0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
میشل شدن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب میشل شدن

نویسنده:
میشل اوباما
ناشر:
نشر خوب
درباره میشل شدن

زندگی غیر قابل پیش بینی‌ترین اتفاق دنیاست. هیچگاه نمی‌توان گفت قدم بعدی پرواز یا سقوط است.

نقد و بررسی کتاب میشل شدن

کتاب "میشل شدن" Becoming Michelle Obama توسط بانوی سابق آمریکا میشل اوباما به رشته تحریر درآمده‌است. این کتاب در سال 2018 در آمریکا به چاپ رسید. استقبال بی‌سابقه از کتاب میشل شدن باعث شد در دو هفته اول بیش از دو میلیون نسخه از این کتاب به فروش برسد. در همان سال کتاب میشل شدن پرفروش‌ترین کتاب منتشر شده در ایالات متحده شد. میشل اوباما یکی از محبوب‌ترین بانوان اول آمریکا است. این کتاب در مورد زندگی میشل اوباما و در نهایت فعالیت وی به عنوان بانوی اول و یک مادر صحبت می‌کند.

داستان این کتاب از فصل "چگونه من شدم"، کودکی میشل اوباما و خانه پدری او در شیکاگو آغاز می‌شود. میشل در یک خانواده گرم و صمیمی بزرگ شده‌است. او دختری مستقل و شاد ترسیم می‌شود. دختری که بسیار درس خوانده، تا بتواند وارد دانشگاه شود. میشل اوباما فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون و دانشکده حقوق هاروارد است. بعد از فارغ التحصیلی وی مشغول به کار در یک شرکت حقوقی معتبر به نام سیدلی آستین می‌شود. در فصل دوم یعنی " ما چگونه ما شدیم" آغاز فعالیت میشل در این شرکت و شروع یک عشق بزرگ را مشاهده می‌کنید. میشل و باراک اوباما در این شرکت حقوقی با یکدیگر آشنا شده‌اند. این آشنایی و عشق منجر به ازدواج در سال 1992 شد. در فصل آخر "چگونه به بیشتر از آنچه بودیم، تبدیل شدیم" زندگی سیاسی میشل و باراک اوباما آغاز می‌شود. از روز سوگند ریاست جمهوری تا 8 سال بعد یعنی تحویل ریاست جمهوری به دونالد ترامپ روایت می‌شود.

کتاب میشل شدن یک کتاب سیاسی نیست. این کتاب راوی داستان یک دختر معمولی در آمریکا تا رسیدن به مقام بانوی اول است. دختری سیاه پوست که در جامعه ضدسیاهان آمریکا توانسته به این جایگاه برسد. داستان این کتاب نه فقط برای زنان و دختران بلکه برای تمامی مردم سراسر جهان، الهام بخش است. میشل اوباما نماد زنان موفقی است که با تمام محدودیت‌ها می‌جنگند.

کتاب میشل شدن به علاوه نسخه چاپی، نسخه صوتی نیز دارد. نسخه صوتی کتاب میشل شدن در سال 2020 برنده جایزه گرمی شد. نسخه چاپی این کتاب در سایت گودریدرز Goodreads 4.5 ستاره را از نگاه منتقدان دریافت کرده‌است. به علاوه کتاب میشل شدن به 24 زبان ترجمه شده‌است.

ترجمه کتاب میشل شدن به زبان فارسی

کتاب "شدن" از میشل اوباما برای اولین بار توسط علی سلامی در سال 1397 در ایران ترجمه و چاپ شد. این کتاب توسط مترجمان بسیاری مانند رضا اسکندری‌آذر، سعید ابراهیم‌پور، محمد جواد نعمتی، محمد خیریان، سودابه قیصری، مهری مدآبادی، امان الله ارغوان و هاجر شکری ترجمه شده‌است. این کتاب به نام‌های "شدن"و "میشل شدن" به چاپ رسیده‌است. به علاوه این کتاب به صورت کتاب صوتی نیز در کشورمان موجود است. گویندگان خوش صدای کشورمان نگار خسروی، راضیه هاشمی و اعظم حبیبی از گویندگان این کتاب هستند. همچنین میکرو بوک کتاب "شدن" نیز در کشورمان منتشر شده‌است.

کتاب پیش‌روی شما "میشل شدن" نام دارد. این کتاب توسط مترجم خوش‌نام کشورمان رضا اسکندری‌آذر ترجمه شده‌است. کتاب میشل شدن در سال 1398 توسط انتشارات نشر خوب به چاپ رسید. رضا اسکندری‌آذر متولد 1 بهمن سال 1358 است. وی در تهران چشم به جهان گشود. آقای اسکندری‌آذر فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک ماشین آلات است. این مترجم جوان در کارنامه هنری خود آثار بسیاری را دارد. از آثار ترجمه شده توسط این مترجم می‌توان به کتاب عنصر اصلی، پنج صبحی‌ها، رنگ جادو، دلقک خصوصی، کتاب خفگی، کتاب مرد زنجبیلی و ... اشاره کرد. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی میشل شدن به قلم بانو میشل اوباما و ترجمه رضا اسکندری‌آذر و انتشارات نشر خوب را در همین صفحه از فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی میشل اوباما

