0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پدر پولدار پدر فقیر
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پدر پولدار پدر فقیر

آنچه ثروتمندان در مورد پول به فرزندان خود آموزش می دهند
درباره پدر پولدار پدر فقیر

تاب پدر پولدار، پدر فقیر نوشته‌ی رابرت کیوساکی است که درباره‌ی اهمیت آموزش‌های مالی به فرزندان صحبت می‌کند. نویسنده در این کتاب با استفاده از مثال‌هایی در باب سواد مالی، استقلال مالی، سرمایه‌‌گذاری، ایجاد یک کسب‌وکار شخصی و در کنار همه‌ی این‌ها افزایش هوش مالی صحبت می‌کند. بیش از 25 سال از چاپ نخست پدر پولدار، پدر فقیر گذشته است اما این کتاب همچنان محبوبیت خودش را حفظ کرده است و در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های سواد مالی شخصی قرار دارد و به 51 زبان دنیا ترجمه شده است.

این کتاب از میان بیش از 79 هزار رای کاربران وبسایت آمازون، امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است و بالغ بر 32 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. همچنین این کتاب شش سال جز پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده است. ویل اسمیت بازیگر سرشناس هالیوود در مصاحبه‌ای گفته است که مسئولیت‌های مالی را با مطالعه‌ی این کتاب به پسرش آموخته است.

کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر درباره چه موضوعی صحبت می‌کند؟

کتاب پدر پولدار، پدر فقیر داستان زندگی رابرت است که با دو پدر بزرگ شده است، پدر پولدار و پدر فقیر. پدر پولدار پدر بهترین دوست رابرت و پدر فقیر، پدر واقعی اوست. افکار او پیرامون پول و سرمایه‌گذاری را این دو مرد شکل داده‌اند. دو مردی که هر دو تمام عمر خود را کار کردند اما یکی هیچگاه به امنیت مالی نرسید درحالی‌که دیگر به یکی از ثروتمندترین مردان هاوایی تبدیل شد. هر دو مرد قوی، بانفوذ و آبرومند بودند و پندهایی به رابرت دادند. پندهایی که رابرت درباره‌ی آن‌ها فکر کرد، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد و سپس آنچه را مطلوب و مناسب خود بود از میان آن‌ها برگزید. 

او در این کتاب در 9 فصل درس‌هایی را که از آن‌ها گرفته است با زبانی ساده و روان و قابل فهم برای همگان بیان می‌کند. این درس‌ها عبارت‌اند از: ثروتمندان برای پول کار نمی‌کنند، چرا علم اقتصاد را آموزش می‌دهیم، به شغل خود اهمیت دهید، تاریخ مالیات و قدرت شرکت‌ها، ثروتمند‌ها پول را اختراع  نمودند، برای آموختن کار کنید، برای پول کار نکنید.

درباره رابرت کیوساکی، کسی که زندگی مالی شما را دگرگون می‌کند

رابرت کیوساکی کارآفرین، تاجر و نویسنده‌ی آمریکایی است که در هشتم آپریل 1947 میلادی به دنیا آمد. او ملیتی ژاپنی-آمریکایی دارد. او پس از پایان تحصیلات دانشگاهی‌اش به ارتش پیوست اما مدتی بعد تصمیم گرفت کسب‌وکار خودش را راه‌اندازی کند. پس از دو تجربه ناموفق، سومین تجربه‌ی او که آموزش مفاهیم تجارت، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در قالب سمینار بود با موفقیت روبرو شد و کیوساکی از این طریق درآمد قابل توجهی کسب کرد. کیوساکی در سال 1996 کتاب پدر پولدار، پدر فقیر را منتشر کرد که برای او شهرت جهانی به همراه داشت.

او بنیانگذار موسسه‌های Rich Global LLC و Rich Dad Company است که در زمینه‌ی آموزش‌های مالی و تجاری فعالیت می‌کنند. او همچنین خالق بازی‌های رومیزی و نرم‌افزاری کش‌فلو است که هدف آن‌ها آموزش بزرگسالان و کودکان در زمینه‌ی مفاهیم تجاری و مالی است. کیوساکی بیش از 26 کتاب نوشته است که از میان آن‌ها می‌توان به آثار زیر اشاره کرد:

چرا باید کتاب پدر پولدار، پدر فقیر را گوش دهیم؟

داشتن سواد و هوش مالی و استفاده از آن‌ها ارکان اصلی موفقیت مالی در زندگی هستند که شما با گوش فرا دادن به این کتاب درباره‌ی آن‌ها خواهید آموخت. همچنین در این کتاب نویسنده‌ رهنمودهایی در باب سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد که بسیار مفید هستند. ترجمه‌ی روان این اثر کاری از هنگامه خدابنده در کنار صدای گویندگان آن، محسن زرآبادی‌پور و معصومه عزیزمحمدی این کتاب صوتی را شنیدنی‌تر ساخته است.

کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر از روی نسخه‌ی انتشارات شادن پژواک تهیه شده و در دسته‌ی روانشناسی اپلیکیشن و وبسایت فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب صوتی پدر پولدار، پدر فقیر می‌شنویم

آماده بودم پدر مایک رو ببینم. حتی پدرم هم عصبانی بود. پدرم، که اسمش رو گذاشتم پدر فقیر، فکر می‌کرد پدر پول دارم از قوانین کار بچه‌ها تخلف کرده و باید کارش بررسی بشه.

پدر تحصیل‌کرده‌ام، پدر فقیرم، بهم گفت: «هرقدر سزاوارشم درخواست کنم؛ حداقل ساعتی ۲۵ سنت.»

اون گفت: «اگه افزایش حقوق نگیرم، باید فورا کار رو ترک کنم.»

پدر فقیرم باخشم گفت: «تو به اون کار کوفتی نیاز نداری.»

یکشنبه صبح ساعت هشت ونیم، رفتم سمت خونه‌ی مایک که پدرش در رو باز کرد و گفت «بشین تو نوبت.» برگشت و تو دفتر کوچیکش بغل اتاق‌خواب محو شد.

اطرافم رو نگاه کردم، ولی مایک رو ندیدم. متحیر نشستم بغل همون دو زنی که چهار هفته پیش اونجا نشسته بودن. اونها لبخند زدن و یه کم جابه‌جا شدن که جا برام باز بشه.

چهل‌وپنج دقیقه گذشت. بخار از سرم بلند شد. اون دو زن باهاش ملاقات کردن و نیم ساعتی بود که رفته بودن. یه مرد مسن‌تر هم بیست‌دقیقه‌ای اونجا بود و رفت. خونه خالی شد و من تو اون اتاق تاریک و خاکی، تو یه روز آفتابی و زیبای هاوایی منتظر نشسته بودم تا با مرد ارزان خری که بچه‌ها رو به استثمار می‌کشید، حرف بزنم. صدای پاش رو که داشت دور اتاقش راه می‌رفت و با تلفن حرف می‌زد و من رو نادیده می‌گرفت، می‌شنیدم.

می‌خواستم برم، ولی بنا به دلایلی موندم. پانزده دقیقه بعد، دقیقا ساعت نه، پدر پول‌دار از دفترش اومد بیرون، چیزی نگفت و با دستش بهم اشاره کرد تا برم تو.

اون همین‌طور که رو صندلی‌اش می‌چرخید، گفت: «می دونم افزایش حقوق می خوای؛ در غیر این صورت، کارت رو ترک می‌کنی.»

نزدیک بود گریه کنم. یه دفعه گفتم: «شما به وعده‌ی آخرتون عمل نکردین.» برام ترسناک بود با یه بزرگ‌تر وارد جنگ بشم.

«شما گفتین اگه براتون کار کنم، بهم یاد می دین. خب، من براتون کار کردم. از بازی بیسبالم گذشتم تا برا شما کار کنم، ولی شما رو حرفتون نبودین و چیزی یادم ندادین. همون جور که دیگران درباره‌ی شما فکر می کنن، شما کلاه بردارین. شما حریصین. شما همه‌ی پول ها رو برا خودتون می‌خواین و به کارگرهاتون فکر نمی کنین. شما من رو منتظر گذاشتین و احترامی برام قائل نشدین. من فقط یه بچه ام، ولی باید بهتر از این باهام رفتار بشه.».

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب پدر پولدار، پدر فقیر

اگر علاقمندید سواد مالی خود را افزایش دهید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، مطالعه‌ی کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
462.۵۴ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۲۵:۱۱
نویسندهرابرت کیوساکی
مترجمهنگامه خدابنده
راویمعصومه عزیزمحمدی
راوی دوم محسن زرآبادی پور
ناشرشادن پژواک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۷/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۶۲.۵۴ مگابایت
۰۸:۲۵:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 1013 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (18)
آموزنده 🦉 (12)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
4 ٪
611 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
انگیزه‌بخش 🚀

کتابو هنوز تموم نکردم. ولی تا همینجا احساس میکنم یه نفر یه سیلی ِ محکم خوابونده تو گوشم و از خواب ِ غفلت بیدارم کرده...هم خوشحالم هم ناراحت...ناراحتم از اینکه سی سال عمرم با همون روندی که پدر و مادرم و پدران و مادرانشان زندگی کردن، گذشت...و خوشحال از اینکه یه نفر حصار ِ اطرافم رو ناگهان رو سرم خراب کرد تا بفهمم زندگی بزرگتر از اونیه که فکر میکردم و چه خوب که بالاخره این اتفاق افتاد... اگه تحمل ِ اینو دارید که چشماتونو ببندید و با قدرت به کیوساکی بگید: (بزن تو گوشم) ، حتما گوشش کنید :) +صدای ِ گوینده هم فوق العاده س!

