0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آن سوی ایگو
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب آن سوی ایگو

تلاشی برای رسیدن به زندگی اخلاقی
نویسنده:
دیوید بروکس
ناشر:
نشر خوب
درباره آن سوی ایگو

گاهی، با افرادی روبرو می‌شویم، که شادی را مانند نور خورشید بر همگان می‌تابانند. به نظر می‌رسد آن‌‌ها می‌دانند چرا روی زمین قرار گرفته‌اند.

نقد و بررسی کتاب آن‌سوی ایگو؛ تلاشی برای رسیدن به زندگی اخلاقی

کتاب آن‌سوی ایگو؛ تلاشی برای رسیدن به زندگی اخلاقی The Second Mountain: The Quest for a Moral Life توسط دیوید بروکس نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2019 به زبان انگلیسی منتشر شد. همه به شما می‌گویند برای هدفی بزرگ‌تر از خودتان زندگی کنید، اما دقیقا باید چگونه این کار را انجام دهید؟ مجموعه کتاب‌های آنسوی ایگو، آنچه را که برای هدایت یک زندگی معنادار در جهان خود محور لازم است، را بررسی می‌کند. این کتاب داستان خود را در بیست و پنج فصل جادویی روایت می‌کند.

 دیوید بروکس زندگی را به صورت دو کوه ترسیم می‌کند. در کتاب کوه اول انسان از تحصیل فارغ شده و وارد بازار کار خود می‌شود. بنابراین شروع به بالارفتن از سربالایی کوه می‌کند. اهداف افراد در کوه اول اهدافی است که فرهنگ ما آن‌ها را تایید می‌کند. این اهداف شامل موفقیت، نشان دادن خود، تجربه شادی شخصی و ساختن اهداف می‌شود. اما وقتی افراد به بالای کوه می‌رسند، اتفاقی می‌افتد. آن‌ها به اطراف نگاه می‌کنند اما این برایشان راضی کننده نیست. در واقع در می‌یابند که این کوه آن‌ها نبوده و کوه بزرگ‌تری در مقابل وجود دارد که در واقع کوه آن‌ها است.

به همین دلیل سفر جدیدی را آغاز می‌کنند. در کوه دوم، مرکزیت به سمت خودمحوری می‌رود. افراد چیزهایی را می‌خواهند که واقعا ارزش خواستن دارند، نه چیزهایی که دیگران به آن‌ها می‌گویند که بخواهند. در این زندگی وابستگی متقابل وجود داشته و نوعی تعهد آغاز می‌شود. در کتاب کوه دوم، دیوید بروکس چهار تعهد را معرفی می‌کند و آن‌ها را معنا و مفهوم زندگی می‌داند: تعهد به همسر و خانواده، به حرفه، به فلسفه یا ایمان و به یک جامعه.

بروکس طیف وسیعی از افرادی که زندگی شاد و متعهدانه‌ای داشته‌اند و ضرورت و زیبایی وابستگی را پذیرفته‌اند، بررسی می‌کند. او خرد آن‌ها را در مورد چگونگی انتخاب شریک زندگی، انتخاب حرفه، چگونگی زندگی در یک فلسفه و اینکه چگونه می‌توانیم تعهدات خود را در یک هدف مهم ادغام کنیم، جمع می‌کند. به طور مختصر، این کتاب برای کمک به همه ماست، تا زندگی معناداری را داشته باشیم. اما همچنین یک تفسیر اجتماعی تحریک آمیز است. بروکس استدلال می‌کند که ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که آزادی را جشن می‌گیرد. به علاوه ما فردگرایی را به افراط رسانده‌ایم. مردم کوهستان اول، نالایق هستند. آن‌ها از پوسیدگی در بنیان‌های اخلاقی و فرهنگی رنج می‌برند. مردم کوهستان دوم، خود را بخشیده‌اند و با تعهد عمیق زندگی می‌کنند. برای آن‌ها خوشبختی خوب است اما لذت بهتر است.

ترجمه کتاب آن‌سوی ایگو؛ تلاشی برای رسیدن به زندگی اخلاقی به زبان فارسی

کتاب آن‌سوی ایگو؛ تلاشی برای رسیدن به زندگی اخلاقی توسط حسان صادقی ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1399 توسط انتشارات نشر خوب به چاپ رسیده و منتشر شد. حسان صادقی یکی مترجمان خوب کشورمان است. این مترجم بیشتر به ترجمه آثاری در ژانر روانشناسی پرداخته‌است. از آثار ترجمه شده توسط این مترجم باید از کلیدهای تربیت رشد دختران، روابط سالم و قوانین زبان بدن اشاره کرد. تمامی کتاب‌های ذکر شده در فیدیبو موجود هستند. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی آن‌سوی ایگو؛ تلاشی برای رسیدن به زندگی اخلاقی به قلم دیوید بروکس و ترجمه حسان صادقی و انتشارات نشر خوب را از فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب آن‌سوی ایگو؛ تلاشی برای رسیدن به زندگی اخلاقی، دیوید بروکس

