0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روانشناسی پول

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی روانشناسی پول

آموزه هایی فراتر از زمان در باب ثروت، حرص و شادی
درباره روانشناسی پول

بخشی از کتاب: اساس کتاب «روانشناسی پول» بر این فرض استوار است که مدیریت صحیح پول ربط چندانی به هوش و ذکاوت شما ندارد و بیش‌تر به چگونگی رفتار شما مربوط می‌شود و آموختن رفتار مناسب، حتی به افرادِ واقعاً باهوش و ذکاوت هم کار آسانی نیست. نابغه‌ای که کنترل عواطف و احساساتش را از دست می‌دهد، می‌تواند از نظر مالی شکست‌خورده‌ای مفلوک به حساب بیاید. عکس آن هم صادق است، انسان‌های معمولی که هیچ آموزش مالی ندیده‌اند، چنان‌چه از چند مهارت رفتاری برخوردار باشند که ظاهراً هیچ‌ربطی هم به سنجه‌های قراردادی هوش و ذکاوت ندارد، می‌توانند ثروتمند شوند. درحقیقت موفقیت مالی در دسته‌ی علوم سخت قرار نمی‌گیرد؛ مهارتی نرم است که در آن رفتارتان مهم‌تر از دانشی است که در اختیار دارید. من به این مهارت نرم، روان‌شناسی پول می‌گویم. مسایل مالی در دو دهه‌ی اخیر، نخبه‌ترین محصلین دانشگاه‌های برتر را به خود جذب کرده است. در دهه‌ی گذشته، مهندسی مالی محبوب‌ترین رشته‌ی دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه پرینستون بود. آیا مدرکی وجود دارد که نشان دهد آن‌چه گفته شد توانسته است از ما سرمایه‌گذاران بهتری ساخته باشد؟ - دریغ از ذره‌ای تغییر: طی سالیان متمادی، با توسل به آزمون و خطای جمعی، آموختیم که چه‌گونه کشاورزانی بهتر، لوله‌کش‌هایی ماهرتر و شیمی‌دان‌هایی عالی باشیم؛ اما آیا آزمون و خطا، چگونگی مدیریتِ بهترِ امور مالی را به ما آموخته است؟ آیا اکنون احتمال آن‌که خودمان را زیر بار بدهی ببریم، کم‌تر شده است؟ آیا احتمالِ پس‌انداز برای روز مبادا، بیش‌تر شده است؟ آیا برای بازنشستگی‌مان فکری کرده‌ایم؟ آیا درباره‌ی نقش پول بر خوش‌بختی‌مان دیدگاه‌هایی واقع‌گرایانه داریم؟ شواهد چشمگیری دال بر صحت آن ندیده‌ام! به عقیده‌ی من، مهم‌ترین دلیل آن‌هم این است که نگاه ما به پول و آن‌چه به ما آموخته‌اند، بسیار شبیه فیزیک (با قوانین و قواعد) است و به اندازه‌ی کافی درباره‌ی جنبه‌ی روان‌شناختی (عواطف و ریزه‌کاری‌ها) آن چیزی نمی‌دانیم. برای آن‌که بفهمید چرا مردم خودشان را زیر بار بدهی می‌برند، نیازی نیست نرخ‌های بهره را بررسی کنید؛ بلکه باید در تاریخچه‌ی طمع، ناامنی و خوش‌بینی تعمقی داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید چرا سرمایه‌گذاران در شرایط کسادی بازار همه چیز را می‌فروشند، نیازی نیست بروید حساب‌وکتاب سودهای آتی را دربیاورید؛ کافی است به این بیندیشید که از دیدن خانواده‌تان و تصور آن‌که سرمایه‌گذاری شما ممکن است آینده‌شان را به خطر بیندازد ممکن است چه رنجی بکشید. به قول ولتر «تاریخ هیچ‌گاه تکرار نمی‌شود؛ این مردمند که تکرار می‌شوند.»

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
81.۶۰ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۸:۴۵
نویسندهمورگان هاوزل
مترجمزهره نوروزی
راویاحسان اطهری
ناشرره‌آورد مدیریت
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۱۸
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۱.۶۰ مگابایت
۰۱:۲۸:۴۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
22 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
22 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
11 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

اصلا پیشنهاد نمیشه. من نسخه اصلی و انگلیسی این کتاب رو خریداری کردم و برای ترجمه فارسیش این نسخه صوتی رو خریدم. کتاب پر از توضیحات عمیق و نکات مهمی هست که دلیل هر کدوم از حرفای نویسنده و فلسفه پشتش رو دقیق توضیح داده. که تو این نسخه صوتی همرو نادیده گرفتن! این نسخه فقط حرف پایانی هر فصل رو بدون دلایل پشت هر حرف بیان میکنه

4

هیچ جا گفته نشده که این نسخه صوتی، خلاصه شده هست و نسخه کامل کتاب نیست! اما واقعیت اینه که نسخه، خلاصه‌ای از این کتاب هست نه نسخه کامل اون.

3

۱. باید خلاصه بودن کتاب تذکر داده میشد! ۲. نکات بسیار مهمی با سرعت بسیار زیاد بیان شد که بهتر بود راوی کمی آهسته تر روخوانی می‌کرد. بهرحال مطالب خوب و مهمی گفته شد.

3

این نویسنده نظرات خودش رو گفته که با برخی از اونها میشه مخالفت کرد

5

عالی بود.

3.4
(9)
7,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روانشناسی پول
روانشناسی پول
آموزه هایی فراتر از زمان در باب ثروت، حرص و شادی
ره‌آورد مدیریت
3.4
(9)
7,000
تومان