0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زیر تیغ ِ ستاره ی جبار

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زیر تیغ ِ ستاره ی جبار

داستان یک زندگی در پراگ ۱۹۴۱ ۱۹۶۸
درباره زیر تیغ ِ ستاره ی جبار
داستان زندگی هدا کووالی در سایۀ جنگ جهانی دوم و بعد حکومتی توتالیتر روایت می‌شود، پس به نظر باید پر باشد از مرگ و سیاهی، با این همه روایت میل به زندگی است، داستان زنی در نوسان میان بیم و امید در دل چکسلواکی آشوب‌زده؛ حسنش این است اما که به بیان تجربیات شخصی محدود نمی‌شود. راوی به قدرت کلمات واقف است و جایی می‌گوید تنها سلاح ضعفا همین کلمات هستند، از همین روست که روایتش را بی‌پرده می‌نویسد. اما ناظر بی‌طرفی هم نیست؛ خودش می‌گوید طرف زندگی ایستاده، همان ساده‌ترین ایدئولوژی، که به خاطرش از اردوگاه نازی‌ها می‌گریزد. او نشانمان می‌دهد که چگونه جنگ چهرۀ آدم‌ها را عوض می‌کند؛ اینکه چطور در پی شادمانی پایان جنگ، ناامیدی برمی‌گردد و بعد امید، همراه با شوری برای تغییر، با وعده‌های ایدئولوژی‌ای دل‌فریب، رخ نشان می‌دهد و در نهایت در این چرخۀ باطل دوباره یأس است که برمی‌گردد؛ نشانمان می‌دهد که چطور وقتی ایدئولوژی در اولویت باشد روابط انسانی به حاشیه رانده می‌شود و زندگی شکلی سلبی به خود می‌گیرد، به گونه‌ای که دیگر کسی در پی چیزی نیست جز دورماندن از دردسر. هدا کووالی در واقع ما را با خودمان، در مقام انسان، رودرو می‌کند و واقعیت‌های تاریک ذات انسان را پیش‌رویمان می‌گذارد، چراکه چنان‌که خودش می‌گوید: «حرف آنهایی که می‌گفتند تنها راه بازگشت به زندگی فراموش کردن است در کتم نمی‌رفت. می‌خواستم همه‌چیر را به خاطر بسپارم، روی چیزی سرپوش نگذارم، چیزی را بزک نکنم و اتفاق‌ها را همانطور که بودند در خاطر ثبت کنم. می‌خواستم زندگی کنم چون زنده بودم نه به این دلیل که تصادفاً جان سالم به در برده بودم.»

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۱۲ گیگابایت
مدت زمان
۰۸:۲۰:۳۹
نویسنده هدا مارگولیوس کووالی
مترجم علی رضا کیوانی نژاد
راویبهار کاتوزی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۰۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۱۲ گیگابایت
۰۸:۲۰:۳۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 32 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (3)
پربار 🌳 (2)
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
0 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یه داستان تلخ، غمگین و عبوسِ سیاسی اجتماعی اما درعین حال جذاب و خوندنی و در اینجا شنیدنی که کیفیت قابل قبول تولید مثل انتخاب موسیقی های درست و مناسب ، روایت و خوانش صحیح و دقیق خانوم کاتوزی و همین طور اصطلاحن رادیو فونیک بودن صداشون و ... اونو جذابتر هم میکنه...شنیدن این اثر رو به شدت توصیه میکنم به خصوص به این علت که تشابهات جدی و اعجاب آوری میون جامعه ی ما در حال حاضر و جامعه ی اون روزگار پراگ و کشور چک و اسلواکی وجود داره و میتونه برامون عبرت آموز و روشن کننده ی خیلی مسایلی باشه که در تریبون های رسمی چندان بهشون پرداخته نمیشه...و در آخر یه انتقاد کوچیک...در فصل نوزده ، چند ثانیه ای تداخل موسیقی و صدای راوی خیلی زیاده به طوری که صدای راوی به سختی شنیده میشه و همین طور در فصل بیستم مکث هایی در روایت وجود داره که خب نیاید وجود می داشت...به غیر از این به نظرم همه چی خوب بود...ممنون...تشکر از رادیو گوشه و شما و همه ی کسانی که در تولید این اثرِ فاخرِ صوتی سهیم بودن??❤

