0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنین هم خاطره دارد

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جنین هم خاطره دارد

درباره جنین هم خاطره دارد

شکل‌گیری جنین و بزرگ شدن آن در طی 9 ماه درون یک کیسه نشان از خلقت پیچیده انسان است. تصور کنید یک موجود بدون دست و پا، مغز، چشم و گوش در مدت 9 ماه شکل یک انسان می‌شود. این موجود که نامش را جنین می‌گویند، 9 ماه درون یک کیسه آب شناور است و فقط با یک بند به درون مادر متصل شده‌است. این بند به او آب، غذا و اکسیژن را برای رشد می‌رساند. اما انسان مگر فقط به آب و غذا و هوا احتیاج دارد؟ و یا مگر به غیر از این‌ها چیزی را نمی‌فهمد؟

نقد و بررسی کتاب صوتی «جنین هم خاطره دارد»

کتاب جنین هم خاطره دارد Babies remember birth توسط دکتر دیوید بی. چمبرلین نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1989 به زبان انگلیسی منتشر شد. این کتاب شما را همراه با خود به دنیای ناشناخته‌ها می‌برد. دنیایی که هیچکس چیزی از آن به خاطر نمی‌آورد. اما اگر به ریشه بسیاری از اخلاق‌ها و رفتارها بازگردید متوجه خواهید شد که از چه زمانی نهال این درخت درونتان کاشته شده‌است. کتاب جنین هم خاطره داره یک کتاب علمی و مستند بسیار با ارزش است. خواندن این کتاب به مادران باردار، پدران، پزشکان زنان و زایمان، روانشناسان و روانکاوان توصیه می‌شود. این کتاب اطلاعات بسیار مهمی را به خوانندگان به ویژه مادران باردار می‌دهد که در آینده فرزندانشان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. این کتاب داستان‌ خود را در سه فصل اصلی نوزادان خارق‌العاده شما «رشد مغز و بدن» (در شش بخش)، نوزادان تولد را به خاطر می‌آورند «کشف خاطرات تولد» (در شش فصل) و ماجرا از درون «دبورا از وجود ذهن خودآگاه بود» روایت می‌کند.

