0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سرزمین موعود

معرفی، خرید و دانلود کتاب سرزمین موعود

ناشر:
نشر نون
درباره سرزمین موعود

سیاستمداران زیادی در دنیا اقدام به چاپ خاطراتشان می‌کنند. خیلی از آن‌ها  داستان‌های زیادی برای گفتن دارند. روایت درست و خواندنی از اتفاقاتی که در دوران آن‌ها رخ داده است. اقدامات و خدماتی که انجام داده‌اند اما اینبار نه از زبان حزب‌های مخالف و یا منتقدین، بلکه از زبان خودشان. حالا اگر این نویسنده و این سیاستمدار شخص رئیس جمهور باشد، کتاب خواندنی‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شود. اینکه بدانیم پشت هر تصمیم و اقدام رئیس جمهور امریکا، کشوری که مدعی رهبری جهان است چه فکر و یا افکاری بوده است. داستانی که در آن خنده و گریه ترکیب شده و راهی ورای تصور هر انسانی به سیاست باز می‌کند.
سرزمین موعود فوق العاده صمیمی و درون گرایانه است، داستان شرط بندی یک انسان با تاریخ، خاطرات پر بار چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما.

درباره‌ی کتاب سرزمین موعود

کتاب سرزمین موعود اوباما (promised land)، مانند دفترچه‌ی خاطراتی دقیق است. خاطراتی که علاوه بر سیاست، از عشق به خانواده و دغدغه‌های فردی یکی از قدرتمندترین افراد دنیا می‌گوید. نثری روان و خوانا از روزمرگی‌های باراک اوباما در این کتاب از تمامی ۸ سال ریاست جمهوری‌اش می‌نویسد. او در این کتاب که رکورد فروش در یک روز را از کتاب همسرش گرفته، از جنبش سبز و انقلاب ایران می‌نویسد، از قذافی و بهار عربی و از همه مهم‌تر از روی کار آمدن ترامپ می‌نویسد که چگونه قرار است تمام اهداف و زحمات او را نابود کند. باراک اوباما در کتاب سرزمین موعود از ساعاتی می‌گوید که با همسر و دخترانش فارغ از مسائل سیاسی به هم‌صحبتی می‌نشیند و مانند یک خانواده‌ی عادی امریکایی شام خورده و به همراه میشل برای دخترها کتاب می‌خوانند.

سرزمین موعود در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته است و نقدهای مثبت بسیاری در نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست و گاردین دریافت کرد. باراک اوباما وعده‌ی جلد دوم این را نیز داده است.

درباره‌ی باراک اوباما نویسنده‌ی کتاب سرزمین موعود

باراک حسین اوباما، یکی از معروف‌ترین و پرمناقشه‌ترین رئسای جمهور آمریکا و اولسن پرزیدنت سیاه پوست امریکایی – افریقایی این کشور است. اوباما در ۴ اوت سال ۱۹۶۱ در هاوایی به دنیا آمد.پدرش سیاه پوست و مادرش سفید پوست بود. پدر و پدرخوانده‌ي او هر دو مسلمان هستند اما او اما دین مسیحیت را برگزید. او که تا دکتری به تحصیلاتش ادامه داد، توانست در سال ۲۰۰۷ در انتخابات پیروز میدان شود و به کاخ سفید برود. باراک اوباما، عضو حزب دموکرات، در سال ۲۰۰۹ توانست جایزه‌ی صلح نوبل را بگیرد و در مقام سوم « بانفوذترین رهبران کشورها و انقلابیون » قرارداشت.

بازنگری و شرح نقش آمریکا در دوران پس از جنگ جهانی دوم و جنگ سرد نیز در این کتاب حائز اهمیت است:
( آمریکا در هفت دهه‌ی گذشته جایگاه سلطه‌گرایانه‌ای در صحنه جهانی داشته است. در پی جنگ جهانی دوم، درحالی‌که بقیه جهان یا فقیر شدند و یا تبدیل به تلی از آوار شدند، ما در ایجاد یک سیستم به‌هم‌ پیوسته ابتکارات، معاهدات و نهادهای جدید پیش‌قدم شدیم …  انگیزه‌های ما برای ساخت چنین فضایی، فداکارانه نبوده است. فراتر از کمک برای حصول اطمینان از امنیت خودمان، (چنین سیستم و فضایی) باعث شد تا بازارهای آزاد برای فروش محصولات ما فراهم شود، خطوط دریایی برای کشتی‌های ما در دسترس باشد و روند ثابت انتقال نفت برای کارخانه‌ها و اتومبیل‌های ما حفظ شود. … ما در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کردیم و این کار گاهی اوقات نتایج فاجعه‌باری داشت. اقدامات ما غالباً با آرمان‌های دموکراسی، تعیین سرنوشت و حقوق بشر که خود را مظهر آن‌ها می‌دانستیم، مغایرت داشت. )

