0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تلخ و شیرین
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب تلخ و شیرین

چطور اندوه و اشتیاق باعث بهبود ما می شود
نویسنده:
سوزان کین
درباره تلخ و شیرین
نشر نوین نسخۀ فارسی کتاب Bittersweet را با خرید حق انحصاری ترجمه و انتشار در ایران از ناشر اصلی Inkwell Management زیرمجموعۀ انتشارات Penguin Random House با نام «تلخ و شیرین» منتشر می‌کند. طبق این قرارداد انحصاری، تمامی حقوق این اثر از جمله انتشار کاغذی و الکترونیکی برای نشر نوین محفوظ بوده و ترجمه و انتشار مجدد آن توسط سایر مترجمان و ناشران ایرانی، خلاف قوانین کپی‌رایت بین‌المللی و اخلاق حرفه‌ای است. کتاب تلخ و شیرین نوشتۀ سوزان کین، نویسندۀ نام‌آشنای آمریکایی دربارۀ تلخ‌ترین لحظات و تجربیات زیستۀ انسان‌هاست که در آنها شادی نیز نهفته است. او در این کتاب و همانند کتاب قدرت سکوت، دست روی موضوعی می‌گذارد که در میان ما وجود دارد اما کمتر دیده می‌شود. یک‌سوم از ما خودمان را به‌دلیل احساسات منفی مانند غم و غصه قضاوت و حتی تنبیه می‌کنیم. جامعه نیز ما را تشویق می‌کند که تا می‌توانیم شاد باشیم و روی مثبت زندگی را ببینیم. اما چطور می‌توانیم در جامعه‌ای که اندوه و اشتیاق را نادیده می‌گیرد، سالم‌تر زندگی کنیم؟ تلخ‌وشیرینی به ما نشان می‌دهد که چطور با پذیرفتن غم و تبدیل آن به هنر، با درد مقابله کنیم. تلخ‌وشیرین دربارۀ درک این است که روشنایی و تاریکی، تولد و مرگ و تلخ و شیرین همواره جفت یکدیگرند. مصیبت‌های زندگی ناگزیر با شکوه آن همراه است. اگر نتوانیم غم‌ها و اشتیاق‌هایمان را تغییر شکل دهیم ممکن است آن را به شکل آزار، سلطه یا بی‌توجهی به دیگران تحمیل کنیم. ولی اگر متوجه شویم که همۀ انسان‌ها فقدان و رنج را می‌شناسند یا خواهند شناخت، می‌توانیم به یکدیگر رو آوریم. تبدیل درد به خلاقیت، تعالی و عشق قلب این کتاب است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۶۲ مگابایت
تعداد صفحات
272 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۴:۰۰
نویسندهسوزان کین
مترجم علی حاج زوار
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Bittersweet,۲۰۲۲
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۲۶
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
99,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۶۲ مگابایت
۲۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 39 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
17 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب با داستانی غم‌انگیز از جنگ داخلی سارایوو شروع میشه. جنگی که در یکی از روزهای اون، ۲۲ نفری که در صف نانوایی بودن تا با ترس و لرز برای خودشون نان تهیه کنن، جلوی چشم ودران اسماییلوویچ، نوازندهٔ ویالن سل، کشته میشن. ۲۲ پرنده که در طرح جلد نسخهٔ فارسی کتاب در حال پرواز روی نت‌های موسیقی تلخ‌وشیرینی هستن که نویسنده بارها در کتاب ازش نام برده. اما تلخ‌وشیرین بودن چطور ممکنه؟ چطور میشه در عین تماشای دنیایی که انقدر ناقصه، بتونیم با شیرینی خاصی به زیبایی‌هاش تماشا کنیم؟ چطور میشه در حین دیدن تصاویر غم‌انگیزی از سریال موردعلاقه‌مون، همزمان شور و شوق شادی‌آفرینی از عشق رو تجربه کنیم؟ کتاب تکان‌دهنده‌ست و سوزان کین استاد دیدن چیزهاییه که باهاشون زندگی می‌کنیم اما برامون ناشناخته هستن. سوزان کین در کتاب قدرت سکوت دست روی جنبه‌های مثبتی از درون‌گرا بودن گذاشت که سال‌ها توسط جامعه ضعف تلقی می‌شد و این‌بار با نوشتن تلخ و شیرین، سیلی محکمی به جامعه‌ای می‌زنه که همیشه اجبارمون کرده تا «مثبت باشیم و مثبت فکر کنیم». کرونا غم‌های عمیقی روی دلمون ثبت کرده و لحن و نگاه همدلانه این کتاب، درست بعد از آروم شدن کرونا، مرهمی به تمام زخم‌ها و نادیده‌گرفته شدن‌هاست. ممنونم از نشر نوین که به ناشر اصلی و نویسندهٔ کتاب احترام گذاشتن و کپی‌رایت رو خریداری کنن. متن هم بسیار روان بود و از مطالعه‌اش لذت بردم. امیدوارم بخونید و لذت ببرید.

1

کتاب به شدت دری وریه تنها نکته مثبت کتاب اشاره به سرکوب نکردن و تجربه کردن هیجان(احساس) منفی غم هستش این کتاب علمی نیست و به نوعی تبلیغ فرهنگ حقارت پسند هندوستان هستش و غم و احساس بدبختی و گمگشتگی رو با فلاسفه معیوب قدیمی و موسیقی و ادیان پیوند میزنه تا این فلسفه مریض رو تبلیغ کنه طفا غم رو به رسمیت بشناسید ولی افسرده نشید از لحاظ ترجمه غلط املایی هم دیده میشه توجیه رو توجیح نوشتند

5

منم به توصیه آقای شکوری دوست دارم این کتاب رو بخونم اما بعلت کمبود وقت بیشتر کتاب صوتی استفاده میکنم

2

چکار آقای شکوری دارید از خود کتاب لطفا بگید بابا.

5

این کتاب رو جناب دکتر مکری معرفی کردند، منتظر نسخه ی صوتی هستم.

1

به توصیه آقای شکوری خواستم این کتاب رو تهیه کنم اما متاسفانه نسخه صوتی نداشت.

3

کتاب سنگینی هست به نطرم مطالعه اش بیشتر بدرد کسانی که کار روانشانسی میکنن میخوره،کتاب خیلی تخصصی هست

5

باصدای آقای شکوری یک حس آرامش پیدا میکنم و گفتم کتاب تلخ و شیرین به توصیه ایشان گوش کنم ولی نمیدانم آیا صوتیش صدای دلنیش داره ؟؟؟

5

واقعا کتاب خوبی بود ، شیرین و دلنشین نوشته شده ، مطالب جوری نوشته شده که غیر مستقیم توی ذهنتون نقش ببنده و این خیلی خوبه

5

دوست دارم کتاب های فوق العاده از دید یک کتابخوان رو بخونم تا هرچه پیش آید خوش آید...اما متاسفانه نسخه صوتی نداره

نمایش 11 نقد دیگر
3.8
(39)
59,000
٪50
29,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
تلخ و شیرین
تلخ و شیرین
سوزان کین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تلخ و شیرین
٪50
تلخ و شیرین
چطور اندوه و اشتیاق باعث بهبود ما می شود
نشر نوین
3.8
(39)
59,000
٪50
29,500
تومان