0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آموزه‌ های وحی

معرفی، خرید و دانلود کتاب آموزه‌ های وحی

گفتارها و نوشته‌های قرآنی
درباره آموزه‌ های وحی

کتابی که اکنون پیش روی خواننده گرامی قرار دارد، بخش‌هایی از رساله عملیه استاد شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر با نام الفتاوی الواضحه است که در آن جنبه‌هایی از موضوع عبادت در اسلام بررسی شده است. الفتاوی الواضحه اولین بار در ماه رمضان ۱۳۹۶ق (شهریور ۱۳۵۵ش) به چاپ رسید. شهید صدر این رساله را بر اساس ضرورت تحول رساله‌های عملیه و به‌هدف ارائه احکام اسلامی به مسلمان معاصر با شیوه‌ای جدید و به‌روز و متناسب با تحولات تمدنی به‌رشته تحریر درآورد. ازاین‌رو ضمن بررسی و نقد کاستی‌های موجود در رساله‌های رایج طرحی متفاوت را برای نگارش رساله عملیه پی ریخت.

او این رساله را با مقدمه‌ای اعتقادی بر اساس مباحث نوین فلسفی و نیز روش حساب احتمالات در اثبات عقاید، آغاز می‌کند؛‌ زیرا عقیده پایه عمل به شریعت است و مکلفی که می‌خواهد به احکام شریعت عمل کند شایسته است طرحی کلی از عقاید و دلایل آن‌ها داشته باشد.

شهید صدر در پایان جلد اول رساله عملیه‌اش که بخش عبادات شریعت اسلامی را دربر‌می‌گیرد، برای تبیین سیمای کلی عبادت در اسلام، بخش ویژه‌ای را در نظر گرفته و مطالب ناب و ارزشمندی را در این باره به مقلدان ارائه کرده است. شهید صدر در این بخش ابتدا به این موضوع می‌پردازد که چرا عبادت نیازی همیشگی برای همه انسان‌هاست و چه نقشی را در مسیر تمدنی انسان ایفا می‌کند. سپس ویژگی‌های کلی عبادات را تبیین می‌کند و از این رهگذر فهمی دقیق‌تر و عمیق‌تر از مفهوم و کارکرد عبادت را به‌دست می‌دهد تا مکلفی که می‌خواهد از طریق رساله عملیه به همین احکام عمل کند، دیدگاهی روشن‌تر داشته‌ باشد و آگاهانه‌تر به عبادت بپردازد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
539.۰۰ بایت
تعداد صفحات
123 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۶:۰۰
نویسندهآیت‌الله سیدمحمدباقر صدر
مترجمنرگس خسروی
ناشردارالصدر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۶
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۳۹.۰۰ بایت
۱۲۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
10,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آموزه‌ های وحی
آموزه‌ های وحی
گفتارها و نوشته‌های قرآنی
دارالصدر
0
(بدون نظر)
10,500
تومان