0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شفای زندگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب شفای زندگی

نویسنده:
لوئیز هی
درباره شفای زندگی

همه‌ی ما در زندگی به کتاب‌هایی نیاز داریم تا تحت تاثیرشان قرار بگیریم. کتاب‌هایی که باید در کنار رمان‌ها و داستان‌های روزمره‌ی خود بخوانیم و از خواندن آن‌ها درس زندگی بگیریم. بدون شک کتاب شفای زندگی یکی از بهترین نمونه‌های این نوع کتاب‌ها است. کتابی از ابتدا تا انتهایش خواننده را مسحور خودش می‌کند و نمی‌گذارد خواننده لحظه‌ای نور امید را فراموش کنند.

چرا باید این کتاب را خواند؟

لوئیز هی نویسنده‌ی موفق کتاب شفای زندگی در ابتدا‌ی کتاب شفای زندگی می‌نویسد: «امیدوارم این هدیه یاری‌تان کند تا آن‌ جایگاه درونی را که خانه‌ی حرمت و عشق خالص و پذیرش خود است، بیابید.» لوييز هي در همین چند کلمه نوید یک کتاب آرامش بخش را به خوانندگانش می‌دهد. کتابی که بتواند از ابتدا تا انتهایش سبکی از زندگی را ارائه دهد که زندگی خوانندگان را برای همیشه تغییر دهد.

 معرفی کتاب شفای زندگی اثر لوییز هی

کتاب شفای زندگی با عنوان اصلی You can heal your life اولین بار در سال 1984 منتشر شد. این کتاب مانند بیشتر کتاب‌های لوئیزآل هی به سرعت به فروشی چشم‌گیری رسید. لوئیز هی این کتاب را در چهار بخش نوشته است. او در ابتدای کتاب توضیح می‌دهد که تنها هدفش از نوشتن این کتاب این است که زندگی زیباتری برای همه‌ی خوانندگان بسازد، سبب شود آن‌ها به شفاي درون برسند و هرآنچه که می‌داند را به خوانندگانش منتقل کند. او به خوانندگانش توصیه می‌کند که از راهکارهای این کتاب استفاده کنند و آن‌ها را دائما تکرار کنند. لوءیز آل هی در بخش‌هایی از کتابش توضیح می‌دهد که کتاب شفای زندگی از خوانندگان نمی‌خواهد که ارتباطشان را با پزشکان و درمان‌گرها قطع کنند، بلکه تنها روشهایی به خواننده داده است که می‌تواند با همکاری پزشک خود و با یاری او برای تندرستی و سلامت بیشتر از آن‌ها استفاده کنند.

مروری بر فصل های کتاب شفای زندگی اثر لوییز هی

لوئیز هی، کتاب شفای زندگی را در چهار بخش اصلی و چندین فصل چند صفحه‌ای نوشته است. هر بخش از این کتاب با یک عبارت تاکیدی آغاز شده است و لوئیز هی تاکید می‌کند که به این عبارت توجه ویژه داشته باشید و آن‌ را بارها با خود تکرار کنید و بنویسید و بگذارید به عمق جان‌تان برود. برخی از این عبارت تاکیدی به شکل زیر هستند: «کائنات ما را در هر اندیشه‌ای که برگزینیم و به آن معتقد باشیم،کاملا حمایت می‌کند.» یا «گذشته هر چه باشد، من پدر و مادرم را سرزنش نمی‌کنم.» یا «نقطه‌ی اقتدار همواره در لحظه‌ی حال است.»

بخش اول: مقدمه

  • فصل اول: آنچه معتقدم

بخش دوم: جلسه‌ای با لوئیز

  • فصل دوم: مشکل چیست؟
  • فصل سوم: مشکل از کجا پدید می‌آید؟
  • فصل چهارم: آیا حقیقت دارد؟
  • فصل پنجم: حالا چیکار می‌کنیم؟
  • فصل ششم: مقاومت در برابر دگرگونی
  • فصل هفتم: شیوه‌ی دگرگونی
  • فصل هشتم: نوسازی
  • فصل نهم: تمرین روزانه

بخش سوم: به کار بردن این آرمان‌ها

  • فصل دهم روابط
  • فصل یازدهم: کار
  • فصل دوازدهم: موفقیت
  • فصل سیزدهم: ثروت
  • فصل چهاردهم: جسم
  • فصل پانزدهم: فهرست بیماری‌ها
  • فصل شانزدهم: الگوهای تازه‌ی ذهنی

بخش چهارم

  • فصل هفدهم: داستان من

در بخشی از کتاب شفای زندگی می‌خوانیم

«من با جریان همواره در حال دگرگونی زندگی، هم آهنگم.»

