0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دفاع از دیوانگی جلد 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دفاع از دیوانگی جلد 1

نویسنده:
وودی آلن
درباره دفاع از دیوانگی جلد 1

من دچار شک هستم. نکند همه چیز تنها یک سراب باشد و چیزی وجود نداشته باشد؟ در آن صورت بدون شک برای موکت‌کاری خانه پول زیادی داده‌ام. کاش خدا نشانه‌ای شفاف به من نشان می‌داد. مثلاً حسابی پُرپول در یک بانک سوئیسی!

درباره کتاب دفاع از دیوانگی

دفاع از دیوانگی (The Insanity Defense) ما را به دنیای دیگری از وودی آلن می‌برد. دنیایی که دیگر محدود به امکانات و شخصیت‌های سینما و فیلمنامه‌هایش نیست. در این دنیا ما با وودی آلنی روبه‌رو هستیم که با ظرافت همان شخصتی دوست‌داشتنی فیلم‌هایش را بازتاب می‌دهد. کتاب دفاع از دیوانگی در سال ۲۰۰۷ به چاپ رسید و مجموعه‌ای از داستان‌ها و مقالات طنز وودی آلن است که پیش از این در سه کتاب دیگر او با نام‌های: تسویه حساب (۱۹۷۱)، بی بال و پر (۱۹۷۵) و عوارض جانبی (۱۹۸۰) به چاپ رسیده بود. این سه کتاب نیز در فهرست کتاب‌های پرفروش آمریکا قرار داشتند. این کتاب‌ها شامل متون منتشر شده‌ی او در مجلات مختلف است که در آنها بیشتر وودی آلن با استفاده از هجویات به دست انداختن جامعه و قالب‌های پذیرفته شده می‌پردازد. متون طنز وودی آلن آمیخته با نگاه خاص و گاه اندیشه‌های فلسفی اوست که در کنار خنداندن شما همزمان ذهن را درگیر خودش می‌کند و به فکر کردن وامی‌دارد.

مترجم در مقدمه‌ی کتاب در مورد نام کتاب توضیح داده است که: «نام انگلیسی این کتاب به معنی “دفاع مبتنی بر جنون” است. این اصطلاح حقوقی زمانی به کار می‌رود که وکیل مدافع سعی در اثبات جنون موکل خود دارد تا باعث تبرئه‌ی او شود و یا از شدت مجازاتش بکاهد. اما از آن جایی که ترجمه‌ی فارسی این عبارت چندان مناسب نام کتاب نبود، عبارت ”دفاع از دیوانگی ” را انتخاب کردم که بی ارتباط با محتوای کتاب نیست.»

وودی آلن در کتاب دفاع از دیوانگی در کنار سرگرم کردن شما، با بسیاری از جنبه‌های مدرنیته که شاید بخاطر روزمرگی و سرعت زندگی فراموش کرده‌ایم و به نظر او نیاز به فکر کردن بیشتر دارد مواجه می‌کند. او ما را با پرسش‌های متعددی در زندگی روبرو می‌کند که شاید نیاز باشد خودمان برای آنها پاسخی پیدا کنیم. بخش‌های زیادی از این کتاب شما را می‌خنداند ولی مانند بسیاری از متون طنز ادبیاتِ غرب، برای درک طنازی برخی از بخش‌های آن لازم است تا با مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه و کشور نویسنده آنها آشنایی داشته باشید.

درباره وودی آلن نویسنده کتاب دفاع از دیوانگی

کمتر کسی در دنیا وجود دارد که علاقه‌مند به سینما باشد و او را نشناسد. او زاده‌ی ۱۹۳۵ میلادی، آلن استوارت کونیگزبرگ (که بیشتر با نام وودی آلن شناخته می‌شود) یکی از تأثیرگذارترین افراد در حوزه‌ی سینما است. وودی آلن در سال ۱۹۶۵ فیلم «چه خبر، تایگر لی‌لی؟» را کارگردانی کرد و بواسطه‌ی آن وارد عرصه‌ی کارگردانی شد. او همچنین در تعدادی از فیلم‌هایش بعنوان بازیگر هم ایفای نقش کرده است. نویسنده و کارگردان فیلم‌های خاطره‌انگیزی مانند «آنی هال» و «منهتن» بوده و در بیش از ۴۰ فیلم نقش‌آفرینی کرده است. همچنین از جمله فیلم‌های محبوب او می‌توان به  «دزد دوچرخه» اشاره کرد. تا کنون بیست‌وچهار بار نامزد جایزه‌ی اسکار و همچنین دو بار برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب شده است. وودی آلن علاوه بر بازیگری و کارگردانی قلم توانایی هم دارد و علاقه‌مند به نویسندگی است. توانایی او در نوشتن با نگاه کردن به فیلمنامه‌های کم‌نظیرش مشهود است. او به طور مرتب برای نیویورکر می‌نویسد و نویسنده آثاری چون هرج و مرج محض، بی حساب، بی بال و پر، و عوارض جانبی است.

