0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چهار میثاق

معرفی، خرید و دانلود کتاب چهار میثاق

گنجینه ای از خرد سرخ پوستان تولتک
درباره چهار میثاق
شاید در وهلۀ نخست ترجمۀ مجدد کتابی که تا کنون ده‌ها بار با ترجمه‌ها و ویرایش‌های متفاوت چاپ و منتشر شده است چندان عاقلانه نباشد. اما زمانیکه برای اوّلین بار نسخۀ اصلی این کتاب را مطالعه کردم، به تدریج و حین تأمل در گسترۀ آموزه‌هایش و البته بررسی قریب به اتفاق ترجمه‌های منتشر شده، دلایلی موجز یافتم که باز نشر آن را توجیه می‌نمود. احتمالاً برای شمار زیادی از ما اتفاق افتاده است هر از چندگاهی دربارۀ رخدادهای روزمرۀ پیرامون خویش کمی بیاندیشیم. به آنچه گفته‌ایم و شنیده‌ایم، به عملکردمان در کنش و واکنش نسبت به دیگران و نیز به نحوه برخورد آنها در مواجهه با خودمان و خلاصه به هر رویدادی که در آن بطور مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشته‌ایم و یا حتی نداشته‌ایم. شوربختانه شخصاً معتقدم به ندرت اتفاق می‌افتد پس از این تعقیب و گریز ذهنی و پرچالش قادر باشیم بطور منطقی و عادلانه مسائل را تحلیل کرده و نکات مثبت و منفی نهفته در آنها را با رعایت انصاف و به‌دور از حبّ و بغض شناسایی و نتایجی استخراج نماییم که برایمان مفید و سازنده باشد. متأسفانه آنچه در عوض اتفاق می‌افتد به هیچ‌وجه اینگونه نیست. احساسات و برداشتهای منفی بی‌شماری تمام وجودمان را فرا می‌گیرد. بدگویی و غیبت کردن، خود را همیشه محق دانستن و تمامی کاسه کوزه‌ها را سر این و آن شکستن، از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کردن، همه چیز را به خویش ربط دادن و دخالت در اموری که حتی کوچک‌ترین ارتباطی به ما ندارد و از همه بدتر قضاوت کردن از روی تعصب و عاری از هرگونه عدالت و رعایت مساوات و البته صدها و شاید هزاران واکنش منفی دیگر. پرواضح است زمانیکه چنین جنگی درمی‌گیرد حاصلی جز خستگی، بی‌حوصله‌گی، عصبانیت و انواع ناراحتی‌های روحی و روانی دیگر برایمان نخواهد داشت به نحوی که در تمامی ساعات روز دیگر انرژی یا توانی برای انجام درست و باکیفیت کارها نخواهیم داشت و به جای داشتن خوابی آرام تا صبح به خود می‌پیچیم و با زمین و زمان می‌جنگیم و به همۀ دنیا بد و بیراه می‌گوییم. اي کاش ميدانستيم آنچه را که در اين نبردهاي بيپايان و نافرجام هزينه ميکنيم باارزشترين و گرانبهاترين عطية الهي يا همان نعمت «حضور در هستي». با اندکی غور در تاریخ درمی‌یابیم بشر همواره در جستجوی راهی به سوی آزادی درونی و رهایی از عقاید و باورهای دگم و متعصبانه‌ای است که سالیان سال همچون زنجیر به دست و پایش بسته شده و روح و روانش را به اسارت گرفته است. گاهی از طریق خلق ایدئولوژی‌های به ظاهر جهان‌شمول به کمک ایسم‌های روشنفکرمآبانه و خوش رنگ و لعاب قرن بیستمی و در جایی دیگر با ظهور قرائت‌های خشک از دین و مذهب مانند آنچه داعش مدعی آن است و البته در هیچکدام نه تنها مطلوب ثابت نشد بلکه این بشر بود که هر روز بیشتر از دیروز در جهانی پر هرج و مرج غرق در جهل و ترس و تباهی به تنهایی رها شد فرسنگ‌ها دور از آن فردای اتوپیایی که در انتظارش نشسته بود. اما بودند اندیشمندانی که با آموزه‌ها و کلام پرمغز و دل‌نشینشان به دور از جار و جنجال، راه و رسم رهایی از زندان باورهای ذهنی دگماتیک را هنرمندانه به تصویر کشیده‌اند. آنها به اساسی‌ترین عاملی که برای نِیل به این دگرگونی نقشی حیاتی برعهده دارد اشاره کرده‌اند و در خصوص آن فراوان نوشته‌اند. آن عامل چیزی نیست جز خود «انسان».
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
780.۶۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسنده دون میگوئل روئیز
مترجمنیلوفر افشار
ناشرحکمت شادان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the four agreements: a practical quide to personal freedom
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۲۱
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۸۰.۶۸ کیلوبایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
9 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

این کتاب معروفی بود و خیلی وقت بود که تو لیست من برای خوندن بود. خوندمش راستش چیز زیادی بهم اضافه نکرد. خیلی از میثاق‌ هایی که توضیح می‌داد را از قبل رعایت می‌کردم وقتی کتاب رو تموم کردم ولی نه موند توی ذهنم نه کلاً تاثیری روی من داشت. اواخر کتاب فقط خوندم که تموم شه. به نظرم کتابی هست که شما باید بخونید بعد به کسی که فکر می‌کنید نیاز داره پیشنهادش بدید شاید به اون کمک کرد. خودم به این سبک کتاب ها اصلا علاقه ندارم. کنار هم باشیم هوای هم رو داشته باشیم.

4

سلام همون صفحه ی اول دو تا غلط املایی داشت. سپاسگزاری با ذ نیست. انضباط با ظ نیست. حکمت شادان دقت کن. ممنونم حکمت شادان.

5

اگر در مسير نور و عشق هستيد شديداً پيشنهاد ميشه،كمك ميكنه انسان آگاه منظم و مقتدرى بشيد

5

کتاب کم‌نظیر است. پیشنهاد می‌کنم حتما بخوانید نه یکبار بلکه چندین بار

5

کتابی بینهایت عالی.کلمه به کلمه اش آموزگارست

5

کتاب مفیدی است ، توصیه میکنم مطالعه کنید.

5

بسیار عالی

4
(21)
9,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چهار میثاق
چهار میثاق
گنجینه ای از خرد سرخ پوستان تولتک
حکمت شادان
4
(21)
9,000
تومان