0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
همه دروغ می گویند!

معرفی، خرید و دانلود کتاب همه دروغ می گویند!

اینترنت درمورد خود واقعی ما چه می گوید؟
درباره همه دروغ می گویند!

«میکروسکوپ‌ها به ما نشان دادند که در یک قطره آب حوض بیش از آنچه که دیدگانمان می‌بینند هست. تلسکوپ‌ها به ما نشان دادند که آسمان شب محدود به آنچه با چشم می‌دیدیم نیست و حالا داده‌های دیجیتال به ما نشان می‌دهند که جامعه انسانی فراتر از آن چیزی است که پیش از این می‌دیدیم.» این جملات را شاید بتوان مهم‌ترین پیام و خلاصه کتاب ست اسفنز دانست. همه دروغ می‌گویند یک کتاب جامعه‌شناسی داده محور است که می‌تواند چیزهایی را درباره‌ی جهان به شما بگوید که رسانه‌ها، نظر سنجی‌ها و آدم‌ها از گفتنشان طفره می‌روند.

معرفی کتاب همه دروغ می‌گویند

Every body lies: big data, new data, and what the internet can tell us about who we really are یکی از جالب‌ترین کتاب‌هایی است که در سال‌های اخیر منتشر شده است. زمانی که سال ۲۰۱۷ این کتاب منتشر شد ناگهان سروصدای زیادی به پا شد و افراد زیادی به آن واکنش نشان دادند. ست اسفنز در این کتاب تلاش کردند مفهوم کلان داده را معرفی کنند و از اختلاف میان حرف‌های مردم با آنچه کلان داده‌ها می‌گویند حرف زدند.

همه دروغ می‌گویند از یک مقدمه، سه بخش اصلی و بخش نتیجه‌گیری تشکیل شده است که عناوین آن‌ها به شرح زیر است:

مقدمه: خلاصه‌ای از یک انقلاب

بخش یک: داده کلان و ریز

بخش دو: قدرت کلان داده

بخش سه: کلان داده؛ با دقت به کار گرفته شود

نتیجه‌گیری:‌چه تعدادی از افراد کتاب‌ها را به پایان می‌رسانند؟

همه دروغ می‌گویند به زبانی ساده نوشته شده است و نویسندگان تلاش کرده‌اند در آن از مثال‌ها و جملاتی استفاده کنند که برای همه‌ی افراد جامعه قابل درک باشند و به این ترتیب توانسته‌اند خوانندگان زیادی در میان اقشار مختلف پیدا کنند. آن‌ها در این کتاب تلاش کرده‌اند مفهوم بیگ دیتا و استفاده از آن را از مفهومی پیچیده و غیر قابل درک که فقط به درد متخصصان می‌خورد به یک مفهوم کاربردی تبدیل کنند و از مردم بخواهند به شکل واقعی به این موضوع توجه کنند.

کتاب همه دروغ می‌گوییم مدت کوتاهی پس از انتشار در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و به‌عنوان کتاب سال اکونومیست و نیواستیتمنت انتخاب شد. این کتاب تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده و هر روز افراد زیادی به خوانندگان آن اضافه می‌شوند.

خلاصه و مفاهیم کتاب همه دروغ می‌گویند

مفاهیمی مانند استفاده از بیگ دیتا و هوش مصنوعی مفاهیم نسبتاً جدیدی هستند و می‌توان گفت هنوز استفاده از آن‌ها در مسائل روزمره رایج نیست اما ست اسفنز تلاش کرد به کمک داده‌هایی که از موتور جستجوی گوگل و ابزاری مانند گوگل ترندز به دست آورد انتخابات آمریکا را تحلیل کند و ببیند آیا انتخاب یک رئیس‌جمهور سیاه‌پوست در انتخاب ۲۰۰۸ آمریکا به معنای عبور این کشور از دوران نژادپرستی است یا خیر و موفق هم شد. او توانست سویه‌ای از جهت گیری‌های مردم که در نظر سنجی‌های عمومی نیامده بود را ببیند و به‌سادگی بگوید ما انسان‌ها خیلی وقت‌ها دروغ می‌گوییم و در نتیجه تصاویری که از جامعه انسانی داریم بسیار ناقص است. آنچه ست اسفنز از آن حرف می‌زند شاید راه نجات مدیریت، فلسفه و اقتصاد باشد، راهی برای رسیدن به حقیقت جامعه انسانی. او کشف کرد ردپاهایی که مردم در موتور جستجویی مانند گوگل به‌جا می‌گذارند یک گنج بزرگ است و اگر راه درست تحلیل داده‌های آن را یاد بگیریم درکمان از جامعه انسانی در شکل کلان متحول خواهد شد.

