0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عادت های اتمی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب عادت های اتمی

تغییرات کوچک، نتایج قابل توجه
نویسنده:
جیمز کلیر
درباره عادت های اتمی

هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد در زندگی درجا بزند یا فرصت‌هایش را از دست بدهد؛ اما کمتر کسی حاضر است هزینه‌های تبدیل‌شدن به فردی که روبه‌جلو حرکت می‌کند را بپردازد. ما برای تبدیل‌شدن به آدمی بهتر نیاز به عادت‌های بهتری داریم در حقیقت باید عادات بد را کنار بگذاریم و سعی کنیم رفتارهای خوب را جایگزین آن کنیم. جیمز کلیر نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری و روانشناسی موفقیت در کتاب عادت‌های اتمی راهی برای این کار پیش رویمان گذاشته است. راهی که نیاز به تلاش، تمرین و استمرار دارد.  کتاب atomic habits اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و به‌سرعت توانست جایگاهش را به‌عنوان یک کتاب روانشناسی بسیار کاربردی باز کند. این کتاب تاکنون به نزدیک ۵۰ زبان برگردانده شده و میلیون‌ها نسخه از آن فروخته‌شده است. آدم‌های زیادی را می‌توانید پیدا کنید که معتقدند عادت‌های اتمی توانسته است زندگی‌شان را تغییر دهد.

عادت‌های اتمی همچنان که توانست در دنیا سروصدا به پا کند به ایران هم رسید. این کتاب با نام‌های مختلفی مانند خرده عادت‌ها و عادت‌های اتمی در ایران منتشرشده است. نمی‌توانیم بگوییم بهترین ترجمه کتاب عادت‌های اتمی کدام ترجمه است؛ اما ترجمه‌ی هادی بهمنی از این کتاب که نشر نوین آن را منتشر کرده است تجربه‌ی خوبی به‌حساب می‌آید. نسخه الکترونیک این ترجمه که با نام کامل «عادت‌های اتمی: یک راه ساده و اثبات‌شده برای ایجاد عادت‌های خوب و شکستن عادت‌های بد» منتشرشده است در همین صفحه از فیدیبو ممکن است. کتاب عادت‌های اتمی ترجمه هوشمند دهقان از نشر هورمزد هم ترجمه‌ی مناسبی است که می‌توانید برای خواندن انتخاب کنید. انتشارات نسل نواندیش این کتاب را با ترجمه‌ی لادن شریعت‌زاده منتشر کرده است و ترجمه‌ی علیرضا و محمدرضا غلامی هم از سوی نشر آتیسا منتشر شده است

کتاب عادت‌های اتمی درباره چیست؟

 موضوع این کتاب ۲۷۰ صفحه‌ای بسیار ساده است. چطور عادات بدمان را به‌مرور کنار بگذاریم و عادتی بهتر را جایگزین کنیم. در حقیقت جیمز کلیر این کار را رمز موفقیت می‌داند و معتقد است اگر کسی به‌صورت مستمر عادت‌های بد کوچک را ترک کند و عادت‌های خوب کوچک ایجاد کند با تغییرات بسیار بزرگ و قابل‌توجه مواجه خواهد شد. اثراتی که می‌توانند زندگی او را دگرگون کنند.

او کتابش را با داستان آسیب‌دیدگی بسیار شدید خودش در سال دوم دبیرستان در بازی بیسبال آغاز می‌کند و در تمام کتاب هم سعی دارد به کمک داستان‌های واقعی افراد اثرات بزرگ تغییرات اندک را نشان دهد، این کار خواندن کتاب عادت‌های اتمی را به‌اندازه‌ی یک رمان راحت کرده است. او این موضوع که تغییرات کوچک چگونه می‌توانند تفاوت‌های بزرگ ایجاد کنند را توضیح می‌دهد و سپس سیستم‌هایی را طراحی می‌کند که به کمک آن‌ها بتوانید عادت‌هایتان را ارزیابی کنید و بفهمید چه چیزهایی باید تغییر کنند، چه چیزهایی باید حذف شوند و چه چیزهایی باید سر جایشان باقی بمانند. کتاب عادت‌های اتمی در بیست فصل نوشته‌شده و نویسنده تلاش کرده است در هر بخش روی یک موضوع خاص تمرکز کند.

