0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
واکاوی مهمترین مسائل اجتماعی شهر گنبدکاووس جلد 37

معرفی، خرید و دانلود کتاب واکاوی مهمترین مسائل اجتماعی شهر گنبدکاووس جلد 37

مجموعه طرح ملی گفتگوی خانواده

درباره واکاوی مهمترین مسائل اجتماعی شهر گنبدکاووس جلد 37

فاز اول طرح ملی گفتگوی خانواده با اجرای کارگاه "مساله یابی مشارکتی" با حضور مشاوران در شهرستان گنبد در روز 5شنبه 2 آبان ماه 1398 در موسسه اندیشه سالم زندگی گلستان، با تلاوت آیات قران مجید و سرود ملی آغاز گردید.

مهم ترین و اساسی ترین بخش کارگاه به محتوای کارگاه مربوط بود. در این راستا پروتکل تدوین شده در نشست های مشترک دفاتر استانی انجمن در شیراز و تهران را مطالعه و از تجربیات به اشتراک گذاشته شده همکاران که قبل از گلستان اجرا نموده بودند هم چنین تجربه برگزاری این کارگاه در گرگان و کردکوی که توسط این جانب برگزار شده بود نهایت استفاده را نمودم. 

محتوای کارگاه به صورت مشارکتی، توسط تسهیل گر برگزار و ارزیابی مهم ترین مسائل اجتماعی در حوزه خانواده انجام گرفت. فعالیت های جمعی اجرا شده در کارگاه به این ترتیب است: مرور کارت های مسائل اجتماعی و ارزیابی اهمیت آن به صورت فردی و گروهی. مرحله بعدی، انتخاب یک مساله محوری و ترسیم درخت مشکلات برای شناخت مسائل اجتماعی در قالب زنجیره روابط علی معلولی. سوم نقد و تحلیل اقدامات و سیاست های انجام گرفته جهت مدیریت مسئله توسط نهادهای دولتی و غیردولتی. چهارم، آشنایی با دو وجه عینی و ذهنی مسئله اجتماعی و تمرین این کار بر روی مسائل منتخب هر گروه. و در انتها مرور جمعی مطالبی با محتوای جامعه شناختی به منظور آشنایی با تخیل جامعه شناختی. 

افراد حاضر در کارگاه به پنج گروه، سه نفره تقسیم شدند و فعالیت های مذکور را تمرین کردند و در ادامه هر یک از گروه ها به ارائه خلاصه ای از دیدگاه های خود در بخش های مختلف برای سایرین پرداختند. در انتها با مرور بر سئوالات اولیه ای که در ابتدای کارگاه مطرح کرده بودند به بسیاری از سئوالات با کمک و همفکری حاضرین در جلسه پاسخ داده شد تا کارگاهی پرنشاط، پرانرژی و آموزنده در کنار دوستان کارشناس تجربه نمایم. در انتها وظیفه خود می دانم از زحمات استاد گرانقدر جناب آقای دکتر زندرضوی، خانم قاسم زاده، خانم سکینه جمعه نیا و آقای اسماعیل حسام مقدم تشکر صمیمانه نمایم بابت همکاری های خالصانه و مجدانه شان. 

نگاهی به شهرستان گنبدکاووس

شهرستان گنبدکاووس با مساحت 32/5071 کلیومتر مربع، 8/24 درصد مساحت کل استان را تشکیل می دهد. بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1395 این شهرستان دارای دو بخش است که شامل 2 شهر، 6 دهستان و 172 آبادی دارای سکنه می باشد. جمعیت شهرستان348744 نفر بوده است که از این تعداد 3/44 درصد در نقاط شهری و 5/55 درصد در نقاط روستایی سکونت داشته و بقیه غیر ساکن بوده اند. از این تعداد جمعیت 175480نفر مرد و 173264 نفر زن بوده اند که در نتیجه، نسبت برابر 101 به دست می آید، به عبارت دیگر، در مقابل هر 100 نفر زن، 101 نفر مرد وجود داشته است. این نسبت برای اطفال کمتر از یک ساله 107 و برای بزرگسالان 65 ساله و بیشتر 87 بوده است. از جمعیت شهرستان 9/28 درصد در گروه سنی کمتر از 15 ساله، 9/66 درصد در گروه سنی 64-15 ساله و 3/4 درصد در گروه سنی 65 ساله و بیشتر قرار داشتند(نتایج تفضیلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، 1395: 24-23).

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
1.۶۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
100 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۰:۰۰
نویسندهعلیرضا قربانی
ناشرنشر هامون نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱.۶۰ کیلوبایت
۱۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
پربار 🌳 (2)
گیرا 🧲 (2)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(3)
پربار 🌳 (2)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه طرح ملی گفتگوی خانواده
شامل 50 عنوان کتاب
واکاوی مهمترین مسائل اجتماعی شهر گنبدکاووس جلد 37
واکاوی مهمترین مسائل اجتماعی شهر گنبدکاووس جلد 37
مجموعه طرح ملی گفتگوی خانواده
نشر هامون نو
5
(3)
پربار 🌳 (2)
30,000
تومان