دیوید بروکس David Brooks در یازدهم ماه اکتبر سال 1961 چشم به جهان گشود. او اصالتا آمریکایی است، اما زاده تورنتو کانادا است. او به همراه خانواده‌اش پس از چند سال به آمریکا نقل مکان می‌کنند. بروکس در خانواده‌ای اهل ادب و تحصیل کرده بزرگ شده‌است. مادرش فارغ التحصیل رشته تاریخ بریتانیا از دانشگاه کلمبیا و پدرش استاد ادبیات انگلیسی در دانشگاه نیویورک بود. خود بروکس نیز فارغ التحصیل رشته تاریخ از دانشگاه شیکاگو است. پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد وی درباره نویسنده رابرت آردری بود. بروکس در دوران دانشجویی، مرتبا در نشریات دانشگاه به نقد و بررسی مقالات می‌پرداخت.

دیوید بروکس فراتر از یک نویسنده، روزنامه‌نگار، مفسر سیاسی و ویراستار است. اویکی از مفسران رزنامه نیویورک تایمز و یکی از ویراستاران واشینگتن پست محسوب می‌شود. به علاوه به عنوان خبرنگار در روزنامه وال استریت ژورنال فعالیت می‌کند. بروکس بنیان گذار جشنواره و جایزه سیدنی هوک است. این جایزه هرساله به برترین مفسران سیاسی و فرهنگی و خبرنگاران سال داده می‌شود. انتخاب این نام به افتخار فیلسوف مکتب عمل‌گرایی است. از آثار منتشر شده توسط این نویسنده می‌توان به دوست یک دوست و آن‌سوی ایگو اشاره کرد. هردوی این کتاب‌ها به صورت الکترونیکی در فیدیبو موجود هستند.

بخشی از کتاب آن‌سوی ایگو؛ تلاشی برای رسیدن به زندگی اخلاقی

فصل چهاردهم:ازدواج اعلا

جک گیلبرت در سال ۱۹۲۵ در پیتسبورگ متولد شد. او موفق به تمام کردن دورة دبیرستان نشد و تا قبل از اینکه به سرودن شعر و نویسندگی بپردازد. کارهای یدی زیادی انجام داد و در سراسر ارویا وقت گذراند. بخش عمده‌ای از نوشته‌های او دربارة عشق، به خصوص عشق به همسرش، میچیکو نوگامی، بود. میچیکو درسن سی‌وشش سالگی بر اثر سرطان درگذشت و مدت کوتاهی پس از مرگ او، گیلبرت شعری با نام«ازدواج کرده»‌سرود:

از تشییع جنازه برگشتم و در اطراف آپارتمان

به سنگینی حرکت می‌کردم. در حالی که به شدت می‌گریستم

درجست‌وجوی موی همسرم بودم.

دو ماه آن‌ها را از هرجا بیرون می‌کشیدم؛

از جاروبرقی، از زیر یخچال.

و همین طور لباس‌های داخل کمد.

اما بعد از آنکه زنان ژاپنی دیگری آمدند.

هیچ اطمینانی وجود نداشت

که بدانم کدام متعلق به او بود،

دیگر آن کار را نکردم. یک سال بعد،

درحال آب دادن به آواکادوی میچیکو

موی بلند و سیاهی در خاک آن پیدا کردم.

من فصل ازدواج را با شعری دربارة مرگ آغاز کردم چون ازدواج روایت عادی زندگی را به چالش می‌کشد و گاهی اثر آن، زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که از بین رفته‌است. ازدواج زیبا دراماتیک نیست. به تصوير کشیدن ازدواج در رمان‌ها و ترانه‌ها کار سختی است چون اعمالی که آن را توصیف می‌کنند. بسیار کوچک ثابت و خاص هستند. ازدواج یعنی شما بدانید که همسرتان دوست دارد زود به فرودگاه برسد. ازدواج یعنی تخت را با دقت مرتب کنید حتی وقتی می‌دانید اگر شما این کار را انجام ندهید، همسرتان انجام می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۱ مگابایت
تعداد صفحات
416 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۲:۰۰
نویسندهدیوید بروکس
مترجمحسان صادقی
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The second mountain : the quest for a moral life
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
65,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۱ مگابایت
۴۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب ترجمه دیگه ای از کتاب کوه دوم هستش؟

5
(1)
32,000
٪50
16,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آن سوی ایگو
٪50
آن سوی ایگو
تلاشی برای رسیدن به زندگی اخلاقی
نشر خوب
5
(1)
32,000
٪50
16,000
تومان