0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
من رو یادت هست؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب من رو یادت هست؟

نویسنده:
سوفی کینسلا
ناشر:
نشر نون
درباره من رو یادت هست؟

اتفاق‌های ناگوار مانند تصادف ممکن است در مسیر زندگی هر فرد رخ دهد و پس از آن فرد برای بهبود موضوع پیش آمده تلاش می‌کند. اما اگر تصادف پیش آمده سبب شود حافظه‌ی خود را از دست بدهید شاید همه چیز به راحتی به وضعیت قبلی برنگردد. به ناگاه خود را در موقعیتی می‌بینید که هیچ اطلاعاتی از آن ندارید و وارد دنیای ناشناخته‌ها می‌شوید. کتاب من رو یادت هست؟ داستانی است درباره‌‌ی زنی جوان که  بر اثر تصادفی حافظه‌اش خاطرات و رویدادهای سه سال از زندگی‌اش را از دست می‌دهد و سعی می‌کند آن را بازیابد. کتاب من رو یادت هست؟ را سوفی کینسلا نویسنده‌ی اهل انگلیس نوشته است که ما را در دنیای واقعی وارد تجربه‌ی فراموشی برحه‌ای از زمان می‌کند.

درباره کتاب من رو یادت هست؟

کتاب من رو یادت هست؟ Remember Me اثر سوفی کینسلا نویسنده‌ی انگلیسی است که در سال 2008 منتشر شده است. این کتاب داستانی عجیب را روایت می‌کند که طی آن لکسی دچار تغییرات شدیدی در زندگیش می‌شود. کتاب من رو یادت هست؟ از زبان قهرمان داستان تعریف می‌شود و لکسی در همان جملات اول کتاب بی‌هیچ مقدمه‌ای شما را میان داستان زندگیش قرار می‌دهد :«از تموم شب‌های افتضاحی که تا حالا تو زندگی افتضاحم داشته‌ام این یکی قطعا افتضاح‌ترینه. اگه بخوام از بین یک تا ده بهش نمره بدم... منفی شش! و این طوری هم نیست که استاندارد خیلی بالایی داشته باشم. قطره‌های بارون داره از یقه‌ی لباسم پایین می‌ریزه و وزنم رو از روی این پای تاول زده روی اون یکی پا می‌ندازم.»

لکسی، زن جوان بیست و هشت ساله‌ای است که در بیمارستان لندن چشم باز می‌کند و متوجه تغییراتی می‌شود. در همان لحظه چشمش به کیف گران قیمتی می‌افتد که از یک برند خیلی معروف است. کیف مال اوست؟ پیش‌تر او در موقعیت اجتماعی و مالی بوده است که توان خرید وسایل این چنینی را نداشته است. لکسی متوجه می‌شود هنگامی که در یک مرسدس بنز بوده تصادف کرده و زنده مانده است. همه چیز برای او عجیب و پر از ابهام است. او همسری پولدار، دستیار شخصی و رژیم بدون کربوهیدرات دارد، مسائلی که برای او غیرباور است. لکسی در طول داستان من رو یادت هست؟ تلاش می‌کند تا متوجه شود چطور همه چیز تغییر کرده است و همچنین او در داستان سعی می‌کند تا اسرار زندگی جدیدش را کشف کند.

من رو یادت هست؟ داستان فراموشی دختر جوان

کتاب من رو یادت هست؟ شامل بیست و یک فصل است که طی آن داستان به‌گونه‌ای مطرح می‌شود که شخصیت‌های داستان به همراه خواننده کتاب غافلگیر می‌شوند. لکسی در این رمان یک قهرمان تازه است که خود را در زندگی پیدا می کند و داستانش را به تصویر می‌کشد. سوفی کینسلا با حضور لکسی در خلال یک داستان مبهم برای قهرمان کتاب، موضوع زنان و دغدغه‌هایشان را هم مطرح می‌کند.

درباره سوفی کینسلا نویسنده کتاب من رو یادت هست؟

سوفی کینسلا Sophie Kinsella نویسنده‌ و روزنامه‌نگار انگلیسی است که در دسامبر 1969 متولد شده است. او تحصیلات خود را در رشته‌ی موسیقی ناتمام رها کرده و رشته‌ی سیاست، فلسفه و اقتصاد را دنبال کرده است. او به دنبال تحصیلاتش مدتی را به عنوان خبرنگار در زمینه‌ی اقتصاد مشغول بوده و پس از آن نوشتن را به طور جدی دنبال کرده است.