5

صدای گوینده جوری هست که فکر میکنی خود رابرت کیوساکی داره صحبت میکنه کاملا رسا و قشنگ بیان میکنه

5

آقای گوینده صدای فوق العاده ای داره و من واقعا لذت بردم و دوما اینکه به نظر پولدار شدن تو ایران تابع مسائل دیگری به غیر از این مواردی که ایشون داره میگه هستش .سوما اینکه این نسل از مردم دنیا به خصوص جوانان بسیار بد شانس هستند چون تو دروره ای دارن زندگی میکنن که بحران های مالی شدیدی وجود داره و فاصله مالی زیادی بین فرزندان و پدران و پدربزرگ‌ها وجود داره و در واقع نسل های قبل تر همه ثروت های موجود رو با پول کم خریدن و الان هم حاظر نیستند به راحتی در اختیار نسل های بعد قرار بدن .و نسل جدید مجبوره برده نسل قبل باشه و در بعد خیلی غیر انسانی آرزوی مرگ پدر و مادر و پدربزرگش رو داشته باشه .دنیای امروز متعلق به وارثان خانواده های پولدار خواهد بود و بقیه حتی اگه تفکر پولداری رو داشته باشند بازهم در مقابل خانواده های وراث که بدون زحمت به این مرتبه رسیدن شانسی نخواهد داشت .در مورد پول هم یاد یک دیالوگ زیبا از لئوناردو دی کاپریو در فیلم گرگ وال استریت افتادم که گفت :من هم فقیر بودم و هم ثروتمند و باید بگم که هیچ شرافتی در فقر وجود ندارد .با تشکر از شما

5

راوی چه صدایییییی داره

5

خوب و مفید، البته به شرطی که بهش عمل بشه 😉

5

این کتاب فوق العادس دیده آدمو از این رو به اون رو میکنه، انگار از خوب غفلت بیدار میشی من این کتابو هم خوندم و هم گوش دادم و از اونجایی تو شرکت مشغول کارم و وقته کافی برای مطالعه ندارم ،نسخه صوتیشو گوش میکنم یادمه یک هفته تمام هر روز این کتابو گوش کردم و هر دفعه انگار نکته جدیدی کشف میکردم انگار ذهنم باز و بازتر میشد و تونستم برای خودم کاری کنم و از این بابت واقعا خوشحالم و این کتاب باعثه این شد که منم کتابای بیشتری دز این زمینه مطالعه کنم یا گوش کنم مثله: کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید،کتاب ثروتمندترین مرده بابل و کتاب اثره مرکب و الآن واقعا از این بابت خوشحالم و توصیه میکنم که هرکی میخاد از خواب غفلت بیدار بشه و دست بکار بشه و یکاری بکنه حتما باید این کتابو مطالعه کنه یا گوش بده تاثیره فوق العاده ای میزاره روت شک نکن?

5

فقط با سه بخش اولش لذت میبری بقیه کتاب داره حرفهایی میزنه که برای مردم امریکا خوبه چون طبق قوانین امریکا اومده کتاب نوشته ولی گوینده خیلی خوبی داره صداش خیلی روی کتاب میشینه

5

سلام نظر من کتاب پدر پولدار و پدر فقیر که در مورد ۴ ربع نقدینگی میگه در مورد واقعیت جامعه امروز ما. عقب ماندگی ذهنی از نظر تفکرات. و در نمایه ملموس میشه فاصله بین ایران و اروپا رو بیان کرد از نظر سطح فکری و عقاید خانوادگی که هنوز در بعد سنتی جریان داره و نیاز به تغییر تفکرات اساسی داریم که این موضوع به شکل فردی هم میتونه رقم بخوره چون نمیشه انتظار داشت همه تو یه جامع پزشک یا همه تو یه جامع ثروتمند باشن... حالا حرکت از سمت طرز فکر فقیرانه به سمت طرز فکر ثروت به نوعی انتخابی هستش . حالا تو همین ربع هم پول دار داریم و ثروتمند داریم که این دو تا هم با هم فرق میکنن . یا حق...

5

خدارو شکر که تو سن سیزده سالگی این ها رو شنیدم به همه پیشنهاد میکنم خیلی ساده و روان حرف میزنه صدای گوینده هم طلایی🥺

5

این کتاب به شما یاد میده چی دارایی هست چی بدهی، بر خلاف تصور همه ما خانه و ماشین دارایی نیستند، چیزی که پول از جیب شما بکشه بیرون دارایی نیست. تا میتونید به ستون دارایی خودتون اضافه کنید، دارایی چیزی که به شما پول میده، کتاب میگه نباید برای پول کار کنیم، بلکه ابن پول که باید برای ما کار کنه. در آخر بهتون میگه خویشتن دار باشید، تا پول گیرتون آمد ندوید برید و خرج کنید، بریزیدش تو ستون دارایی، ستون دارایی را دلار به دلار زیادش کنید تا روزی که مثل یک درخت بار بده و شما ازش استفاده کنید.

نمایش 601 نقد دیگر
4.5
(1,014)
انگیزه‌بخش 🚀 (18)
47,000
٪50
23,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پدر پولدار پدر فقیر
٪50
پدر پولدار پدر فقیر
آنچه ثروتمندان در مورد پول به فرزندان خود آموزش می دهند
شادن پژواک
4.5
(1,014)
انگیزه‌بخش 🚀 (18)
47,000
٪50
23,500
تومان