0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
40 فکر سمی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی 40 فکر سمی

حتی یک لحظه هم این افکار را باور نکن!
درباره 40 فکر سمی

باورهای کلیشه‌ای سمی بسیار زیادی در ذهن شما وجود دارند که متاثر از باورهای رایج غلط هستند. این باورهای مخرب می‌توانند آرامش روان و شادی شما را از بین ببرند و اعتماد شما را نسبت به خودتان نیز دچار استیصال کنند. آرنولد لازاروس، آلن فی و کلیفورد لازاروس، این باورها را به‌عنوان ۴۰ فکر سمی می‌شناسند و در کتاب حاضر به‌صورت مفصل درباره این باورها و روش‌های مقابله با آن‌ها توضیح می‌دهند.

حتی یک لحظه هم این افکار را باور نکن!

باورهای غلط زیادی وجود دارند که بدون خواست شما، در ذهن‌تان نقش بسته‌اند و به نظر می‌رسد بخشی از وجود شما شده‌اند. این باورها تا عمق جان شما نفوذ پیدا کرده‌اند و آنقدر حیات‌شان بدیهی به نظر می‌رسد که کمتر کسی حاضر است درباره آن‌ها اندکی شک کند. منشا این باورها را باید در سنت‌ها، عرف غلط جامعه، آموزش‌های اشتباه گذشتگان و...جست‌وجو کرد. این اندیشه‌ها معمولا در لباس مبدل یک دوست مهربان ظاهر می‌شوند و پلیدی خودشان را از این طریق می‌پوشانند.

نویسنده در این کتاب به شما کمک می‌کند این افکار سمی را بشناسید و در قدم اول، آن‌ها را به چالش بکشید، درباره درستی آن‌ها شک کنید و در تلاش برای جایگزین کردن اندیشه‌های سالم به جای آن‌ها باشید. اگر درباره میزان مخرب بودن این اندیشه‌ها بدانید و منشا رنج‌های خود را بشناسید، به احتمال زیاد برای تغییر این افکار، بیشتر مصمم می‌شوید. باورهای سمی باعث می‌شوند بدون دلیل ناراحت و ناراضی باشید. این باورها قدرت تغییر را از شما می‌گیرند و بهتان فرصت دستیابی به موفقیت را نمی‌دهند.

بهتر است بدانید که شما به‌صورت غیر ارادی و بدون آگاهی، ۴۰ باور سمی را مثل یک الگو پذیرفته‌اید و مدام آن‌ها را تکرار می‌کنید. در نهایت این الگوها باعث ایجاد اضطراب، ترس و احساس گناه می‌شوند و تا وقتی با این اندیشه‌های سمی آشنا شوید، نمی‌توانید از شر آن‌ها رهایی یابید.

این کتاب به آموزش افکار سمی ختم نمی‌شود؛ بلکه خیلی فراتر می‌رود و پادزهرهای این افکار را نیز به شما می‌شناساند، درباره روش‌های از بین بردن افکار منفی می‌گوید و در نهایت باورهایی را پیشنهاد می‌دهد که مخاطب می‌تواند آن‌ها را جایگزین افکار سمی کند. این کتاب راهنمایی‌ست برای اصلاح نقشه زندگی، پیشرفت در مسیر ایده‌آل، پیدا کردن نقاط آزاردهنده زندگی و اصلاح آن‌ها.

پیش شرط رسیدن به مرحله‌ای که بتوانید افکار نادرست خود را با حقایق معقول جایگزین کنید، اصلاح نقشه راه و پذیرفتن مسئولیت‌های باورهای نادرست است. بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید و از شر اندیشه‌هایی که سرتاسر زندگی شما را مسموم کرده‌اند خلاص شوید؛ چرا که این افکار زندگی شما و عزیزان‌تان ر تخریب خواهد کرد و شادی را از شما خواهد گرفت.

