0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

معرفی، خرید و دانلود کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

مواجهه با اندوه و فقدان در فرهنگی که این ها را بر نمی تابد
نویسنده:
مگان دیواین
ناشر:
میلکان
درباره عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

درباره کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست (It's OK That You're Not OK) یک کتاب فوق‌العاده در دسته کتاب‌های روانشناسی است که شما را با مسئله سوگواری و چگونگی مواجهه با آن آشنا می‌کند. این کتاب را «مگان دیواین» نوشته که در سال  ۲۰۱۷ برای اولین بار منتشر شد و تاکنون به چندین زبان ترجمه شده است. نویسنده کتاب که خودش غم بزرگی را در زندگی تجربه کرده و همسر و همراهش را از دست داده است، معتقد است که هیچ راهی برای رهایی از سوگواری وجود ندارد و انسان باید تا آخر عمر، این فقدان را به دوش بکشد. لازم نیست غم خود را انکار کنیم یا دنبال فراموشی آن باشیم، فقط کافی‌ست یاد بگیریم چطور با این غم زندگی کنیم.

کتاب حاضر یکی از بهترین کتاب‌هایی است که به‌صورت عمیق به فرهنگ سوگ و سوگواری می‌پردازد. هرچند نویسنده درباره فرهنگ سوگواری در آمریکا نوشته است، اما این اثر را می‌توان الگویی برای فرهنگ‌های دیگر نیز در نظر گرفت. او به خوبی به مسئله از دست دادن می‌پردازد و سوگواری را حق طبیعی انسان‌ها می‌داند که نباید از آن‌ها گرفته شود. اگر حالت‌تان خوب نیست، لازم نیست تظاهر به خوب بودن کنید. زمان خودش مرهم بسیاری از دردها است و بین «رفع درد» و «مرهم‌گذاشتن بر درد»، تفاوت‌های زیادی وجود دارد. این کتاب رابطه شما را با غمی که در دل دارید بهتر و انگیزه‌تان را برای ادامه دادن زندگی بیشتر می‌کند.

نسخه حاضر توسط «آرزو مومیوند» و «سیده‌ سارا ضرغامی» ترجمه شده و نشر میلکان آن را منتشر کرده است.

درباره مگان دیواین

مگان م ديواين یکی از بهترین روان‌شناسان و نویسندگان آمریکایی است که بعد از نوشتن کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست، به شهرت رسید. این نویسنده در سال ۱۹۷۰ در آمریکا و ایالت میشیگان متولد شد و در سال ۲۰۰۱، فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه روان‌درمان‌گری آغاز کرد. دیواین در حوزه مشاوره غم و اندوه فعالیت می‌کند و به مراجعان خود در زمینه سوگواری مشاوره می‌دهد. او ابتدا به افراد بی‌خانمان و قربانیان اعتیاد مشاوره می‌داد و سپس به درمان افراد درگیر سوگ و تروما پرداخت.

کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست، یک کتاب راهنما برای چگونگی رویارویی با فقدان و سوگواری است. کتاب به شما می‌آموزد که لازم نیست وانمود کنید خوشحال هستید، وقتی که واقعا شاد نیستید و روزهای بدی را پشت سر می‌گذرانید. این کتاب می‌تواند مسیرِ غم و سوگواری را برایتان راحت‌تر کند تا بتوانید نسبت به ادامه زندگی امیدوارتر شوید.اگر به کتاب‌های توسعه فردی و روان‌شناسی علاقه‌مند هستید، از خواندن این کتاب نیز لذت خواهید برد. کتاب فوق یکی از بهترین آثار برای افرادی است که می‌خواهند برای دردها و فقدان‌های خود، مرهمی پیدا کنند.

خواندن این کتاب چه کمکی به شما می‌کند؟

اگر به تازگی درگیر یک تروما شده‌اید و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با این مشکل بزرگ هستید، مطالعه این کتاب می‌تواند بهتان کمک کند تا این مرحله را پشت سر بگذارید و یاد بگیرید چگونه با وجود غم و فقدان، به ادامه زندگی بپردازید. این کتاب نمی‌خواهد شما را از غم‌تان دور کند یا روی آن سرپوش بگذارد؛ بلکه می‌خواهد یاد دهد برای سوگواری، به خودتان زمان بدهید. این کتاب برای همه افراد مناسب است و خواندن آن می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد؛ چرا که هرکدام از ما در مرحله‌ای از زندگی، سوگواری را تجربه خواهیم کرد.

در بخشی از کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست می‌خوانیم

بسیاری از مردم وقتی درباره سوگ شما می‌شنوند، سعی می‌کنند تا با تعریف داستان سوگ خودشان، با شما هم‌دردی کنند. این نمونه‌های نزدیک ولی متفاوت، از «شوهر من هم مرده است» گرفته تا «ماهی قرمز من هم وقتی هشت ساله بودن مرد، بنابراین دقیقا می‌دانم چه حالی دارید» پیدا می‌شود. ما داستان‌هایی از فقدان‌های‌مان تعرفی می‌کنیم تا بگوییم می‌فهمیم شما کجا هستید: «ببین. من قبلا این راه را رفته‌ام. می‌فهمم چه حسی داری.»