درباره جیمز کلیر، خالق عادت‌های اتمی

نویسنده، کارآفرین و کارشناس علوم رفتاری کلماتی هستند که برای توصیف نویسنده‌ی عادت‌های اتمی یعنی جیمز کلیر به کار رفته‌اند. او اهل همیلتون در ایالت اوهایوی آمریکاست و در دانشگاه دنیسون در همین ایالت درس‌خوانده است. او مدرکش را سال ۲۰۰۸ از این دانشگاه دریافت کرد.

جیمز کلیر برای کتاب عادت‌های اتمی در دنیا شناخته‌شده است؛ اما او سخنران انگیزشی و برگزارکننده‌ی رویدادهای مهم برای شرکت‌های بزرگ هم هست، سیسکو، جنرال الکتریک، اینتل، لینکدین، کمپانی مکینزی و مریل لینچ تعدادی از مشتریان او بوده‌اند. نوشته‌های جیز کلیر در مجله‌ی کارآفرین، تایمز، وال استریت ژورنال و ... منتشر می‌شوند و روزنامه‌ی 3-2-1 که خودش آن را منتشر می‌کند هر هفته برای بیش از یک میلیون مشترک فرستاده می‌شود.

خواندن کتاب عادت‌های اتمی چه کمکی به ما می‌کند؟

عادت‌های اتمی کتابی است که زمانی ارزشش را نشان می‌دهد که تمریناتش را به کار ببرید، پس اگر اهل عمل‌کردن هستید به سراغ این کتاب بروید. خواندن عادت‌های اتمی تا زمانی که تصمیم نگرفته‌اید در خودتان تغییر ایجاد کرده و به نسخه‌ی بهتری از خودتان تبدیل شوید فایده‌ای نخواهد داشت. خرید کتاب عادتهای اتمی می‌تواند اولین قدم برای ساخت زندگی‌ای باشد که لایقش هستید.

چیزهایی که می‌توانیم از این کتاب یاد بگیریم: سیستمی طراحی کنیم که هر روز ۱ درصد بهتر شویم.
عادت‌های بد را بشکنیم و به عادت های خوب بچسبیم!
از اشتباهاتی اجتناب کنیم که اغلب افراد، موقع تغییر عادات شان مرتکب می شوند.
بر نبودِ انگیزه و اراده غلبه کنیم.
هویت قوی تری را توسعه دهیم و به خودمان اعتقاد داشته باشیم.
برای عادت های جدید وقت بگذاریم (حتی وقتی زندگی با ما سر ناسازگاری دارد).
محیط مان را طوری طراحی کنیم که در آن موفقیت آسان تر باشد.
تغییرات کوچک و ساده ای ایجاد کنیم که نتایج بزرگی به همراه دارند.
چطور وقتی در مسیر اشتباهی قرار می گیریم، مجددا به مسیر درست بر گردیم.
و مهم تر از همه، چگونه این ایده ها را در کار و زندگی مان به اجرا در آوریم.
و بسیاری موارد دیگر...

در بخشی از کتاب عادت‌های اتمی جیمز کلیر می‌خوانیم

در اولین روز کلاس، جری اولزمن، استاد دانشگاه فلوریدا، دانشجویان عکاسی خود را به دو گروه تقسیم کرد. او توضیح داد که تمامی افراد حاضر در سمت چپ، در گروه کمیت قرار دارند. آن‌ها تنها بر اساس مقدار کاری که تولید کرده‌اند نمره می‌گیرند. در روز پایانی کلاس، تعداد عکس‌هایی که توسط هر دانشجو گرفته‌شده را جمع خواهد زد. یک‌صد عکس معادل با نمره‌ی A، ۹۰ عکس معادل با نمره‌ی B، هشتاد عکس معادل با نمره‌ی C و الی‌آخر.

اما تمامی افراد در سمت راست اتاق در گروه «کیفیت» قرار دارند. آن‌ها تنها بر اساس میزان خوب‌بودن کارشان نمره می‌گیرند. همین‌که یک عکس را در طول ترم بگیرند کافی است، اما برای دریافت نمره‌ی A، باید عکس نزدیک به ایدئال باشد.

