0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سقوط
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سقوط

نویسنده:
آلبر کامو
ناشر:
ماه آوا
درباره سقوط


نقد و بررسی کتاب سقوط

سقوط اثر آلبر کامو، رمانی فلسفی و هستی‌گرایانه است که در سال ۱۹۵۶ منتشر شد. این کتاب، داستان زندگی ژان باتیست کلامنس را روایت می‌کند، وکیلی که در گذشته به واسطه شغل خود، در معرض رازهای تاریک انسان‌ها قرار گرفته و اکنون در انزوا و تبعیدی خودخواسته به سر می‌برد. کلامنس که در ظاهر مردی متدین و خیرخواه به نظر می‌رسد، در خلوت خود به نقد بی‌رحمانه خویشتن می‌پردازد. او به تناقضات وجودی خود اذعان می‌کند و با اعتراف به گناهان و خطاهایش، نقابی که از خود به عنوان انسانی وارسته ساخته بود را فرو می‌ریزد. در سقوط، شاهد مضامین فلسفی عمیقی نظیر پوچی، عدالت و تناقض هستیم. او جامعه‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن، انسان‌ها در پوچی و بی‌معنی بودن غرق شده‌اند و به دنبال راهی برای فرار از این وضعیت هستند. سقوط به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار ادبیات معاصر، مورد تحسین منتقدان و خوانندگان بسیاری قرار گرفته است. این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه شده و جوایز ادبی متعددی را کسب کرده است. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان خارجی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان خارجی فیدیبو سر بزنید.



آلبر کامو، نویسنده‌ای در جستجوی معنا

«آلبر کامو» نویسنده و اندیشمند فرانسوی در ۷ نوامبر سال ۱۹۱۳ در الجزایر متولد شد. او در یک خانواده‌ی فقیر کودکی‌اش را گذراند و پدرش را در جنگ جهانی اول از دست داد. او در زندگی کوتاهش رمان، داستان، نمایش‌نامه و مقاله‌های فلسفی پراهمیتی نوشت و چند نمایش هم‌روی صحنه‌ی تئاتر برد. او از نویسندگان برجسته‌ی تاریخ معاصر ادبیات فرانسه است که ادبیات جهان را نیز تحت تأثیر قرار داد. «آلبر کامو» نخستین نویسنده‌ از قاره‌ی آفریقا است که توانست جایزه‌ی نوبل ادبیات را از آن خود کند. رمان‌های او عبارتنداز : «بیگانه»، «طاعون»، «مرگ خوش» و «آدم اول» که از مهم‌ترین آثار ادبیات فرانسه هستند. آثار به‌جامانده از «آلبر کامو» کمیاب، استثنایی و گنجینه‌ی باارزشی از ادبیات نیمه‌ی اول قرن بیستم است. «آلبر کامو» طی یک تصادف در تاریخ 4 ژانویه سال 1960 درگذشت.

جهت مشاهده سایر آثار آلبر کامو کلیک کنید.


چرا کتاب سقوط را بخوانیم

کتاب سقوط با کاوش در اعماق تاریکی وجود خواننده را با تناقضات، پوچی و بی‌عدالتی‌های زندگی روبرو می‌کند و او را به چالش می‌کشد تا با زوایای پنهان وجود خود آشنا شود. سقوط یکی از بهترین منابع برای آشنایی با فلسفه آلبر کامو، نویسنده و فیلسوف برجسته فرانسوی است. یکی از بارزترین مفاهیم کتاب سقوط، پوچی است. کلامنس در جستجوی معنای زندگی، به پوچی و بی‌معنی بودن آن پی می‌برد. او در مواجهه با بی‌عدالتی‌های جهان، به تناقض میان آرمان‌های عدالت و واقعیت‌های ظالمانه زندگی اذعان می‌کند. مفهوم عدالت در کتاب سقوط نقشی محوری دارد. کلامنس در جستجوی عدالت مطلق است، اما در دنیایی که پر از بی‌عدالتی است، به تناقض میان آرمان‌های عدالت و واقعیت‌های ظالمانه زندگی پی می‌برد. مفهوم مرگ نیز در رمان سقوط حضوری پررنگ دارد. کلامنس به مرگ آگاه است و در سایه آن زندگی می‌کند. سقوط از دایره واژگان غنی و متنوعی برخوردار است و یکی از آثار برجسته ادبیات فرانسه است و می‌تواند شما را با این ادبیات غنی آشنا کند. کتاب سقوط، به واسطه پرداختن به مفاهیم عمیق فلسفی و انسانی، به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار ادبیات معاصر شناخته می‌شود. این کتاب، خواننده را به تفکر و تأمل در مورد مسائلی نظیر پوچی، تناقض، عدالت، گناه و رستگاری، انزوا، آزادی و مسئولیت، خودشناسی و مرگ وا می‌دارد.