بررسی و نقد کتاب همه دروغ می‌گویند

اظهارنظرها درباره‌ی کتاب همه دروغ می‌گویند زیاد است. استیون پینکر درباره‌ی این کتاب گفته است: «همه دروغ می‌گویند یک روش کاملاً جدید برای مطالعه‌ی ذهن است ... بی‌نهایت جذاب» اکونومیست هم این کتاب را با عنوان «گردبادی در روان انسان مدرن» توصیف کرده است. چیزی که اسفنز در این کتاب می‌گوید این است که ردپای دیجیتال ما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و دستیابی به راه‌حل‌های بهتر برای مسائل مختلف از حوزه اقتصاد گرفته تا فرهنگ و هنر و مسائل سیاسی و ... را امکان‌پذیر می‌کند. انسان‌ها به دوستان، خانواده، پزشک، نظر سنجی‌ها و ... دروغ می‌گویند اما به موتور جستجویی که در خلوتشان از آن استفاده می‌کنند نه. موتور جستجو هم اطلاعات شخصی آن‌ها را آشکار نمی‌کند تنها نقشه‌ها و تصاویر کلی کامل‌تر و واقعی‌تری را به دست می‌دهد.

ست اسفنز دیویدویتز کیست و چرا باید او را جدی گرفت؟

ست آیزاک اسفنز دیویدویتیز کارشناس کلان داده، نویسنده و اقتصاددان آمریکایی است. او در سال ۱۹۸۲ در نیوجرسی به دنیا آمده و در همین منطقه بزرگ شده است. او بعدها در استنفورد و هاروارد درس خواند و دکترای اقتصادش را از هاروارد گرفت. او روی داده‌های ویکی‌پدیا و فیسبوک کار کرده و دید تازه‌ای به فعالان عرصه‌ی داده است. شرکت گوگل از جمله شرکت‌هایی است که او به‌عنوان متخصص داده در آن کار کرده است. ست در نیویورک‌تایمز هم فعالیت کرده و مدتی هم به‌عنوان استاد مدعو در دانشگاه پنسیلوانیا تدریس کرده است. سال ۲۰۱۷ و با انتشار کتاب همه دروغ می‌گویند از سوی انتشارات هارپر کالینز ست اسفنز در دنیا شناخته شد. او همچنان به‌عنوان یک متخصص داده کار می‌کند و در تلاش است مردم عادی هم علم داده را به‌عنوان مرجعی برای تصمیم گیری‌های مهم جدی بگیرند.

همه دروغ می‌گویند چگونه جهان‌بینی شما را تغییر خواهد داد؟

یک کتاب خوب حتی می‌تواند بیش از هم‌نشینی با یک دوست خوب هم مؤثرتر باشد. کتاب همه دروغ می‌گویند از آن دسته کتاب‌هایی است که مشابهش را کمتر می‌توانید پیدا کنید. در دنیایی که روش‌های عجیب و غریبی برای شناخت جهان، رسیدن به موفقیت و ... پیشنهاد می‌شود استفاده از داده راه نجات است. اگر می‌خواهید بدانید واقعاً در دور و برتان چه می‌گذرد و جهان با چه ساز و کاری کار می‌کند به اطلاعات نیاز دارید و اعتبار این اطلاعات اهمیت دارد. اسفنز در کتاب همه دروغ می‌گویند از مخاطبانش می‌خواهد دست از شنیدن صداهایی که دولت‌ها، رسانه‌ها و ... می‌خواهند به گوشمان برسند بردارند و به دنبال واقعیت بگردند. واقعیتی که چیزهای زیادی را درباره‌ی زندگی نشان می‌دهد و می‌تواند باعث شود بهتر تصمیم بگیریم. هرچه تعداد افراد بیشتری از جامعه تلاش کنند از سطحی‌نگری عبور کرده و برای درک واقعیت تلاش کنند آن جامعه سریع‌تر به سمت تغییرات بنیادین پیش خواهد رفت. جهان‌بینی‌ای که با نگاه به داده‌ها، مخصوصاً داده‌کلان و تحلیل آن شکل می‌گیرد جایی جلوتر از نوک دماغش را خواهد دید و در نتیجه به درک واقعی‌تری از جهان پیرامون دست پیدا خواهد کرد. نویسندگان همه دروغ می‌گویند عینک جدیدی را در اختیارمان گذاشته‌اند، عینکی که می‌تواند ما را به قدرت درک کارکرد جهان و پیش‌بینی آینده مجهز کند.

