0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ظرافت جوجه تیغی

معرفی، خرید و دانلود کتاب ظرافت جوجه تیغی

درباره ظرافت جوجه تیغی
کتاب «ظرافت جوجه تیغی» نوشته موریل باربری،‌ نویسنده فرانسوی و برگزیده چند جایزه معتبر ادبی از جمله جایزه اتحادیه ناشران فرانسه است. این کتاب که دومین اثر باربری است، به سرعت توانسته نظر منتقدان و خوانندگان رمان در جهان را به خود جلب کند، بسیاری از منتقدان این اثر را با آثار برجسته ادبی جهان مثل «در جست و جوی زمان از دست رفته»‌ مارسل پروست و آثار کوندرا مقایسه کرده‌اند. این کتاب مجموع روایت‌های دو راوی است که به صورت متناوب در فصلهای مختلف کتاب در کنار هم قرار گرفته‌اند. یکی از شخصیت‌های این رمان رنه است. «رنه» بیوه‌زنی پنجاه و چهارساله، ریزه‌میزه، زشت و چاق است. او از 17 سالگی سرایدار ساختمان شمارة 7 خیابان «گرونل» بوده است؛ یک هتل کاملا خصوصی با حیاط و باغ. این ساختمان هشت آپارتمان بسیار بزرگ و با شکوه دارد که مالک هریک از آنها در آپارتمان خود زندگی می‌کند. در این داستان، رنه خاطرات زندگی خود و روابطش با اهالی ساختمان را بیان می‌کند. او هیچ آینده‌ای را برای خود تصور نمی‌کرد، تا این که یکی از همسایگان، که مرد متشخصی است، او را برای مهمانی شام به همراه دیگر همسایه‌ها دعوت کرده است. آن مرد در آن مهمانی رنه‌ را به جوجه‌‌تیغی تشبیه می‌کند که از بیرون پوشیده از خار است و به مانند یک قلعة واقعی نفوذناپذیر به نظر می‌رسد، اما از درون به اندازة جوجه تیغی ظریف است. این مهمانی باعث تغییرات بسیار مهمی در زندگی یکنواخت رنه میشل می‌شود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۲ مگابایت
تعداد صفحات
360 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۰۰:۰۰
نویسندهموریل باربری
مترجممرتضی کلانتریان
ناشرانتشارات کندوکاو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
14,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۲ مگابایت
۳۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 131 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
سخت‌خوان 💎 (1)
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
9 ٪
84 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

در میانه داستان، نویسنده درباره ریابینین، یکی از شخصیت های رمان آناکارنینای تولستوی می‌گوید "به پیش داوری هایی که درباره اش بر سر زبان هاست ابدا اهمیتی نمیدهد، باهوش به دنیا آمده و به پایین ترین قشر اجتماع تعلق دارد و افتخار برایش جاذبه ای ندارد". این جملات، چکیده وضع این داستان است. نویسنده تزهایش درباره زندگی را در قالب شخصیتی شبیه به ریابینین درباره سایر آدمهای اجتماع به ظاهر رمانی درآورده و برای اینکه از سایر طبقات اجتماع هم حرفی به میان آید، شخصیت نچسب دختربچه ای دوازده ساله را انتخاب میکند که به طرزی استثنایی غریب و فیلسوف مآب است و این گونه می‌تواند حرفهای خودش را در دو دسته جای دهد. این کار باعث میشود که با جملات شعارگونه گل‌درشت در سراسر رمان روبرو باشیم که با نخ نحیفی از روایتی ساده به شکل داستان به هم پیوسته اند و برای اعتبار بخشیدن به این جملات قصار هم انبوهی از اسامی افراد و کتابها و فیلمها ردیف شده اند بدون آنکه ارجاعات معانی روشن داشته باشند. به نظرم این کار برابر با نوعی تبختر در نگارش است، یعنی دقیقا کاری که نویسنده ادای مخالفت با آن را در سطح اجتماعی درمی‌آورد.

4

داستان جالبی داره، آدم‌هایی که با دید فلسفی افکارشان رو بیان می‌کنند. اما ترجمه خوب و روان نیست، اولش کتاب رو نیمه‌کاره رها کردم به دلیل ترجمه‌ای که گیر می‌کرد. بعد از مدتی دوباره شروع کردم، تا نیمه‌های کتاب را به سختی خواندم، بعد از آن ترجمه بهتر شد و نیمه‌ی دوم رو سریع‌تر خواندم. در کل از خواندن کتاب راضی هستم و یکی از کتاب‌های دوست داشتنی برایم است. امیدوارم ترجمه‌های دیگری هم از کتاب به بازار بیاید.

