0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جانستان کابلستان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جانستان کابلستان

درباره جانستان کابلستان
- درباره کتاب صوتی جانستان کابلستان: کتاب صوتی «جانستان کابلستان» نوشته رضا امیرخانی، روایت سفر او به کشور همسایه، یعنی افغانستان، است. رضا امیرخانی در سال ۸۸ سفری چند روزه با هدف دیدار دوستانش به افغانستان داشت که ماحصل سفر او و اتفاقاتی که همراه با همسر و پسر یک سال‌ونیمه‌اش در این دیار آشنا و هم‌زبان تجربه کرد، به‌صورت مکتوب و در قالب سفرنامه‌ای با عنوان «جانستان کابلستان» منتشر شد. - درباره کتاب صوتی «جانستان کابلستان»: با گسترش سفرهای شخصی به قصد دیدن و گشت‌وگذار در شهرها و کشورهای ناآشنا و بازتاب آن‌ها در شبکه‌های مجازی افراد اهل سفر، باز هم سفر به افغانستان ‌به‌عنوان گردشگری خارجی کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد، اما رضا امیرخانی، نویسنده معاصر و شناخته‌شده آثاری همچون «منِ او»، «قیدار» و...، در سال ۸۸ به افغانستان سفر می‌کند. قصد رضا امیرخانی از سفر به افغانستان، ملاقات با چند نفر از دوستانش و دیدن شهرهای مهم این کشورِ همسایه است، اما سفر او با حوادث غیرمنتظره‌ای همراه است که باعث جذابیت این سفر برای او و خانواده‌اش می‌شود. نویسنده در این سفرنامه با زبانی گیرا به این حوادث و نحوه مواجهه‌اش با کشور افغانستان اشاره می‌کند. در بخش‌هایی از کتاب، زبان روایت او طنز و در بخش‌هایی رنگ غم به خود می‌گیرد. نکته قابل توجه در مورد کتاب صوتی «جانستان کابلستان» این است که نویسنده در آن، فقط به روایت سفر خودش نمی‌پردازد؛ بلکه به مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... افغانستان نیز اشاره می‌کند و آن‌ها را تحلیل می‌کند. بسیاری از افراد معتقدند که این سفرنامه در دهه ۸۰ باعث تغییر رویکرد افراد نسبت به افغانستان و سفر به این کشور شد. حتی از زمان انتشار این کتاب، سفر به این کشور فارسی‌زبان و دوست‌داشتنی افزایش یافت. - در بخشی از کتاب صوتی «جانستان کابلستان» می‌شنوم: هر بار وقتی از سفری به ایران برمی‌گردم، دوست دارم سر فروبیفکنم و بر خاک سرزمینم بوسه‌ای بیفشانم. این اولین بار بود که چنین حسی نداشتم. برعکس، پاره‌ای از تنم را جا گذاشته بودم پشت خط مرزی، خطوط بی‌راه و بی‌روح مرزی. خط «مید این بریطانیای کبیر»! پاره‌ای از نگاه من، مانده بود در نگاه دختر هشت ماهه... بلاکش هندوکش... - چرا شنیدن کتاب صوتی «جانستان کابلستان» را به شما پیشنهاد می‌کنم؟ رضا امیرخانی نویسنده‌ای صاحب‌سبک است که برای نوشتن رمان‌ها و داستان‌هایش به سراغ موضوعات چالش‌برانگیز و متفاوتی می‌رود. امیرخانی در کتاب صوتی «جانستان کابلستان» همان نویسنده متفاوت با روایتی منحصربه‌فرد است، اما این بار ماجرایی واقعی، یعنی سفری چند روزه به افغانستان را روایت می‌کند. شنیدن این کتاب را، علاوه‌بر تمام مخاطبان رضا امیرخانی که این سال‌ها تمام آثار او را دنبال کردند، به اهالی سفر و علاقه‌مندان به تماشای کشورهای مهجور پیشنهاد می‌کنیم.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
369.۰۰ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۵۲:۰۴
نویسندهرضا امیرخانی
راویشهاب ایلکا
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۱۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۶۹.۰۰ مگابایت
۰۸:۵۲:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
4 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سفرنامه سفر ایشان به افغانستان است. شیوه روایت سفرنامه ای امیرخوانی را دوست داشتم از قدیم. این کتاب هم سیراب کننده دل تشنه من در مورد سنن مردم افغانستان این سرزمین جداافتاده از ایران عزیز بود. در اواسط سفر نویسنده تصمیم گرفته واژه های #افغانستانی را توضیح دهد. که برای من واژه ۳۰۳ خیلی جالب بود. که در افعانستان به معنی اتوبوس است! در جای جای کتاب نظریات امیرخوانی در مورد جوانمردی مردم #افغانستان و آداب و رسوم خوب و بدشون دیده میشود که بسیار قابل توجه است. کاش این مرزهای جغرافیایی نبود که انسان ها میتوانستن با صلح در کنار هم زندگی کنن و این انسانهای همدین و همزبان از ما جدا نبودند. البته کتاب ده سال قبل نوشته شده و حتما افغانستان در این سالها تغییرات زیادی کرده است. جا دارد کسی #سفرنامه جدیدی بنگارد.

