0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختر بخت

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دختر بخت

درباره دختر بخت
- راوی مردانی تنها و زنانی به مراتب تنهاتر: ایزابل آلنده، برنده جایزه‌‌ی ملی ادبیات شیلی در سال ۲۰۱۰، نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری در سال ۲۰۱۴ و البته خالق رمان سترگ خانه‌‌ی ارواح است. او را از بزرگترین ادامه‌‌دهندگان راه خوان رولفو و گابریل گارسیا مارکز در زمینه‌‌ی رئالیسم جادویی می‌‌نامند. با نثری ستودنی که شاخصه‌‌اش تصویرگری رنج‌‌ها و تنهایی‌‌های مردم آمریکای لاتین در بستری از افسون و رویاست. رویاهای ریشه‌ دوانده در باورهای بومی و محلی که واقعیت سخت و زمخت دیکتاتوری در کشورهای آمریکای لاتین را در غشایی از رازها و رمزهای خود جای می‌‌دهد. از دیگر رمان‌‌های بزرگ وی می‌توان به «اینس روح من»، «از عشق و سایه‌‌ها»، «دختر بخت»، «پائولا»، «داستان‌های اوالونا» و... اشاره کرد. - آنجا که واقعیت به مرکب رنگ‌‌پریده‌‌ای می‌‌ماند: رویای بربادرفته‌‌ی دموکراسی، خفقان، دیکتاتوری خشک و نظامی پینوشه، کابوس تبعید، شکنجه و غم غربت؛ اینها چیزهایی است که با شنیدن نام کشور شیلی بی‌‌درنگ به ذهن می‌‌آید. و البته مردمی که برای رهایی از سبعیت این تقدیر خشک و خشن به لفاف آرزوهای‌شان پناه‌ می‌‌برند. داستان دختر بخت هم تلاقی همین رویاهای برنیامده با واقعیت اجتناب‌ناپذیر کشور شیلی در آن برهه‌‌ی خاص از تاریخ است. داستانی که در قالب رئالیسم جادویی و قلم توانای آلنده رنگ‌ گرفته و طی پیرنگ‌‌های ظریف و استادانه‌‌ی خود انسان‌‌هایی را به تصویر می‌‌کشد که از رئالیسم یک واقعیت خشک و خشن به رویاهای پریده‌‌رنگشان روی گرداندند: رویای رسیدن به آمریکا و کشف معادن طلا در کالیفرنیا، رویای رسیدن به آزادی در کشوری که در آن مردان طعم تند فقر و حقارت را از یاد می‌‌برند و زنان به دور از دامن‌‌های پف‌دار و فنرهای دست و پا گیرشان دیگر «جنس ضعیف» محسوب نمی‌‌شوند یا که می‌‌توانند فارغ از هر قید و بندی به روابط عشقی از یادرفته‌‌شان آری بگویند؛ ولی مرکب این آرزوها تا چه اندازه رنگ دارد؟ - صدای تنهایی: نسخه‌‌ی صوتی این کتاب اما با صدای گیرای «مریم پاک‌ذات» رنگی دیگر دارد؛ رنگ اصیل تنهایی. صدای ایشان با بسامد آوایی غنی و متنوع خود، گاه «رز سامرس» دلزده از روابط عشقی نافرجام می‌‌شود که به خلوت خود فرو رفته و سر بیرون کشیدن ندارد و گاه درون شخصیت دلخسته‌‌ی «جیکوب تاد» تنهایی و انزوا را به تصویر می‌‌کشد. گاه توی حنجره‌‌ی فرسوده‌‌ی «ماما فریتسیا»، زنگار یک عمر زندگی آمیخته با سحر و جادو می‌‌شود و گاه هم به راز سر به مهر «رز سامرس» فرو می‌-رود تا راوی رویای زندگی با محبوبش در دل سرزمینی دیگر باشد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
885.۳۹ مگابایت
مدت زمان
۱۶:۰۵:۲۵
نویسندهایزابل آلنده
مترجماسدالله امرایی
راویمریم پاک‌ذات
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۰/۲۷
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۸۵.۳۹ مگابایت
۱۶:۰۵:۲۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
0 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

وای که من چقدر صدای آرمان سلطان زاده و مریم پاکزاد و دنیوی ساروی رو چقدر دوست دارم. انگار به موسیقی و ترانه فاخر گوش میدی .. ممنونم خیلی ها رو با کتاب آشتی دادید از فیدیبو هم ممنونم که با ۱۸ هزار تومن به ما اجازه میده ۶ ماه از پلاس استفاده کنیم

3

کتاب خوبی بود ولی خیلیم جذاب و پرکشش طوری که نتونی ولش کنی نبود ، پایان بندی به نظرم باید بهتر از این بود ، ولی صداگذاری آوانامه مثل همیشه عالی بود‌.

5

کتاب بسیار زیباییه . اگر به نوع نوشتار این نویسنده علاقه مند هستید حتما بخونید.

5

هر کتابی که از آلنده خوندم عالی بود. این هم همینطور به قصه پرداز فوق العاده اس

2

اصلا جذبش نشدم نتونستم تمومش کنم

5

کتاب قشنگی بود، پر از ماجراجویی?

5

کتاب فوق العاده ای هست

3

داستان قشنگي بود

5

خیلی خوبه

5

عالی بود

4.3
(12)
113,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختر بخت
دختر بخت
ایزابل آلنده
آوانامه
4.3
(12)
113,000
تومان