0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
لباس صحنه
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب لباس صحنه

نویسنده:
منیره ملکی
درباره لباس صحنه

کتاب لباس صحنه نوشته منیره ملکی یک منبع ارزشمند و تخصصی در زمینه تئاتر و سینما است. نویسنده‌ این کتاب با بیش از بیست سال تجربه در تدریس و کار عملی در زمینه‌ی تئاتر و سینما، تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و به خوانندگان خود راهنمایی می‌کند. این کتاب به عنوان اولین گام مهم در جهت تخصصی بررسی و ارائه روش‌ها و تکنیک‌های مرتبط با طراحی لباس صحنه به خوانندگان ارائه می‌دهد و به توسعه این فرآیند در عرصه تئاتر و سینما کمک می‌کند.

موضوع اصلی این کتاب به بررسی نقش و عملکرد طراحان لباس در صنعت تئاتر، سینما و تلویزیون می‌پردازد. این کتاب به دقت مراحل ساخت فیلم و اجرای لباس را تجزیه و تحلیل کرده و نحوه تعامل طراحان لباس با سایر اعضای گروه سازنده فیلم را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین در این متن به اهمیت تاریخی و هنری طراحی و ساخت لباس در هنر نمایش اشاره شده و نقش آن در ایجاد تجربه‌های بی‌نظیر برای تماشاگران بیان شده است. این کتاب برای علاقمندان به طراحی لباس و همچنین فعالان در صنعت تئاتر و سینما به عنوان منبعی کامل و کاربردی توصیه می‌شود.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های هنری علاقمند هستید به دسته‌بندی هنر در فیدیبو سر بزنید.

درباره منیره ملکی

منیره ملکی، یکی از برجسته‌ترین طراحان صحنه در صنعت سینما و تلویزیون ایران، با اثرهای بی‌نظیر در حوزه‌ هنر تئاتر و سینما به‌ویژه در سریال معروف "کلانتر ۳" به کارگردانی محسن شاه‌محمدی شناخته می‌شود. وی در سال ۱۳۸۸ وارد دنیای سینما و تلویزیون شده و با همکاری در سریال "کلانتر ۳" به عنوان طراح صحنه به اوج موفقیت خود رسید. این فعالیت حرفه‌ای و بی‌نظیر در سریال مذکور نه‌تنها مهارت و استعداد او را در زمینه طراحی صحنه به اثبات کشید، بلکه او را به عنوان یکی از متخصصان برجسته در این حوزه معرفی کرد. منیره ملکی با همکاری با بازیگران بزرگ مانند ایرج نوذری، لیلا موسوی، فرهاد عطاریان و لیلا ترانه، توانست اثری خارق‌العاده را خلق کند و تجربه حرفه‌ای بی‌نظیری را به دست آورد.

چرا باید کتاب لباس صحنه را بخوانیم

این کتاب به ویژه برای افرادی که در حوزه تئاتر و سینما فعالیت می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. این کتاب به عنوان یک منبع ارزشمند در زمینه طراحی لباس صحنه ارائه شده است. افرادی که به طراحی لباس صحنه علاقه دارند، می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند تا رویکردها، تکنیک‌ها و راهنمایی‌های عملی را درک کنند.

علاوه بر این، این کتاب منبعی ارزشمند برای کارگردانان و منتقدان نیز است. طراحی لباس صحنه نقش مهمی در ایجاد تجربه‌ تئاتری و سینمایی موثر ایفا می‌کند و اطلاعات ارائه شده در این کتاب به آنان کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را از این عنصر مهم در آثار خود بگیرند. به طور کلی، خواندن این کتاب به علاقمندان به دنیای تئاتر و سینما به عنوان یک منبع ارزشمند و تخصصی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب لباس صحنه می‌خوانیم

لباس صحنه برای پرسوناژ نمایشی تدارک دیده می‌شود و قرار است بازنمایی آن را، از طریق نقش دلالت‌گرانه خود، به عهده بگیرد. وجه دلالت‌گر لباس در دو ساحت مصداق پیدا می‌کند: اول جنبه‌هایی از لباس است که به شخصیت دلالت می‌کند. بارزترین کار ویژه این بخش بازنمایی روان‌شناختی پرسوناژ است. دوم بعد معنارسان آن است. مفهوم این وجه با سبک معنی پیدا می‌کند.

پیچیدگی‌های روانی شخصیت نمایش در لباس نشان داده می‌شود. کاراکتر نمایشی شخصیتی پیچیده است که اگر نبود ماهیت دراماتیک نداشت، اما نقش بازنمایی لباس تا آنجاست که شخصیت را به‌تمامی افشا نکند و ابعاد پنهان آن را پیش از رخداد نمایش برملا نسازد. به عبارتی لباس نباید بر کنش نمایشنامه پیشی بگیرد و در بازنمایی نیات پنهان و وجوه مستتر شخصیت به‌نوعی کلیشه‌سازی دست آویزد که حاصل آن سطحی‌نگری است و نتیجه‌ای جز ابتذال به بار نخواهد آورد.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب لباس صحنه

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های هنری علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü   کتاب لذت عکاسی نویسنده هادی ملهب

ü   کتاب حکمروایی طراحی نویسنده مژگان طاهری گلزار

ü   کتاب مستند در عمل نویسنده ندا اسلامی


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۷۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
220 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۰:۰۰
نویسندهمنیره ملکی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۷۰ کیلوبایت
۲۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
3
(2)
77,000
٪50
38,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
لباس صحنه
٪50
لباس صحنه
منیره ملکی
نشر قطره
3
(2)
77,000
٪50
38,500
تومان