5

کناب روایت عجیب و غریبی از بهار پراگه. بهاری که دیری نپایید و دوباره زمستان تا چندسال حاکم شد. روایت مقاومت نجیب و آگاهانه‌ی مردم چک که از انزوا و ترس به آینده‌ی روشن رسیدند. در این برهه که روسیه به اوکراین تجاوز کرده، شنیدن این کتاب، بشدت قابل توصیه ست. به امید بهار کیف و بهار تهران... صدای خانم بهار کاتوزی و لحن خوانش ش عالی و کم‌نظیره. ممنون ازت خانم کاتوزی. پی‌نوشت: دوستانی انتقاد کردند که در یک فصل از کتاب (فقط یک فصل) موسیقی از بلندی صدای خواننده پیشی میگیره ولی من بجا دیدمش. این فصل از اوج داستان از نحوه‌ی ورود بهار داره روایت میکنه که باید صداش رو قوی به ذهن وارد کنه و ابزاری ارجمندتر از موسیقی برای این منظور نیست لذا من پسندیدم.

5

برام خیلی جالب بود، اولاش متعجب بودم که چرا داره از روی وقایعی به این مهمی به سرعت می‌گذره...اما بعد متوجه شدم که این مصیبت‌ها موضوع اصلی نیست. این کتاب رو با فاصله‌ی کمی از ۱۹۸۴ جرج اورول گوش دادم...و خب تأثیرشون مضاعف شد. راوی هم خوبه.

5

یک داستان سیاسی و اجتماعی صمیمانه و خودمانی، با روایتی عالی، ترجمه روان و خوانشی مناسب … توصیه می‌کنم حتما گوش کنید یا اصل کتاب را بخوانید،به نظرم خواندن آن برای همه مفید است.

4
تلخ ☕️
گیرا 🧲

وجه تمایز این کتاب با کتاب‌های دیگه‌ای که در مورد جنگ جهانی نوشته شدن، پرداختن به بعد روانی جنگ هست. در این کتاب سختی‌های جسمی چندان به چشم نمیان اما تا دلتون بخواد زیر فشار روانی قرار میگیرین.

5

عالی بود. هم محتوای کتاب هم لحن و نحوه بیان راوی. فقط دلیل وجود افکت های صوتی فصل ۱۸ و ۱۹ را متوجه نشدم. یک جاهایی اونقدر بلند بودند که صدای راوی توشون گم می شد.

5

با اونکه کتاب تاریخی دوست ندارم ولی این کتاب جذاب بود برای من و دوست داشتم و راوی این کتاب بسیار تاثیر گذار بودن به جذب شدنم برای شنیدن این کتاب

2

داستانی تکراری از متقلبان وچاپلوسان وبوقلمون صفتان در ادوار تاریخ که تمامی ندارد ومختص جغرافیای خاصی نیست

5

کتاب عالیه...اما یه جورایی دروغ هم چاشنیش شده .مظلوم نمایی از خصوصیات بارز یهودیان در طول تاریخ هست . مهم اینه ظلم از هر نوع پایدار نخواهد ماند

5

من دوست داشتم کتاب رو. جذاب و گیرا. راوی هم دلنشین خونده بود.فقط قسمت ۱۸ یجاهایی خیلی موسیقی بلنده و صدای راوی گم میشه.

نمایش 14 نقد دیگر
4.6
(32)
اجرای روان 🎙️ (3)
52,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
زیر تیغ ستارهٔ جبار
زیر تیغ ستارهٔ جبار
داستان یک زندگی در پراگ ۱۹۶۸ ۱۹۴۱

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زیر تیغ ِ ستاره ی جبار
زیر تیغ ِ ستاره ی جبار
داستان یک زندگی در پراگ ۱۹۴۱ ۱۹۶۸
رادیو گوشه
4.6
(32)
اجرای روان 🎙️ (3)
52,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر