0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چه کسی باران می باراند؟!

معرفی، خرید و دانلود کتاب چه کسی باران می باراند؟!

ناشر:
اطلاع
درباره چه کسی باران می باراند؟!


نقد و بررسی کتاب چه کسی باران می‌باراند؟!

کتاب چه کسی باران می‌باراند؟! اثر گرانبهایی از حضرت علی ابن ابی طالب (ع) است که در آن به پرسش‌های بنیادی بشر در باب خلقت، آفرینش، و فلسفه زندگی پاسخ داده شده است. این کتاب که به زبان عربی نگاشته شده، با ترجمه روان و دلنشین غلامرضا لایقی به فارسی در دسترس فارسی زبانان قرار گرفته است. کتاب چه کسی باران می‌باراند؟ دربردارنده مجموعه‌ای از خطبه‌ها، نامه‌ها و احادیث کوتاه از حضرت علی (ع) است که در آن به موضوعات مختلفی از جمله: توحید و خداشناسی، خلقت و آفرینش، فلسفه زندگی و اخلاق و تربیت پرداخته شده است. زبان کتاب ساده و روان است و برای عموم مردم قابل فهم است. همینطور حکمت‌ها و آموزه‌های کتاب، عمیق و آموزنده هستند و در زندگی روزمره خوانندگان راهگشا خواهند بود. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید حتما به دسته‌بندی زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید.

حضرت علی ابن ابی طالب (ع)، اسوه ی عدالت، شجاعت و حکمت

امام علی ابن ابی طالب (ع)، پسر عمو و داماد پیامبر اکرم (ص) و اولین امام شیعیان، شخصیتی برجسته در تاریخ اسلام هستند. ایشان در 13 رجب سال 30 عام الفیل (حدود 23 سال قبل از هجرت) در شهر مکه متولد شدند. شیعیان معتقدند که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) به عنوان جانشین ایشان منصوب شده بودند.  حضرت علی (ع) به حکمت و دانش مشهور بودند و سخنان حکیمانه ی ایشان در نهج البلاغه جمع آوری شده است. حضرت علی (ع) در 19 رمضان سال 40 هجری قمری در مسجد کوفه توسط ابن ملجم مرادی به شهادت رسیدند مزار حضرت علی (ع) در نجف اشرف در کشور عراق است.

چرا کتاب چه کسی باران می‌باراند؟! را بخوانیم

مطالعه کتاب چه کسی باران می‌باراند؟! موجب آشنایی بیشتر و عمیق‌تر با اندیشه‌های حضرت علی (ع) خواهد شد. با مطالعه این کتاب می‌توان با شخصیت و سیره ایشان بیشتر آشنا شد. مطالعه کتاب چه کسی باران می‌باراند؟! باعث تقویت ایمان و معنویت خوانندگان می‌شود. حکمت‌ها و آموزه‌های کتاب به خوانندگان در مسیر خودسازی و تقرب به خداوند کمک شایانی خواهد کرد. مطالب کتاب در قالب داستان‌ها و حکایات بیان شده اند که خواندن آنها جذاب و آموزنده است. در پایان، می‌توان گفت که کتاب چه کسی باران می‌باراند؟ اثر ارزشمندی است که مطالعه آن برای همه افراد مفید و ثمربخش خواهد بود. این کتاب دریچه ای به سوی حکمت و معرفت را به روی خوانندگان می‌گشاید و به آنها در مسیر زندگی یاری می‌رساند.


در بخشی از کتاب چه کسی باران می‌باراند؟! می‌خوانیم 

هو

آب دریا جمله در فرمان تُست

آب و آتش ای خداوند آنِ توست

گر تو خواهی آتش آب خوش شود

ور نخواهی آب هم آتش شود!

جمله ی موجودات جهان از ژرفای زمین تا بلندای آسمان، در گستره ی لانهایت وجود، سپاهیان خداوندند و تنها در فرمان او، از این روست که خداوند می‌فرماید: و اگر ساکنان شهرها ایمان می‌آوردند و پروا پیشه می‌کردند، همانا برکاتی از آسمان و زمین برآنان می‌گشادیم...*[۱]و این همان حضور بی وقفه ی آفریدگار عالم است در ذره ذره ی وجود؛ تا نگویند که آفرید و به خود واگذار کرد، بلکه هر روز در کارست و همواره پروردگار! دستان او باز است و فرمانش جاری! در مُلک وجود و در عرصه پادشاهی اش کسی را یارای ستیزه نیست. از عظمت اوست که آسمان و ساکنانش به غرش آیند، و زمین و آبادگرانش به لرزه افتند و دریاها و آنچه در ژرفای آنهاست موج بردارند! و باران نیز فرمانبر اوست و ابرها هم؛ و این است که ما در خشکسالی به فرمانروای باران شکایت می‌بریم و از او درخواست ریزش رحمت می‌کنیم. نماز و دعای طلب باران یا استسقاء که در ادبیات مذهبی آمده ریشه در توحید دارد و در سیره پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام مشهود است؛ از آن جمله در نهج البلاغه که در دو خطبه ۱۱۵ و ۱۴۳ آمده است که در اینجا خطبه ۱۴۳ را آورده ایم. این خطبه به نقل از نهج البلاغه با اختلاف اندک که در پاورقی اشاره شده، همچنین در مستدرک الوسایل، بحار الانوار و اعلام دیلمی‌قابل دستیابی است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب چه کسی باران می‌باراند؟!

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
484.۴۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
125 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۰:۰۰
نویسنده علی بن ابی طالب ع
مترجمغلامرضا لایقی
ناشراطلاع
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۸۴.۴۷ کیلوبایت
۱۲۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
13,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چه کسی باران می باراند؟!
چه کسی باران می باراند؟!
علی بن ابی طالب ع
اطلاع
0
(بدون نظر)
13,800
تومان