4

متاسفانه ترجمه کتاب واقعا خوب نیست .اما موضوع کتاب جالبه. این کتاب داستان جالبی داره،دختر فقیری که در ۱۲ سالگی درس خوندن و بخاطر کار در مزرعه رها میکنه، اما خواندن و مطالعه رو هیچ وقت کنار نمیزاره و در کنارش دختر ۱۲ ساله پولدار و نابغه ای که به دلیل حس پوچی زندگی تصمیم داره خودش و از بین ببره اما قبل از اعمال خودکشی به دنبال راههای جدیدی برای انگیزه های تازه زندگی میگرده تا چنانچه دلیل کافی برای ادامه زندگی پیدا نکنه، مردن و خودکشی، حقیقتا کاری عبث و اشتباه به نظر نیاد....

4

من این کتاب رو آروم آروم خوندم که هم از درکش غافل نشم، هم اذیت نشم یه جاهایی ک از کتاب که راویش سرایدار(رنه) هست ، قابل درک نیست، فکر نمی‌کنم بشه اینو گردن ترجمه انداخت شاید چون ارجاعاتی که میده رو درک نمیکنیم در حالی ک روایت های پالوما خیلی روان و قابل فهمه ( این از ترجمه) ولی محتوای کتاب محشره، سوالاتی که ذهن پالوما رو درگیر کرده بی نظیره پایان زیبایی هم داره بنظرم خیلی ارزش خوندن داره، اونقدری که نمیدونستم از چیش بنویسم.

4

نسخه چاپی کتاب رو همین الان تموم کردم و بلافاصله اومدم توی فیدیبو تا نظرمو در مورد این کتاب بنویسم حتی یک لحظه ام برای خوندن این شاهکار درنگ نکنین صفحه به صفحه ش باعث می‌شه نسبت به زندگی یه دید تازه پیدا کنین، دید قبلی خودتون رو زیر سوال ببرین و به چالش بکشین پر از احساس خالص یکی از زیباترین کتاب هایی که تو زندگیم خوندم و قطعا به خیلی ها هدیه خواهم داد

3

شاید ترجمه آن‌طور که دوستان میگن بد نباشه و بیشتر ایرادهای نگارشی دارد. برای مثال ویرگول یا نقطه درست استفاده نشده و از نیم‌فاصله برای برخی کلماتی که باید سرهم نوشته شود استفاده شده که خوانش کتاب رو کند می‌کنه. این دلایل باعث می‌شه برخی پاراگراف/جمله‌ها دوباره خوانده تا درک شود.

3

کتابی فوق العاده زیباست. اما به دلیل غلطهای ویرایشی متعدد خوندنش همراه با زجر فراوان بود. فیدیبو هم لطف کرده و تعدادی غلط تایپی و اشتباهات فاحش صفحه بندی رو بهش اضافه کرده تا مخاطب نتونه از این کتاب لذت ببره.

4

یک چیزی درمورد بعضی از کتاب ها و فیلم ها هست که که یه خط صاف رو برای رفتن شما از اول هموار میکنن اما در صفحه های آخر جوری به تلاطم میندازنت که فارغ از زمان و مکان، همون دردی رو احساس میکنی که نویسنده میخواد که بهت نشون بده و این کتاب همون چیزی بود که توی چند خط بالایی سعی داشتم بگمش

4

کتاب خوبی هست اما ترجمه اش اصلا خوب و روان نیست و از کیفیت کتاب خیلی کم میکنه.

5

برای منی که مثل شخصیت اصلی کتاب، از ترکیبِ انزوا و فکر و خیال و کتاب خوندن، همیشه لذت بردم ... این کتاب یه تجربه ی شیرین و‌ خاص بود. از خط به خطش لذت بردم. امتیاز: ۵/۵

نمایش 74 نقد دیگر
4
(133)
سخت‌خوان 💎 (1)
165,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ظرافت جوجه تیغی
ظرافت جوجه تیغی
موریل باربری
انتشارات کندوکاو
4
(133)
سخت‌خوان 💎 (1)
165,000
تومان