در انتهای ترم و در کمال تعجب، مشاهده کرد که بهترین عکس‌ها توسط گروه کمیت گرفته شدند. در طول ترم، این دانشجویان مشغول عکس‌گرفتن، آزمودن کمپوزیسیون‌ها و نورپردازی‌های مختلف، آزمودن روش‌های مختلف در اتاق تاریک و یادگیری از اشتباهات بودند. در مسیر گرفتن عکس‌های متنوع، آن‌ها مهارت‌هایشان را پرورش دادند. در این میان، گروه کیفیت گوشه‌ای می‌نشستند و درباره‌ی کار ایدئال گمانه‌زنی می‌کردند. درنهایت هم غیر از تئوری‌های تأیید نشده و عکس‌های میان‌مایه، چیز زیاد برای ارائه‌ی تلاش‌هایشان نداشتند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب عادت اتمی

عادت‌های اتمی یک کتاب کاربردی است. اگر از این کتاب لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۱۲ مگابایت
تعداد صفحات
272 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۴:۰۰
نویسندهجیمز کلیر
مترجمهادی بهمنی
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Atomic Habits
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۰۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
45,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۱۲ مگابایت
۲۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 1889 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (18)
آموزنده 🦉 (12)
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
6 ٪
295 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

متاسفانه اکثر مترجمان یا مترجم‌مآبانی که به فارسی ترجمه میکنن اکثر بخشای یه کتاب رو تحت‌اللفظی ترجمه میکنن و اینا واقعا موقع مطالعه‌ی کتاب تو ذوق یه خواننده‌ی واقعی میزنه. اکثر این افراد بیشتر از اهمیت دادن به کیفیت کاراشون به سریع‌ ترجمه کردن و جا نموندن از بقیه‌ی رقبا اهمیت میدن. همه‌چی شده یه مسابقه‌ی الکی برای اسم و رسم در کردن و پول درآوردن. نه فقط این ترجمه از این کتاب، بلکه اکثر ترجمه‌هایی که دیدم ایرادهای زیادی تو ترجمه‌شون دارن و واقعا بعضی وقتا شک میکنم کسایی که از ترجمه‌های مختلف این کتابا تعریف میکنن اقوام و آشناهای مترجما باشن. من که در نهایت ترجیح دادم همون متن اصلیش رو بخونم، فقط از مترجمای محترم خواهش میکنم خیلی بیشتر از اینا واسه خواننده‌شون و وقت و هزینه‌ای که میپردازه احترام قائل شن. دمتون گرم پ.ن: دوستان خواننده‌ی این کامنت، من این کامنت و نظر رو فقط نسبت به این ترجمه از کتاب ندارم و امیدوارم نظرم باعث نشه که فقط این ترجمه از کتاب بد جلوه کنه. اکثر ترجمه‌های این کتاب ایرادای خاص خودشون رو دارن که این به نظرم از همون فضای رقابتی و هول‌هولکی واسه ترجمه‌ی کتابا ناشی میشه.

4

نسخه اصلی (انگلیسی) کتاب رو دارم می‌خونم. فصل بندی کتاب هوشمندانه است، نویسنده در مقدمه داستان خودش رو می‌گه که واقعا تاثیرگذاره، سیر مطالب و تکرارها به گونه‌ای هست که کاملا در ذهن میشینه‌. از دسته کتابای روانشناسی زرد و بی‌پایه و اساس نیست ولی مرجع علمی و دانشگاهی هم نیست. نویسنده آدم با مطالعه‌ای هست و گاها رفرنس هم می‌ده ولی مثلا مثل کتاب تفکر آهسته و کند، اونقدر آکادمیک نیست‌. خواندنش رو اکیدا توصیه می‌کنم.

5

خوندن این کتاب رو به کسانی پیشنهادمی کنم که برای ترک عادات بد و رسیدن به نتایجی که موفقیت همراه خودش داره، تصمیم قطعی گرفتند.با خوندن خط به خط کتاب به خوبی توجیه خواهیم شد که موفقیت یک شبه به دست نمیاد و ره صد ساله رو نمیشه یک شبه رفت.کسانی که در پی کاهش وزن هستند یا میخوان ورزش رو شروع کنن و هی امروز و فردا میکنن یا بدنبال قبولی توی یه آزمونن یا کلا میخوان یه کاری رو از صفر شروع کنند و تا الان با خودشون گفتن نمیشه،نمیشه و...یا شایدم شروع کردن و همون اوایل نتیجه ی مثبتی نگرفتن و پشیمون شدن این کتابو بخونن حتی اگر کسانی هستن که عادتهای بدی مثل دروغ گفتن،غیبت کردن،بدگویی کردن و...دارن هم میتونن از این کتاب بهره کافی ببرن.مهم اینه که بخوان و شروع کنن.