درباره نسخه‌های موجود از کتاب ۴۰ فکر سمی

کتاب ۴۰ فکر سمی ابتدا به زبان انگلیسی و با عنوان Don't Believe It for a Minute: Forty Toxic Ideas That Are Driving You Crazy در سال ۱۹۹۳ منتشر شد. نسخه‌های ترجمه شده این کتاب در سال‌های بعد، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. کتاب حاضر جزو کتاب‌های انگیزشی و خودیاری دسته‌بندی می‌شود و افراد با مطالعه آن می‌توانند قدم‌های مثتبی در جهت بهبود خود و زندگی‌شان بردارند.

نسخه فارسی کتاب حاضر با ترجمه «الهام آرام‌نیا» و «شمس‌الدین حسینی»، به صورت نسخه صوتی و نسخه الکترونیکی توسط انتشارات نسل نو اندیش، منتشر شده است. هر دو نسخه این کتاب را می‌توانید در وبسایت یا اپلیکیشن فیدیبو دانلود کنید.

 نگاهی به ساختار کتاب و بخش‌های مختلف آن

کتاب بدون مقدمه به سراغ توضیح و تحلیل ۴۰ باور سمی رفته است. در این کتاب ابتدا باورهای سمی را می‌شناسید، بالافاصله بعد از آن تحلیل آن باورها را می‌خوانید و بعد به سراغ مطالعه پادزهرها در قالب تلقین‌های اصلاحی می‌روید. در نسخه صوتی باورهای سمی به‌صورت چهارتا چهارتا تقسیم‌بندی شده و برای شما بازخوانی می‌شوند.

لحن کتاب بسیار ساده و دوستانه است. در حین خواند کتاب احساس می‌کنید یک معلم مهربان در حال آموزش درس‌هایی از زندگی است و شما را با خودش همراه می‌کند. کتاب از هرگونه دشواری و تملق‌گویی به دور است و به همین دلیل یک‌راست به سراغ اصل مطلب رفته است. در بعضی از بخش‌های کتاب مثال‌هایی آورده شده تا بتوانید بیشتر و بهتر با موضوع ارتباط برقرار کنید.

گوش دادن به این کتاب چقدر زمان می‌برد؟

کتاب ۴۰ فکر سمی حدود ۵ ساعت است و شما می‌توانید این فایل را در دو یا سه روز گوش دهید. این یک مقدار تقریبی برای میزان مطالعه شما است و این عدد بسته به سرعت گوش دادن شما می‌تواند کمتر یا بیشتر شود.

گذری بر زندگی‌نامه نویسندگان کتاب

این کتاب توسط سه نویسنده موفق یعنی آرنولد لازاروس، آلن فی و کلیفورد لازاروس نوشته شده است.

آرنولد لازاروس در سال ۱۹۳۲ در آفریقای جنوبی به دنیای آمد و بعد از گذراندن دوران نواجوانی، وارد دانشگاه شد و به تحصیل در زمینه روانشناسی به مطالعه و تحقیق پرداخت. این روانشناس در شناخت درمانی تخصص ویژه‌ای داشت و یکی از ابداعات او، روان‌درمانی چند وجهی یا Multimodal therapy است که به‌عنوان رویکردی جدید به روان‌درمانی شناخته می‌شود. لازاروس با این روش درمان، انسان‌ها را موجوداتی چند وجهی در نظر می‌گرفت که فکر می‌کنند، احساس می‌کنند، عمل می‌کنند، حس می‌کنند، تصور می‌کنند و ارتباط برقرار می‌کنند و به نظرش باید روان‌‌درمانی بتوانید به همه این وجوه پاسخ دهد. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب مهارت‌های زندگی اشاره کرد.

دکتر کلیفورد لازاروس یک روانشناس بالینی است که در زمینه روان‌درمانی و تست‌های عصبی روان‌شناختی فعالیت دارد. دکتر لازاروس به‌صورت گسترده با شرکت‌ها درباره مسائل سلامت، مدیریت استرس، ارتباطات موثر و حل تعارض‌ها مشورت می‌کند. او هم‌چنین نویسنده کتاب باورهای سمی و پادزهرهای آنها است.