کتاب‌های سوفی کینسلا بسیار توجه علاقه‌مندان به داستان را جلب کرده و بیش از چهل میلیون نسخه تا امروز از آثار او به فروش رفته است. این نویسنده سال 2001 نخستین رمانش به نام The Secret Dreamworld of a Shopaholic را منتشر کرد که شروع‌کننده‌ی یک مجموعه داستان ده جلدی شد. این مجموعه نام سوفی کینسلا را به شهرت رساند و کتاب‌های او جزو لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفتند. این مجموعه حدود بیست سال است که با خوانندگان سوفی کینسلا همراه است و آخرین داستان آن با نام Christmas Shopaholic در سال 2019 به چاپ رسید.

سوفی کینسلا در کنار این مجموعه پرفروش و موفق رمان‌های مستقل دیگری نیز در این سال‌ها نگاشته است. او کتاب My Not So Perfect Life را در سال 2017 نوشت که «رویا قادری» آن را با نام «زندگی نه چندان عالی من» به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب در همان سال انتشارش از سوی سایت گوریدز به عنوان فینالیست بهترین کتاب داستانی سال انتخاب شد و نام نویسنده را بر سر زبان‌ها آورد.

اقتباس‌های سینمایی داستان من رو یادت هست؟

پس از انتشار کتاب من رو یادت هست؟ سال 2010 «آلن کولتر» فیلم سینمایی درام و عاشقانه‌ی آمریکایی با همان نام کتاب سوفی کینسلا ساخت که در آن «رابرت پتینسون» و «امیلی دی راوین» ایفای نقش کردند اما این فیلم سینمایی براساس داستان کتاب من رو یادت هست؟ ساخته نشده است و هیچ ارتباط محتوایی با رمان سوفی کینسلا ندارد.

ترجمه کتاب من رو یادت هست؟ به فارسی

کتاب من رو یادت هست؟ به چهل زبان ترجمه شده و در شصت کشور دنیا به فروش رفته است. این کتاب را روناک احمدی‌آهنگر فارغ‌التحصیل رشته‌ی ادبیات انگلیسی به فارسی ترجمه کرده و نشر نون آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک کتاب من رو یادت هست؟  در فیدیبو قرار داده که در همین صفحه برای خرید و دانلود موجود است.

روناک احمدی‌آهنگر مترجم جوانی است که ترجمه‌ی کتاب من رو یادت هست؟ از اولین فعالیت‌های او در زمینه‌ی ترجمه آثار انگلیسی است. مترجم نثر کتاب را وفادار به متن ترجمه کرده است. روناک احمدی‌آهنگر در مورد ترجمه‌ی این کتاب در مصاحبه‌ای بیان کرده است :«به واسطه رشته تحصیلی‌ام همیشه عقیده داشتم که کار اصلی و ایده‌آل برای یک فارغ‌التحصیل رشته‌ی ادبیات انگلیسی نقد و بررسی حرفه‌ای آثار ادبی در روزنامه‌ها و مجلات یا آموزش فنون نقد و مبحث مشابه توی دانشگاه‌هاست اما از طرفی در چهار سال اخیر که به‌عنوان کتاب‌فروش فعالیت کرده، از نزدیک دیدم که جای خالی خیلی کتاب‌ها احساس می‌شود و وسوسه شدم که من هم خودم را به شکلی وارد این بازار کنم. کتاب من رو یادت هست؟ مثل بقیه نوشته‌های سوفی کینسلا یک کمدی رمانتیک ساده و شیرین و جذاب است که به جرئت می‌توان گفت هر کسی را شیفته خودش می‌کند. من دنبال کتابی بودم که به قالب هر خواننده‌ای نفوذ کند ولی از آن مهم‌تر می‌خواستم کتابی باشد که حتی کسانی را که علاقه چندانی به کتاب ندارند هم به سمت خواندن بکشاند! و فکر می‌کنم همین‌طور هم شدم».

در بخشی از کتاب من رو یادت هست؟ می‌خوانیم

در حالی که تاکسی داره به خیابون ویکتوریا پالاس می‌ره، من عصا قورت داده رو صندلی عقب نشسته‌ام و کیسه‌های هدیه رو چسبیدم‌ام و دارم تو ذهنم به خودم روحیه می‌دم. اولا، همه می‌دونن که توی تلویزیون همه چیز یه جور دیگه به نظر می‌آد. این‌جوری نیست که همه فکر کنن من یه مار هستم. بعدش هم، این برنامه‌ی تلویزیونی مال خیلی وقت پیش بود، احتمالا همه دیگه اون رو فراموش کرده‌ان.

وای، خدا! مشکل بزرگ اینکه سعی کنی به خودت روحیه بدهی اینه که تو اعماق ذهنت می‌دونی که داری چرت و پرت می‌گی. تاکسی من رو بیرون ساختمون پیاده می‌کنه. یه نفس عمیق می‌کشم و کت و دامن آرمانیم رو مرتب می‌کنم. بعد با ترس و لرز می‌رم تا طبقه‌ی سوم. وقتی از آسانسور می‌آم بیرون، اولین چیزی که می‌بینم فی، کرولاین و دبز هستن که کنار دستگاه قهوه‌ساز وایساده‌ان. فی داره به موهاش اشاره می‌کنه و با هیجان چیزی رو می‌گه و کرولاین داره بهش جواب می‌ده، ولی وقتی من رو می‌بینن مکالمه‌شون رو بلافاصله قطع می‌کنن. انگار که یکی سیم رادیو رو از برق کشیده باشه.