ترجمه‌ی کتاب سرزمین موعود

سرزمین موعود و یا یک سرزمین موعود، همان‌طور که در بالا به تفضیل گفته شد، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال است و به ۱۶ زبان مختلف نیز ترجمه شده است. کاملا طبیعی است که در ایران مترجمین مختلفی از جمله علی سلامی، پوریا حسنی، زهرا نوربخش، امید عشریه ، سعید نیک‌روز و ... کتاب را بازنویسی کرده‌اند و انتشاراتی چون مهراندیش، نون . روزگار اقدام به چاپ آن کرده‌اند. کتاب یک سرزمین موعود مهراندیش را زهرا نوربخش، امید عشریه ، سعید نیک‌روز به زبان فارسی برگردانده‌اند. نشر روزگار ترجمه‌ی زهرا چفلکی و فاطمه حسین بیگ را چاپ کرده است و نشر نون کتاب سرزمین موعود علی سلامی، منتشر کرده است. خرید کتاب سرزمین موعود باراک اوباما در همین صفحه ممکن است و می‌توانید pdf سرزمین موعود را در همین صفحه دانلود کنید.

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که حتی به سیاست هم علاقه‌مند نیستند می‌توان جذاب و گیرا باشد اما اگر از علاقه‌مندان به امور سیاسی هستید و دوست دارید از نزدیک و بیشتر با زندگی شخصی باراک اوباما آشنا شوید این کتاب را حتما بخوانید. این کتاب با قلمی روان و خوانا و حس صداقتی که القا می‌کند می‌تواند خواننده را برای ساعت‌ها به خواندن وادارد. سرزمین موعود کتابی فراتر از یک کتاب سیاسی ساده است.

در بخشی از کتاب سرزمین موعود می‌خوانیم

ازنظر من, انتخابات ثابت نمی‌کرد که دستور کار ما اشتباه بوده است. فقط ثابت می‌کرد که - خواه به دلیل بی‌استعدادی یا زرنگی، جذابیت يا خوش شانسی - نتوانسته بودم حمایت مردم را برای آنچه می‌دانستم درست است به دست بیاورم. که این مسئله برایم ناراحت کننده بود. گیبز و تیم مطبوعاتی خیالشان راحت شد. وقتی به کنفرانس مطبوعاتی پایان دادم و روح رمیده و رنجیده ام را به نمایش گذاشتم. فهمیدم که توجیه گذشته اهمیتی کمتر از برنامه ریزی برای آینده دارد. دوباره باید با مردم آمریکا ارتباط برقرار می‌کردم - نه فقط برای اینکه قدرتم را در مذاکره با جمهور خواهان تقویت کنم، بلکه برای اینکه دوباره انتخاب شوم. اقتصاد بهتر می‌توانست کمک کند. اما حتی این مسئله نیز چیزی را تضمین نمی‌کرد. باید از حباب کاخ سفید بیرون می‌آمدم و خود را بشتر وقف رآی دهندگان می‌کردم. درضمن، اکس ارزیابی‌اش را از اشتباهات ارائه کرد و گفت با توجه به اینکه برای انجام کارها عجله داشتیم، از قولمان غفلت کردیم که سیاست های واشینگتن را متحول خواهیم کرد منافع خاصی را نادیده گرفته بودیم و شفافیت به و مسئولیت پذیری مالی دولت توجهی نکردیم. استدلال من این بود که اگر می‌خواستیم رآی‌های ازدست رفته را بازيابیم، باید این مضمون را دوباره تکرار می‌کردیم.

اما آیا این کار درست بود؟ خیلیم مطمئن نبودم. آری از این سیاست‌ها آسیب دیده بودیم و لایحة نجات بانک‌ها اعتبارمان را خدشه‌دار کرده بود. از طرف دیگر می‌توانستم به ده‌ها اقدام «خوب دولتی» اشاره کنم که پیشنهاد داده بودیم خواه این مسئله استخدام لابی‌گری سابق را محدود می‌کرد. خواه اطلاعات نهادهای دولتی را در دسترس مردم قرار می‌داد یا بودجة نهادها را بالا می‌برد تا جلوی حیف و میل را بگیرند. تمام این اقدامات ارزشمند بود و خوشحال بودم که این تصمیم‌ها را گرفته بودیم؛ این یکی از دلایلی بود که هیچ‌گونه رسوایی‌ای در دولت من دیده نشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۹۹ مگابایت
تعداد صفحات
784 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۶:۰۸:۰۰
نویسندهباراک اوباما
مترجمعلی سلامی
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A promised land
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۰۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۹۹ مگابایت
۷۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 142 مخاطب
5
ستاره
45 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
28 ٪
56 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

