0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چند گفتار درباره ی توتالیتاریسم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چند گفتار درباره ی توتالیتاریسم

درباره چند گفتار درباره ی توتالیتاریسم

درباره‌ی گردآورنده و مترجم گفتارها

دکتر «عباس ملک‌زاده میلانی» پژوهشگر، نویسنده و مترجم ایرانی ساکن آمریکاست که سال ۱۳۲۸ در تهران متولد شده است. میلانی اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کند و به‌عنوان مدیر برنامه‌ی مطالعات ایرانی در دانشگاه استنفورد مشغول به کار است. بیشتر فعالیت ادبی او به حوزه‌ی تاریخ سیاسی مربوط می‌شود. تاکنون بیش از ده کتاب با تألیف یا ترجمه‌ی عباس میلانی منتشر شده است. مشهورترین ترجمه‌ی او را می‌توان کتاب «مرشد و مارگریتا» اثر سترگ «میخائیل بولگاکف» دانست. «چند گفتار درباره‌ی توتالیتاریسم»، «دولت و جامعه‌ی مدنی»، «بنیادهای مسیحیت» و مجموعه‌ی سه‌جلدی «جریان‌های اصلی در مارکسیسم» از دیگر آثار حائز اهمیتی هستند که میلانی به فارسی برگردانده است. اما در بین آثار تألیفی او، کتاب «معمای هویدا» را می‌توان مطرح‌ترین اثر قلمداد کرد. «تجدد و تجددستیزی در ایران» و «انسان‌گرایی در سعدی» دو مورد از آثار مهم عباس میلانی هستند که در ایران نیز به چاپ رسیده‌اند. میلانی اما دو اثر دیگر نیز نوشته که تابه‌حال در ایران اجازه‌ی انتشار نیافته‌اند. یکی «ایرانیان نامدار» است و دیگری که «نگاهی به شاه» نام دارد، به سبک و سیاق نگارش کتاب معمای هویدا، این بار زندگی محمدرضا پهلوی را روایت و بررسی می‌کند.


درباره‌ی نویسندگان گفتارها

چند گفتار درباره‌ی توتالیتاریسم، مجموعه‌ای است از مقالات پنج نویسنده و متفکر بزرگ در باب توتالیتاریسم. دکتر میلانی این مجموعه را نخستین بار در سال ۱۹۸۸ در آمریکا به چاپ رساند اما انتشار کتاب در ایران چهارده سال پس از چاپ آن در آمریکا میسر شد. میلانی کتابش را پس از مقدمه‌ای کوتاه، با نام بزرگ «فئودور داستایوسکی» آغاز می‌کنم؛ نویسنده‌ی نام‌آشنای روس که «برادران کارامازوف»، «جنایت و مکافات»، «ابله»، «شیاطین»، «یادداشت‌های زیر زمین» و «شب‌های روشن» و چندین اثر درخشان دیگرش او را جاودانه و دست‌نیافتنی کرده. نویسنده‌ی دوم «سرگئی نچائف» است؛ آنارشیست قرن نوزدهم روسیه و از اعضای جنبش نیهیلیسم روسیه. نویسنده‌ی سوم «چسلاو میلوش»، شاعر، نویسنده، مترجم و دیپلمات لهستانی-آمریکایی است که سابقه‌ی دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات را هم دارد و آثار نظم و نثر بسیاری از خود به جا گذاشته است. نویسنده‌ی چهارم هم «میلان کوندرا»ی معروف است؛ رمان‌نویس چک‌تبار و خالق آثاری چون «بار هستی»، «شوخی»، «هویت»، «جاودانگی» و «عشق‌های خنده‌دار» که چندی پیش چشم بر این جهان فروبست. آخرین نویسنده «لِشِک کولاکوفسکی» است. کولاکوفسکی فیلسوف و مورخ لهستانی است که بیشتر با تحلیل‌های انتقادی‌اش بر اندیشه‌های مارکسیستی شناخته می‌شود و آثاری هم در این زمینه نوشته است؛ مجموعه‌ی سه‌جلدی «جریان‌های اصلی مارکسیسم»، تاریخ فلسفه‌ی مارکسیسم را دوره و بررسی می‌کند.


درباره‌ی گفتارها

از داستایوسکی مقاله‌ی «مفتش بزرگ» انتخاب شده که در واقع پنجمین فصل از رمان «برادران کارامازوف» است که به‌طور مستقل نیز قابل بحث و تأمل است و در طول سالیان، بسیار مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. عباس میلانی از نچائف، مقاله‌ی «رساله‌ی عملی برای یک انقلابی» را برگزیده که از بخش‌های کوچک‌تری چون شیوه‌ی برخورد یک انقلابی با خود، رفقایش و جامعه، شیوه‌‎ی برخورد یک سازمان با خلق و اصول کلی تشکیلات و شبکه‌های شاخه‌های مختلف تشکیل شده است. مقاله‌ی «ذهنِ دربند»، چیزی است که از میلوش در این کتاب نقل شده. این مقاله، سه پاره‌ی نخست از کتابی است که میلوش سال ۱۹۵۳ با همین نام منتشر کرده است و پس از یک یادداشت و یک پیش‌گفتار، در فصولی با عناوین «مورتی بینگ»، «نگاه به غرب» و «کتمان» طولانی‌ترین مقاله‌ی کتاب را تشکیل داده است. مقاله‌ی کوندرا «رمان و اروپا» نام دارد و نخستین بار در سال ۱۹۸۴ منتشر شده است. این مقاله که در ده بند نوشته شده، تلفیقی است شنیدنی از ادبیات و فلسفه. در پایان هم به کولاکوفسکی و مقاله‌ی «توتالیتاریسم و فضیلت دروغ» می‌رسیم. او در این مقاله نیز از استبداد کمونیستی سخن می‌گوید که سال‌ها فکر و مطالعاتش را به خود مشغول کرده بوده.


کتاب صوتی چند گفتار درباره‌ی توتالیتاریسم

نشر صوتی آوانامه با همکاری «نشر اختران» کتاب صوتی «چند گفتار درباره‌ی توتالیتاریسم» با گردآوری و ترجمه‌ی «عباس میلانی» را منتشر کرده است. گویندگی اثر هم بر عهده‌ی «تایماز رضوانی» بوده است. آوانامه پیش‌تر نسخه‌ی صوتی زندگی‌نامه‌ی «امیرعباس هویدا» را هم به قلم دکتر میلانی تولید کرده است. این کتاب را «امید تقوی» اجرا کرده و «معمای هویدا» نام دارد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
398.۸۶ کیلوبایت
مدت زمان
۰۶:۵۹:۱۰
نویسندهفئودور داستایفسکی
نویسنده دومبه قلم جمعی از نویسندگان
نویسنده سومسرگئی نچایف
مترجمعباس میلانی
راویتایماز رضوانی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۰۵
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۹۸.۸۶ کیلوبایت
۰۶:۵۹:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

چرا جن زدگان داستایوفسکی صوتی نمی‌شود!!!!؟

3.5
(2)
84,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چند گفتار درباره ی توتالیتاریسم
چند گفتار درباره ی توتالیتاریسم
فئودور داستایفسکی
آوانامه
3.5
(2)
84,000
تومان