1

نشر نوین عزیز! کمتر از ۳۰ صفحه مطالعه این ترجمه و تطبیق با نسخه‌ی اصلی کافی بود تا من متوجه مسئله ای شوم؛ اینکه حق انتشار به فرنگی پرداخت می‌کنید خیلی خوب است! منتها حق‌الناس خریدار وطنی را هم که پول برای کتاب می‌دهد زمین نگذارید! این ترجمه که از حـُسن طبع و ظرافت لحن عاری‌ست، و به لحاظ وفاداری به متن مملو از اشتباه است، هم حق من ِ خریدار که تازه نسخه‌ی کاغذی و چاپی آن را هم خریده‌ام ادا نمی‌کند، هم به حکم خیانت در امانت صاحب اثر را متضرر می‌کند. کتاب اگر کالا هم باشد، کالایی «فرهنگی» است و شأن آن اجل است بر دیگر کالاها. ترجمه‌ی بنگاهی و بازاری و دارالترجمه‌ای، به نتیجه‌ی مطلوب و کیفیت مرغوب منتج نمی‌شود بزرگواران! ضمن اینکه‌ای حرفه‌ای هم نیست. موفق باشید

5

اکثرا از ترجمه های کتاب هایی که در فیدیبو ارائه میشه ناراضی هستند فیدیبوی گرامی چاره ای بیاندیش قبل اینکه مایوس شویم

5

عادت های اتمی هم تموم شد. کتابی خوب و مفید که انگار یه جورایی مکمل کتاب اثر مرکب دارن هاردیِ. البته با نوشتاری جذاب تر و ساده تر. عادت های اتمی اولین کتابی بود که من با فیدیبو و بصورت الکترونیک خوندمش و واقعا ازش لذت بردم. کتابی که برای بار دوم و این دفعه در نسخه چاپی تصمیم گرفتم بخونم ، لذت ببرم و یاد بگیرم. اگر دنبال یه کتاب انگیزشی با تم برنامه ریزی و هدفمند سازی زندگی هستید پیشنهاد می کنم این کتاب و بخونید. به قول نویسنده: برای انجام کارها دنبال یه فرصت کافی و مناسب نباشید و هر زمانی که بدست میارید حتی کوچک، بخشی از هدف یا برنامه تون رو انجام بدید. درست کاری که من توی فرصت های از دست رفته ترافیک و توی راه انجام دادم و خوشحالم که منتظر یه فرصت طلایی نموندم. امیدوارم این کتاب بتونه شما رو به هدفتون نزدیک تر کنه و لبخند رضایت روی لبتون بشینه.

5

از این کتاب ترجمه های خیلی مختلفی هست واقعا سردرگمم کدوم و بخرم😐

5

لطفا این کتاب رو تورق‌وار نخونید. برای هر فصل به گونه‌ای وقت بذارید که انگار درحال خوندن یک مبحث بسیار مهم هستید. کنار دستتون دفترچه‌ای برای یادداشت کردن باشه و چندین هایلایتر. بخونید و در حاشیه‌های کتاب یادداشت کنید. بعد دوباره از اول بخونید. یک فصل رو تا زمانی که به زندگی خودتون واردش نکردید و کلمات رو تبدیل به عمل نکردید نبندید و به فصل بعدی نرید. این کتاب رو بجوید و پیشنهاد می‌کنم خیلی اروم و همراه با عملیاتی کردنش مطالعه‌ش کنید. من ترجمه‌ی آقای علیرضا و محمدرضا غلامی رو از نشر آتیسا پیشنهاد می‌کنم. همچنین پیشنهاد میکنم برای بهره‌ جویی بیشتر از این کتاب نسخه‌ی کاغذی رو تهیه کنید

5

اگ کسیو خیلی دوس دارین، این کتابو بهش هدیه بدین.... راز های کوچیک و معجزه آفرین یادت میده، روو من ک خیلی تاثیر داشت👌

5

باعث تغییر یکی از بدترین عادت‌های زندگیم یعنی خوابیدن بیش از اندازه و تنبلی کردن شد، این کتاب رو به کسانی پیشنهاد میکنم که واقعا تصمیم به تغییر عادات بدشون گرفتن تا زندگی بهتری برای خودشون رقم بزنن....

نمایش 285 نقد دیگر
4.2
(1,937)
انگیزه‌بخش 🚀 (18)
69,000
٪50
34,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
عادت های اتمی
عادت های اتمی
جیمز کلیر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عادت های اتمی
٪50
عادت های اتمی
تغییرات کوچک، نتایج قابل توجه
نشر نوین
4.2
(1,937)
انگیزه‌بخش 🚀 (18)
69,000
٪50
34,500
تومان