ترجمه کتاب دفاع از دیوانگی

این کتاب به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است و همچنین مازیار عطاریه به همراه روزبه استیفانی آنرا به فارسی برگردانده است که نشر شورآفرین در سال ۱۳۹۱ آنرا به چاپ رساند. کتاب الکترونیکی کتاب دفاع از دیوانگی در وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو در دسترس شما قرار دارد و همچنین می‌توانید کتاب صوتی دفاع از دیوانگی را با صدای اردشیر منظم گوش کنید.

کتاب دفاع از دیوانگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما از علاقه‌مندان وودی آلن، دنیای او و نوشته‌های طنزش هستید این کتاب مجموعه‌ای از مقالات طنز وودی آلن است که از کتاب‌های دیگر او ترجمه شده است و می‌توانید با خواندن این کتاب در دنیای وودی آلن بیشتر سفر کنید.

در بخشی از کتاب دفاع از دیوانگی می‌خوانیم

دریک روز شوم در دعوایی سر نوبت در صف نانوایی مارلو کشته شد -یا در لباس مبدل بیرون برده شد تا اتهام کفر به او زده نشود؛ اتهام سنگینی که جزاش کشته شدن یا برده شدن با لباس مبدل بود.

همسرجوان مارلو، قلم برداشت و به نوشتن نمایش‌نامه‌ها و غزل‌هایی پرداخت که ما همه می‌شناسیم. اما بگذارید قضیه را روشن کنم.

همه می‌دانیم که شکسپیر (مارلو) طرح نمایش‌نامه‌های خود را از نمایش‌نامه‌های باستانی (مدرن) وام می‌گرفته است؛ اما وقتی باید طرح نمایش‌نامه‌ها را پس می‌داد از آن‌ها استفاده کرده بود و مجبور شد با نام مستعار ویلیام بارد از کشور خارج شود تا به خاطر قرضش به زندان نيفتد. اینجا سر فرانسیس بیکن وارد ماجرا می شود. بیکن مبتکری بود که روی مفاهیم پیشرفته نگهداری در یخچال کار می‌کرد. مشهور است که او در تلاش برای منجمد کردن یک مرغ جان خود را از دست داد. ظاهراً مرغ اول او را به داخل دستگاه هل داد. بیکن برای مخفی کردن مارلو  از شکسپیر باید ثابت می‌کرد که این دو، یک نفر هستند و از این رو اسم مستعار الکساندر پاپ را انتخاب کرد که در واقعیت از اسم پاپ الکساندر، رییس کلیسای کاتولیک رم گرفته شده بود که آن زمان به خاطر حمله‌ی رامشگرها، آخرین قبایل چادرنشین (آن‌ها عبارت رامشگر جاودان را متداول کردند) به ایتالیا در تبعید بود و سال‌ها بعد به لندن برده شده بود که آن جا رالی در برجی در انتظار مرگ بود.

معما آنجا پیچیده‌تر شد که بن جانسون مراسم تدفینی ساختگی برای اصل «هیچ‌کس پارفیت نیست» بود و در آن سرنخی در مورد قاتل مارلو وجود دارد. قاتل مارلو مردی در دوران الیزابت (الیزابت برت برانینگ) مشهور به اولد ویک بود. اولد ویک بعدها با نام ویکتور هوگو مشهورتر شد و گوژپشت نوتردام را نوشت که اغلب دانشجویان ادبیات تصور می‌کنند همان کوریولانوس است منتهی با اندکی تغییرات. (هر دوِ این اسم‌ها را به سرعت بگویید).

اینجا این مسئله پیش می‌آید که آیا لوییز کرول همه‌ی این قضایا را در آلیس در سرزمین عجایب به تصویر نکشیده است؟ مارچ هِر شکسپیر بود، مد هتر مارلو بود و دورموس نیز بیکن - یا این که مد هتر بیکن بود و مارچ هر، مارلو - یا کرول، بیکن، دورموس و مارلو - بودند - یا اين که آلیس شکسپیر- یا بیکن - بود یا کرول، مد هتر. متأسفانه کرول امروز زنده نیست که بتوان این معما را حل کرد. یا بیکن. یا مارلو. یا شکسپیر. نکته این است که اگر می‌خواهید اسباب‌کشی کنید، به اداره‌ی پست اطلاع بدهید. مگر این که آیندگان برایتان مهم نباشند!

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
288.۳۱ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۲۹:۰۵
نویسندهوودی آلن
مترجمروزبه استیفایی
مترجم دوممازیار عطاریه
راویاردشیر منظم
ناشرواوخوان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۰۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۸۸.۳۱ مگابایت
۰۳:۲۹:۰۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
12 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

نمونه که خیلی خوب بود. صدا کاملا متناسب با متن. یه روز میخرمش.

1

یه سوال این کتابو قبل از تجاوز و ازدواج با دخترخوندش نوشت یا بعدش؟🙁

2

خیلی بدبود اصلاموضوع درست حسابی نداشت

3.3
(8)
46,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دفاع از دیوانگی
دفاع از دیوانگی
وودی آلن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دفاع از دیوانگی جلد 1
دفاع از دیوانگی جلد 1
وودی آلن
واوخوان
3.3
(8)
46,500
تومان