0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پرورش ملکه

معرفی، خرید و دانلود کتاب پرورش ملکه

ژنتیک زنبور عسل و تلقیح مصنوعی آن
نویسنده:
محمد عراقی
ناشر:
آذرکلک
درباره پرورش ملکه

جای بسی خوشحالی است که مطالب کتاب پرورش ملکه پس از سال‌ها استفاده به صورت پراکنده و دست نویس در دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله زنجان، ساری، بابلسر و...، بنا به اصرار دانشجویان و مشتاقان رشته‌ی زنبورعسل و به همت پسر عزیزم جناب آقای پیمان عراقی که هزینه‌ی گزاف چاپ کتاب را متقبل شدند به مرحله‌ی چاپ رسید.

کتاب حاضر اصول اساسی، لازم و ضروری پرورش ملکه را به صورت مختصر اما مفید بیان می‌کند تا خوانندگان محترم بتوانند به سهولت به مطالب مهم مربوط به پرورش ملکه دسترسی داشته باشند. انتظار می‌رود رشد سریع علم پرورش زنبورعسل و تحقیقات و پژوهش‌های متعدد مربوط به آن سبب شود تا این رشته به یکی از رشته‌های مفید و پرثمر کشاورزی تبدیل شود. به نظر می‌رسد بهتر است پژوهش‌های مربوط به این رشته در سه زمینه‌ی جداگانه‌ شامل پرورش ملکه زنبورعسل، ژنتیک زنبورعسل و تلقیح مصنوعی زنبورعسل انجام شود که این امر مهم به همکاران گرامی دانشگاهی و مشتاقان این رشته واگذار می‌گردد.

کشور هلند کوچک‌تر از دو استان گیلان و مازندران است اما درآمد بخش کشاورزی آن از پرورش سبزیجات، گل و غیره به اندازه کل کشور ایران است. این امر تنها به توانمندی‌های طبیعی از جمله خاک مناسب یا آب‌وهوای مساعد این کشور مربوط نیست بلکه ناشی از تحقیق و پژوهش و وجود دانشگاه‌های کشاورزی در هلند است. امید است مسئولان محترم توجه کافی به توسعه‌ی علم و دانش کشاورزی داشته باشند تا نسل حاضر و آینده این مرزوبوم با رسیدن به خودکفایی، از واردات محصولات ضروری و استراتژیک همانند گندم، برنج و... بی‌نیاز باشند. شایان ذکر است کشور عزیزمان ایران یکی از بهترین کشورهای جهان در رشد و توسعه‌ی علم زنبورداری به ویژه در زمینه‌ی پرورش ملکه است. امید است در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود.

کتاب حاضر به اصول اساسی پرورش ملکه اختصاص دارد و مطالب قدیمی و جدید در آن با ذکر تاریخ‌ها و مثال‌ها بیان شده است. ازآنجاکه اصول اساسی و اولیه با گذشت زمان تغییر نمی‌کند امید آن دارم که مطالب کتاب مورد استفاده جویندگان این علم قرار گیرد.

فصل آخر کتاب (تلقیح مصنوعی ملکه) به همت سرکار خانم مهندس مریم ترکمن تدوین گردیده است و کلیه‌ی مطالب این فصل اعم از طرح‌ها، عکس‌ها و مطالب توسط ایشان به نگارش درآمده و با اجازه‌ی ایشان در متن کتاب قرار گرفته است. از لطف و محبت ایشان صمیمانه سپاسگذارم.

همچنین بر خود لازم می‌دانم از جناب آقای دکتر محسن کلانتری مدیر محترم نشر آذرکِلک که کار چاپ و انتشار این اثر را تقبل فرمودند و نیز از همکاران محترم ایشان سرکار خانم دکتر سمیه قزلباش برای ویراستاری کتاب و سرکار خانم لیلا احدی برای صفحه‌آرایی آن قدردانی کنم.

دسته‌ها:
کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۰۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
146 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۵۲:۰۰
نویسندهمحمد عراقی
ناشرآذرکلک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۶/۲۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۰۰ کیلوبایت
۱۴۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پرورش ملکه
پرورش ملکه
ژنتیک زنبور عسل و تلقیح مصنوعی آن
آذرکلک
5
(1)
35,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر