0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
افلاطون

معرفی، خرید و دانلود کتاب افلاطون

مجموعه فلسفه و علوم اجتماعی تاریخ خرد: کتاب سوم واسازی یک افسانۀ فلسفی
نویسنده:
شروین وکیلی
درباره افلاطون

کتاب «افلاطون: واسازی یک افسانه فلسفی» اثر دکتر «شروین وکیلی» است. می‌توان به‌جرئت گفت که فلسفه و علوم سیاسی از کلام و اندیشه‌های یونانیان به‌ويژه افلاطون برآمده است. این فیلسوف یونانی که شهرتش به قدمت تاریخ مدون بشری است، بنیان‌گذار نخستین روش‌ها و اندیشه‌های اصیل فلسفی است. او که شاگرد سقراط پرسشگر بود و اثرگذارترین فیلسوف تاریخ یونان باستان، ارسطو شاگرد وی بوده قله‌ای در معرفت فلسفی است که شناخت و دریافتن سخنش کار دشواری می‌نماید و می‌باید زندگی او و آثارش را تمام‌وکمال زیر ذره‌بین قرارداد. شروین وکیلی در این کتاب به چنین کاری پرداخته است. نویسنده کوشیده تا هم شخصیت افلاطون را بکاود و از آن افسانه‌زدایی کند و هم مطالب و نوشته‌های رو بررسی کند و ببیند که این‌همه تعبیر و تفسیر، چقدر قابل‌اطمینان و با معنی است. این کتاب پژوهش فلسفی تمام عیاری است.

این کتاب سال ۱۳۹۹ از سوی نشر ثالث به بازار کتاب عرضه شده است. نسخه‌ی پی‌دی‌اف این کتاب میان کتب فلسفه وبسایت فیدیبو می‌توانید بیابید.

درباره‌ی شروین وکیلی

دکتر شروین وکیلی یکی از شخصیت‌های پرتلاش فرهنگی ایران است که به نویسندگی و تدریس اشتغال دارد. او زاده‌ی شهریور ۱۳۵۳ در تهران است. وی همه‌ی مقاطع تحصیلی‌اش در دانشگاه‌های تهران گذرانده است. او در ابتدا در رشته‌ی زیست‌شناسی شروع به تحصیل کرد و کارشناسی (سال ۱۳۷۵) و کارشناسی ارشد (سال ۱۳۷۸) خود را از دانشگاه تهران در گرایش جانوری اخذ کرده است. سال ۱۳۷۹ وکیلی وارد وادی جامعه‌شناسی می‌شود. وی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۱ اخذ می‌کند و بلافاصله وارد دوره‌ی دکتری جامعه‌ی شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی می‌شود که در نهایت در سال ۱۳۸۵ موفق به دفاع از رساله‌ی خود می‌شود.

او در سطح دبیرستان و دانشگاه به تدریس زیست‌شناسی و مباحثی در جامعه‌شناسی پرداخته است. او کارگاه‌ها و سخنرانی‌های بسیاری را با موضوعات مختلف برگزار کرده از نظریه‌ی تکامل گرفته تا اسطوره‌شناسی، از تاریخ یونان تا کارگاه خلاقیت. او به طور گسترده‌ای در مباحث مختلف مقاله و کتاب می‌نویسد و کارهای پژوهشی و گردآوری قابل‌توجهی را عرضه کرده است. او بسیار پرکار است، ده‌ها کتاب در زمینه‌های مختلف فلسفه، تاریخ، افسانه‌شناسی، جامعه‌شناسی نوشته است.

دو دلیل که باید کتاب افلاطون را بخوانیم؟

  • علاقه‌مندان به تاریخ، یونان باستان و همچنین فلسفه نمی‌توانند شخصیت و آرای فیلسوفی مثل افلاطون را نکاوند. این موضوع البته کار آسانی نیست، بنابراین به کتابی نیاز است که این شخصیت را به‌خوبی واکاوی کند و آن را از خلال متون تاریخی و آثار منسوب به وی به‌خوبی معرفی کند. کتاب حاضر چنین ویژگی‌ای دارد.
  • کتاب‌هایی که شخصیت‌های فلسفی را معرفی می‌کنند، معمولاً با دیدگاه منحصربه‌فردی این کار را انجام می‌دهند و شما نمی‌توانید یک دیدگاه خنثی را بیابید؛ در واقع، کمتر کتابی پیدا می‌شود که دید آن انتقادی باشد. همچنین مسائلی و مطالبی را که به‌مرورزمان و با گذر اعصار به نادرستی به شخصیتی مثل افلاطون نسبت‌داده‌شده است، بررسی کند و لب کلام اندیشه‌ی آن را عرضه کند. شروین وکیلی در این کتاب چنین راهبردی به کار گرفته است.

در بخشی از کتاب افلاطون می‌خوانیم

این نام تا پیش‌ازاین در میان یونانیان سابقه نداشت و انگار پوریلامپس به دلیل گرایش سیاسی‌اش آن را بر ساخته باشد این که او درعین‌حال با ایرانیان روابطی دوستانه داشت معنادار است. به‌خصوص که می‌بینیم آتن عصر پریکلس سفیری نزد پارس‌‌ها داشت و آن سفیر پدرخوانده افلاطون بوده است.

پوریلا مپس باید در دهه ۴۶۰ پ.م زاده شده باشد. چون در دهه ۴۴۰ ۴۴۰ پ.م با زن اولش ازدواج کرد و پسرش دموس در همین حدود زاده شد. او در سال ۴۲۴ پم در نبرد دلیوم زخمی‌شد یک سال بعد با پریکتیونه ازدواج کرد. تردیدی نیست که پوریلامپس سخت زیر تأثیر فرهنگ هخامنشی بوده است. این تأثیر از دوران پدرش آنتیفون شروع می‌شود؛ چون او یکی از نخستین کسانی بود که پرورش اسب را در آتن آغاز کرد و این فنی بود که یونانیان از ایرانیان آموخته بودند. پیوند میان پوریلامپس و پریکلس چندان چشمگیر و معنادار است که برنت بر همین اساس باور عمومی درباره‌ی اشراف منش بودن خاندان افلاطون و دشمنی خانوادگی‌شان با دموکرات‌ها را انکار کرده و ایشان را از هواداران دموکراسی پریکلسی قلمداد کرده است. فیلد به‌درستی این سخن را تعدیل کرد و خاندان افلاطون را از هواداران دموکراسی اولیه پریکلسی دانست که بعد از مدتی با تحمل آسیب‌های ناشی از جنگ و ماجراجویی‌های دموکرات‌ها، به دشمن قسم‌خورده آن تبدیل شدند.

چهار پیشنهاد برای خوانندگان کتاب افلاطون

اگر از دوستداران فلسفه هستید و کتاب حاضر نیز توانسته شما جذب کند و به دنبال ادامه‌ای بر مطالعات خود در این زمینه هستید، امید است که چهار پیشنهاد زیر برای شما جذاب باشد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
7.۸۰ مگابایت
تعداد صفحات
789 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۶:۱۸:۰۰
نویسندهشروین وکیلی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۶
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
110,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۷.۸۰ مگابایت
۷۸۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
394,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
افلاطون
افلاطون
مجموعه فلسفه و علوم اجتماعی تاریخ خرد: کتاب سوم واسازی یک افسانۀ فلسفی
نشر ثالث
0
(بدون نظر)
394,500
تومان