0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
افسردگی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی افسردگی

درباره افسردگی

افسردگی بیماری خاموشی است که بدون هیچ درد و جراحتی بیشترین آسیب را بروی روح و روان ما ایجاد می‌کند.

نقد و بررسی کتاب صوتی «افسردگی»

کتاب صوتی افسردگی Depression توسط ویلیام استایرن نوشته شده‌است. این کتاب یکی از مجموعه‌های وینتیج مینی Vintage Mini از انتشارات پنگوئن است. انتشارات پنگوئن در این پروژه از نویسندگان بزرگ دعوت به عمل آورد. این انتشارات در مجموعه وینتیج مینی از نویسندگانی استفاده کرده‌است که جوایزه ارزنده‌ای مانند نوبل و یا پولیتزر را بدست آورده‌اند. او با اینکار کمک بزرگی به زنده ماندن ادبیات و آثار ارزشمند جهان انجام داده‌است. هرکدام از این مجموعه‌ها مختص به یک نویسنده است. خرده آثار هر نویسنده، خواننده را ترغیب به خواندن تمام داستان‌های آن نویسنده می‌کند. به این ترتیب آثار آن نویسنده زنده می‌مانند. مهم‌ترین ویژگی این آثار نکات اخلاقی است که به خواننده آموزش می‌دهد. در این آثار مضامین اخلاقی و انسانی مهمی بیان شده‌اند که کمک بزرگی به انسانیت انجام می‌دهند. مجموعه‌های وینتیج مینی تاکنون به زبان‌های بسیاری از جمله زبان فارسی ترجمه شده‌اند. این مجموعه‌های در کشورمان به «تکه‌های نیک» شناخته می‌شوند.

یکی از مجموعه‌های تکه‌های نیک، کتاب صوتی «افسردگی» است. این کتاب شامل یکی از آثار ویلیام استایرن است. کتاب صوتی افسردگی شامل اثر «تاریکی نمایان» Darkness Visible در ده بخش می‌شود. کتاب تاریکی نمایان در سال 1990 در آمریکا منتشر شد.

رمان تاریکی نمایان خاطره‌ای از نویسنده آمریکایی ویلیام استایرن درباره سقوط به افسردگی و پیروزی و بهبود است. این کتاب از آخرین کتاب‌های منتشر شده توسط استایرون است که یکی از بهترین و تاثیرگذارترین آثار وی به حساب می‌آید. کتاب تاریکی نمایان به افزایش آگاهی در مورد افسردگی کمک بسیاری کرد، که در آن زمان نسبتا ناشناخته بود. ایده نوشتن این کتاب برای اولین بار در سال 1989 به ذهن استایرن خطور کرد. این کتاب ناشی از یک سخنرانی در یک سمپوزیوم درباره‌ی اختلالات عاطفی در دانشکده پزشکی جان هاپکینز بود. این نویسنده با استفاده از حکایت‌ها، گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌ها درمورد تاثیرات افسردگی می‌گوید. به علاوه پیوندهایی را بین بیماری خود و سایر بیماران ایجاد می‌کند. وی هنگام سفر به پاریس متوجه علائم افسردگی درون خود شد. چند ماه بعد این علائم گسترده شده و همه او را فرا گرفت. با آزمایشات پزشکی متعدد بروی او پزشکان متوجه شدند که دلیل این افسردگی ترک ناگهانی سال‌ها اعتیاد به الکل و وابستگی زیاد به داروی هالیوون است. داروی هالیوون برای درمان بی‌خوابی مصرف می‌شود. به علاوه فوت مادرش بر اثر سرطان باعث وخامت وضعیت روحی او می‌شود. با شدت گرفتن افسردگی، استایرن به دنبال روش‌های درمانی متعددی از جمله روان درمانی، مشاوره و داروهای ضد افسردگی بود، اما هیچ کدام نتیجه‌ای نداشت. در ابتدا، او توانایی بهتری در ساعت‌های آغازین روز داشت. اما خیلی زود حتی دیگر نمی‌تواسنت به راحتی از تخت خوابش خارج شود. او در تمام این مدت فقط به خودکشی فکر می‌کرد. یک شب، یک حمله عصبی شدید او را تا مرز خودکشی می‌برد. اما در همان لحظه قطعه موسیقی از آلتو راپسودی را شنیده و به آن واکنش عاطفی شدیدی نشان می‌دهد. او به یکباره فکر خودکشی را از ذهنش پاک کرده و تلاش می‌کند تا افسردگی را برای همیشه درون خودش از بین ببرد. روز بعد خودش به بیمارستان رفته و در آنجا بستری می‌شود. سرانجام دوران افسردگی را پشت سر گذاشته و کاملا بهبود می‌یابد.

در این کتاب سه شخصیت اصلی حضور دارند. اولین شخصیت خود استایرن است. دومین رُز بورگوندر همسر او است که در تمام دوره افسردگی عاشقانه از او حمایت و مراقبت می‌کند. سومین شخصیت دکتر گلد نام دارد. این دکتر روانپزشک ویلیام بود که بسیاری از داروهای ضد افسردگی برای او تجویز می‌کرد. ناگفته نماند که این داروها هیچکدام تاثیری بروی شرایط استایرن نداشتند.

