0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مهره ی حیاتی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مهره ی حیاتی

آیا غیرقابل جایگزین هستید؟
نویسنده:
ست گادین
درباره مهره ی حیاتی

تا به حال شده است به این فکر کنید در کسب و کارتان چه جایگاهی دارید؟ به این موضوع دقت کرده‌اید که بعضی افراد برای سازمان‌ها آن‌قدر جایگاه دارند که آزادی شغلی بیشتری به دست می‌آورند و پیشرو هستند؟ برای داشتن زندگی شغلی بهتر در دنیای امروز چه می‌توان کرد؟ اگر شما هم این دغدغه‌ها را دارید و به دنبال پاسخی برای سؤالات این‌چنینی هستید کتاب مهره حیاتی ست گادین می‌تواند جواب را در اختیار شما بگذارد.

کتاب مهره حیاتی، یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز

Linchpin: are you indispensable یکی از جالب‌ترین کتاب‌های ست گادین است. موضوع کتاب کسب و کار است و درباره‌ی نقشی غیر از کارفرمایی و کارمندی صحبت می‌کند. درباره‌ی لانچ پین‌ها، موجوداتی که می‌توانند تغییر ایجاد کنند، کسانی که غیر قابل جایگزینی هستند و ارزششان بیشتر از هر چیزی است که تصور کنید. اغلب این افراد معروف نیستند و بی‌سروصدا کار می‌کنند اما آن‌ها هستند که تحول ایجاد می‌کنند و سازمان‌هایشان را از چالش بیرون می‌کشند. مهره‌های حیاتی همان چیزی هستند که کسب‌وکارهای دنیای امروز به آن‌ها نیاز دارند.

کتاب مهره حیاتی سال ۲۰۱۱ در آمریکا منتشر شد. این اثر مدت کوتاهی پس از چاپ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و در میان کتاب‌های حوزه‌ی کسب وکار جایگاه خوبی به دست آورد. مهره حیاتی تاکنون در کشورهای زیادی ترجمه شده و علی‌رغم اینکه حدود یک دهه از انتشار آن می‌گذرد هنوز هم تجدید چاپ می‌شود. این کتاب نامزد جایزه‌ی goodreads choice notification شده است و در سال ۲۰۱۵ هم در فهرست ۲۰ کتاب برتر حوزه کسب و کار در آمریکا قرار گرفت. این کتاب یک کتاب روان‌شناسی نیست اما می‌توان آن را یک کتاب خودیاری نامید و آموزه‌های آن را الگوی یک زندگی شغلی مناسب قرار داد.

خلاصه کتاب مهره حیاتی

وجود دو تیم در هر محل کاری ضروری است، کارگر و کارفرما اما در اینجا ست گادین از یک گروه سوم حرف می‌زند. گروهی که نقش بسیار مهمی دارند آن‌ها لانچ‌ پین‌ها هستند، همان مهره‌های حیاتی یک سازمان، آن‌ها هستند که روابط درست را می‌سازند و بلوک‌های اساسی هر سازمانی هستند. بر اساس آنچه ست گادین گفته آن‌ها همان کسانی هستند که ترس‌هایی که بیشتر ما را عقب نگه می‌دارند را کنار گذاشته‌اند و توانسته‌اند میانبرهایی را پیدا کنند که بیشتر افراد از دیدن آن‌ غافل هستند. اگر می‌خواهید به یکی از این افراد تبدیل شوید نقشه‌ی سازمان را رها کنید، کمی به عقب برگردید و نقشه‌ی خودتان را ترسیم کنید. ست گادین معتقد است تنها افرادی می‌توانند به مهره‌های حیاتی تبدیل شوند که دیدگاه جدیدی را به سازمان تزریق می‌کنند. آن‌ها صرفاً کارمندانی دقیق و وظیفه‌شناس نیستند آن‌ها کسانی هستند که می‌توانند در لحظات حساس بار یک سازمان را به دوش بکشند.

عناوین فصل‌های کتاب مهره حیاتی

مقدمه

فصل اول: دنیای جدید کار

فصل دوم: درباره‌ی انتخاب‌تان فکر کنید

فصل سوم: نهادینه‌سازی باورها: چگونه به این جا رسیدیم؟

فصل چهارم: تبدیل‌شدن به مهره‌ی حیاتی

فصل پنجم: آیا سخت‌کوشی در یک اتاقک اداری امکان‌پذیر است؟

فصل ششم: مقاومت

فصل هفتم: فرهنگ قدرتمند هدایا

فصل هشتم: هیچ نقشه‌ای وجود ندارد

فصل نهم: انتخاب کردن

فصل دهم: فرهنگ ارتباط

فصل یازدهم: هفت توانایی مهره‌ی حیاتی

فصل دوازدهم: وقتی هنرتان جواب نمی‌دهد

فصل سیزدهم: خلاصه کتاب

درباره ست گادین، مردی که می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند

اگر در حوزه‌ی کسب و کار مطالعه داشته باشید حتماً نام کتاب‌هایی مانند شیب و گاو بنفش را شنیده‌اید. ست گادین نویسنده‌ی این کتاب‌هاست و آثارش در فهرست پرفروش‌ترین‌های نقاط مختلف دنیا قرار دارند. تا کنون بیش از چهل میلیون نسخه از کتاب‌های این نویسنده‌ی مشهور در نقاط مختلف دنیا فروخته شده است. این آمریکایی مشهور متولد ۱۹۶۰ در ایالت نیویورک است. او در کالج کسب و کار دانشگاه استنفورد درس‌خوانده و از سن کم در این زمینه فعال بوده است.

 یکی از اولین شرکت‌هایی که او در آن فعالیت کرده است spinnaker نام دارد. او در سال ۱۹۸۶ این شرکت را ترک کرد تا کسب و کار خودش را به کمک پس‌انداز بیست هزار دلاری‌ای که داشت راه بیندازد. این شرکت که ست گادین پروداکشن نام داشت با کار بسته‌بندی کتاب شروع کرد. او بعدها Yoyodyne را تأسیس کرد. او در همین‌جا بود که کار در حوزه‌ی بازاریابی را شروع کرد. او این شرکت را در سال ۱۹۹۸ به مبلغ ۳۰ میلیون دلار به یاهو فروخت. او squidoo را هم در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی کرد اما در سال ۲۰۱۴ آن را فروخت. او به‌عنوان نویسنده هم شهرت زیادی دارد. وبلاگ او یکی از پرخواننده‌ترین وبلاگ‌های آمریکا در زمان خودش بود و کتاب‌هایش هم از سال ۱۹۹۳ منتشر شدند. دیکشنری لبخند، بازاریابی الکترونیکی، اگر در مورد فروش بی‌اطلاع هستید، بقا کافی نیست و همه بازاریاب‌ها دروغ‌گو هستند تعدادی از کتاب‌های این نویسنده‌اند.

چرا باید مهره حیاتی را خواند؟

دنیا تغییر کرده است. این را باید بپذیرید و خودتان را با آن وقف دهید. ست گادین می‌‌تواند به شما کمک کند تا به چیزی که می‌خواهید را به دست آورید و به بهترین نسخه‌ی خودتان تبدیل شوید. او در کتاب مهره حیاتی از فراتر از مرزها حرف می‌زند، از ایجاد تغییر، از اینکه برای تبدیل شدن به مهره‌ای که هیچ‌کس نخواهد او را از دست بدهد باید چه کنید.

کتاب مهره‌ی حیاتی کتابی است که می‌تواند ذهنیت شما را درباره‌ی کارمند خوب یا کارآفرین خوب بودن تغییر می‌دهد. در این کتاب شما یاد خواهید گرفت عینک‌های قدیمی را از چشمتان بردارید و یک عینک جدید بزنید، شجاع‌تر عمل کنید، تهور بیشتری به خرج دهید و عاشق کارتان باشید. افرادی می‌توانند به مهره‌ی حیاتی تبدیل شوند که کارشان برایشان فقط وظیفه نباشد بلکه بخشی از وجودشان شده باشد و پیشرفت و تکامل خودشان را در پیشرفت و تکامل کارشان ببینند. لینچ پین‌ها کسانی هستند که سازمانشان را متحول می‌کنند، ست گادین در مهره‌ی حیاتی مسیر لینچ پین بودن را روبه روی شما می‌گذارد.

ترجمه مهره حیاتی در ایران

کتاب‌های ست گادین در ایران بسیار پرطرفدارند. این نویسنده‌ی کسب و کار توانسته است مسیر را برای افراد زیادی باز کند و ناشران مختلفی تلاش کرده‌اند کتاب‌های این نویسنده را با بهترین ترجمه در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند. کتاب مهره حیاتی را هم علیرضا خاکساران مترجم توانمند ایرانی به فارسی برگردانده و انتشارات آموخته در ایران منتشر کرده است. نام کامل کتاب در ایران «مهره حیاتی:‌آیا غیرقابل‌جایگزین هستید؟» است و طراحی جلد بسیار جذابی دارد که می‌تواند روحیه‌بخش باشد. اگر از جمله افرادی هستید که به کتاب الکترونیک علاقه دارند و ترجیح می‌دهید این کتاب را روی گوشی یا تبلت خودتان داشته باشید می‌توانید برای خرید و دانلود آن به فیدیبو مراجعه کنید و با نصب این اپلیکیشن کتابخوان در هر لحظه‌ای کتاب موردعلاقه‌تان را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب مهره حیاتی می‌خوانیم

سگ دست ابزاری ساده است که می‌توانید با قیمت بسیار کمی از ابزارفروشی محله‌تان خریداری کنید. زیاد پر زرق و برق نیست، ولی ضروری است. این وسیله، چرخ را روی ارابه و هر چیز را روی چیز دیگر نگه می‌دارد.

