0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اصول مذاکره و حضور در جلسات سازمانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب اصول مذاکره و حضور در جلسات سازمانی

«جعبه ابزار کار حرفه ای در سازمان»
درباره اصول مذاکره و حضور در جلسات سازمانی

یک مدیر موفق به کدام اصول مذاکره باید واقف باشد؟ چه مواردی باید در جلسات رعایت شود؟ اصول مذاکره و حضور در جلسات سازمانی «جعبه ابزار کار حرفه‌ای در سازمان»، به همت تدوین‌گر آن، آتوسا گودرزی، مهارت‌هایی که یک مدیر نیاز دارد را بیان می‌کند. مهارت‌هایی که مدیر با کمک آن می‌تواند حرفه‌ای و اصولی مذاکره کند. گودرزی در این کتاب تاکتیک‎های مناسب برای مذاکره در جلسات را با جزئیات کامل و کارآمد بیان کرده است. در کنار این‌ها ویژگی و شرایط برگزاری جلسات نیز به همراه آموزش صورت‌جلسه و هرآنچه یک مدیر در این زمینه نیاز دارد گردآوری شده است.

کتاب اصول مذاکره و حضور در جلسات سازمانی «جعبه ابزار کار حرفه‌ای در سازمان»، سال 1398 توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی در تهران منتشر شد. نویسنده در پنجاه صفحه و در هفت فصل، به بیان مطالب اساسی مانند: ارکان و انواع مذاکره، مراحل اصلی در فرایند مذاکره، انواع مذاکرات، فرایند تشکیل جلسات، ویژگی‌های الزامی برای مذاکره‌کنندگان، صورت‌جلسه و مدیریت تعارض در مذاکرات پرداخته است. تسلط بر جلسات اداری و سازمانی و همچنین اداره‌ی بی‌نقص آن‌ها به معنای مدیریت کامل شماست. اگر پیشرفت در هر زمینه‌ای برایتان مهم است  و دوست دارید مذاکره‌کننده‌ای پیروز باشید و مدیریت جلسات را به عهده داشته باشید، این کتاب مخصوص شماست.

آتوسا گودرزی کیست؟

آتوسا گودرزی متولد سال 1336 و رئیس دانشکده‌ی بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی در تهران است. او دارای مدرک دکترا در رشته‌ی اقتصاد است که در حال حاضر با رتبه‌ی علمی دانشیاری در این دانشگاه تدریس می‌کند.

چهار دلیل برای خواندن کتاب اصول مذاکره و حضور در جلسات سازمانی

هر مدیری برای پیشرفت شرکت یا اداره و سازمان خویش باید مهارت‌های لازم را در پیش‌ برد اهداف سازمان خود‌ داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این مهارت‌ها، دانستن و واقف بودن به اصول مذاکره است. مذاکره در علوم اجتماعی نیز یکی از مطرح‌ترین مهارت‌های فردی یا تیمی است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا:

  • مهارت ارتباطی مدیریتی خود را افزایش ‌دهید.
  • در مذاکرات جلسات اداری نظم بیشتری برقرار کنید.
  • فنون و ویژگی‌های یک مذاکره‌ی خوب را بیاموزید.
  • کنترل درست جلسات را به دست بگیرید.

در بخش‌هایی از کتاب اصول مذاکره و حضور در جلسات سازمانی میخوانیم:

محور کلیه مذاکرات اداری در جلسات باید حفظ حرمت و کرامت انسانی شرکت‌کنندگان باشد و تحت هیچ عنوان و با هیچ عذری نباید این اصل مخدوش شود. تفاوت جایگاه‌های سازمانی شرکت‌کنندگان به هیچ عضو ارشدی اجازه نمی‌دهد که موضوعاتی را مطرح نماید که به ارزش‌های انسانی و کرامت افراد با جایگاه سازمانی پایین‌تر توهین شود. افراد حاضر در جلسه باید با استانداردها و ضوابط مذاکره و جلسه به‌خوبی آشنا باشند. نباید در جلسات به‌صورت شتاب‌زده عکس‌العمل منفی و واکنش تند نشان داد. 

رئیس جلسه وظیفه دارد ضمن هدایت و رهبری جلسه، میزان سقف وقت اعضا برای ارائه مباحث مطروحه را تعیین کند، تا امکان همفکری و مشورت برای کلیه حاضرین ایجاد گردد و همچنین باید دقت داشته باشد که جلسه از مسیر اصلی منحرف نگردد. در برخی جلسات که تصمیم‌ها بر اساس نظرسنجی و رأی‌گیری اتخاذ می‌شود؛ رئیس جلسه مانند سایر اعضا دارای یک حق رأی است، ولی به‌موجب برخی مقررات و قوانین، هنگامی که آراء موافق و مخالف مساوی باشد، ملاک تصمیم‌گیری در تصویب یا عدم تصویب، وجود رأی رئیس در هر یک از طرفین موافق و مخالف خواهد بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب اصول مذاکره و حضور در جلسات سازمانی

برای موفق‌بودن همیشه باید یاد گرفت و عمل کرد. هیچ‌وقت برای یادگیری بیشتر دیر نیست. مطالعه‌ی منابع مختلف، داده‌های ما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود ذهن آن‌چه را که کامل‌تر و بهتر است را به کار بگیرد. اگر قصد دارید تا دانش مدیریت خود را افزایش دهید به عناوین زیر سر بزنید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
298.۰۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
50 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۴۰:۰۰
نویسندهآتوسا گودرزی
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۹۸.۰۸ کیلوبایت
۵۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2
(2)
40,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اصول مذاکره و حضور در جلسات سازمانی
اصول مذاکره و حضور در جلسات سازمانی
«جعبه ابزار کار حرفه ای در سازمان»
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
2
(2)
40,300
تومان