0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
علم جدید هوش اجتماعی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی علم جدید هوش اجتماعی

نویسنده:
دانیل گلمن
درباره علم جدید هوش اجتماعی

تمام دستاوردهای بشر با وجود ضریب هوشی بالا حاصل نمی‌شود. اگرچه با داشتن ضریب هوشی می‌توان از پس حل بسیاری از مسائل، آزمون‌ها و مسابقات برآمد اما برای دست‌یابی به موفقیت‌های بزرگ و ایجاد تغییرات عمیق‌تر، به چیزی بیش از ضریب هوشی نیاز است. «دنیل گلمن» پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش، از مفهومی به نام هوش اجتماعی صحبت می‌کند. او هوش اجتماعی را یکی از سرمایه‌های بزرگ انسان می‌داند و معتقد است برای نیل به مدارج و مقامات بالاتر باید به هوش اجتماعی توجه کرد.

درباره‌ی کتاب علم جدید هوش اجتماعی

کتاب «علم جدید هوش اجتماعی» به عنوان انگلیسی (Social Intelligenc) برای اولین بار در سال 2007 منتشر شد. دنیل گلمن در این اثر علم جدیدی را بر پایه‌ی روابط انسان‌ها در دنیای کنونی شرح می‌دهد. او معتقد است ساختار مغز انسان از ابتدا برای ایجاد روابط اجتماعی ساخته شده است. علم عصب شناسی نیز این نظریه را اثبات می‌کند و انسان را موجودی اجتماعی می‌داند. برقراری رابطه‌ی اجتماعی با هر انسان دیگر باعث ایجاد یک رابطه‌ی مغز به مغز می‌شود. همین ارتباط است که موجب تاثیرگذاری یک شخص بر روی شخص دیگر می‌شود. حال اگر در این میان ارتباط عاطفی عمیق به وجود آید، میزان تاثیرگذاری افزایش پیدا می‌کند.

دنیل گلمن در این اثر در 6 بخش هوش اجتماعی را تعریف می‌کند و پس از آن موقعیت‌هایی را به تصویر می‌کشد که می‌توان از هوش اجتماعی برای تاثیرگذاری بر افراد و ایجاد جامعه‌ای بهتر بهره گرفت.

 

فصل‌های کتاب صوتی علم جدید هوش اجتماعی

بخش اول: مغز اجتماعی

فصل اول: هوش اجتماعی

فصل دوم: راهکاری برای ایجاد رابطه‌ی صمیمانه

فصل سوم: هماهنگی عصبی

فصل چهارم: غریزه‌ی فداکاری

فصل پنجم: تحلیل عصب‌شناختی بوسه

فصل ششم: هوش اجتماعی چیست؟

بخش دوم: پیوندهای گسسته

فصل هفتم: من-شما

فصل هشتم: باند مثلث سیاه

فصل نهم: کور ذهنی

بخش سوم: طبیعت حمایتگر و پرورش‌دهنده

فصل دهم: ژن‌ها سرنوشت ساز نیستند

فصل یازدهم: پایگاه امن

فصل دوازدهم: امتیاز برای شادی

بخش چهارم: گونه‌های مختلف عشق

فصل سیزدهم: هنر عشوه‌گری

فصل چهاردهم: میل جنسی مرد و زن

فصل پانزدهم: دلسوزی و شفقت از دیدگاه زیست‌شناختی

بخش پنجم: روابط سلامتی‌بخش

فصل شانزدهم: جنگ همه بر علیه همه

فصل هفدهم: حمایتگران بیولوژیکی

فصل هجدهم: نسخه‌ی انسانی

بخش ششم: پیامدهای اجتماعی

فصل نوزدهم: بهترین حالت

فصل بیستم: تأدیب و بازپروری بی‌وقفه‌ی نوجوانان بزهکار

فصل بیست و یکم: از آنها به ما

سخن آخر: آنچه واقعا اهمیت دارد.

 

درباره‌ی دانیل گلمن، نویسنده‌ی کتاب علم جدید هوش اجتماعی

دانیل گلمن (Daniel Goleman) شخصیتی برجسته در علم روان‌شناسی و یکی از متفکرین تاثیرگذار زمان حاضر است. او در سال 1946 در کالیفرنیا و در خانواده‌ای دانشمند به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته‎ی روان‌شناسی ادامه داد و پس از دریافت بورسیه‌ از دانشگاه هاروارد، بخشی از تحصیلات خود را در کشور هند به پایان رساند.

دنیل گلمن سال‌ها به شغل روزنامه نگاری اشتغال داشته و مقالات متعددی را در حوزه‌ی رفتار و علوم مغزی، در روزنامه‌ی نیویورک تایمز منتشر کرده است. بسیاری از افراد دنیل گلمن را با کتاب «هوش عاطفی/هیجانی» می‌شناسند. این اثر با موفقیت بسیار زیادی کسب کرد و به مدت یک سال و نیم در فهرست پر فروش‌ترین کتاب‌های نیویورک قرار گرفت. دنیل گلمن پژوهش‌های متعددی بر روی ضریب هوشی و هوش هیجانی داشته است. او هریک از این مفاهیم و اثر بخشی آن در زندگی انسان‌ها را به طور مفصل در آثار خود شرح می‌دهد.