در بخشی از کتاب سقوط می‌خوانیم

ببخشید آقا، می‌توانم کمکتان کنم؟ البته اگر مزاحم نباشم. می‌ترسم این جناب آقای گوریل که سرنوشت این میکده را به دست گرفته، نفهمد شما چه می‌خواهید. تنها به زبان هلندی صحبت می‌کند. او هرگز متوجه نخواهد شد که شما ژونیور می‌خواهید، مگر این‌که مرا وکیل خود کنید و اجازه دهید من به جای شما حرف بزنم. خوب، فکر می‌کنم اکنون متوجه شده چه می‌خواهم! این سر تکان دادن‌هایش یعنی منظور مرا فهمیده. الان مشروبتان آماده می‌شود، به نظر آرام می‌آید، ولی سریع کار می‌کند. عجب شانسی دارید، غُرغُر نکرد. وقتی نخواهد سرویس دهد، کافی است غرشی کند : در این صورت دیگر کسی اصرار نمی‌کند. سلطان خلق و خوی خویش بودن از امتیازات حیوانات بزرگ است. خوب جناب، من دیگر رفع زحمت می‌کنم، خوشحالم که توانستم کاری برای شما انجام دهم. ممنون، اگر مطمئن بودم که مزاحمتان نیستم، دعوتتان را قبول می‌کردم. خیلی لطف دارید. پس لیوانم را کنار لیوان شما می‌گذارم.

حق با شماست، سکوت او کر کننده است. مثل سکوتِ جنگل‌های ماقبل تاریخ، جنگل‌هایی که تا لبالب پُرند. گاهی اوقات از این‌که دوست کم‌حرفمان با این سماجت به زبان‌های متمدن دنیا پشت می‌کند، خیلی تعجب می‌کنم. حرفه‌اش پذیرایی از ملوانانی است با ملیت‌های مختلف که هرکدام از یک گوشه‌ی دنیا، به این میکده‌ در آمستردام آمده‌اند. میکده‌ای که معلوم نیست چرا نامش را مکزیکوسیتی گذاشته‌اند. به نظر شما با کاری که او دارد، ندانستن زبان ، برایش عذاب‌آور نیست؟ مثل این است که یک انسان کرومانیون ساکن برج بابِل باشد!

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب سقوط

اگر شما هم به خواندن رمان و داستان‌های خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     خوشه های خشم نویسنده جان اشتاین بک انتشارات آوانامه

·     مرگ ایوان ایلیچ نویسنده لئو تولستوی انتشارات آوانامه

·     عقاید یک دلقک نویسنده هاینریش بل انتشارات آوانامه


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
254.۳۲ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۲۴:۴۳
نویسندهآلبر کامو
مترجمآناهیتا تدین
راویبهرام ابراهیمی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵۴.۳۲ مگابایت
۰۴:۲۴:۴۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 520 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (28)
آموزنده 🦉 (20)
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
18 ٪
353 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این رمان با پس زمینه فلسفی و روانشناسانه....یکی از بزرگترین شاهکارهایی هستش که بیش از ۲۰ بار گوش دادم با صدای بهترین راوی برای شخصیت ژان با‌تیس کلمانس استاد ابراهیمی...(نظر ژان پل سارتر: رمان سقوط کامل ترین اثر از کامو و فهم ناشدنی ترین) این کتاب کلی پیش نیاز داره که بشه درکش کرد فهمیدش.... هر جمله این کتاب،کلماتش آنچنان به دقت انتخاب شده که هر جملش کتابی هستش ‌واسه خودش... حتما باید با آثار نیچه آشنا باشین و کتاب چنین گفت زرتشت مخصوصا قسمت درباره رحیمان و درخت فراز کوه رو خونده باشین و همینطور آثار داستایوفسکی....

4

متأسفانه هیچ تناسبی بین روح و فضای حاکم بر کتاب با لحن کلام راوی، وجود ندارد.فراز و فرودهای ساختگی صدا ، هیجان های بیخودی صدا در جاهایی که اصلا نیاز به آن نیست،تاکید های بی جا روی کلمات اشتباه ،همه نشان از انتخاب غلط این صدا برای این کتاب است.

