0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران

نویسنده:
محمد احمدی
درباره ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران

اقتصاد و مسائل مربوط به آن بخش مهمی از مسائل هر جامعه‌ای هستند. هرکسی که مسئولیتی در زمینه‌ی مسائل اقتصادی می‌پذیرد یا در حوزه‌ی اقتصاد فعالیتی دارد باید دانش کافی در زمینه‌ی مدیریت ریسک، نقدینگی، شرایط بازار و ... داشته باشد. کتاب‌های مختلفی در این زمینه منتشر شده‌اند که می‌توانند کمک‌کننده باشند. یکی از این کتاب‌ها کتاب «ابزارهای مالی کلیدی برای مدیران» است.

درباره کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران

کتاب ابزارهای مالی کلیدی برای مدیران اولین بار سال ۱۳۹۴ و از سوی انتشارات آریانا قلم منتشر شد. این کتاب که در دسته‌ی کتاب‌های رشته مدیریت مالی قرار می‌گیرد در قطع پالتویی منتشر شده است و توانسته است نظر بسیاری از صاحب‌نظران این حوزه را به خود جلب کند. آریا قلم که انتشارات کتاب‌های اقتصادی به‌حساب می‌آید مدرسان و مؤلفان مختلفی در را در موسسه‌ی خود دارد که در راستای تهیه‌ی انواع کتاب همراه مدیران فعالیت می‌کنند. محمد احمدی نویسنده‌ی کتاب ابزارهای مالی کلیدی برای مدیران یکی از این نویسندگان است که با قلم توانای خود توانسته است اطلاعات مالی کافی برای یک مدیر را در این کتاب جمع‌آوری کند. جالب است بدانید آریاناقلم اپلیکیشن هم آموز را هم تولید کرده است که می‌توانید مفاهیم این کتاب را به‌صورت گسترده‌تر و با تدریس نویسنده در آن یاد بگیرید.

این ناشر کتب اقتصادی، نسخه پی دی اف کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران را هم تولید کرده است که در همین صفحه از فیدیبو قابل دانلود است.

فهرست کتاب ابزارهای مالی کلیدی برای مدیران

کتاب ابزارهای مالی مدیران در شش فصل اصلی نوشته‌شده است که هرکدام زیرشاخه‌های خود را دارند.

فصل اول: ارزش زمانی پول

فصل دوم: مقدمات بودجه‌ریزی سرمایه‌ای

فصل سوم: آشنایی با صورت‌های مالی

فصل چهارم: توضیحات تکمیلی صورت‌های مالی

فصل پنجم: تکنیک‌های مقدماتی تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی

فصل ششم: ریسک و بازده

درباره انتشارات آریانا قلم ناشر کتاب ابزارهای مالی برای مدیران

انتشارات تخصصی مدیریت کسب و کار و مدیریت مالی آریاناقلم از سال ۸۹ کتاب‌های متعددی را در این حوزه راهی بازار کرده است. این ناشر کتاب‌های مهمی مانند بازاریابی پرمحتوا و مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه را ترجمه کرده و دست به تألیف کتاب‌هایی مانند ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران که جای خالی‌اش در بازار کتاب کشور حس می‌شد زده است. این ناشر همچنین پکیج‌های مختلفی را در اختیار افرادی که می‌خواهند در یک حوزه متخصص شوند قرار داده است. این ناشر همچنان در مسیر ترجمه و تألیف بهترین آثار تخصصی گام برمی‌دارد.

چرا باید کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران را خواند؟

ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران یک کتاب آموزش مالی جامع و کامل است. در این کتاب محمد احمدی سعی کرده است مخاطب را قدم به دم با مفاهیم مالی مهم مانند وجه نقد، تورم، اقساط و ... آشنا کند و کم‌کم مفاهیم را گسترش دهد. در پایان خواندن این کتاب خواننده با انواع صورت مالی آشنا خواهد بود و می‌تواند ارزش پول را بفهمد، ریسک یک سرمایه‌گذاری را محاسبه کند، سود و زیان را به دست آورد و بازده‌ی یک سرمایه‌گذاری را بسنجد. این کتاب کوچک شبیه یک دانشگاه کامل است که می‌تواند اطلاعات موردنیازتان درباره‌ی بازارهای مالی را تأمین کند. با خواندن این کتاب می‌توانید حرکات اقتصادی خود را تا حدامکان هوشمندانه‌تر برنامه‌ریزی کنید و اشتباهات کمتری مرتکب شوید. کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران را بخوانید و با دیدی بازتر و دانشی بیشتر به مسائل اقتصادی بپردازید.