واقعیت من کتاب رو نخوندم ولی نمیدونم چرا این همه مشتاق داره کسی که خاورمیانه رو زیر و رو کرد و این همه کشت و کشتار راه انداخت داعشو ساخت ایرانو بیچاره کرد سوریه و عراق و یمن. کار به مسلمون غیر مسلمون ندارم ولی این بابا جهانو به یک جایی که ادم ها با وحشت زندگی کنن تبدیل کرد واقعیت اینه که هر چی باشه من فکر میکنم فقط یک دروغه این حرف ها

1

روش جالبیه، اگه شیطان هم این کارا بکنه و از سختی‌هایی که کشیده و از مظلومیتش در برابر خدا بنویسه کلّی طرفدار پیدا می‌کنه

5

دکتر علی سلامی، ترجمه موفق کتاب شدن، اثر میشل اوباما، ترجمه کتاب وحشت ترامپ در کاخ سفید، ترجمه کتاب آتش و خشم ترامپ را در کارنامه دارد. ایشون هم به متن اصلی وفادار هستن هنگام ترجمه و هم سعی در ارائه ترجمه خوب دارند. درکل مترجم، بعد از ترجمه کتب نامبرده و خیلی کتاب دیگه، تمام توان خودش رو در ترجمه این کتاب فوق العاده که نثری روان داره به قلم باراک اوباما،بکار برده و بنده بامقایسه نسخه انگلیسی و ترجمه آقای سلامی، بشخصه واقعا پسندیدم.البته باز این رو هم بگم بخصوص برا دوستانی که انگلیسی هم کار میکنند، هم این ترجمه و هم ترجمه های دیگه از این کتاب، در بعضی جملات میتونه بهتر هم بشه ولی شک نکنید که به متن اصلی بسیار نزدیکه.

1

خنده دار نیست؟ این که یک نفر خودش بیاد زندگینامه خودش رو بنویسه و توش بگه من چقدر کارم درسته؟ این آدم در قتلهای داعش شریکه

1

نخوندم و نمیخونم. ولی اگر صاحب قلمی نقدی بر این کتاب داشته باشه می‌خونم. این آدم کاریزماتیک و سیاستمدار باهوشیه که ضربه‌های مهلکی به ملتها بخصوص خاورمیانه زد. انتشار کتابهایی که این و همسر زیرکش می‌نویسن ادامه همون سناریوست. این کتابها از فیلترهای سیاستگذارانشون رد شده تا بدست ما برسه، چطور از روی اینها به شناخت برسیم؟ اینها ذهن آدمها رو کانالیزه می‌کنن. هدفشون تامین منافع کشور خودشون با استثمار سایر ملتها و فریب و انحراف افکار عمومی از حقیقته.

5

ترجمه شدن میشل اوباما را از همین مترجم خوندم که روان و دوست داشتنی بود. این هم رفت تو لیست خرید.

1

اوباما کی هست که کتاب داشته باشد جز خیانت چیز دیگه داره اون یک ستاره هم اجباری بود

1

پولمو وقتمو نتمو بخاطر یه مشت دروغ و چرندیات دور نمیریزم

5

برای اوباما خیلی احترام قایلم و حضورش توی لیست ده تا از بهترین رییس جمهورهای آمریکا هم نشون دهنده عملکرد مناسب و محبوبیتش توی جامعه شون هست. طبیعتن این کتاب برای من بسیار جالب و خوندنی هست. ولی نکته جالب در مورد تغییراتی که توی امریکا اتفاق افتاده اینه که با وجود اینکه هنوز هم تبعیض نژادی توش هست ولی کشوری که سیاهان توش از کوچکترین آزادی هایی محروم بودن و به بردگی کشیده شده یودن چطور در عرض ۲۰۰ سال به جایی رسیده که مردمش به یه سیاه برای بالاترین مقام حکومت رای دادن. فارغ از هر گرایش سیاسی و طرز تفکر، این تغییرات درس‌های زیادی برامون داره.

5

خواندن این کتاب رو توصیه می کنم خییلی زیاد چون مطالب خوبی داره یه بیوگرافی خوبیه

نمایش 46 نقد دیگر
3.4
(145)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سرزمین موعود
سرزمین موعود
باراک اوباما

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سرزمین موعود
سرزمین موعود
باراک اوباما
نشر نون
3.4
(145)
59,000
تومان