«سلام بچه‌ها!» بهشون با گرم‌ترین و دوستانه‌ترین لبخندی که می‌تونم نگاه می‌کنم. «من دوباره برگشتم!»

«سلام، لکسی.» همه خیلی شل و ول جوابم رو می‌دن، فی هم در جواب فقط شونه بالا می‌ندازه. درسته که بهم لبخند نزد ولی حداقل یه واکنشی نشون داد. «خیلی خوشگل شده‌ای، فی! عجب بلوز قشنگی!» به پیرهن کرم رنگ اشاره می‌کنم و بعد با تعجب می‌گم :«دبز! تو هم عالی شده‌ای. و کرولاین، موهات خیلی خفن شده که این‌جوری کوتاهشون کرده‌ای و ... اون چکمه‌ها واقعا عالی هستن.»

«این‌ها؟» کرولاین از خنده ریسه می‌ره و یکی از پاهای چکمه پوشش رو می‌ندازه رو پای دیگه. «این‌ها رو خیلی ساله که دارم.» «خب، در هر صورت ... واقعا چشم‌‎گیر هستن!»

خیلی هول شده‌ام و دارم چرت و پرت می‌گم. تعجبی هم نداره که اون‌ها زیاد تحت تاثیر قرار نگرفته‌ان. فی دست به سینه وایساده و قیافه‌ی دبز جوریه که انگار دلش می‌خواد بزنه زیر خنده. «خب راستی...» خودم رو مجبور می‌کنم که یه کم آروم‌تر باشم. «برای شما چند تا کادوی کوچولو گرفته‌ام. فی، این برای توئه و دبز...» همین‌طور که دارم هدیه‌ها رو بهشون می‌دم، ناگهان متوجه می‌شم که اون‌ها واقعا به شکل احمقانه‌ای براق و تابلو هستن.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
384 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۸:۰۰
نویسندهسوفی کینسلا
مترجم روناک احمدی آهنگر
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Remember me?
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۲/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
48,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۳ مگابایت
۳۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 203 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (5)
سرگرم‌کننده 🧩 (5)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
5 ٪
115 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این توضیحات اینستاگرام نشر بود درباره رمان که پرسیدم: سوفی کینسلا، نویسندة طناز و محبوب انگلیسی را با رمان‌های جذاب و پرماجرا و البته زنانه می‌شناسند. نویسنده‌ای که با نثری صمیمی و روایتی روان، دنیای زنان و دغدغه‌های امروزی آنها را روایت می‌کند. او با رمان من رو یادت هست ماجرایی متفاوت و خاص را تجربه کرده است. لکسی اسمارت، بعد از یک حادثه، در بیمارستان به هوش می‌آید. آخرین چیزی که به خاطر می‌آورد این است که یک کارمند ساده است. اما این همة واقعیت نیست. او از چیزهای عجیب‌وغریبی که دکترها به او می‌گویند حسابی متعجب است و نمی‌تواند آن‌ها را باور کند. موقعیت او آن چیزی نیست که خودش می‌پندارد. لکسی تلاش می‌کند خاطراتش را دوباره به یاد بیاورد و به زندگی جدیدش عادت کند؛ این کار چندان سخت به نظر نمی‌رسد ــ البته، فقط تا وقتی که او از رازهای جدیدی باخبر می‌شود... من رو یادت هست رمانی است که ماجراهای آن شخصیت اصلی‌ کتاب و خواننده را به یک اندازه غافل‌گیر می‌کند! چه می‌شود اگر یک روز از خواب بیدار شویم و زندگی‌مان را به یاد نیاوریم؟ سوفی کینسلا در پی پاسخ همین پرسش است.