 در بخشی از کتاب ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران می‌خوانیم

تعاریف، مفروضات و اهداف بودجه‌بندی سرمایه‌ای

شرکت‌های برای برنامه‌ریزی عددی فعالیت‌های خود در سال (سال‌های بعد) اقدام به تهیه‌ی بودجه‌ی جامع می‌کنند. بودجه‌ی جامع از اجزای مختلفی تهیه‌شده است که هر یک کارکردهای مشخصی دارند. برای مثال بودجه‌ی عملیاتی، به پیش فعالیت‌های شرکت (مثلاً میزان فروش) در سال بعد می‌پردازد.

بودجه‌ی سرمایه‌ای یکی از اجزای بودجه‌ی جامع است که هدف از تهیه‌ی آن برنامه‌ریزی برای پروژه‌های سرمایه‌ای یعنی پروژه‌هایی است که طول عمر بیش از یک سال و حجم سرمایه‌گذاری بالا دارند. به زبان ساده‌تر در بودجه‌ی سرمایه‌گذاری مشخص می‌شود که چه میزان و در چه پروژه‌هایی قرار است سرمایه‌گذاری شود. برای انتخاب این پروژه‌ها، از بودجه‌بندی سرمایه‌ای استفاده می‌کنیم. بودجه‌بندی سرمایه‌ای فرایندی است که شرکت‌ها برای تصمیم‌گیری درباره‌ی پروژه‌های سرمایه‌ای استفاده می‌کنند؛ بنابراین بودجه‌بندی سرمایه‌ای فرایندی است که منجر به تهیه بودجه سرمایه‌ای می‌شود. در بودجه‌ریزی سرمایه‌ای ما به دنبال پاسخ دو سؤال مهم هستیم:

  • آیا پروژه‌ی مشخصی به‌تنهایی (و بدون در نظر گرفتن سایر پروژه‌ها) جذابیت کافی برای سرمایه‌گذاری دارد؟
  • از بین چندین پروژه‌ی مشخص، با توجه به محدود بودن میزان بودجه، انجام چه ترکیبی از پروژه‌ها بهینه است؟

هرچند دو سؤال بالا ممکن است مشابه به نظر بیایند اما خواهیم دید که نحوه‌ی پاسخگویی به آن‌ها می‌تواند تفاوت‌های بسیاری داشته باشد.

در ادامه پس از ذکر برخی تعاریف، به بررسی ابزارهایی می‌پردازیم که با آن‌ها می‌توانیم به سؤال‌های بالا پاسخ دهیم. دقت کنید که به دلیل حجم بسیار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سرمایه‌ای و تأثیر چشمگیرشان بر عملکرد آتی شرکت، آشنایی با اصول و ابزارهای این فرایند در سازمان‌ها اهمیت بسیاری دارد.

فرایند بودجه‌ریزی سرمایه‌ای

بدیهی است که فرایند دقیق بودجه‌ریزی سرمایه‌ای به مسائل مختلفی همچون پیچیدگی و اندازه‌ی پروژه‌ی موردنظر، ساختار سازمانی شرکت مربوطه و مسائلی از این قبیل بستگی دارد اما به‌ طور معمول می‌توان مراحل زیر را برای بودجه‌بندی سرمایه‌ای در نظر گرفت:

  • خلق ایده: ایده‌های سرمایه‌گذاری ممکن است به شیوه‌های مختلفی مطرح شود. این ایده‌ها می‌تواند از سطوح پایین سازمان به سطوح ارشد سازمان پیشنهاد شود.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۳۹ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسندهمحمد احمدی
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۲۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
32,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۳۹ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
خوش‌خوان 🪶

عالی

5
(7)
آموزنده 🦉 (2)
83,000
٪30
58,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران
٪30
ابزارهای کلیدی مالی برای مدیران
محمد احمدی
انتشارات آریانا قلم
5
(7)
آموزنده 🦉 (2)
83,000
٪30
58,100
تومان