0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهنمای مردن با گیاهان دارویی نوشته عطیه عطارزاده
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی نوشته عطیه عطارزاده

درباره راهنمای مردن با گیاهان دارویی نوشته عطیه عطارزاده
گیاهان خواص متفاوتی دارند که به آن‌ها خاصیتی جادویی می‌بخشد. یک گیاه در ترکیب مناسب با گیاهان دیگر می‌تواند یک مرهم و داروی حیات‌بخش باشد؛ همان گیاه در شرایطی متفاوت هم‌چون زهری کشنده به مرگ و نابودی منجر می‌شود. راهنمای مردن با گیاهان دارویی داستانی پر رمز و راز است که در آن پای گیاهان دارویی به ماجراهای سرنوشت‌ساز شخصیت‌ها باز می‌شود. - خلاصه داستان راهنمای مردن با گیاهان دارویی مادر و دختری در خانه‌ی حیاط‌دار بزرگی در تهران مشغول تهیه‌ی داروهای گیاهی‌اند و از فروش آن‌ها روزگار می‌گذرانند. حادثه‌ای در کودکی دخترک نحوه‌ی زندگی او را تغییر داده است. او که با مادرش به تنهایی زندگی می‌کند به کتاب‌ها علاقه‌مند است. دختر در نقش راوی، گذران زندگی خویش را شرح می‌دهد تا وقوع اتفاقی پای دختر را به دنیایی باز می‌کند که تاکنون نمی‌شناخته است. مواجهه با ناشناخته‌ها آغاز تغییرات بزرگی در زندگی مادر و دختر است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
303.۰۴ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۲۷:۵۷
نویسندهعطیه عطارزاده
راوینگار جواهریان
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۱۲
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۳.۰۴ مگابایت
۰۵:۲۷:۵۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 309 مخاطب
تلخ ☕️ (2)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
32 ٪
189 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

چرا بازیگرا رو میریزین تو راویا :|

2

بهتره از گویندگان حرفه ای یا کسایی استفاده بشه ک پس ذهنمان چیزی راجع ب اون و عملکردش نداشته باشیم

1

چقدر یکنواخت و خسته کننده حرف زده. این همه هم پول به بازیگرها میدین برای کتاب صوتی، بی خبر از اینکه اکثر اینا به خاطر شمایل و ظاهرشونه که معروف شدن، نه به خاطر صدا و قدرت بیانشون. خود کتاب به قدر کافی شعاری و یکنواخت هست؛ به قول دوستی، انگار کلکسیون جملات قصاره. با این لحن صدا که دیگه بدتر هم شد.

1

داستان توضیحات و ادراک خوبی داره از جهان خودش اما به شدت در داستان پردازی و درگیرشدن با کنش خودداری میکنه و ضعیفه تو پروروندن قصه. توضیحات درباره گیاهان و درک خواننده، از زندگی یه دختر کور که چطور با دنیاش داره ارتباط میگیره جالبه به خودی خود و نویسنده هم تا اینجا موفقه در ماجرا اما از نیمه اول داستان به بعد از اونجایی ک از کاشان برمیگردن به شدت لازمه که چیزای گیراتری رخ بده تو داستان که این اتفاق نمیفته و مخاطب نصف اخر کتابو حیران و سرگردان می مونه که چی چرا و چه وقت و چطور پیش اومد. من فکر میکنم اگر به گذشته شخصیت ها نقبی زده میشد خوب بود اگر جهت داستان تغیر پیدا میکرد و دختر مثلا عاشق پسرخالش میشد خوب بود، اگر از این مادر اسطوره ای که نویسنده ساخته یکم بیشتر میفهمیدیم و ابعاد مختلفی از شخصیت این مادر دختر رو باهاش مواجه میشدیم خوب بود. اگر پدر بلاخره سرو کلش میدا میشد، اگر بینایی دختر برمیگشت...و هزاران اتفاقی که میتونست در نیمه دوم داستان رخ بده و داستان رو از اضمحلال دربیاره نشد...