آگاهی. نخستین گام برای شفا یا دگرگونی است.

هنگامی که الگویی در ژرفای درون ما نقش بسته است، برای شفای این وضع باید از آن آگاه شویم. شاید شروع کنیم به یادآوری این وضع، یا از آن شکایت کنیم، یا آن را در دیگران ببینیم. باری، به طریقی متوجهش می شویم و با آن رابطه برقرار می کنیم. معمولا، معلمی، دوستی، کلاسی، کارگاهی، یا کتابی را به سوی خود می‌کشانیم که راه‌های تازه نگرش به حل مشکل را در ما بیدار می‌کند.

بیداری من با اظهار نظر تصادفی دوستی درباره‌ی جلسه‌ای آغاز شد. دوستم به آن جلسه نرفت. اما ندایی در درونم پاسخ مثبت داد و من به آن جلسه‌ی کوچک رفتم که نخستین گام من در راه شکوفایی بود. چندی گذشت تا به اهمیت آن پی بردم.

معمولا واکنش ما به نخستین مرحله، این است که فکر می‌کنیم این نگرش احمقانه است، یا به نظرمان بی معنا می آید. شاید زیادی آسان بنماید، یا با طرز فکر ما جور درنیاید. می بینیم تمایلی به انجامش نداریم. به شدت در برابرش مقاومت می‌کنیم. شاید حتی از فکر انجامش نیز به خشم درآییم.

 زندگینامه لوئیز هی

لوئیز هی نویسنده، سخنران انگیزشی و موسس «خانه‌ی هی» سال 1926 در لس آنجلس به دنیا آمد. او یکی از مشهورترین نویسندگان در حوزه‌ی خودشناسی است. لوئیز هی چهار سال بعد از نوشتن کتاب شفای زندگی به فکر تاسیس موسسه‌ای افتاد تا در آن آموزه‌هایش را به مخاطبان آمورش دهد و به این ترتیب «خانه‌ی هی» تاسیس شد. او در این موسسه همراه با نویسندگان و ناشران دیگر حوزه‌ی خودشناسی آموزه‌هایش را تدریس می‌کرد.

لوئیز هی در ابتدا‌ی کتابش فلسفه‌ و نگاه خود به زندگی را شرح می‌دهد؛ او می‌نویسد: «ما صددرصد در برابر همه تجربه هایمان مسئول هستیم. هر انديشه‌ای که از ذهن ما می گذرد، آینده‌ی ما را می آفریند. نقطه‌ی اقتدار همواره در لحظه حال است. عذاب هرکس به دلیل انزجار از خویشتن و احساس گناه است. درونی‌ترین احساس هرکس این است که: «آنچنان که باید خوب نیستم.» این تنها یک انديشه است و انديشه را می توان عوض کرد. انزجار و انتقاد و احساس گناه بیش از هر الگوی دیگر صدمه می زند. دست کشیدن از نفرت و انزجار حتی مرض سرطان را نابود می کند. هنگامی که به راستی خود را دوست بداریم، همه چیزهای نیکوی زندگی به حرکت درمی آید. ما باید گذشته را رها کنیم و همه را ببخشاییم. باید مشتاقانه بخواهیم که خویشتن دوستی را بیاموزیم. تأیید و پذیرش خویشتن در زمان حال، کلید دگرگونی‌های مثبت است. این ماییم که این به اصطلاح «بیماری» را درتن خود می آفرینیم. در لایتناهای حیات - آنجا که ساکنم - هرچند زندگی همواره دگرگون می گردد، همه چیز عالی و کامل و تمام عیار است. نه آغازی هست و نه پایانی، آنچه هست تنها چرخش و واچرخش جوهر و تجربه هاست. زندگی هرگز مانده و ایستا و کهنه نیست. زیرا هر لحظه همواره سرشار از طراوت و تازگی است. من با قدرتی که مرا آفرید یگانه ام و اين قدرت این اقتدار را به من داده است که شرایط خود را بیافرینم. من از این آگاهی شادمانم که قدرت ذهنم در اختیار من است و هرگونه که می خواهم به کارش می برم. آنگاه که از گذشته دور می شویم، هر لحظه زندگی، نقطه آغازی است.

اینک، این لحظه، اکنون و اینجا، برای من نقطه آغازی است. در جهانم همه چیز نیکوست.» 