چاپ کتاب همه دروغ می‌گویند در ایران

همه دروغ می‌گویند اولین‌بار با ترجمه‌ی مهدی حبیب الهی و از سوی نشر شفاف در ایران مجوز گرفت و منتشر شد. عنوان این ترجمه از کتاب «همه دروغ می‌گویند؛ اینترنت درمورد خود واقعی ما چه می‌گوید» است. مترجم در زمان انتشار کتاب در سال ۹۸ آن را به رئیس‌جمهور منتخب ایران در سال ۱۴۰۰ تقدیم کرد و معتقد بود ایشان باید این کتاب را بخوانند. نسخه‌ی الکترونیک این ترجمه در همین صفحه از فیدیبو قابل خریداری و دانلود است.

ترجمه‌ی خوب دیگری که می‌توانید از این کتاب بخوانید ترجمه‌ی ریحانه عبدی است که نشر گمان آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرده است.

در بخشی از کتاب همه دروغ می‌گویند می‌خوانیم

ساعت ۶ جمعه‌ی هر ماه، اکثر خیابان‌های منهتن خلوت و خالی از سکنه است. مغازه‌هایی که در سرتاسر این خیابان هستند تعطیل‌اند؛ روبه رویشان با دروازه‌های فلزی امنیتی پوشیده شده و شعبه‌های بالایشان تاریک و خاموش‌اند.

اما طبقه‌های بانک sachs goldman که یک مؤسسه‌ی بانکی سرمایه‌گذاری جهانی در پایین منهتن است، به طور چشمگیری می‌درخشد و آسانسورهایش هزاران کارمندش را به سمت میزهایشان می‌رساند. ساعت ۷ صبح، بسیاری از این صندلی‌ها پر خواهند شد.

واقعاً در روزهای دیگر در این ساعت این بخش از شهر در خواب است؛ اما در این صبح جمعه، همهمه‌ای از انرژي و هیجان وجود دارد. در این روز، اطلاعاتی که قرار است تأثیر شدیدی بر بازار بورس بگذارد خواهند رسید.

چند دقیقه پس از اینکه این اطلاعات منتشر می‌شود، در سایت‌های خبری گزارشش می‌آید. چند ثانیه پس از انتشار اطلاعات، در goldman و صدها موسسه‌ی مالی دیگر این اطلاعات در معرض بحث و مناظره و تشریح شدید قرار می‌گیرند؛ اما امروزه بسیاری از اتفاقات واقعی در امور مالی در میلی ثانیه‌ها رخ می‌دهند. Goldman و سایر مؤسسه‌های مالی میلیون‌ها دلار برای خرید کابل‌های فیبر نوری که زمان جابه‌جایی اطلاعات از شیکاگو به نیوجرسی را ۴ میلی ثانیه کاهش داده است (از ۱۷ به ۱۳ میلی ثانیه) پرداخته‌اند. مؤسسه‌های مالی الگوریتم‌هایی دارند که این اطلاعات را می‌خوانند و در عرض چند میلی‌ثانیه مبنی بر آن تجارت می‌کنند. پس از انتشار این اطلاعات، قبل از اینکه شما بتوانید یک پلک بزنید؛ بازار حرکتش را شروع کرده.

این داده‌ی حیاتی و پراهمیت چیست که برای goldman و تعداد زیادی از مؤسسات مالی این قدر باارزش است؟

نرخ بیکاری ماهیانه.