یک جنین را در نظر بگیرید. مهم نیست این جنین دو هفته دارد و یا 9 ماهه است. این موجود کوچک فقط با یک بند به بدن مادرش متصل است. از آن بند خارق‌العاده اکسیژن مورد نیازش، غذا و آب مورد نیاز برای رشد بدنش را تامین می‌کند. اما این چنین فراتر از این بُعد جسمانی، بُعد روحی نیز دارد. همانطور که دست و پا شکل می‌گیرند. قلب شکل می‌گیرد، روح نیز در حال رشد است. خداوند در آیه‌ای از قرآن می‌فرماید :« من از روح خودم در شما دمیدم.» پس از زمان شکل گیری جنین، او روح دارد. روحی که همه چیز در اطرافش را حس می‌کند و می‌بیند. به عقیده بسیاری از افراد جنین درکی از اتفاقات اطرافش ندارد. اما دکتر چمبرلین در این کتاب اثبات کرده است که همه جنین‌ها از همان ابتدا همه اتفاقات را می‌فهمند و درک می‌کنند. جنین خنده‌های مادر، شادی‌های اطراف، غم‌ها، دعواها و ... را متوجه می‌شود. اما زمانی که بزرگ می‌شود چیزی از آن دروان را به خاطر نمی‌آورد. اما تمامی اتفاقات آن درون بر روح او تاثیر خود را گذاشته است. به عقیده روانشناسان و متخصصن زنان و زایمان بیشتر خلقیات و روحیات بشر در بزرگسالی ریشه در دوران جنینی او دارد. زمانی که مادر در محلی مضطرب و متشوش 9 ماه بارداری را بگذراند. در بزرگسالی فرزندی مضظرب خواهد داشت، و یا بالعکس زمانی که مادر در دوران بارداری در محیطی شاد و آرام زندگی کند. فرزندش در بزرگسالی روحیه‌ای شاد و آرام خواهد داشت. این مسائل در ظاهر بسیار ساده و قابل درک هستند. اما در باطن با دریایی عمیق و بدون انتها روبرو هستید. روح و ذهن جنین در مانند یک صفحه سفید و نو است. اطرافیان به ویژه پدر و مادر نقش‌هایی را بروی این لوح حک می‌کنند. این نقش‌ها چه خوب و چه بد، چه زشت و چه زیبا همیشه بر پیکره‌ی روح فرزندشان باقی می‌ماند. پس بهترین راه این است که این لوح را با احساسات بسیار خوب حکاکی کنیم. برای مثال در دوران بارداری در محیط‌های آرام و بدور از بحث‌ها و دعواهای بیهود باشید. برای جنینتان موسیقی‌های دلنواز پخش کنید. با او حرف بزنید برای قصه بخوانید و به او بگویید که زندگی‌تان با وجودش چقدر زیباتر شده‌است. در گذشته‌های نه چندان دور توجه بشر و تمامی پزشکان فقط به جسم انسان بود. اما با گسترده‌تر شدن تحقیقات بروی انسان و ادیان، بشر به این مسئله پی برد که بُعد روحانی انسان حتی از بُعد جسمانی‌اش نیز مهم‌تر و حائز اهمیت‌تر است. جسم انسان مانند یک روکش زیباست. اما بخش اصلی و مهم در پشت این روکش قرار دارد. در گذشته نوزادان با کوچک‌ترین مشکلات نیز زنده نمی‌ماندند. اما پیشرفت علم باعث شد تا هر نوزاد با هر شرایطی زنده بماند. به طور کلی اگر خداوند این هدیه الهی را به شما داد از همان زمان جنینی مراقب این هدیه الهی باشید.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «جنین هم خاطره دارد» به زبان فارسی

کتاب جنین هم خاطره دارد توسط مترجمان خوب کشورمان بانوان زهره زادهدی و منیژه خزلیان ترجمه شده‌است. نسخه الکترونیکی این کتاب در سال 1396 توسط انتشارات پندار تابان به چاپ رسید. نسخه صوتی این کتاب نیز در سال 1399 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. گوینده این کتاب صوتی شهره روحی است. شما می‌توانید کتاب صوتی جنین هم خاطره دارد، به قلم دکتر دیوید بی. چمبرلین، ترجمه‌ی زهره زاهدی و منیژه خزلیان، گویندگی شهره روحی و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

زهره زاهدی در سال 1330 در شهر تهران چشم به جهان گشود. اما در بیروت زندگی کرده‌است. او از کودکی علاقه بسیاری به ادبیات داشت.زهره زاهدی پس از اتمام تحصیلات دوران مدرسه وارد دانشگاه شد. او فارغ التحصیل رشته‌ی بانکداری از دانشگاه آمریکایی‌های بیروت است. اما برخلاف علاقه خود رشته‌ی بانکداری را انتخاب نمود. اما تحصیل در این رشته مانع رسیدن خانم زادهدی به علاقه‌اش نشد.. آثار ترجمه شده توسط او بیشتر در ژانر رمان، زندگی‌نامه، روانشناسی و ... هستند. از کتاب‌های نوشته شده توسط او باید از صبر کن، آریا، یک داستان عاشقانه، مسافر، لی‌لی و مادرشوهر ... نام برد. نام زهره زاهدی به عنوان نویسنده و مترجم در ایران شناخته می‌شود. از آثار ترجمه شده توسط خانم زهره زاهدی می‌توان به نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کند، معجزه وجود دارد، مادرم خودم، سازگاری با تغییرات ناخواسته، مهربان‌تر باشیم، جز عشق راهی نیست و ... اشاره کرد.