5

برخلاف نظر خیلی از دوستان که صدا و لحن راوی رو نپسندیدن، باید بگم که این دوستان درک درستی از فضای داستان پیدا نکردن که میگن سرد و یکنواخت و بی روح و.... در صورتی که خانم جواهریان فوق العاده عالی و بی نقص این داستان خاص و عجیب و رمزآلود و تا حدودی ترسناک و خشن ! رو روایت میکنن که دقیقا با توصیفات عالی نویسنده آدم رو کامل وارد اون فضای زیرزمین و اون خونه و اتفاقات میکنن و این یعنی حرفه ای خوندن یک داستان . راوی واقعا عالیه عالی ! و اما در مورد خود داستان؛ داستان سبک کاملا خاصی داره و این نویسنده میتونه برای خودش صاحب سبک بشه . هیچ دیالوگ مستقیمی بین شخصیت‌های داستان نداره، زمان بندی مشخصی نداره، مرز بین واقعیت و خیال مشخص نیست، فوق العاده خاص، عجیب، زیبا، بطوری که غرقِ داستان میشی . داستانی که یه دلهره تو وجودت ایجاد میکنه که وقتی هم داستان دستت نیست ذهنت درگیرشه، داستان همه پسندی نیست، فضای داستان ممکنِ حالتون رو دگرگون کنه و این قطعا از هنر بالای نویسندگیِ نویسنده است که روحِ خواننده رو تسخیر میکنه و خواننده جادو میشه. بسیار بسیار جذاب و عالی و خاص و منحصربفرد!

5
پربار 🌳

این کتاب کتابی فوقالعاده عالی, فلسفی و عمیق است که با صدای بسیار عالی نگار جواهریان هزاران برابر خواندنی تر و شنیدنی تر شده است آرامش و سنگینی خاصی در تک تک کلمات نهادینه شده است. من ۱۷ سال دارم و با چند تن از اساتید مطرح کشور به گفتگو درباره این کتاب نشسته ام. از نظر اساتید محترم و همچنین تمامی کسانی که این کتاب را به آنها معرفی کرده ام این کتاب به قلم خانم عطیه عطار زاده از شاهکار های ادبی ایران است. کسانی که به هر دلیلی از این کتاب ایراد گرفته اند کمتر از هرچیزی به محتوای عمیق آن توجه کرده اند. این کتاب زندگی را از دریچه دیگری به شما نشان میدهد و شما را با واقعیت زندگی روبرو میکند نه تنها تصویری مبهم از آن. از نظر من این کتاب با صدای هیچکس به جز خانم جواهریان عزیز نمیتوانست به این خوبی روایت شود. این کتاب تغییری عجیب در شیوه نگاه من به زندگی ایجاد کرده است و من بر دستان پر توان نویسنده این کتاب بوسه میزنم و از گوینده این کتاب هم کمال تشکر را دارم که کتاب را به این زیبایی روایت کرده اند. همچنین از رادیو گوشه تشکر میکنم بابت تولید این کتاب عالی.

4

مگه نگار جواهریان نویسنده یا شخصیت اصلی داستانه،(عکس روی جلد)دیگه این چه مدلشه🙄🥴☹☹🙁 بعضی کتاب های صوتی هم عکس خود نویسنده را میگذارند مثل کتاب های جول اوستین نه راوی کتاب رو

1

توصیه نمی کنم

1

کتاب جذابیه ولی با این روخونی.......از خیرش گذشتم

1

افتضاح. روایت بد. متن بد. هیچکدوم باعث نشده اون یکی ایراد خنثی بشه. چقدر هم رو تبلیغات این کتاب مانور میدن. اصلا کتاب ایرانی خوندن فایده اش چیه؟ غیر از اون چند نویسنده ی بزرگ که داستانهاشون تاریخ مصرف نداره.

نمایش 179 نقد دیگر
3.1
(310)
تلخ ☕️ (2)
91,000
٪50
45,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهنمای مردن با گیاهان دارویی نوشته عطیه عطارزاده
٪50
راهنمای مردن با گیاهان دارویی نوشته عطیه عطارزاده
عطیه عطارزاده
رادیو گوشه
3.1
(310)
تلخ ☕️ (2)
91,000
٪50
45,500
تومان