0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درنگ مرگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی درنگ مرگ

ناشر:
ماه آوا
درباره درنگ مرگ
در کتاب درنگ مرگ، اثر ژوزه ساراماگو، داستان از جایی شروع می‌شود که مرگ سراغ افراد یک سرزمین نمی‌رود و تا مدتی هیچ مرگی در محدوده جغرافیایی سرزمین مورد بحث گزارش نمی‌شود. این مساله با واکنش‌ها و محاسبات تازه‌ای همراه است. نگاه طنزآمیز نویسنده به دست‌ و پا زدن انسانی که ناگهان پس از تاریخی سرشار از کلیشه نابودی و مرگ، به بی‌مرگی دست‌یافته است، اما در این بی‌مرگی کاملاً منفعل است؛ فضای جالبی در داستان می‌آفریند. پس از مدتی مرگ تصمیم می‌گیرد به میان انسان‌ها برگردد، از این‌جا به بعد مرگ شخصیتی از شخصیت‌های داستان می‌شود که با فرستادن نامه‌های بنفش رنگ، موعد مرگ انسان‌ها را به اطلاع آن‌ها می‌رساند. دوباره انسان منفعل به دست و پا می‌افتد و این‌بار شکل تازه‌ای از تحیر انسان در وضعیت تازه‌ای که در ایجاد آن دخالتی ندارد، به چشم می‌آید. ساراماگو که با درازگویی‌های گاه ملال‌آور همه چیز را موقعیت نهایی فراهم می‌کند، ناگهان مرگ را در وضعیت تازه‌ای قرار می‌دهد؛ این بار مرگ منفعل می‌شود، چرا که نامه‌های بنفش رنگ یکی از کسانی که موعد مرگش فرارسیده است، برگشت می‌خورد. ژوزه ساراماگو (Jose Saramago) نخستین نویسنده‌ی پرتغالی‌ست که برنده جایزه نوبل ادبیات شده است. آثار او در زمره برترین‌های جهان قرار دارد. رمان‌های کوری و بینایی از جمله کتاب‌های برتر این نویسنده و مکمل هم هستند. کوری و بینایی هر دو از بیماری معنوی سخن می‌گویند که فهم بشر را از شناخت نادرست واقعیات نشان می‌دهند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
453.۱۶ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۰۹:۳۹
نویسندهژوزه ساراماگو
مترجمنسرین مجیدی
راویگشتاسب امجدی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۰/۲۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۵۳.۱۶ مگابایت
۰۸:۰۹:۳۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
31 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
31 ٪
2
ستاره
18 ٪
1
ستاره
6 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

جناب ساراماگو علاقه وسواس‌گونه‌ای داره به اینکه یه موقعیت خیالی فراگیر در یک مکان خیالی خلق کنه و شروع کنه به بررسی تبعات و پیامدهاش؛ مثل کوری فراگیر یا رای سفید دادن همه مردم در انتخابات و در اینجا هم توقف مرگ. تا بی‌نهایت میشه از این موقعیتهای فراگیر خیالی خلق کرد و تبعاتشونو بررسی کرد و احتمالا برای یه عده هم جالب خواهد بود. مثلا روزی که همه حیوانات خانگی ناپدید میشن یا روزی که همه مردها می‌خوابن و دیگه بیدار نمیشن یا زنها می‌خوابن و بیدار نمیشن یا روزی که زنها و مردها جاشون با هم عوض میشه یا همه دستگاههای ماشینی از کار میفتن یا.... حداقل در کتاب کوری این کار رو در قالب یک روایت داستانی نسبتا منسجم انجام میده. در کتاب بینایی، خط داستانی کمرنگ‌تر میشه و در این کتاب خط داستانی که چندان هم قابل توجه نیست تقریبا تازه در یک سوم پایانی شروع میشه! انگار نویسنده خیلی دیر متوجه میشه که کتابش یه چیزی کم داره و تصمیم می‌گیره یه روایت شخصی‌تر هم بهش اضافه کنه تا کتابش صرفا مجموعه‌ای از گزارشهای ژورنالیستی و دیالوگهای پر اطناب سیاستمداران و مقداری فلسفه‌بافی نباشه. جالب اینجاست که خود نویسنده هم متوجه بعضی ضعفهای داستانش هست و مدام میگه ممکنه چنین ایرادی به داستان گرفته بشه یا ممکنه فلان چیزی که گفتم ارزش داستان رو کم کنه! خلاصه سعی می‌کنه دفع ایراد مقدر بکنه ولی آخه چقدر! در کل چنین موضوعی در بهترین حالت می‌تونست برای یه داستان کوتاه مناسب باشه. اصلا کتابهای ساراماگو به نظر من داستانهای کوتاهی هستن که بادشون کردن یا توشون آب بستن.