ترجمه کتاب شفای زندگی به فارسی

کتاب شفای زندگی در سال 1369 توسط گیتی خوشدل به فارسی برگردانده شد. ترجمه‌های دیگری از این کتاب هم انجام شده است، مریم کاظمی، لیلا آزادی و مریم کاظمی تبار مترجم‌های دیپیر هستند که کتاب شفای زندگی را به فارسی برگردانده‌اند. گیتی خوشدل یکی از بهترین مترجم‌های ایرانی در حوزه‌ی روان‌شناسی و خودشناسی است؛ کتاب‌های او در سراسر ایران فروش بالایی دارند و نامش مانند یک سند معتبر بر روی جلد کتاب‌هاست. خوانندگانی که در حوزه‌ی روانشناسی و خودشناسی، مطالعه می‌کنند با نثر روان و صمیمی گیتی خوشدل آشنایی دارند.

گيتي خوشدل شاعر و مترجم ایرانی متولد سال 1330 است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران گرفته است. نکته‌ای که درباره‌ی زندگی گیتی خوشدل حائز اهمیت است و درواقع نقطه‌ی اوج زندگی او محسوب می‌شود، سفر او به هندوستان است. بعد از سفر به هندوستان بود که گیتی خوشدل به عرفان و خودشناسی علاقمند شد و تمرکز کارش را بر روی ترجمه کتاب‌های عرفان و روانشناسی کرد. مشهورترین و پرفروش‌ترین کتاب گیتی خوشدل «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین: نام دارد. خوشدل با ترجمه‌ی این کتاب نه تنها مشهور شد، بلکه پای افراد زیادی را به حوزه‌ی معنویت باز کرد. کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین بین سال‌های 13814 تا 1386 شصت بار تجدید چاپ شد؛ چاپ جدیدی هم از این کتاب به‌تازگی منتشرشده است. شما می‌توانید نسخه‌ی الکترونیکی و کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین را از سایت فیدیبو خرید و دانلود کنید.

ترجمه‌های دیگر گیتی خوشدل کتاب‌های حکایت دولت و فرزانگی، اکسیر، عشق و نفرت، آدمیت، هفت قانون معنوی موفقیت و شفای زندگی هستند، نسخه‌ی الکترونیکی و پی دی اف pdf همه‌ی این کتاب‌ها در فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

 آیا این کتاب برای شماست؟​​​​​​​

کتای شفای زندگی منتشر شده توسط انتشارات پیکان یکی از کتاب‌هایی است که باید حداقل یکبار در آن را در زندگی بخوانید. این کتاب می‌تواند ناجی شما در برابر زندگی سخت و پر دردسر است. خواندن این کتاب به همه‌ی خوانندگان و طرفداران کتاب‌های خودشناسی پیشنهاد می‌شود.

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب شفای زندگی اثر لوئیز هی با ترجمه‌ی‌ گیتی خوشدل بود. خرید و دانلود کتاب الکترونیکی این اثر در همین صفحه‌ی فیدیبو امکان پذیر است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
5.۱۸ مگابایت
تعداد صفحات
345 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۳۰:۰۰
نویسندهلوئیز هی
مترجمگیتی خوشدل
ناشرنشر پیکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
you can heal your life.
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۷/۱۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
185,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۵.۱۸ مگابایت
۳۴۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 281 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
آموزنده 🦉 (4)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
9 ٪
97 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

لطفا قبل از خرید این کتاب و کتاب هایی مثل این که پایه و مبناشون بر مثبت اندیشی هست دقت کنید که نباید از در فلسفه یا علوم تجربی بهش نگاه کرد این کتاب ها بیشتر با روانشناسی هم پوشانی داره درواقع من تصورم به اینه که این کتاب ها سعی بر این دارن که راهی به سمت ناخودآگاه انسان از طریق یک سری اعمال افکار یا جملات خودآگاه بشن و ازون جایی که تغییر ناخودآگاه همون تغییر زندگی ما هست بعضی از دوستان می تونن زندگی شون رو با کتاب هایی ازین دست تغییر بدن در مورد اون قسمت از کتاب که درمان بیماری از طریق تغییر تفکر اشاره داره باید بگم که در مورد یک سری از بیماری ها که منشا درونی داره مثل ام اس و سرطان صدق میکنه و امروزه علم ثابت کرده وقتی استرس و تشویش زیاد باشه مغز توی عملکردش اشکال ایجاد میشه که باعث بیماری میشه حتی در بعضی بیماری ارثی ممکنه منشا اون برگرده به یکسری از سبک زندگی که توی بعضی از خانواده ها وجود داره مثل استرس وسواس و... در نتیجه توصیه میکنم که این کتاب هارو مثل یک رمان یا یک مقاله علمی در نظر نگیرید مثل برنامه روزانه غذایی یا ورزشی بهش نگاه کنید که اگر می دونید نمی تونید ادامه دار تمرین کنید بهتره اصلا شروع نکنید چون همون طور که نصفه ول کردن یک رژیم می تونه حتی وزنتون رو بیشتر کنه فقط خوندن و انجام ندادن تمرین های این سبک از کتاب ها فقط شمارو ناامید تر میکنه