تاکنون بسیاری از آثار مهم و ارزشمند دنیل گلمن به زبان فارسی ترجمه شده است که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «هوش عاطفی»، «هوش محیط زیستی»، «زندگی در باتلاق فریب» و «تمرکز» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی علم جدید هوش اجتماعی به زبان فارسی

انتشارات کتاب سرای نیک کتاب صوتی «علم جدید هوش اجتماعی» را در سال 1399 روانه‌ی بازار کرده است. این اثر را «حميدرضا بلوچ» ترجمه کرده و «فرهاد اتقیایی» و «کامبیز خلیلی» خوانش آن را برعهده داشته‌اند. خرید و دانلود نسخه‌ی الکترونیکی و صوتی کتاب «علم جدید هوش اجتماعی» از همین صفحه‌ی وبسایت فیدیبو امکان پذیر است.

در بخشی از کتاب علم جدید هوش اجتماعی می‌خوانیم

یک کودک چهار ماهه را در صندلی مخصوصش بنشانید و به او یک اسباب‌بازی که تابه‌حال ندیده نشان بدهید و پس از بیست ثانیه اسباب‌بازی دیگری را و به همین ترتیب این کار را تکرار کنید. بسیاری از کودکان این‌گونه نمایش‌ها را دوست دارند. ولی هستند کودکانی که از این برنامه‌ها خوششان نمی‌آید و بیزاری خود را با گریه و جیغ و فریاد و تکان خوردن‌های شدید ابراز می‌دارند.

جروم کاگان استاد روان‌شناسی دانشگاه هاروارد مدت سی سال بر روی همین رفتار کودکانه مطالعه و تحقیق کرد که چرا تنها شماری از اطفال نوعی بیزاری و دل‌زدگی خاص در برابر آدم‌های غریبه و مکان‌های جدید پیدا می‌کنند و چرا هنگامی که وارد مدرسه می‌شوند ورود خود را با شرم و خجالت عیان می‌سازند. جروم کاگان این‌گونه شرم و حیای کودکانه را معلول نوعی انتقال‌دهنده‌های نورونی می‌داند که امیگدالای آنان را تحریک پذیرتر می‌سازد و معمولاً در مقابل موضوعات و رویدادهایی که برایشان تازگی داشته هیجان‌زده و برانگیخته می‌شوند.

جروم کاگان نه تنها روان‌شناسی اندیشمند و پژوهنده‌ای کوشاست بلکه نویسنده‌ای ارزنده نیز می‌باشد که کتاب‌های مفیدی در زمینه‎ی هنجار‌ها به رشته تحریر کشیده است. در اواخر سال ۱۹۷۰ که جروم کاگان فرضیه خود را مطرح کرد که بسیاری از رفتارها و طبیعت‌های کودکانه نظیر بدقلقی‌ها و دلزدگی‌ها و کج‌خلقی‌های کودکان علت های بیولوژیکی و ترجیحا ژنتیکی دارد، پدران و مادران نفسی به راحتی کشیدند. برداشت و اخلاق زمانه چنین بود که هر مشکلی که در کودکان دیده می‌شد آن را به والدین نسبت می‌دادند و جزو خطاهای اینان برمی‌شمردند. یک کودک خجالتی و کمرو را مولود پدر و مادری سختگیر و پرتوقع می‌انگاشتند و کودک گستاخ و زمخت و خشم آلود را نتیجه‌ی تربیت پدر و مادری می‌دانستند که شرم فرزند را به درون رانده و ظاهری قلدرمابانه به وی داده بودند. حتی اسکیزوفرنی‌ها نیز از این نسبت‌ها در امان نماندند و محصول و فرایند پیام‌های دوجانبه‌ای به شمار آمدند که هرگز با پدر  مادر خویش انس و الفتی به هم نخواهند زد.

جروم کاگان در آن سال‌ها استاد روان‌شناسی دانشگاه هاروارد بود و من نیز دانشجوی آن رشته بودم. این نظریه که ساختار خلق و خو و رفتارها می‌تواند به عوامل بیولوژیکی و نه روان شناختی ارتباط داشته باشد، در محافل دانشگاهی آن زمان و به خصوص دانشگاه کمبریج، سروصدای زیادی به پا کرده بود که به طعنه می‌گفتند: "گویا قرار است علت افسردگی‌ها را نیز به علت‌های بیولوژیکی مرتبط سازند."

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
595.۶۱ مگابایت
مدت زمان
۲۱:۱۵:۳۳
نویسندهدانیل گلمن
مترجمحمیدرضا بلوچ
راویکامبیز خلیلی
راوی دومفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۱۵
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
77,400 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۹۵.۶۱ مگابایت
۲۱:۱۵:۳۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بهترین

4.4
(5)
110,000
٪40
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
علم جدید هوش اجتماعی
٪40
علم جدید هوش اجتماعی
دانیل گلمن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.4
(5)
110,000
٪40
66,000
تومان