5

کتاب فوق‌العاده بینظیره ولی به دوستان پیشنهاد میکنم زندگینامه و سفرنامه خودنوشت را یا خودتون بخونید یا حتما حتما با صدای خود نویسنده بشنوید... این‌صدا بسیار صدای خوبیه برای برخی رمان‌ها و کتاب‌های روانشناسی ولی ۱۰۰ درصد بیربط از کتابه... یجور تحمیل کردنه... اصلا آرامش و صمیمیت صدای خود رضا امیرخانی را نداره... نسخه متنی را حتما پیشنهاد میکنم

2

از اینکه اکثر فعل هاشون رو به وسط جمله میارن یکم اذیت میشدم و بنظرم بهتر بود کتاب با دستور زبان منطبق تر بود و یکم رسمی‌تر نوشته میشد. و اینکه خیلی عقاید سیاسی خودشون رو مطرح میکردن درحالیکه اصرار داشتن عقاید سیاسی اهل ادب نباید خیلی نمایان باشه. به هرحال من خیلی دوستش نداشتم اما اون جاهایی که معادل کلمه های افغانی رو به فارسی میگفتن برام جذاب بود.

3

با شنیدن &#۳۴;قیدار&#۳۴; به قلم آقای امیرخانی علاقه مند شدم.مخصوصا اینکه راوی هم خود ایشان بودند. گوینده این کتاب هم بسیار عالی بود.حرفه ای و جذاب?? اوایل این کتاب تصمیم داشتم نیم دانگ پیونگ یانگ که سفرنامه ایشان به کره شمالی بود هم گوش بدم ولی اینقدر بنظرم کتاب جانستان سفارشی نوشته شده بود که فعلا منصرف شدم? قلم سفارشی ...

4

حیف که جناب راوی شاهنامه خوانی کرده کتاب را. سفرنامه است برادر چرا اینقدر حماسی ؟ کتاب را خودتان بخوانید و از رسم‌الخط متفاوت امیرخانی لذت ببرید. یا لااقل از جایی دیگر با صدای راوی دیگری بشنوید.

5

متن آقای امیرخانی گیرا و جذاب است و ریزبینی ایشان جالب توجه بسیار از گوش دادن آن با راوی لذت بردم. امتحان داشتم ولی ترجیح دادم اول کتاب صوتی را تمام کنم بعد کتاب درسی!!!! :-)

4

بسیار خوب است و همراه با سفرنامه اطلاعات خوبی از زندگی در افغانستان و اصطلاحات رایج آموختم. راوی هم بسیار قشنگ روایت می کنند

4

لذت بردم، قدری با کلمات افغانستانی آشنا شدم،واز اینکه نویسنده سعی در جذب خواننده افغانستانی هم دارد بسیار خوشحالم

5

مثل همه دست نوشتهای امیرخانی قلم روان ، داستانی جذاب ، با حفظ جذئیات داستان ، در عین روایتگری ساده♥️

4

کتاب خوبی ‌ بود . دوستش داشتم

نمایش 4 نقد دیگر
4
(21)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جانستان کابلستان
جانستان کابلستان
روایت سفر به افغانستان سفرنامه 1

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جانستان کابلستان
جانستان کابلستان
رضا امیرخانی
استودیو نوار
4
(21)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
80,000
تومان