0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مواد معدنی جادویی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

درباره مواد معدنی جادویی

نقد و بررسی کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

کتاب مواد معدنی جادویی اثر خشایار فخریان، به معرفی تعدادی از مهم‌ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن می‌پردازد. مواد معدنی عناصر غیر آلی طبیعی هستند که بین 4 تا 5 درصد وزن بدن را تشکیل می‌دهند. انسان برای حفظ عملکرد صحیح بدن و تضمین تشکیل استخوان‌ها، تنظیم ضربان قلب و تولید هورمون‌ها به آن‌ها نیاز دارد. اگر به مطالعه کتاب‌های سلامت بدن علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های صوتی سلامت و تناسب اندام فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

کتاب مواد معدنی جادویی برخی از مواد معدنی مورد نیاز بدن را معرفی کرده و تاثیر آن‌ها در بدن را بررسی می‌کند. مواد معدنی را می توان به ماکرومینرال‌ها و عناصر کمیاب یا میکرو مینرال تقسیم کرد.

  • ماکرومینرال: ماکرومینرال‌ها آن دسته از مواد معدنی هستند که بدن به مقدار بیشتری از آن‌ها نیاز دارد. این گروه شامل کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، گوگرد، کلر و سدیم است. اینمواد برای عملکردهای طبیعی بدن ضروری بوده و متخصصان خاطرنشان می کنند که بهترین راه برای به دست آوردن آن‌ها از طریق رژیم غذایی است.به طور مثال کلسیم (یکی از عوامل تشکیل دندان و استخوان) عمدتا در لبنیات و محصولات لبنی وجود دارد. علاوه بر این، ما می‌توانیم کلسیم را در سبزیجات برگ سبز مانند کلم، کلم بروکلی، ماهی، ساردین، آجیل‌هایی مانند بادام یا تخمه آفتابگردان و حبوبات خشک پیدا کنیم.
  • میکرو مینرال: این دسته مواد معدنی هستند که بدن فقط در مقادیر کم آن‌ها نیاز دارد که شامل آهن، منگنز، مس، سلنیوم، ید و روی می‌شود. هم کمبود این مواد معدنی و هم مصرف بیش از حد آن‌ها می تواند عواقب بسیار جدی برای سلامتی داشته باشد. به طور مثال آهن در انتقال اکسیژن نقش مهمی داشته و کمبود آن می‌تواند باعث کم خونی شود. این ماده عمدتاً در گوشت قرمز، حبوبات، ماهی، میوه‌های خشک، تخم مرغ یا غلات و سایر غذاها یافت می‌شود. تشکیل گلبول‌های قرمز خون با مس مرتبط است. این ماده معدنی را می‌توان از غذاهای دریایی، حبوبات، آجیل، سیب زمینی، سبزیجات برگ سبز و میوه‌های خشک و ... به دست آورد.

مطالعه کتاب مواد معدنی جادویی به چه کسانی توصیه می‌شود؟ کتاب مواد معدنی جادویی برای تمام افرادی که به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود. این کتاب مفاهیم مهم مرتبط با مواد معدنی مورد نیاز بدن را شرح می‌دهد. در کتاب مواد معدنی جادویی لیستی از مواد ضروری برای بدن مشاهده خواهید کرد که علاوه بر نام، خاصیت، ویژگی‌ها، علائم کمبود آن‌ها در بدن، بیماری‌های مرتبط با آن و ... ذکر شده است.

درباره نویسنده کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

کتاب مواد معدنی جادویی توسط دکتر خشایار فخریان، متولد سال 1353 نوشته شده است. ایشان چندین کتاب مختلف در مورد سلامت بدن منتشر کرده که مطالعه آن‌ها می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

در بخشی ازکتاب صوتی مواد معدنی جادویی می‌شنویم

درباره عوامل افزایش‌دهنده جذب مواد معدنی می‌شنویم که عبارتند از:

  • نیاز بدن: مقدار جذب بسیاری از عناصر معدنی به نیاز بدن بستگی دارد. برای مثال زنان باردار و کودکان در حال رشد درصد بیشتری کلسیم و آهن جذب می‌کنند.
  • اسیدیته معده: چند ماده معدنی مثل کلسیم و آهن در محیط اسیدی بهتر جذب می‌شوند.
  • حضور مواد مغذی دیگر: مثال لاکتوز در روده کوچک جذب کلسیم را افزایش می‌دهد، ویتامینC جذب کلسیم، آهن و روی را می‌افزاید.

همچنین درباره عوامل کاهش‌دهنده جذب عناصر معدنی می‌شنویم که عبارتند از:

  • دریافت زیاد: دریافت بیش از نیاز هر ماده معدنی موجب دفع آن از طریق مدفوع می‌شود.
  • تداخل عمل (برهمکنش) مواد معدنی. مثال دریافت زیاد روی (به عنوان مکمل) موجب کاهش جذب مس، دریافت زیاد آهن سبب کاهش جذب روی، مس و دریافت زیاد کلسیم باعث کاهش جذب آهن می‌گردد.
  • عبور سریع از لوله گوارش:‌ فیبر،‌ روغن معدنی، اسهال و مسمومیت غذایی موجب تسریع عبور مواد غذایی از روده و کوتاه شدن زمان برای جذب می‌گردد.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

اگر از مطالعه کتاب مواد معدنی جادویی لذت بردید، 4 کتاب صوتی زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:


شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
90.۴۸ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۱۸:۱۰
نویسندهخشایار فخریان
راوینسترن حسنی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۰.۴۸ مگابایت
۰۱:۱۸:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
40,500
٪30
28,350
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مواد معدنی جادویی
٪30
مواد معدنی جادویی
خشایار فخریان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
40,500
٪30
28,350
تومان