3

ژوزه ساراماگو روش خاص خودش را در مطرح کردن مسائل خاص بشر امروزی دارد حتی مسائل اجتماعی و سیاسی که مطرح میکند انگار که خاص کشور او نیست بلکه در همه کشورها به همین گونه است .اینکه او یک طرح عجیب را نوآورانه طرح میکند وخیالپردازانه برای این طرح شگفت‌انگیز هی منطق روز را با زیاده گویی توی مغز آدم میکوبد.کلا از سبک این نویسنده لذت نمی‌برم ،با این وجود کوری ،بینایی،وجزیره ناشناخته را از همین نویسنده خواندم!!!

3

ژوزه ساراماگو تقریبا به سبک کتاب کوری که ازشون خوندم به مسئله مرگ پرداخته کتابیه که ارزش یکبار خوندن رو داره هر چند به نظر من مثل کوری قوی نوشته نشده توضیحات غیر ضروری و خسته کننده ای در بعضی قسمت ها اومده بود، ضمنا پایان عجیبی براش در نظر گرفته بود که نپسندیدم

4

تامل در آثار آقای ساراماگو نشان می‌دهد که او لایق دریافت جایزه نوبل بوده و ادبیات جهان را یه مرحله ارتقا داده است. راوی صدای خوبی داشتند مترجم محترم توجه داشته باشند که فعل می‌باشد ارزش ادبی ندارد و بهتر است که در متون ادبی و دانشگاهی استفاده نشود.

1

به نظرم نویسنده اعتماد به نفس خیلی پایینی داره. حداقل توی این کتاب اینجوری به نظر میرسید چون خودش هم مدام ایراد میگرفت از داستان! و داستان پردازی این کتاب اصصصلا قابل مقایسه با کتاب کوری نیست و کلا اینکه جذاب و گیرا نیست و ارزش وقت گذاشتن نداشت

3

قابل مقایسه با کوری نیست ولی موضوعش خیلی جذابه و جای پرداخت خیلی وسیعی داره از ژوزه انتظار نداشتم با این موضوع مثل کوری برخورد نکنه چهار فصلشو گوش کردم ولی تا به نظر من تا همینجا ارزش یه بار خوندن یا شنیدن رو داره گوینده هم خوبه..

3

صدای راوی خوب بود و بسیار مسلط و بدون غلط متن خوانده شد. ولی داستان رو دوست نداشتم. خیلی ریتم آرام و آهسته ای داشت. البته تا آخر داستان رو گوش کردم.

3

متاسفانه ترجمه ضعیفی انتخاب شده و گوینده هم حرفه ای نیست اما خود کتاب فوق‌العاده است

2

اصلا جالب نبود خیلی معمولی بی محتوا حذف میکنم...

5

بسیار عااالی

نمایش 1 نقد دیگر
3.4
(16)
54,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
درنگ مرگ
درنگ مرگ
ژوزه ساراماگو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درنگ مرگ
درنگ مرگ
ژوزه ساراماگو
ماه آوا
3.4
(16)
54,600
تومان