شایع‌ترین موضوع در تاریکی نمایان این است که چگونه هر فرد با علائم روانی و جسمانی روبرو می‌شود، که این علائم می‌تواند شامل غم و اندوه مداوم، خستگی، بی‌خوابی، درد، خودزنی، حس پوچی، عدم تمرکز و از دست دادن لذت در کارهایی شود که قبلا فرد از آن‌ها لذت می‌برد. به علاوه او توضیح می‌دهد که چگونه هر فرد پاسخ منحصر به فرد خود را در مقابل انواع درمان‌ها دارد. استایرن تصدیق می‌کند که اگرچه داروها و جلسات روان درمانی بروی او تاثیر نداشته‌اند، اما در بهبود بسیار از افراد موثر هستند. به علاوه او اظهار می‌کند که مردم نمی‌توانند درک کنند که افسردگی تا چه اندازه ویرانگر و مجرب است.

ترجمه کتاب صوتی «افسردگی» به زبان فارسی

کتاب صوتی افسردگی توسط مترجم خوب کشورمان صبا راستگار ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1399 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. صبا راستگار یکی از مترجمانی است که در پروژه تکه‌های نیک حضور داشته و آثار بسیاری را ترجمه کرده‌است. از ذیگر آثار این مترجم می‌توان به آرامش، ریاضت اقتصادی، روان‌گردان‌ها، رهایی، تابستان، حسادت و ... اشاره کرد. تمامی کتاب‌ها در فیدیبو موجود هستند. شما می‌توانید کتاب صوتی افسردگی به قلم ویلیام استایرن، ترجمه صبا راستگار و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

نویسنده‌ی کتاب صوتی «افسردگی»، ویلیام استایرن

ویلیام کلارک استایرن در یازدهمین روز از ژوئن سال 1925 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی ایالت ویرجینیا در آمریکا است. استایرن در نوجوانی مادرش را از دست داد و با پدرش زندگی کرد. او پس از اتمام دوران تحصیل در مدرسه وارد دانشگاه شد. استایرن فارغ التحصیل رشته‌ی هنر از دانشگاه دوک است. علاقه بسیار او از کودکی باعث شد، پس از فارغ التحصیل نویسندگی را آغاز کند. اولین رمان این هنرمند در سال 1951 همزمان با اتمام دانشگاه منتشر شد. این رمان «در تاریکی بخوابید» نام داشت. او شش سال قبل از نوشتن رمان، در حرفه پدر خود مشغول به کار بود. پدر استایرن مهندس کشتیرانی بود و خود استایرن به عنوان ستوانِ نیروی دریایی آمریکا فعالیت می‌کرد. رمان‌های این نویسنده عمدتا توجه به بخش تاریک ذهن انسان دارد. استایرن قلم گیرایی در بیان دردهای درونی انسان دارد. او در سال 1990 یک رمان به نام «شرح حال دیوانگی» را منتشر کرد. این رمان منبع خوبی برای پاسخ به سوالات در مورد اعتیاد، مصرف الکل و خودکشی است. آثار این نویسنده تاکنون جوایز بسیاری از جمله جایزه پولیتزر برای کتاب «راه دو و دراز»، «ظلمت آشکار» پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا و ... بدست آورد. کتاب «به انتخاب سوفی» و «تاریکی مریی» از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آثار این نویسنده محسوب می‌شود. از آثار منتشر شده توسط ویلیام استایرن می‌توان به این خانه را به آتش بکش، آتیش در خانه، اعترافات نات ترنر، این غبار ساکن، صبح تایدواتر و ... اشاره کرد. این نویسنده در سال 2006 در ماساچوست آمریکا چشم از جهان فروبست. علت فوت استایرن ابتدا به بیماری ذات‌الریه اعلام شد.

بخشی از کتاب صوتی «افسردگی»

در هر صورت در طول چند ساعتی که وضعیت افسردگی‌ام آن‌قدر آرام شد که اجازه حضور تجملی تمکز را بدهد، این خلاء را با خواندن گسترده‌ای پر کردم و واقعیت‌های جذاب و دردسرسازی را که نمی‌توانستم عملی کنم به دست آوردم. صادق‌ترین قدرت‌ها هم مستقیم با این واقعیت روبرو می‌شوند که افسردگی جدی به سادگی قابل درمان نیست. این طور بگوییم که برخلاف دیابت که سریع اندازه‌گیری می‌شود تا میزان پذیرش گلوکوز بدن را دوباره تنظیم کند و می‌تواند به شکل دراماتیکی این فرایند خطرناک را وارونه کند و آن را تحت کنترل داشته باشد، افسردگی در مراحل اصلی‌اش هیچ درمان سریع در دسترسی ندارد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
138.۹۰ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۲۹:۵۹
نویسندهویلیام استایرن
مترجمصبا راستگار
راویکامبیز خلیلی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
30,600 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۸.۹۰ مگابایت
۰۲:۲۹:۵۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
3.5
(2)
52,500
٪40
31,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
افسردگی
افسردگی
ویلیام استایرن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
افسردگی
٪40
افسردگی
ویلیام استایرن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.5
(2)
52,500
٪40
31,500
تومان