0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مرلین مونرو غمگین نیست

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مرلین مونرو غمگین نیست

درباره مرلین مونرو غمگین نیست
- رمان‌های سازنده‌ی پادکست‌های داستان شب: «محمدامین چیت‌گران» را می‌توان از نسل تازه‌ی نویسندگان داستان فارسی دانست. او سال ۱۳۶۸ متولد شده و پیش‌تر به‌خاطر پادکست‌های «داستان شب» شناخته می‌شد که برای مدتی آن‌ها را می‌نوشت و اجرا می‌کرد. اما در کنار پادکست، او تاکنون دو کتاب هم منتشر کرده است. کتاب اولش «روح سرگردان خیابان بهبودی» داستان بلندی است که سال ۱۳۹۶ منتشر شد. چیت‌گران داستان این کتاب را در قالب نامه‌نگاری پیش برده است؛ نامه‌هایی به دختر نداشته‌اش یونا. دو سال پس از کتاب اول، نویسنده اثر دومش را هم روانه‌ی بازار کرد. کتاب دوم او رمانی است به‌نام «مرلین مونرو غمگین نیست». این اثر، تا کنون توجه مخاطبان و توفیق حتی بیشتری نسبت به کتاب اول کسب کرده است. - روایاتی از حقیقت و دنیای خیال: داستان «مرلین مونرو غمگین نیست» در بستر جنگ می‌گذرد؛ بستری حقیقی از اتفاقاتی حقیقی که در آن، گاه اتفاقاتی غیرواقعی نیز بیان می‌شوند. نویسنده در کنار روایت اصلی داستان که در خلال دوران پیش از انقلاب اسلامی، سال‌های اولیه‌ی انقلاب و سپس جنگ ایران و عراق روی می‌دهد، خرده‌روایت‌هایی را هم به‌شکل داستان‌هایی موازی مطرح می‌کند که این امر، بر جذابیت اثر افزوده است. در دنیایی که چیت‌گران خلق کرده، انسان‌های واقعی و تاریخی، در کنار شخصیت‌های خیالی راه می‌روند و با هم در داستان ایفای نقش می‌کنند. با این که داستان در فضای جنگ می‌گذرد، رمان را نمی‌شود صرفا یک داستان جنگی دانست. با درونمایه‌ها و روایاتی که نویسنده از عشق ارائه می‌دهد، «مرلین مونرو غمگین نیست» را بیش از هر چیز می‌توان رمانی عاشقانه دانست. - آغاز مرلین مونرو: همان سطور ابتدایی کتاب، می‌توانند به‌خوبی شمه‌ای از محتوای کتاب را در اختیار مخاطب بگذارند و به او نشان دهند در «مرلین مونرو غمگین نیست» با چه مواجه خواهد شد: ۲۵ شهریور ۱۳۵۹، ۱۷ سپتامبر ۱۹۸۰، در کاخ اصلی ریاست جمهوری صدام حسین با همسرش، ساجده طلفاح، نشسته‌اند روبه‌روی هم و شام می‌خورند؛ کباب استیک به‌همراه شراب فرانسوی که طارق عزیز از پاریس برای صدام هدیه آورده است. ساجده سارافونی مشکی پوشیده و سعی می‌کند از همه‌ی شب‌های دیگر برای او که پیراهنی سفید با شلواری پارچه‌ای پوشیده است، جذاب‌تر به نظر برسد. صدام به عادت همیشگی سه دکمه‌ی بالای پیراهنش را باز گذاشته و تلاش دارد سینه‌ی ستبر مردانه‌اش را رخ بکشد. چند لقمه‌ای از شروع شام نگذشته که ساجده تکه‌ای گوشت بر دهان نگذاشته، به صدام نگاه می‌کند. و با لوندترین لحنی که یک زن باید داشته باشد، از صدام می‌پرسد که چه می‌شود فردا شب شام را در دورترین جا از این کاخ کنار هم باشند. صدام به او نگاه می‌کند و با نگاهش به او می‌فهماند که «مثلاً کجا؟». ساجده تکه‌ای از استیک را می‌گذارد گوشه‌ی دهانش و گیلاسش را برمی‌دارد و به علامت سلامتی بالا می‌گیرد روبه‌روی صورت صدام و می‌گوید: «تهران!» - کتاب صوتی مرلین مونرو غمگین نیست: نشر صوتی آوانامه طی همکاری با «نشر اسم»، کتاب صوتی «مرلین مونرو غمگین نیست» نوشته‌ی «محمدامین چیت‌گران» را منتشر کرده است. از آن‌جایی که فصول مختلف کتاب، راویان متفاوتی دارند و قصه از منظر شخصیت‌های گوناگون روایت می‌شود، این کتاب با صدای سه گوینده تولید شده است. «مهدی صفری»، «مریم پاک‌ذات» و «آرمان سلطان‌زاده» وظیفه‌ی اجرای این اثر را بر عهده داشته‌اند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
846.۴۳ مگابایت
مدت زمان
۱۵:۱۴:۲۰
نویسنده محمدامین چیت گران
راویآرمان سلطان زاده
راوی دوممریم پاک‌ذات
راوی سوممهدی صفری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۹
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۴۶.۴۳ مگابایت
۱۵:۱۴:۲۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
8 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

نمیدونم باید کتابی که نصفشو با زور گوش کردم تا رسید به آخرش که درگیرش شدم رو معرفی کنم یانه. اما اگر فضای تاریخ معاصر رو دوست دارید و دنبال یه رمان درام-سیاسی هستید و توقع زیادی از کتاب ندارید، &#۳۴;مرلین مونرو غمگین نیست&#۳۴; میتونه یه پیشنهاد باشه. نقاط ضعف: گاهی نزدیک شدن به کلیشه و گنجوندن دیالوگ‌های گل درشت در دهان‌ شخصیت‌ها:) عدم درک فضای زنانه.(قشنگ مشخص بود یه مرد تصوراتش نسبت به احساسات زنانه رو نوشته) نقاط قوت: کشش داستانی و نقطه‌های عطفی که واقعا قلبم رو فشرد. زاویه‌ی دید جالب به اتفاقات تاریخی

2

کتاب و نثر عالی اما یکی از بدترین کتاب صوتی هایی که شنیدم. خوانش واقعا بد بود خصوصا گوینده خانم. حتی نتونستم تا آخر گوش کنم و رفتم بقیه کتاب رو خوندم. برای اولین بار بود نتونستم یه کتاب صوتی رو تا آخر گوش کنم.

5

روایت قصه آدمهایی که یا اورا ندارن یا غلط میکنن که او را داشته باشند. بینهایت زیبا و درگیرکننده. حتما بشنوید.

2

یه قسمتهاییش خیلیییی تلخ و غمگینه!

3.8
(12)
اجرای روان 🎙️ (1)
111,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مرلین مونرو غمگین نیست
مرلین مونرو غمگین نیست
محمدامین چیت گران

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مرلین مونرو غمگین نیست
مرلین مونرو غمگین نیست
محمدامین چیت گران
آوانامه
3.8
(12)
اجرای روان 🎙️ (1)
111,000
تومان