشته کاری بوده است که موفق نشدند در حق شما انجام دهند می‌توانید یاد بگیرید خودتان آن را انجام دهید.


در بخش اول این کتاب به این دانش می‌رسید که ارتباط والد ـ فرزندی فقط یک ارتباط بیرونی نیست. بلکه شامل ارتباط بین والد درون و کودک درون می‌شود. همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه در این دو بخش از وجودمان تعادلی وجود ندارد و چطور می‌تواند به ما آسیب برساند. در قسمت دوم کتاب به والد درون می‌پردازیم و به او کمک می‌کنیم تا پیشرفت کند و برای کودک درونمان والد خوبی شود. و در پایان به کودک درونمان کمک می‌کنیم تا دردهای قدیمی عاطفی خود را پیدا کند و بهبود بخشد.


دوباره عرض می‌کنم از آنجایی که معلم هستم بسیاری از این دیدگاه‌ها را از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان به اشتراک می‌گذارم. بنابراین اسم افرادی که در این کتاب ذکر شده است را به‌علت حفظ حریم شخصیشان تغییر می‌دهم.


اکنون بیایید با یادگرفتن ارتباط پیچیده بین والدین و کودکان و اینکه این ارتباط، چگونه در ذهن ما رخنه می‌کند شروع کنیم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
736.۰۰ بایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسندهیونگ کنگ چان
مترجمنجمه سالاری
ناشرداهی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Parent yourself again
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
115,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۳۶.۰۰ بایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی

نمایش 1 نقد دیگر
5
(3)
39,000
٪50
19,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دوباره والد خودت شو
٪50
دوباره والد خودت شو
یونگ کنگ چان
داهی
5
(3)
39,000
٪50
19,500
تومان