5

تمام شد بالاخره تمام شد خیییییییییییییییییییییلی خوب بود خیییییییییییییییلی پنج تا ستاره کمه براش هزار هزارتا ستاره بعد از ملت عشق هیچ کتابی اینجور جذبم نکرده بود عاااااااااااااشق کتاب شدم اینکه میشه از نو شروع کرد میشه هرجا از خودمون ناراضی هستیم تغییر کنیم فقط کافیه واقعا بخوایم و براش تلاش کنیم و اینکه هرچقدرم پولدار باشیم نمیتونیم ثروتمند باشیم مگر اینکه روابط دوستانه و عاشقانه واقعی و پاک اطرافمونو احاطه کرده باشه مرسی مرسی واقعا از همه ی عوامل ک باعث شدن این کتاب ب دست ما برسه از نویسنده و مترجم خوب کتاب گرفته تا بچه های فیدیبو?????????یه عالمه های زیاد دووووووووستتون دارم

3

میشه بجای گذاشتن چندخط بی مفهوم از داستان یه توضیح راجع به کتاب بذارید مثل اینکه ژانر کتاب چی هس اصلا 😒

5

این کتاب برای من فوقالعاده بود دختری که یکهو به هوش میاد و سه سال قبل از زندگیش یادش نمیاد و فکر میکنه همون دختر داغون سه سال گذشتس و کلی تغییرات رو باورش نمیشه ولی خب کل ماجرا و راز پیشرفت عجیب این دختر تو این سه سال هست کتابی کاملا انگیزشی که به ما این باور رو میده که در اوج نا امیدی میتونیم پیشرفت کنیم ذر ضمن تجمه عالی کتاب توی خوانا بودنش خیلی نتیحه داره ممنونم از خانوم اهنگر عزیز

3

ایده کتاب جوریه که نمیتونی کتابو زمین بذاری چون دائما دنبال یک اتفاق خارق العاده و عجیب غریبی ولی وقتی به انتهای کتاب میرسی میبینی نه یک اتفاق معمولی و ساده است . من کتاب ناکدبانو از همین نویسنده رو بیشتر دوست داشتم ، ولی این کتاب هم برای وقت هایی که حوصله هیچ کاری نداری و فقط میخوای ذهنتو معطوف به چیزی کنی خوبه . شاید اصلی ترین حرف این کتاب این باشه که حتی اگه زیباترین ظاهر ، بهترین همسر ، و لاکچری ترین زندگیو داشته باشیم ولی خود واقعیمون نباشیم و خودمونو از خوشی های کوچیکی که مخصوص خودمونه محروم کنیم ، به اون حس رضایت نخواهیم رسید.

2

کتاب بسیار بسیار ضعیفی بود. اولین بار بود که کتابی از این نویسنده می خوندم. اونقدر ادبیات نپخته ای داشت که رفتم وکیپدیاشو دیدم که ببینم چند سالشه. مطمئن بودم که یه نوجوان باشه اما تعجب کردم که زن بالغیه. اتفاقها به قدری کودکانه بود که بیشتر احساس مدرسه به آدم دست می داد نه محیط کار حرفه ای. البته ترجمه بد آن هم به ضعف کتاب دامن زده بود. با خواندن این کتاب، دیگر علاقه ای به خواندن باقی نوشته های این نویسنده ندارم و توصیه ش نمی کنم

5

نوشته های سوفی کینسلا را خیلی دوست دارم. علاوه بر اینکه شاد و رنگارنگ و جالب است، یه جور نگاه روانشناسانه هم توش هست. من شخصا وقتی خسته ام رمان میخونم تا آرامش پیدا کنم واین دقیقا ویژگی کتابهای این نویسنده است. این داستانش به نظرم زیباترین بود چون ایده خیلی جذابی داشت. بقیه کتابهای این نویسنده در فیدیبو به نام سوفی کینزلا ثبت شده.

5

دوستان کتابای دیگه این نویسنده با نام سوفی کینزلا ترجمه شده و در فیدیبو هم هس.کتابای با تم دخترونه وشاد

4

کتاب قشنگی بود. نثر روانی داشت که راحت میشد خوند. تم فانتزی داره. نمیگم کمدی و خنده‌دار. اما لحظه‌های غم تو کتاب نمیبینی. خیلی وقتا خودم رو‌جای شخصیت اول داستان میذاشتم و فکر میکردم چقدر دردناکه که حافظه‌ت رو از دست بدی درست زمانیکه زندگی موفقی داری و حالا نمیدونی چه کار کنی. بهش ۴.۵ میدم و پیشنهاد میکنم که برای دور شدن از فضای روزمره زندگی این کتاب رو بخونید.

4

دختری در بیمارستان به هوش می‌آید، خاطرات سه سال اخیر خود را از دست داده است. هیچ کجای زندگی‌اش نشانی‌ای از خودی که می‌شناسد نیست، نه ظاهری که می‌بیند نه چیزهایی که می‌شنود نه حتی آدم‌های زندگی‌اش... گویی در قالب انسان دیگری چشم باز کرده است... اگر به چشم فرصت به این داستان نگاه کنیم، چه چیزهایی را می‌توان تغییر داد...

نمایش 105 نقد دیگر
4.2
(203)
حال‌خوب‌کن ✨ (5)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
من رو یادت هست؟
من رو یادت هست؟
سوفی کینسلا
نشر نون
4.2
(203)
حال‌خوب‌کن ✨ (5)
59,000
تومان