0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مبانی فیلم نامه نویسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مبانی فیلم نامه نویسی

راهنمای گام به گام از فکر تا فیلمنامه
نویسنده:
فیلد
درباره مبانی فیلم نامه نویسی
کتاب مبانی فیلم نامه نویسی: راهنمای گام به گام از فکر تا فیلمنامه کتاب «مبانی فیلمنامه نویسی» با عنوان فرعی راهنمای گام به گام از فکر تا فیلمنامه نوشته سید فیلد با ترجمه سید جلیل شاهری لنگرودی میباشد. این کتاب با تعریف فیلمنامه آغاز میشود و در ادامه به مسایل فنی و حرفهای میرسد و نمونه عینی از فیلمهای برجسته دنیا ارایه میکند. «مبانی فیلمنامه نویسی» مجموعه کاملی است درباره نحوه نوشتن فیلمنامه از زمانی که اندیشه یا ایدهای در ذهن فیلمنامه نویس شکل میگیرد تا موقعی که فیلمنامههای آماده برای گذراندن مراحل تولید فیلمنامه بر روی کاغذ میآید و با این هدف تدوین شده است که این توانایی در فیلمنامه نویس ایجاد شود که بنشیند و بااطمینان از اینکه میداند چه می کند فیلمنامه بنویسد. سید فیلد در مقدمه کتاب توضیح میدهد، «وقتی برای نخستین با در ۱۹۷۹ «فیلمنامه: مبانی فیلمنامه نویسی» را مینوشتم فقط چند کتاب درباره هنر و حرفه فیلمنامهنویسی در بازار وجود داشت. پرطرفدارترین آنها، هنر نمایشنامهنویسی از «لاگوس اگری» بود که نخستین بار در دهه ۱۹۴۰ چاپ شد. گرچه این کتاب، نه درباره فیلمنامهنویسی بلکه درباره نمایشنامهنویسی بود، اصول دقیق و شفافی در آن مطرح شده بود. در آن هنگام، بین حرفه نوشتن برای صحنه و نوشتن برای پرده، تمایزی واقعی وجود نداشت.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
1.۸۹ مگابایت
تعداد صفحات
412 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۴۴:۰۰
نویسنده فیلد
مترجم جلیل شاهری لنگرودی
ناشرانتشارات سوره مهر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Screenplay : the foundations of screenwriting, 2,005
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۲۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱.۸۹ مگابایت
۴۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

اگه میخواید این کتاب رو بخونید حتما قبلش فیلمایی مثله ماتریکس، سه گانه ارباب حلقه ها، کوهستان سرد، سی بیسکویت، زیبای آمریکایی، تلما و لوئیز، کازابلانکا، رستگاری در شاوشنگ وثیقه تام کروز و از همه مهم تر محله چینی های جک نیکلسون رو ببنید چون خیلی ازشون مثال زده میشه و ارجاع داده میشه البته بعضی وقتا زیاد از حد. بعضیا رو دیدم مخالف نوشته های سید فیلد هستن و پیشنهادش نمیکنن من شناختی از این نویسنده نداشتم اما به نظرم کسی که چند دهه تو این حرفه هست و هزاران دانشجو و کلاس داشته تو صد ها پروژه مستقیم و غیر مستقیم حضور داشته قطعا حرفایی برای گفتن داره. نکته اینجاست که این کتاب مثله هیچ کتاب دیگه ای نباید الگوی مستقیم شما باشه و بگید هرچی این کتاب گفت، بلکه چیزایی رو ازش یاد بگیرید و چیزایی رو ازش نقد کنید. به علاقه‌مندان این کتاب رو توصیه میکنم. مراقب هم دیگه باشیم و هم رو تنها نزاریم.

2

مترجم تخصص کافی برای ترجمه متن نداشته و گاهی اشتباهات فاحشی بروز میده که جای تأسف داره از چنین نشری. ترجیحا نسخه آقای عباس اکبری رو بخونید.

2.5
(2)
123,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مبانی فیلم نامه نویسی
مبانی فیلم نامه نویسی
راهنمای گام به گام از فکر تا فیلمنامه
انتشارات سوره مهر
2.5
(2)
123,000
تومان