0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هفت روز نحس

معرفی، خرید و دانلود کتاب هفت روز نحس

مجموعه داستان
درباره هفت روز نحس

هفت روز نحس، گریز در خزان، ن.ن.ن و Alone چهار داستان این کتاب هستند. نویسنده این چهار داستان را با نگاهی پارودیک به ژانر وحشت نوشته است. در فرهنگ اصطلاحات ادبی شیپلی در تعریف پارودی چنین آمده است: تقلیدی اغراق‌آمیز از ویژگی‌های ظاهری و مفهومی یک سبک به صورت طنز آمیز. در این تعریف می‌توان پارودی را یک ماده‌ی شیمیایی دانست که به یک ترکیب شیمیایی اضافه شده و باعث واپاشی آن می‌شود. ژانر در واقع همان ترکیبی است که پارودی به آن اضافه می‌شود. ما در ادبیات و سینما با ترکیب و فرمول ژانرها آشنا هستیم. مثلاً در کتاب‌ها و فیلم‌هایی در ژانر وحشت می‌دانیم کجا و چگونه قرار است بترسیم. اما با اضافه شدن پارودی به ژانر و تغییر خنده‌آوری در ساختار، گونه‌ای کمدی یا طنز شکل می‌گیرد. کتاب هفت روز نحس نیز در این گونه است.

گریز در خزان، داستان اول این مجموعه نگاهی به فیلم درخشش، اثر استنلی کوبریک دارد. داستان دوم با عنوان هفت روز نحس درباره‌ی دزدی است که چیزی عجیب می‌دزدد. ن.ن.ن روایتگر ماجرای زنی است که  از یک راز باخبر می‌شود و در Alone داستان برزو را می‌خوانیم که عاشق یک قل از دوقلوهای بهم چسبیده می‌شود و داستان زندگی‌اش دستمایه‌ی یک فیلم‌نامه.

هفت روز نحس به قلم کاوه میرعباسی در سال 1388 در انتشارات کتاب‌سرای نیک به چاپ رسید.

درباره کاوه میرعباسی

کاوه میرعباسی متولد 1334 و فارغ‌التحصیل رشته‌ی سینما است. او تا به حال بیش از 40 کتاب و مجموعه‌ی داستان از نویسندگان نامداری چون آلبر کامو، خورخه لوئیس بورخس، گابریل گارسیا مارکز، ماریو بارگاس یوسا، کارلوس فوئنتس و ... به فارسی ترجمه کرده است از جمله صد سال تنهایی، بیگانه، مزرعه‌ی حیوانات و وسوسۀ ناممکن. میرعباسی ترجمه را خیلی زود و از سن 14 سالگی با همکاری در ترجمه‌ی مجموعه افسانه‌های ملل آغاز کرد. در کارنامه این مترجم سرشناس تألیف چند اثر نیز به چشم می‌خورد که چه کردند ناموران یکی از آن‌هاست.

او در 18 سالگی برای تحصیل به کشور فرانسه رفت، دو سال پس از آن به رومانی عزیمت کرد و پس از پایان تحصیلاتش در رشته‌ی سینما برای اخذ مدرک دکتری به اسپانیا رفت که البته به علت مشکلات مالی تحصیل در این مقطع را نیمه کاره رها کرد. نوزده سال زندگی در این کشورها میرعباسی را به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی مسلط ساخته است.

چرا باید کتاب هفت روز نحس را بخوانیم

این کتاب از معدود کتاب‌های ایرانی در ژانر وحشت است. اگر علاقه‌مند به این ژانر هستید خواندن این کتاب برای‌تان خالی از لطف نیست. هفت روز نحس شامل چهار داستان است و در صورتی که فرصت مطالعه‌ی رمان داستانی بلند را نداشته باشید بهترین گزینه برای شماست. داستان‌های این کتاب موضوعات جذابی دارند و قلم شیوا و روان نویسنده خواننده را تا پایان با خود همراه می‌کند. این کتاب در دسته‌ی داستان و رمان اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب هفت روز نحس می‌خوانیم

با اولین ضربه قنداق تفنگ شیشه شکست و با چند لگد محکم و پشت هم در چهار طاق باز شد. سارا چهره غضب‌آلود و عرق کرده هرمز را دید که‌ قدم به اتاق گذاشت، نگاهی به دور و برش انداخت و چشمش به او و بچه‌ها افتاد که هر کدام گوشه‌ای پناه گرفته بودند: ماندانا بین پایه‌های میز، مرجان زیر تخت و سارا کنجِ دیوار نزدیک پنجره؛ خودش هم نمی‌فهمید چرا یک بند به پرده چنگ می‌زد. قیافه شوهرش به نظرش غریبه و ناآشنا می‌آمد. انگار یکباره ده سال پیر شده باشد. یک طرف دهانش خط عمیقی افتاده بود، چین‌های پیشانی‌اش هم بیشتر شده بود. اگر کسی نمی‌شناختش خیال می‌کرد از آن آدم‌های اخموست. اما سارا می‌دانست هرمز همیشه خنده بر لب داشت.

هرمز فریاد زد: خیلی وقته منتظر این لحظه هستم!...

قاه قاه خندید و بدون نشانه‌گیری دو گلوله شلیک کرد.

دخترها و حشتزده جیغ کشیدند و با هق هق به گریه افتادند. سارا سراپایش می‌لرزید و از شدت اضطراب لب پایینش را گاز می‌گرفت؛ مزه خون را حس کرد. می‌خواست به طرف دخترها برود و آنها را به آغوش بکشد و دلداری‌شان بدهد اما نمی‌توانست از جا بجنبد یا حتی یک قدم بردارد، انگار به زمین چسبیده بود، پاهایش جور عجیبی سنگینی می‌کردند مثل اینکه از سرب باشند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب هفت روز نحس

اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت بردید، کتاب‌های زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌دهیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
216 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۱۲:۰۰
نویسندهکاوه میرعباسی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۳
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۷ مگابایت
۲۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1
(1)
55,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هفت روز نحس
هفت روز نحس
مجموعه داستان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
1
(1)
55,000
تومان