میشل لاواون رابینسون اوباما  Michelle Lavaughn Robinson Obama زاده 17 ژانویه 1964 است. وی در آمریکا چشم به جهان گشود. میشل فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه پرینستون و دانشکده هاروارد است. وی در سال 1992 با باراک حسین اوباما ازدواج کرد. در آن زمان میشل 28 سال داشت. باراک و میشل در شرکت حقوقی سیدلی آستین با یکدیگر آشنا شدند. حاصل ازدواج آن‌ها دو دختر به نام‌های مالیا و ساشا است. میشل اوباما به مدت 8 سال بانوی اول آمریکا بود. وقار و عشقی مثال زدنی در میشل اوباما وجود دارد. بدون شک می‌توان گفت وی یکی از محبوب‌ترین بانوان اول آمریکا در طول تمامی ادوار تاریخ بوده‌است. میشل اوباما یکی از فعال‌ترین دوست‌داران محیط زیست است. وی علاقه بسیاری به زنبورداری دارد. همچنین چه در کاخ سفید و چه در منزل شخصی، میشل باغچه سبزیجات خود را دارد. میشل و باراک اوباما اولین آقا و بانوی اول، سیاه پوست آمریکا هستند. زندگی این دو الگوی بسیاری از مردم سراسر جهان به علاوه سیاه پوستان است. میشل اوباما چه در زمان در قدرت بودن و چه اکنون در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه همیشه پیشتاز بوده‌است. او نگاه بسیار ویژه‌ای به کیفیت زندگی، تحصیل و آینده کودکان در آمریکا دارد. هدف میشل اوباما از انتشار کتاب زندگی خود نه برای اهداف سیاسی بلکه آگاهی رسانی به تمامی افراد جهان به ویژه دختران بوده‌است. او از چالش‌های زندگی خود و نحوه برخورد با آن‌ها در این کتاب می‌گوید.

بخشی از کتاب میشل شدن

به محض این که احساساتم را کمی درباره باراک رها کردم، موج عظیمی از محبت شروع شد؛ جریانی لبریز از عشق، قدردانی، نیل به مقصود و شگفتی. تمام نگرانی‌هایی که درباره زندگی، شغلم و حتی شخص باراک داشتم، با همان بوسه اول محو شد و به جای آن نیازی وافر برای بهتر شناختنش؛ نیاز به کشف و تجربه کردن همه چیز درباره‌اش به سریع ترین وجه ممکن.

شاید چون باید ظرف یک ماه آینده به هاروارد برمی‌گشت، هیچ زمانی را برای بی‌خیال طی کردن تلف نکردیم. در حالی که هنوز با والدینم زیر یک سقف زندگی می‌کردم و برای داشتن دوست آمادگی نداشتم، شب‌ها را در آپارتمان باراک می‌گذراندم؛ واحد کوچکی در طبقهٌ دوم ساختمانی بدون آسانسور بالای یک مغازه در بخش پرسروصدایی از خیابان ۵۳. ساکن اصلی آپارتمان یک دانشجوی حقوق دانشگاه شیکاگو بود و آن جا را مثل هر دانشجوی خوب دیگری با اثاثية نامرتبط از حراج‌های خانگی مبلمان کرده‌بود. میزی کوچک دو صندلی زهوار در رفته و تشک دونفره‌ای روی زمین. کوهی بزرگ از کتاب‌ها و روزنامه‌های باراک، سطوح خالی و بخش زیادی از کف را پوشانده بود. کتش را روی یکی از صندلی‌های آشپزخانه آویزان می‌کرد و یخچالش تقریبا خالی بود. جای راحتی نبود؛ اما حالا که همه چیز را از پشت شیشه رابطه عشقی روبه رشدمان می‌دیدم، برایم حس خانه را داشت.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۸۴ مگابایت
تعداد صفحات
518 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۱۶:۰۰
نویسندهمیشل اوباما
مترجم رضا اسکندری آذر
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Becoming Michelle Obama
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
68,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۸۴ مگابایت
۵۱۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
خوش‌خوان 🪶

کتاب اونقدر که براش بازاریابی شد شاهکار نبود اما کتاب متوسطی بود و ارزش یک بار خوندن داره. و اینکه اون ادم تو اون جامعه تونسته به موفقیت برسه با جامعه ای که ما توشیم خیلی فرق داره

4

این کتاب هم شده مثل بیشعوری. همه ی انتشاراتی ها زحمت ترجمه اش رو به خودشون دادن ?

3.5
(2)
خوش‌خوان 🪶 (1)
170,000
٪50
85,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
میشل شدن
٪50
میشل شدن
میشل اوباما
نشر خوب
3.5
(2)
خوش‌خوان 🪶 (1)
170,000
٪50
85,000
تومان