0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ریگ روان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ریگ روان

نویسنده:
استیو تولتز
درباره ریگ روان
ریگ روان جدیدترین اثر استیو تولتز است پس از رمان تحسین‌شده‌ی جزء از کل. تولتز در مصاحبه‌ای گفته جزء از کل را درباره‌ی ترس از مرگ نوشته و ریگ روان را درباره‌ی ترس از زندگی. ای خدا، چرا نقش من در این دنیا صرفاً دلقک سقوط‌ کرده نیست؟ چرا باید دلقک سقوط ‌کرده‌ای باشم که بقیه‌ی دلقک‌های سقوط ‌کرده رویش سقوط می‌کنند؟ به عبارت دیگر چرا روی پیشانی‌ام نوشته هر پیرزنی که در سوپرمارکت لیز می‌خورد باید بازوی من را بگیرد؟
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۰۹ گیگابایت
مدت زمان
۲۰:۱۷:۳۸
نویسندهاستیو تولتز
مترجمپیمان خاکسار
راوی اشکان عقیلی پور
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۰۹ گیگابایت
۲۰:۱۷:۳۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 42 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
27 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

صدا گفت &#۳۴;تو مشغول دعاکردن نبودی بلکه داشتی چیزی خلق میکردی که به درگاهش دعا کنی.&#۳۴; این همون اتفاقیه که برای آتئیست دچار استیصال بالینی میوفته. از بین تمام ایده هاش برای پولدار شدن فقط ایده ماورائی خدای جدید که نیاز بازار روز بود جواب داد چون بقیه هم مثل آلدو مستاصل هستن اما فقط تا خلق خدای بعدی سرگرم میشن. آیا روزی میرسه که انسان مسوولیت هستی خودش رو تماما بپذیره بدون نیاز به جعل خداهای دروغین!؟ در مقایسه با منِ خاورمیانه ای، آلدو به مراتب خوش اقبال تر بود و بهتر زندگی کرد اقلا چهارتا رفیق باوفا داشت، اقلا عشق رو تجربه کرد، اقلا یه صخره تو اقیانوس دم دستش بود که بهش پناه ببره از دست خودش. ما به کجا پناه ببریم از دست ...؟

4

کتاب پر مفهوم و عمیقی هست … بعد از جز از کل سطح توقع مخاطبین اقای تولتز بسیار بالا رفت ، شاید ریگ روان رو نشه با جز از کل مقایسه کرد ، ولی علی رغم تلخی هسته داستان ، تولتز با ظرافت و طنز خاص خودش مفاهیم قابل تاملی رو در کتاب ریگ روان آورده که توصیه می کنم حتما با چند بار خوندن کتاب ازش لذت خواهید برد …صدا و نحوه بیان آقای عقیلی پور هم به این جذابیت افزوده … اگر دنبال یک کتاب داستانی بر پایه جهان بینی و کوشش انسان برای زندگی و مرگ هستید ، انتخاب درستی کردید …

5

از کتاب: ▪ما بی‌خطا نبودیم، بله، ولی حق‌مان هم نبود که این‌طور ریشه‌کن شویم. اگر باور دارید که آدم می‌تواند با نیروی اراده دوباره راه برود و هرکس که روی پا نمی‌ایستد بی‌عرضه است و پروردگارتان تا این حد بدون تبعیض معجزه می‌کند، رک و راست به‌تان می‌گویم یک عوضی بیشتر نیستید! بی‌پرده و تلخ به سبک تولتز.

3

با درود به هموطنان فرهیخته و کتابخوان بنده بعد از جز از کل کتاب ریگ روان را شنیدم . قطعا به درخشانی جز از کل نیست . ترس از زندگی مضمون اصلی این کتاب است . ترس از همه چیزهایی که هر کدام از ما به نوع خودمان به آن فکر کرده ایم و بر عکس خیلی از ترس ها و کابوس های رایج ما انسانهاست . دو دوست ناکام و بد شانس در همه ی زوایای زندگی . استیو تولز سبک پست مدرن منحصر به خودش را دارد . قطعا از شنیدن آن لذت خواهید برد ولی نه به اندازه جز از کل .

5

به نظرم روایت جز از کل کمدی هست و روایت ریگ روان تراژدی. کیفیت دو اثر به هم نزدیکه اما تفاوت در روایت باعث شده مطالعه جز از کل تجربه لذت بخش تری باشه. شخصیت اصلی در هر دو کتاب به دلیل پافشاری بر خود بودن و مطابق عرف جامعه زندگی نکردن، توسط جامعه ترد میشه.

3

ترجمه و خوانش کتاب عالیه ولی خود کتاب اصلا در حد کتاب جز از کل نیست . اگر این کتاب از یک نویسنده گمنام بود به راحتی فراموش میشد . نه انسجامی هست و نه منطقی در حوادث . برای من یک کتاب متوسط به پایین بود .

4

طولانی و سنگین!کتاب عمیقی بود ،از آنها که فراموش نمی کنی ولی روایتی کند داشت و اضافه گویی البته.به شخصه کتاب «جز از کل» همین نویسنده رو خیلی بیشتر دوست داشتم.

5

بسیار با کتاب ارتباط برقرار کردم. ارتباط دادن ترس های ما با وقایع ناگوار زندگی رو‌استیو‌تولتز بنحوی ظریف با طنزی دلنشین به تحریر درآورده و من از شنیدنش لذت بردم

1

حدود ۵۰ درصد کتاب رو جلو رفتم کتاب روایتی نچسب داره هیچ مفهوم خاصی رو نمی رساند ، روایت دو انسان بد بخت که هیچ چیزی ازش نمیشه به عنوان پیام دریافت کرد

5

خیلی کتاب عجیبی بود در عین اینکه در لفافه ای از طنز و اغراق پیچیده شده بود اما بی‌نهایت ترسناک به واقعیت های زندگی نزدیک بود

نمایش 17 نقد دیگر
4.4
(43)
اجرای روان 🎙️ (2)
197,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ریگ روان
ریگ روان
استیو تولتز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ریگ روان
ریگ روان
استیو تولتز
رادیو گوشه
4.4
(43)
اجرای روان 🎙️ (2)
197,000
تومان