داستان‌هایی که از فقدان‌شان برای هم تعریف می‌کنند، تلاشی است برای این‌که در زمان سوگواری احساس تنهایی نکنید؛ هرچند معمولا این‌طور به نظر نمی‌رسند. مقایسه یک سوگ با سوگ دیگر، تقریبا همیشه نتیجه عکس می‌دهد. تجربه‌ای از فقدان، هم‌معنی با فقدانی دیگر نیست. فقدان، درست مثل عشق، منفرد است. این‌که کسی فقدانی را تجربه کرده باشد، حتی اگر فقدانی بسیار مشابه شما باشد، به این معنا نیست که لزوما شما را درک می‌کند. وقتی کسی داستان فقدان خودش را بازگو می‌کند، امیدوار است که بخشی از غم شما را از بین ببرد. این درست است، اما همه‌چیز نیست. هرکسی سوگی را به دوش می‌کشد؛ از فقدان‌های کوچک روزانه گرفته تا فقدان‌های بزرگی که زندگی را تغییر می‌دهد. به دلیل این‌که در فرهنگ ما، در مورد سوگ صحبت نمی‌شود، ما تلنباری شخصی و جهانی از سوگ‌های شنیده‌نشده و گفته‌نشده داریم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۸۰ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهمگان دیواین
مترجمآرزو مومیوند
مترجم دوم ه سارا ضرغامی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭ It's ok that you're not ok,۲۰۱۷
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۸۰ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
سخت‌خوان 💎 (1)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
17 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2
سخت‌خوان 💎

من نسخهٔ فیزیکی را خوندم. نمی‌دونم ایراد از نویسنده‌ست یا ترجمه، ولی کتاب انسجام و پلن نداره. یعنی نویسنده مسئله را مطرح کرده ولی در کل کتاب داره خاطره‌های جسته گریخته میگه و هیچ راهکار یا دست‌آویزی برای خواننده نداره. حتی پارگراف‌ها به هم مرتبط نیستن و در پایان هر فصل نمی‌فهمی که خب حالا چه کنم؟ چی شد اصلا؟ اگه بخوام کل کتاب را خلاصه کنم میشه «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست»! از خوندن ۲۳۰ صفحه هیچ چیزی بیشتر عایدم نشد.

5

من این کتاب را به صورت فیزیکی خریدم، خیلی فوق العاده است، کمک می‌کنه لحظاتی که حالتون بخاطر از دست دادن عزیزان تون بخاطر مرگ خوب نیست، چطور با فرصت دادن و قبول کردن اینکه این حال و حس بد، طبیعیه حس بهتری نسبت به خودتون داشته باشید و البته یاد میده در مقابل سوگ بقیه باید چطور رفتار کرد تا با رفتار اشتباه مون به اون افراد حس بدی القا نکنیم.

4

با مطالعه نمونه کتاب به این نتیجه رسیدم که نیاز دارم کتاب را بخوانم نه صرفا فقط بخاطر خودم بلکه اگر با فرد سوگواری مواجه شدم بفهمم باید چطور رفتار کنم ،چی بگم و انتظارش از من چیست؟...به این درک برسم که اگر نمیتوانم مرهمی باشم لااقل ناخواسته نمک روی زخمش نباشم.

3

خوب این چه کامنتیه آخه؟ کاش اصلا هیچ چی نمیگفتین! یا یکم تلاش میکردین واضح تر بگین نظرتون مثبت بود یا منفی! کامنت برا کمک و راهنمایی به بقیه ست دیگه!

2

کتاب در مورد سوگ از دست دادن (مرگ) هست نه هر از دست دادنی مثل جدایی و اینکه نویسنده مدام از حال عمومی افراد سوگوار و اطرافیان حرف میزنه خوب همه این رو میدونن راهکارت چی هست به نظرم ارزش نداره وقت بزارید چون تهش چیزی بهتون اضافه نمیشه

4

من این کتاب را بصورت صوتی گوش کرده بودم و لذت برده ام. متوجه شدم رهنمودهایی که در این وضعیت میدهیم یا می پذیریم، اغلب اشتباه بوده، دوست دارم کتاب را خریده و بخوانم

1

موضوع کتاب عالیه ولی انگار مترجم یک سری کلمات رو از تو هوا پرت کرده .... کلا ترجمه خوبی نداره جملات پشت سر هم با هم ارتباطی ندارند با این مترجم توصیه نمی کنم

4

بعد از خوندن این کتاب خوندن کتاب تکه هایی از یک کل منسجم بسیار توصیه میشه! پذیرش رنج و خاک کردنش

1

داشتم مقدمه رو میخوندم که یک جمله کامل منو خاموش کرد همون یک جمله برای پی بردن به محتوی کتاب کافی بود...

5

کتاب خیلی خوبیه به خصوص برای روزایی که حسابی غم و غصه دارین نویسنده تمام احساسات شمارو درک میکنه!

نمایش 4 نقد دیگر
3.6
(35)
سخت‌خوان 💎 (1)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مواجهه با اندوه و فقدان در فرهنگی که این ها را بر نمی تابد
میلکان
3.6
(35)
سخت‌خوان 💎 (1)
65,000
تومان