درباره‌ی دکتر دیوید بی. چمبرلین، نویسنده‌ی کتاب «جنین هم خاطره دارد»

دکتر دیوید بی. چمبرلین David Barnes Chamberlain روانشناس، نویسنده و ویراستار کالیفرنیایی است. او در بیش از بیست کشور دنیا سخنرانی‌های بسیار مهمی را در مورد روانشناسی تولد داشته است. دکتر چمبرلین کسی است که در سال 1974 هیپنوتیزم درمانی را ابدا کرد. او از این روش برای رفع و کشف آسیب‌های تولد استفاده کرد. او تا تحقیقات گسترده درمورد دوران جنینی به همه مردم دنیا اثبات کرد که جنین خاطره دارد و این خاطرات قابل اعتماد هستند. دکتر به مدت هشت سال به عنوان مدیر در ای‌پاه APPPAH خدمت کرد. کتابی که او در سال 1986 به عنوان جنین هم خاطره دارد، منتشر کرد. به سیزده زبان زنده دنیا ترجمه شد. او پس از این تحقیق بسیار ارزشمند کتاب‌های دیگری به نام‌های پنجره‌ای به رحم Windows in the Womb، ذهن کودک تازه متولد شده شما The Mind of your Newborn Baby، آشکار شدن کودک از زمان بارداری تا تولد Revealing the Whole Baby from Conception to Birth و ... را منتشرکرد. اما در نهایت او در سال 2014 درگذشت. اما میراث او و تحقیقاتش در ذهن و قلب تمامی مردم به ویژه جامعه پزشکی زنده و جاویدان است.

بخشی از کتاب صوتی «جنین هم خاطره دارد»

پرورش کودکان از ابتدای نسل بش به عهده زنان بوده است. اما نه با بینش درونی‌ای که امروزه امکان‌پذیر است. رشد و نمو در درون رحم تاریک دیگر اسرارآمیز و دور از فهم نیست. از روزنه‌های بسیاری که علوم گشوده‌اند، می‌توان مشاهده کرد. یکی از آن‌ها که توسط علم جنین‌شناسی گشوده شده، به ما امکان می‌دهد که ببینیم چه بخش‌هایی از بدن نوزاد به‌ طور روزانه، هفتگی و ماهیانه رشد می‌کند. به این ترتیب می‌فهمید که در هرزمان با او چه می‌کنید. جدول زمان‌بندی رشد جنین در رحم مملو از شگفتی است. دانستن آن به شما کمک می‌کند تا در مورد نوزادتان سنجیده‌تر عمل کنید. از روزنه دیگری که توسط دانشمندان عصب‌شناس و بیوشیمیست باز شده است. می‌توان با دید تازه‌ای به مغز نگاه کرد. می‌توان فهمید که چطور ممکن می‌شود که نوزاد شما علائم هوشمندی را بسیار پیش از تولد از خود بروز دهد. این آگاهی یاری‌تان می‌دهد خود راهم مانتد نوزادتان بشناسید. اطلاعات نوین نشان می‌دهد که والدین برای ایجاد رابطه متقابل معنادار با جنین، نیازی به صبرکردن ندارند. رمز ارتباط با رحم خاموش، آگاهی از آن چیزی است که در آن می‌گذرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
287.۶۷ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۰۹:۵۴
نویسنده دیوید بی چمبرلین
مترجمزهره زاهدی
مترجم دوممنیژه خزلیان
راویشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۰۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
55,800 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۸۷.۶۷ مگابایت
۱۰:۰۹:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یه کتاب شیییییرین و جذاب درباره جنین و خاطراتی ک ممکنه به یاد بیاره. یه کتاب فوق العاده اس ک پیشنهاد میکنم حتمااااا ازش استفاده کنید و لذت ببرید.

5

هرچه زودتر در بارداری این کتاب رو گوش بدین عالی تره و بیشتر میتونید ازش کلی استفاده خوب ببرید

4
(4)
73,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنین هم خاطره دارد!
جنین هم خاطره دارد!
نوزادان تولد را به خاطر می آورند

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنین هم خاطره دارد
جنین هم خاطره دارد
دیوید بی چمبرلین
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4
(4)
73,500
تومان