اما خود این نرخ که این‌قدر تأثیر جدی بر بازار سهام دارد و مؤسسات مالی هر کاری را برای به حداکثر رساندن سرعت به دست آوردن، تحلیل و عمل کردن بر اساس آن می‌کنند، از یک نظرسنجی تلفنی به دست می‌آید که دیوان آمار نیروی کار انجام می‌دهد و این اطلاعات پس از ۳ هفته منتشر می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۳۷ مگابایت
تعداد صفحات
368 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۶:۰۰
نویسندهسث استفنز
نویسنده دومدیوید ویتز
مترجم هانودین ابراهیم بابرودی
مترجم دومطناز کاوسی
مترجم سوم مهدی حبیب الهی
ناشرانتشارات شفاف
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Everybody lies : big data, new data, and what the Internet can tell us about who we really are,
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۷/۱۰
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
240,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۳۷ مگابایت
۳۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 105 مخاطب
5
ستاره
45 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
6 ٪
41 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام به دوستان فیدیبویی من یک در خواست دارم با توجه به اینکه برای خواندن کتاب نیاز هست تا پشت جلد کتاب نیز دیده شود لطفاً اگر مقدور هست عکسی هم از آن صفحه بگذارید. ممنون.

4

لطفا برای کناب فهرست بگذارید. متن معرفی کتاب کنجکاوی برانگیز هست ولی توضیح نمی دهد که موضوع کتاب در ارتباط با چیست البته با مراجعه به سایت می شود نمونه را بدون دانلود ، خواند..

4

موضوع کتاب خیلی جالب هست. اینکه چطور دانشمندان داده می‌توانند از کلان داده‌ها در هر زمینه‌ای استفاده کنند و چطور استفاده از این داده‌ها در علوم اجتماعی، روانشناسی و انسان‌شناسی تاثیر گذار هست. مثال‌ها و تحقیقات جالبی دارد. گوش دادن به اپیزود مربوط به این کتاب در پادکست بی‌پلاس در آشنایی با موضوع بسیار موثر است. متاسفانه به ویراستاری کتاب توجه چندانی نشده و غلط‌های دستوری زیادی در متن به چشم می‌خورد.

4

پادکست خلاصه این کتاب بی پلاس گوش بدین فوق العاده جالب هست .. این کتاب راجب آنالیز دیتا ، بیگ دیتا و استفاده از اطلاعات جستجو های اینترنتی مردم هست

5

بنظرم کتاب خیلی خوبیه. من که لذت بردم از خوندنش، به طور خلاصه میشه گفت خوندن این کتاب به ی جهان بینی نسبت به دنیای اینترنت و داده ها منجر میشه و یاد میده که تو دنیای داده ها چه کارهای خارق العاده ای میشه انجام داد. متن کتاب واضحه و نیازی به دانش تخصصی نداره.

4

پادکست کانال بی پلاس bplus یک اپیزود در مورد این کتاب داره و خلاصه ی کتاب رو تعریف میکنه میتونین به اون گوش بدین و در صورت پسندیدن کتاب رو بخرید موفق باشید ?

4

یک موضوع تکراری در این کتاب بحث شده که چندین سال پیش در سریال house md درباره آن از سیر تا پیاز توضیح مفصل داده شد حتی دروغی که دیگران درباره ما می گویند نه اینترنت تنها everyone lie

5

برای کسانیکه به تبلیغان،مدیریت داده و داده کاوی و مباحث سئو برای پیشرفت در حوزه دیجیتال مارکتینگ‌و بازاریابی آنلاین علاقه مندند کتاب خوبیه. همچنین برای کسانیکه علاقه مند به تاثیر دنیای دیجیتال در رفتار جامعه شناختی (و سیاسی) هستند.

4

کتاب خیلی خوبی هست که دیدتون رو نسبت به خیلی چیزها و بقیه کشورها مخصوصا آمریکا تغییر میده، اگه به بیگ دیتا علاقه دارید حتما بخونید بصورت کلی کتاب درباره نتایجی که از دیتا هایی که تو اینترنت وجود داره مخصوصا جستجوهای گوگل، بدست میان حرف میزه

1

این کتاب از دسته کتابهایی که فقط اسم جذاب دارند میباشد تمام حرف این کتاب پشت جلدش هستش لازم نیست بخرید و متن کتاب چیزی جز تکرار نیست.تکرار آمارهایی که متخصص(نویسنده) بیگ دیتای ما طی چند سال پژوهش بدست آورده ۳۰۰ صحفه تکرار مطلبه پشت جلده

نمایش 31 نقد دیگر
4.1
(105)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
همه دروغ می گویند!
همه دروغ می گویند!
اینترنت درمورد خود واقعی ما چه می گوید؟
انتشارات شفاف
4.1
(105)
60,000
تومان