0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دیزی میلر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دیزی میلر

نویسنده:
هنری جیمز
درباره دیزی میلر

شبی که دیزی، زیر نور ماه، در ویرانه‌های کولوسئوم، کنار مردی جوان به آسمان چشم دوخته، جایی که همه‌ چیز باید آرام و زلال باشد و جای هیچ ترسی بین آن‌ها نباشد، دست سرنوشت به سراغ دخترک می‌آید. کمی بعد، شنونده‌ این رمان کوچک شوکه می‌شود.

«دیزی میلر» رمان کوتاه، جذاب و گیرایی است که با صدای متین بختی سازگاری مناسبی دارد و شنونده را میخکوب می‌کند؛ رمانی که با تخیل شما دوست می‌شود و فضایی به یادماندنی برایتان می‌سازد. این رمان را هنری جیمز سال ۱۸۷۸ نوشت و هنجارهای جامعه‌ خودش را زیر پا گذاشت. آیا رمان‌های سنت‌شکن آن زمان هنوز هم پیشرو به حساب می‌آیند؟

دیزی دختری امریکایی است که خانواده‌ ثروتمندی دارد. او با مادر و برادرش دور دنیا سفر می‌کند و قرار است برای تعطیلات به دریاچه‌ لمان بروند. داستان با ماجرای آشنایی آقای وینتربورن و دیزی میلر شروع می‌شود. وینتربورن نیز یک اشراف‌زاده‌ امریکایی است که اتفاقی با دیزی آشنا می‌شود. وینتربورن از همنشینی با دیزی خیلی خوشحال است، اما باید به رم سفر کند و نمی‌تواند بیش از این، به دیدار دلنشین‌شان ادامه دهد. او به دیزی قول می‌دهد که در رم دوباره به دیدارش رود و شیرینی این همنشینی را تازه کند. و همین‌طور هم می‌شود، آن‌ها در رم دوباره همدیگر را می‌بینند، اما این دیدار آن‌قدری که انتظارش می‌رفت شیرین باقی نمی‌ماند و وینتربورن متوجه می‌شود که... مهم نیست که شخصیت‌های جدیدی که وارد این رمان می‌شوند، دقیقا در کجای داستان قرار می‌گیرند و حضورشان چه شخصیت‌های دیگری را وارد داستان می‌کند، همه‌ این‌ها بستگی به دیزی دارد. اوست که فرمان این رابطه را در دست دارد. حال به نظر شما چه اتفاقی رخ می‌دهد و سرنوشت دیزی میلر چه می‌شود؟ سؤالی که هنگام شنیدن این رمان ذهنتان را درگیر ‌می‌کند این است که آیا دیزی میلر در اتفاقات پیشِ رو و در مواجهه با افراد جدید، مقصر است یا فرهنگی که دیزی در آن بزرگ شده است؟ اصلا‍ً می‌توان تقصیر را بر گردن کسی گذاشت؟ آن چیزی که در چشمان مظلوم دیزی می‌بینیم، معصومیت است یا گستاخی؟

رمان صوتی «دیزی میلر» روایت‌گر قدرت تعصب است. در این رمان، هنری جیمز، آداب و رسوم اجتماعی را مقابل خواسته‌های طبیعی قرار می‌دهد. او دوست داشت هویت یک زن در جامعه قرن نوزدهم را به تصویر بکشد که از همه قراردادهای اجتماعی سرپیچی می‌کند، درحالی‌که هنوز تصویری از معصومیت کودکانه در شخصیتش باقی مانده. رمان کوتاه «دیزی میلر» بر هویت، شخصیت و آزادی زن تأکید می‌کند، موضوعاتی که همیشه یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها و جنبش‌ها را حول محور خود شکل‌ داده است و همه این‌ها (آن هم در زمانه‌ای که چنین موضوعاتی هنجارهای جامعه را تشکیل می‌دهند) این رمان را یکی از مهم‌ترین آثار قرن نوزدهم می‌کند.

این کتاب مناسب همه‌ علاقه‌مندان داستان‌های عاشقانه و کلاسیک امریکایی است. فضاسازی داستان‌های عاشقانه ذوق خاصی می‌خواهد که متین بختی در این کتاب به‌خوبی این فضا را می‌سازد و کماکان به شنونده مجال تجزیه و تحلیل می‌دهد برای تخیل و رؤیاپردازی.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
146.۱۰ کیلوبایت
مدت زمان
۰۲:۳۵:۳۳
نویسندههنری جیمز
مترجممحمود گودرزی
راویمتین بختی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۶.۱۰ کیلوبایت
۰۲:۳۵:۳۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
اجرای روان 🎙️

شنیدن این کتاب خیلی از خاطراتم رو برام زنده کرد.

5
(1)
اجرای روان 🎙️ (1)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دیزی میلر
دیزی میلر
هنری جیمز
نوین کتاب
5
(1)
اجرای روان 🎙️ (1)
48,000
تومان