4

هاهاها یه نفر هست تمام نظرات مثبت رو دیس لایک کرده....گویا طرفمون خوشش نمیاد بقیه هم از این کتاب استفاده کنن و کمک حالشون بشه.دوست عزیز حسود نباش😉

5

من تا ابد چاکر این کتاب ، و لوییز هی و مادرم هستم که زندگی منو متحول کرد.

4

من باور دارم که اتفاقات زندگی ما باعث میشن اعتقادات ما شکل بگیره اما نویسنده کتاب میگه اعتقادات ما اتفاقات زندگی رو به وجود میاره!! ما برای اعتقادات خود دلیل قانع کننده داریم اما نویسنده میگه میشه اعتقادات رو انتخاب کرد!! در جایی دیگر نویسنده بیان میکنه هر بیماری نتیجه یه الگوی فکری است! در حالیکه وراثت و سبک زندگی مهمترین عامل است

1

هیچ مبنای علمی ندارد. مثل سخنرانی های آنتونی رابینز که تا وقتی به آنها گوش می دهید فکر می کنید دنیا زیر دستان شماست و چقدر همه چیز خوب و مثبت است. البته که مثبت اندیشی خوب است به شرط اینکه با اقدام عملی همراه باشد. در غیر اینصورت مثل کتاب و فیلم &#۳۴;راز&#۳۴; فقط به حال گیشه مفید است. تکرار جملات &#۳۴;من عالی هستم&#۳۴; برای بهبود حال به تنهایی موثر نیست. باید دست به عمل زد و امیدوار هم بود ولی بیش از حد خیال پردازی نکرد. خلاصه آنکه تکرار طوطی وار جملات مثبت فقط بستن چشم روی حقایق است.

4

کتاب خیلی خوبیه.حتما تو اولویت هاتون قرار بدید.خوندنش براتون مفیده. به نوع تفکرتون کمک میکنه.

4

کتاب عالییه و همیشه باید دم دست داشتش و بهش مراجعه نمود....

5

من نسخه کاغذی کتاب رو دارم وقتی کتاب رو میخونی کاملا حس می‌کنی با ی آدم پاک که از درون به شادی رسیده و به شدت با خودش و جهانش در صلح هست مواجه هستی و در اواخر کتاب با سرگذشت دردناک این انسان معنوی و پاک آشنا میشی و به عمق قدرت یک انسان و رحمت گسترده خداوند پی میبرید.

4

این کتاب خیلی مفیده و زندگی شما بعد از خوندنش خیلی تغییر میکنه. واما یک درخواست از مسئول مربوطه دارم. در آخر کتاب جدول بیماریهای روان‌تنی هست که خیلی مفید و جالبه و متاسفانه این جدول به شکلی ناخوانا به کتاب اضافه شده و سه صفحه کتاب رو در یک برگ آورده که اصلا قابل استفاده نیست‌. لطفا پیگیری کنین

5

فکر می کنم درباره راهنمای مهارت های زندگی معنا گرایانه و هدفمند این کتاب یکی از کاربردی ترین کتابهای دنیا است که بنظرم دربرگیرنده و چکیده ده ها اثر تراز اولی است که مطالعه کرده ام. و چقدر گوینده اثر در راستای متن کتاب لحن و گویش مناسبی دارد! که نشان از درک بالای ایشان از مطالب کتاب دارد چنانکه گویی خود نویسنده کتاب در حال روایت کتاب است. سپاس از تیم فیدیبو و همه فعالان راستین عرصه دانش و ادب و فرهنگ و هنر

نمایش 87 نقد دیگر
4.1
(311)
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شفای زندگی
شفای زندگی
لوئیز هی
نشر پیکان
4.1
(311)
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
65,000
تومان