0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چرند و پرند
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب چرند و پرند

درباره چرند و پرند
(چرند و پرند) تصویر روشنی از شرایط اجتماعی و سیاسی ایران در روزگار و زمانه‌ی دهخدا است و صاحب نظران آن را نمونه‌ی نابی از ادبیات سیاسی و انتقادی عصر مشروطه قلمداد می‌کنند. این کتاب برگرفته از یادداشت‌هایی است که دهخدا در ستون فکاهی روزنامه‌ی صور اسرافیل و با امضای (دخو) منتشر می‌کرد. دهخدا، ادیب، لغت‌شناس، سیاست‌مدار و شاعر از خانواده‌ای قزوینی در تهران به دنیا آمد. وی از اولین فارغ التحصیلان علوم سیاسی بود. در فاصله سال‌های 1281 تا 1284 در اروپا اقامت گزید و به تکمیل زبان فرانسه پرداخت. با نوشتن مقالات سیاسی و طنز در جنبش مشروطه فعالیت جدی داشت که در نهایت به تبعید او در دوره‌ی استبداد صغیر انجامید. لغت نامه دهخدا، امثال و حکم، تصحیح دیوان منوچهری، مسعود سعد و... از آثار اوست. "شرکت سهامی کتاب های جیبی" با ایده گرفتن از انتشارات پنگوئن در سال 1339 بنیاد نهاده شد تا ارزنده‌ترین آثار از بهترین و بلندپایه‌ترین ادیبان، دانشمندان، پژوهشگران، و رمان نویسان جهان به کتاب‌خوانان ایرانی معرفی شوند و در دسترس عموم کتابخوانان قرار گیرند. فعالیت آن شرکت سال‌هاست که متوقف شده است و آثار انتشاریافته آن روزگار را شاید در کتابفروشی‌های معمولی نتوان یافت. این مجموعه کتاب‌ها تحت عنوان مجموعه کتاب‌های جیبی توسط انتشارات علمی و فرهنگی تجدید چاپ می شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
929.۵۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسنده علی اکبر دهخدا
ناشرانتشارات علمی و فرهنگی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۲۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۲۹.۵۸ کیلوبایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 30 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
6 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

دوستان توجه بفرمایید این یک کتاب رمان یا داستان کوتاه طنز نیست ، یه سری از مقاله های سیاسیه اون زمانه که توی روزنامه چاپ میشده ، اگه به تاریخ معاصر و حال و هوای سیاسی اون زمان یا روزنامه نگاری علاقه دارین بخرین ،در غیر اینصورت خیلی براتون دم دستی و تکرایه (تکراری بخاطر اینکه بیشتر روزنامه نگارا دنباله رو سبک ایشون هستن )

5

من واقعا دوست داشتم به زبان و حالو هوای اون روزا صحبت می کنه ولی هر حرفی که می زنه حرفای خیلی عمیق تری پشتشه اگر به ادبیات و حاضر جواب ترشدن علاقه دارین:)) توصیه می کنم بخونیدش

1

درست میگه همین تریاک کتاب خواندن و حرف های مفت این ملت رو شنیدن و خوندن و دیدن رو هم بهتره رها کنم و بیخیالش بشم صلوات

5

ادم میتونه بگه کتاب دهخدا خرابه اخه؟

5

عالی

4.4
(30)
39,000
٪30
27,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چرند و پرند
٪30
چرند و پرند
علی اکبر دهخدا
انتشارات علمی و فرهنگی
4.4
(30)
39,000
٪30
27,300
تومان