0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماندن در وضعیت آخر
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماندن در وضعیت آخر

ناشر:
نشر نو
درباره ماندن در وضعیت آخر
کتاب همگانی هرمان ملویل می‌گفت: «مردی که واقعاً علم دارد لغات مشکل زیادی به کار نمی‌برد... لغات مشکل و بزرگ مشکلات بزرگ را حل نمی‌کنند.» رد این گفتهٔ نویسندهٔ بزرگ امریکایی را در صفحه به صفحهٔ این کتاب می‌شود دید. تامس ای. هریس این کتاب را در پاسخ به نیازهای فزایندهٔ زمانه نوشت. وقتی که آسیب‌های روانی جنگ سر باز کرده بود و شمار عظیم جوانان و دانشجویانی که در تحصیل به مشکل برخورده بودند و زوج‌های بسیاری از زندگی مشترک مطلوب فرسنگ‌ها فاصله می‌گرفتند و انتظارات از روانپزشکی و روانکاوی بسیار بالا رفته بود. زبان روانپزشکی زبانی پیچیده و دشوار بود که تقریباً هیچ یک از لایه‌های جامعه نمی‌توانست با آن ارتباط برقرار کند. بیشترِ روانپزشکان ترجیح می‌دادند سالی چند بیمار متمول داشته باشند و به درمان همان‌ها اکتفا کنند. ولی میلیون‌ها انسانی که به توصیه‌ها و رهنمودهای روانپزشکان نیاز داشتند، به‌مرور از این امکان محروم می‌شدند. تامس ای. هریس این کتاب را بر پایهٔ نظریهٔ «تحلیل رفتار» مقابل نوشته و تمام تلاشش را به کار بسته است که کتابی ارائه بدهد برای همهٔ کسانی که ــ چه بیمار چه غیربیمار ــ ممکن است به این کتاب نیاز داشته باشند. سعی کرده است فروید را از فراز برج عاج به میان آپارتمان‌ها و سوییت‌های مردمی ببرد که خود را از علم روانکاوی بیگانه می‌یافته‌اند. کتابی برای همه، نه‌فقط برای بیماران و متخصصان. کتابی که هم می‌توان در تنهاییِ خود خواند و هم می‌توان برداشت و به میان جمع برد و همخوانی کرد. مفاهیم و ابزارهای تحلیل روان انسان در این کتاب به ساده‌ترین و همه‌فهم‌ترین شکل ارائه شده است و بعید است کسی از خواندنش دست خالی برگردد. کتابی که تاکنون هزاران نسخه‌اش در لایه‌های گوناگون جامعهٔ ایران خوانده شده و توانسته است جایگاه یکی از محبوب‌ترین و کارآمدترین کتاب‌ها را در نوع خودش به دست بیاورد، کتابی گشوده است به روی همهٔ کسانی که امروز به‌دنبال کاهش تنش‌ها و اختلال‌ها و مشکلات روانی و ذهنی خود هستند. این کتاب را، طبق توصیه و درخواست نویسنده، باید از آغاز به پایان خواند و از روی هیچ فصلی نپرید. مطالعهٔ پیوستهٔ کتاب «وضعیت آخر» زمینهٔ ذهنی بسیار مناسبی برای مواجههٔ هر فردیِ عادی جامعه با مسائل روانی و ذهنی‌اش ایجاد می‌کند. کتاب‌های «ماندن در وضعیت آخر» و «تحلیل رفتار متقابل» ــ که در نشر نو منتشر شده است ــ نیز در تکمیل و تحکیم مطالب این کتاب بسیار مؤثر است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
391 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۲:۰۰
نویسندهتامس هریس
نویسنده دوم امی ب هریس
مترجماسماعیل فصیح
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Staying OK
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
190,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۷۳ مگابایت
۳۹۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
پربار 🌳 (3)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
4 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

این کتاب رو در طول مدت ۳ ماه خوندم. خوندنش رو به افراد بالای ۲۵ و ۲۶ سال توصیه میکنم در غیر این صورت صبر کنید تا این کتاب رو بعد از ۲۶ سالگیتونو بخونید ، البته که برای افراد مختلف متفاوته این قضیه اما برای افراد معمولی و غیر حرفه ای در کتاب خوندن این پیشنهاد رو دارم ، چون خودم هم در کتاب خواندن مبتدی هستم و سنم زیر ۲۵ ساله ، خوندن و درک مطالب اونچه در کتاب گفته شده بود واقعا برام سخت و طاقت فرسا بود و صرفا تمام کردن کتاب رو بخاطر تعهد به کتاب خوانی و استمرار ادامه دادم . مطالب این کتاب بسیار تخصصیه و خیلی هم مفیده اما معمولا اینجوره که این سبک کتاب ها برای افراد مبتدی بهتره از روی نسخه کاغذی خونده بشن . در هر صورت تا ۲۵۰ صفحه اول کتاب اصلا برام جذابیت و کششی هم نداشت و مابقیش هم یک ریتم یک نواخت و خطی رو داشت و ابدا کتابی نبود که منو جذب کنه و میل و اشتیاق خوندن رو در من ایجاد کنه ، از صفحه ۶۰۰ بعد واقعا مطالب جذاب و کاربردی شد و واقعا کیف کردم و لذت بردم . کتاب خوبی بود و بسیار ازش یاد گرفتم اما فکر میکنم باید خوندنش رو به تعویق می انداختم و بعدا میخوندمش ضمن اینکه من جلد اول کتاب که قبلش باید بخونیم رو هم نخوندم و فکر میکنم شاید بخاطر این مطلب هم بود که خوندنش برام سخت بود .

5
پربار 🌳

دنیاتون با خوندن این کتاب و کتاب وضعیت آخر کاملاً تغییر می‌کنه. به نظرم واجبه همه بخونن. علی‌الخصوص زوجین، بچّه‌دار‌ها یا کسانی که قصد بچّه‌دار شدن دارند.

5

این کتاب رو باید بعد از وضعیت آخر خوند و اگر درکش کنی فوق العادس، در مواجهه با آدمها راحت تر هستیم

5

خیلی در ارتباط فردی و اجتماعی ایرانیان کمک میکند.

5

فوق العادست این کتاب ؛ بدون هیچ توضیح اضافی !

5

من از قبل عید منتظرم نمونه صوتیش بیاد

5
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

واقعا کتاب خیلی خوبیه بهتون پیشنهاد میکنمش

5

عالی

4.3
(24)
پربار 🌳 (3)
142,000
٪20
113,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماندن در وضعیت آخر
٪20
ماندن در وضعیت آخر
تامس هریس
نشر نو
4.3
(24)
پربار 🌳 (3)
142,000
٪20
113,600
تومان