 آلن فی یک روانشناس متبهر در کشور نیویورک است که در یک مطب خصوصی کار می‌کند. فی دوره رزیدنتی خود را در رشته روانپزشکی در نیویورک به پایان رساند و سال‌ها در زمینه روان‌درمانی فعالیت می‌کرد. این نویسنده و روان‌شناس یکی از اعضای هیئت روانپزشکی و نورولوژی آمریکایی است.

در بخشی از این کتاب می‌شنوید

«برای تو بهتراست که دیگران را کنترل کنی»

کای در کودکی هم رئیس مآبانه رفتارمی‌کرد. او می‌دانست محبوب نیست اما هرگز متوجه نبود که چقدر دیگران از رفتارهای کنترل‌کننده‌اش ناراحت هستند. برای ازدواج مرد به نسبت منفعلی را انتخاب کرده بود تا با دستورهایی همچون «ساعت شش درخانه باش»، «خیلی وقتت را صرف خواهرت نکن»، «تلفن را قطع کن» و «به جای تماشای تلویزیون چمن را کوتاه کن» او را توی مشتش داشته باشد. بعد از دو سال, شوهرش تام او را ترک کرد. اولین واکنش کای که مختص به خودش بود، این بود: او به همه‌ی آشنایانش گفت که بین او و شوهرش یکی را انتخاب کنند:«اگر بشنوم که کوچک‌ترین تماسی با او داشته‌اید، دیگر نمی‌خواهم شما را ببینم.»

تحلیل

هیچ‌کس دوست ندارد به او گفته شود چه کاری انجام دهد. تعجبی ندارد که کای در حفظ ارتباطاتش مشکل

داشته باشد. زن يا مردی که سعی می‌کند برای همسرش نقش رئیس را بازی کند، بدون تردید باعث ایجاد

خصومت و آزردگی می‌شود. کارفرمایان خود رأی، کارمندان خوب را از دست می‌دهند و کارمندانی هم که باقی می‌مانند، روش‌هایی برای تخریب فرد دیکتاتور پیدا می‌کنند. اشخاصی که سعی می‌کنند دوستانشان را زیر سلطه بگیرند، به طور معمول دشمن‌تراشی می‌کنند.

پادزهرها

تلقین‌های اصلاحی

«درخواست کردن بهتر از مطالبه کردن است.»

«زندگی کن و بگذار زندگی کنند.»

«هیچ‌کس دوست ندارد به او بگویند چه بکند و چطور زندگی کند.»

«همه ما باید برخی چیزها را بپذيريم حتی اگر از آن‌ها خوشمان نیاید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
391.۹۳ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۳:۰۷
نویسندهآرنولد لازاروس
نویسنده دومکلیفورد لازاروس
نویسنده سومآلن فی
مترجم الهام آرام نیا
مترجم دوم شمس الدین حسینی
راویمیلاد میرزایی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۱۷
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۹۱.۹۳ مگابایت
۰۴:۴۳:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

احسنت بر شما ....به شخصه کاربردی تر و مفید تر از این کتاب ندیدم.این کتابی بسیار آموزنده ، دید آدم رو در جهت رفع افکار منفی تغییر میده و دریچه های جدید به ذهن خسته و کلیشه ای ادمها باز میکنه، با تشکر از تهیه و ترجمه و همچنین از صدای رسا و زیبای گوینده ی عزیز آقای میلاد میرزایی ...

2

کتاب بسیار عالی ای بود خصوصا برای کسانی خوبه که مرور افکار و افکار منفی و افکار خودزنی به سراغشون میاد بسیار کمک می‌کنه برای بهتر فکر کردن و روشنتر شدن. یکی دیگه هم داره ولی صدای این بهتر و تاثیر گذارتر بود

5

عالیه

5

عالییی

4.5
(11)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
40 فکر سمی
40 فکر سمی
حتی یک لحظه هم این افکار را باور نکن!

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
40 فکر سمی
40 فکر سمی
حتی یک لحظه هم این افکار را باور نکن!
آوانامه
4.5
(11)
70,000
تومان