0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از فرزندت بهترین بساز

معرفی، خرید و دانلود کتاب از فرزندت بهترین بساز

درباره از فرزندت بهترین بساز

مثالی از لحظاتی در چند هفته‌ی پیش بیاورم.

خانواده‌ی ما تازه صندلی‌های خود را از آن میز حصیری که شام مورد علاقه‌ی دخترم یعنی مرغ کبابی، پاستا و سبزیجات روی آن صرف شد، عقب کشیده بود. شوهر و پسر دوازده‌ساله‌ام، اِثان برای پرتاب توپ‌های گلف بیرون زدند و آن عصر کش‌دار تابستانی را در اختیار من و دختر چهارده‌ساله‌ام، اِوا گذاشتند. ما پشت آن میز لنگر انداخته بودیم و سفرهای این سه هفته‌ی آخر را مرور می‌کردیم: اردوی تابستانی و پس‌ازآن سفر با دوستان فرهنگ‌سرا. دلم برایش تنگ شده بود.‌ دختر صدوهفتادوهفت سانتی‌متری‌ام بزرگ می‌شود، آن‌هم به‌سرعت. این زن جوانی که در مقابل من است حیرت‌زده‌ام می‌کند. در کمال تعجب من، آن شب او با من درباره‌ی همه‌ چیز در زندگی‌اش حرف ‌زد ـ جدی حرف می‌زد ـ از پسرها، دوستانش، از خدا. در یک‌لحظه متوجه تغییر ظریفی بین خودمان ‌شدم. البته که من هنوز مادرم؛ اما دارم به یک دوست تبدیل می‌شوم. او هنوز هم به من نیاز دارد، اما متفاوت از یک دهه‌ی گذشته. رابطه‌ی ما به‌جای جدیدی کشیده می‌شود. به‌طور غریزی می‌دانم که دخترم سفر کودکی را به پایان رسانده و اکنون در مسیر بزرگ‌سالی حرکت می‌کند. بر پایه‌ی تربیت گذشته‌اش، رو به‌سوی فردا، به من می‌رسد و از من می‌گذرد؛ و من متحیر به تماشا نشسته‌ام.

آن چهره‌ی شاداب دوساله‌اش با چال گونه‌هایش، هیجان مشتاقانه‌اش در پنج‌سالگی، روحیه‌ی پرنشاط و اراده‌اش در ده‌سالگی و دگردیسی‌اش به نوجوانی را یک سال بعدازآن به خاطر می‌آورم. حالا، لمیده روی میز حصیری و در حال لذت بردن از اکتشافات نوجوانی‌اش، در شگفتم که رابطه‌ی ناگسستنی ما که در نوزادی او شکل گرفت و همواره در حال تغییر است، به‌عنوان مهم‌ترین عنصر در این سفر مادر و دختری ما باقی‌مانده است. البته که اخم‌وتَخم‌ها و امرونهی‌ها و جدیت‌ها و توصیه‌هایی وجود داشته‌اند که به من کمک کرده‌اند او آن‌ چیزی بشود که امروز است؛ اما در این عصر تابستانی، در این مقطع، روی صندلی فلزی‌ام لم‌ داده‌ام و به دخترم گوش می‌کنم و درونم آرامش زمانی را که به‌خوبی در این رابطه گذرانده‌ام احساس می‌کنم. نوازش‌هایم که او را پروراند، چشمانم که بر چشمانش متمرکز شده، گوش‌هایم که با صدایش کوک شده‌‌اند، سرمایه‌گذاری‌ام بر روی او از نوزادی به بعد دارند به بار می‌نشینند.

پس به‌عنوان مدیر گروه بین‌المللی مادران پیش‌دبستانی‌ها و به‌عنوان مادر دو فرزند در حال رشد و نمو، بر این باورم که این کتاب بهترین منبع برای راهنمایی ما به‌سوی فرایند فرزندپروری از نوزادی تا بالندگی است. چه در آغاز سفر پرورش فرزند باشید، مانند بسیاری از مادران پیش‌دبستانی‌ها، چه در اواخر راه، این کتاب مفید واقع می‌شود.

دسته‌ها:
کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
262 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۴:۰۰
نویسندههنری کلود
نویسنده دومجان تاون‌ زند
مترجمروشنک موسوی
ناشراندیشه احسان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
raising great kids
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۲
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۸ کیلوبایت
۲۶۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1
(1)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از فرزندت بهترین بساز
از فرزندت بهترین بساز
هنری کلود
اندیشه احسان
1
(1)
80,000
تومان