4

به نظرم راوی این کتاب با وجود اینکه صدای خوبی داره اما اصلن برای روایت این کتاب مناسب نیستند

2

بر خلاف اکثر بزرگواران به نظر من راوی هنرمندانه این کتاب را نقش بازی کرده است و خیلی خوب احساسات آدم مخصوصا تنفر از شخصیت مزخرف و مبتذل وکیل را برانگیزد و صدا خیلی خوب به یک وکیل می آید و علیرغم تنفری که از شخصیت وی پیدا می کنی کنجکاوی ادامه را بشنوی . البته من نسخه چاپیش رو ندارم . واولین باره که به دلیل اینکه اکثرا توصیه به خواندنش کرده بودندمن هم صوتیش رو دانلود کردم. برای نوجوانان توصیه نمی کنم.

2

انگار داشتم نمایشنامه خوانی گوش میدادم. به نظرم یکبار دیگه با یک صدای دیگه باید این کتاب ضبط بشه. کتاب فوق العادست ولی صدای آقای ابراهیمی، با نهایت احترام، مناسب کتاب خوانی نیست. لحن ایشون حال کتاب رو نا زیبا میکنه. با این حال من تا انتها کتاب رو شنیدم، ولی لذت چندانی نداشت.

2

صدا جذاب نیست. بیشتر لوس است. جو دادن الکی تو خواندن برای چیه آخه. کتابه ، نمایشنامه خوانی یا تئاتر که نیست.

5
آموزنده 🦉

ده سال پیش وقتی دانشجو بودم این کتاب رو خونده بودم. اون زمان خیلی درکش نکردم و باهاش ارتباط برقرار نکردم.تصمیم گرفتم دوباره بخونمش چون آدم ها با بزرگتر شدن تجاربشون بیشتر میشه و از کتاب یا فیلمی که قبلا خوندن یا شنیدن مضامین قوی تری رو برداشت میکنن. این بار نسخه صوتی رو گوش دادم. مطالعه این کتاب برای بار دوم توی سن ۳۳ سالگی به من درس های خیلی گرانبهاتری یاد داد و واقعا الان درکش کردم تازه که چرا ازش به عنوان شاهکار یاد میشد. اجرای آقای ابراهیمی هم خوب و دلنشین بود البته میتونست بهتر هم باشه ولی من به دلم نشست.

4

صرف نظر از اینکه نگاه نویسنده برای من افراطی بود اما شخصیت پردازی، کنایه ها مثلا شغل وکالت یا قضاوت، انتخاب جملات و خیلی چیزهای دیگه که من شاید نتونم تحلیل کنم، کتاب رو به یک اثر برجسته تبدیل میکنه. مثلا خود تابلوی نقاشی و اینکه درآخر میگه شما اگر پلیس بودید من و به خاطر داشتن شی دزدی دستگیر میکردید ولی نه به خاطر کارهای دیگه م خیلی جالب توجه بود. نکته جالب دیگه این بود که اعتراف به یک شخص غائب یا در حقیقت مخاطب کتاب صورت میگیره و در آخر میخواد که اون شخص اعتراف کنه

4

کتاب انقدر جملات گرانبها دارد که برای دریافت کامل متن احتمالا مجبور خواهید شد چند بار هر جمله را گوش کنید یا بخوانید و به آن فکر کنید، صدای آقای ابراهیمی و نوع بیان کلمات و احساسات فوق العاده ست، ترجمه هم روان بود...

1

فقط فصل اول رو گوش کردم و تمام. اونقدر که راوی تکار میکنه مادر گفت... ماری گفت... تیپی گفت... اونقدر این گفت گفت ها تکرار میشه که اعصاب شنونده به هم میریزه . برای کتابی که دیالوگ و شخصیت زیاد داره بهتر بود چند تا راوی میداشت و هر راوی دیالوگهای یک شخصیت رو بیان میکرد. شاید تکرار مکرر یه عبارت توی کتاب کاغذی با رد شدن متن از جلوی چشم، آزاردهنده نباشه ولی شنیدن یک عبارت ۲ کلمه ای بیش از صدبار در ۱۰ دقیقه واقعا جالب نیست. من تدجیح میدم نسخه چاپی رو بخونم

نمایش 343 نقد دیگر
3.5
(525)
اجرای روان 🎙️ (28)
46,800
٪30
32,760
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
سقوط
سقوط
آلبر کامو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سقوط
٪30
سقوط
آلبر کامو
ماه آوا
3.5
(525)
اجرای روان 🎙️ (28)
46,800
٪30
32,760
تومان