0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخ بیهقی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تاریخ بیهقی

درباره تاریخ بیهقی
تاریخ بیهقی، تألیف ابوالفضل محمد بن حسین بیهقی، متعلق به سده پنجم هجری است. این تاریخ یک اثر عمومی است. بیهقی مانند دیگر آثار تاریخ‌نگاری شده توسط مسلمانان، مطالبش را از آفرینش انسان و تاریخ ایران و عرب، آغاز کرده و ادامه داده است. نسخه کامل این تاریخ در اصل سی مجلد بوده که امروز فقط شش جلد آن بر جای مانده است. مطالب باقی مانده، بیشتر در بردارنده حوادث روزگار غزنویان به ویژه دوره سلطان مسعود است و درست به همین علت است که تاریخ بیهقی را «تاریخ مسعودی» هم می‌نامند. کتاب به سه جلد تقسیم شده که هر جلد مشتمل بر دو مجلد است: جلد یکم شامل مجلد پنجم و ششم، جلد دوم شامل مجلد هفتم و هشتم و جلد سوم شامل مجلد نهم و دهم است. بیهقی در نوشتن تاریخ خود علمی و روشمند عمل کرده است و چنان نوشته است که به تعصبی و تزیدی نکشد. او سالیان سال، بر پایه اسناد و مدارک معتبر به تألیف و نگارش پرداخته است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۳۶ گیگابایت
مدت زمان
۳۳:۵۴:۱۸
نویسنده ابوالفضل محمد بن حسین بیهقی
راویاحسان چریکی
ناشرانتشارات کتاب نیستان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۲/۲۷
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۳۶ گیگابایت
۳۳:۵۴:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 87 مخاطب
پربار 🌳 (2)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
3 ٪
46 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

عرض ادب تاریخ بیهقی با همه افتادگی های محتوایی یک شاهکار تاریخی و ادبی است . دریغ و درد که بخش عمده ی کتاب افتاده است اما آنچه که از کتاب مانده بسیار فاخر و باشکوه است ! ۲) از تاریخ بیهقی چندین تصحیح وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از : تصحیح استاد نفیسی در ۳ مجلد با تعلیقات نسخه ی ادیب پیشاوری . تصحیح ارزشمند استاد فیاض در دو مجلد که هنوز از نسخه های مورد توجه اهل ادب و هنر است. اما نسخه ی قابل توجه و مهم تاریخ بیهقی که مورد توجه بزرگان ادبیات قرار گرفته است تصحیح استاد یاحقی با همکاری استاد سیدی است که از هر نظر فوق العاده ، قابل توجه و حائز اهمیت است. نکته مهم این است که مشخص نیست این کتاب صوتی از روی کدام یک از این تصحیحات ارزشمند خوانده شده است !و این مسئله ای بسیار اساسی است .

5

من این کتاب را خریدم و از شنیدن آن لذت میبرم. با وجود تسلط احسان چریکی به متن ، بعضی عبارات عربی به اشتباه ادا شده ، نمیدانم آیا مرجعی هست در آنجا متذکر شویم یا خیر ، ممنون میشم اگه هست ، مطلع کنید. حداقل دو مورد عبارت (بحمدالله و منه) اشتباه ادا شد. منه به فتح میم و کسر نون صحیح است ، مضاف است و مضاف الیه و ه ، ضمیر است. حال آنکه به کسر میم و فتح نون ادا شد. احتمالا با عبارتی مشابه ، اشتباه گرفته شده ، عبارت رایج (بحمدالله و المنة) که در این مورد منة ، مصدر است و ة ، ضمیر نیست. میم مکسور و نون مفتوح است. معنی و مضمون هم تقریبا یکی است.

5

خیلی گرونه . لطفا off بزنید

5

اجرای صوتی آثار ادبی فاخر فی نفسه بسیار ارزشمند و درخور تقدیر است. در این اثر اجرای راوی نیز بسیار عالی و متناسب با موضوع کتاب که اثری ادبی تاریخیست، می باشد. تاریخ بیهقی در عین حال اثر ارزشمندی است که بخشهای باقی مانده از آن عمدتا مربوط به دوره غزنوی است. کتاب از جهت تاریخی مستند و از حیث پرداختن به جزئیات در روایت تاریخ کم مانند است.

5

این کتاب واقعا عالی بود. تایم خوانش کتاب هم خیلی زیاد بود و با توجه به کلمات عربی زیاد و زبان نسبتا قدیمی اون، خوندن این کتاب کار هر کسی نبود و راوی به خوبی از پسش بر اومد. من خیلی این کتاب رو دوست داشتم و به درد علاقه‌مندان به تاریخ می‌خوره.

5

بسیار عالیست این نسخه صوتی کتاب. اما واااقعا اهنگ پس زمینه اذیت کننده س. بخصوص قسمت بشدت تاثیر گذار بردار کردن حسنک، اینقد صدای اهنگ پس زمینه زیاد هستش که مجبورم صدا رو کم کنم و دیگه صدای گوینده واضح نیست. درواقع گوینده پس زمینه هست و اهنگ صدای اصلی. خیف از این زحمتی که کشیده شده

5

این کتاب جام شرابیست که باید نوشید

4

سلام کتاب صوتی پله پله ملاقات با خدا را بزارید ممنونم

5

چقدر گرونه !!!!!!!!!!!

5

محتوی کتاب به قدری والاست که با شنیدن نام کتاب، نظر دادن دربارش کار تقریبا بیهوده‌ای می‌شه ممنون از راوی بزرگوار که اینقدرباوفایی داشت نسبت به روایات این گنجینه ارزشمند

نمایش 36 نقد دیگر
4.5
(87)
پربار 🌳 (2)
184,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تاریخ بیهقی
تاریخ بیهقی
ابوالفضل محمد بیهقی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ بیهقی
تاریخ بیهقی
ابوالفضل محمد بن حسین بیهقی
انتشارات کتاب نیستان
4.5
(87)
پربار 🌳 (2)
184,000
تومان