هر سازمان موفقی دست‌کم یک مهره‌ی حیاتی دارد، برخی صدها و حتی هزاران مهره‌ی حیاتی دارند. مهره‌ی حیاتی یک عنصر ضروری است، کسی که بخشی از عملیات را به هم متصل نگه می‌دارد. بدون مهره‌ی حیاتی، این اجزا فرومی‌ریزند.

آیا در سازمان‌ها شخصی وجود دارد که به معنای واقعی کلمه غیرقابل‌جایگزین باشد؟ احتمالاً نه. ولی جایگزین‌کردن ضروری‌ترین افراد کار بسیار دشواری است؛ از دست آن‌ها بسیار خطرناک و وجودشان به اندازه‌ای ارزشمند است که می‌توان آن‌ها را غیرقابل جایگزین در نظر گرفت. کل سازمان حول یک مهره‌ی حیاتی یا شاید عده‌ای از آن‌ها شکل می‌گیرد که وجود هر شخص ضروری بوده و ارزش نگه داشتن را دارد.

  • کسب وکارتان به مهره‌های حیانی بیشتری نیاز دارد. فکر اینکه بخواهید به یک کارمند خاص متکی باشید ترسناک است، ولی در اقتصاد پسا صنعتی چاره‌ی دیگری ندارید.
  • شما نیز می‌توانید مهره‌ی حیاتی باشید. وقتی به مهره‌ای حیاتی تبدیل شدید خواهید دید که ارزش تلاش را دارد.

مدیرعامل‌ها و کارآفرینان دم دست ترین مهره‌های حیاتی هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد؛ چون اسمشان در همه‌ی مطبوعات و رسانه‌ها هست. استیو جابز در اپل، جف بزوس در آمازون، بن زندر در بوستون فیل هارمونیک یا ان جکسون در net.flowerdust. با نگاه به این رهبران می‌گوییم: «مطمئناً این‌ها مهره‌های حیاتی هستند. بدون آن‌ها سازمانشان به این مرحله نمی‌رسید.»

اما آن کارگر عالی که در سبزی‌فروشی کار می‌کند چطور؟ می‌دانید به‌خاطر اوست که بی‌خیال سوپرمارکت (که ارزان‌تر و راحت‌تر است) می‌شویم و مسیر خود را برای سفری ویژه به مغازه‌ای که او در آن کار می‌کند دور می‌کنیم.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
603.۰۰ بایت
تعداد صفحات
310 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۰:۰۰
نویسندهست گادین
مترجمعلیرضا خاکساران
ناشرانتشارات آموخته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Linchpin: are you indispensable?
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۲۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
148,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۰۳.۰۰ بایت
۳۱۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 79 مخاطب
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
10 ٪
43 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

خب یه ترتیب اثر بدین حداقل فکر نکنیم نظراتمون الکیه

1

توی پادکست بی پلاس با این کتاب آشنا شدم و توی روزهایی که شرایط کاری به طور وحشتناکی سخت شده بود، خوندن این کتاب آرامش بخش بود، این کتاب بهم کمک کرد تا از اون روز های سخت رها شم و توی جایی مشغول به کار بشم که واقعا احساس خوبی داشته باشم و این هیجان پیشبرد کار هارو توی مسیر درست و کنترل شده طوری پیش برم که واقعا قدر دان خدماتم باشن. این کتاب برای هر کسی مناسب نیست، مخصوصا اگر دوست دارین تا همیشه یه کارمند معمولی بمونین 🙃

4

ترجمه خوبه, کتاب با ارزشی هست و ایده های جالبی رو برای زندگی و کار در دنیای مدرن معرفی میکنه, خصوصا برای کسایی که به هر نحوی آنلاین کار میکنن. شک نکنید برای خوندن کتابای ست گادین .

5

این کتاب با رویکردی فوق العاده (که البته شاید خیلی از ما میدانیم ولی به آن عمل نمیکنیم) خصوصیات یک مهره حیاتی را بیان میکند. شاید ابتدای کتاب تکرار دانسته ها باشد، اما بعد از آن قوی تر خواهد شد.

5

خیلی جالبه منو دوستام شروع کردیم گروهی بخونیمش توی کافه و درباره هرقسمتش گفتگو کنیم.هرکی دوست داشت به من توی اینستا مسیج بده ftmlifeskills

5

عالی!!!!بینظیر.ممکنه ۴۰ صفه اول یکم سنگین باشه ولی به خاطر اینه اول کلو داره میگه بعد یکم یکم داره جزئو میگه.ولی دقیقا چیزی که ازش میخوایو بهت میده چشمتو به حقایقی باز میکنه که تا الان دائم میدیدش و دقت بهش نمیکردی!

5

از این نویسنده کتاب شیب و مهره حیاتی را خیلی خوب نوشتند بقیه کتاب هاش متوسط اند ولی این دو کتاب را خیلی زیبا و پر محتوا نوشتند واقعا لذت بردم و توصیه می کنم حتما بخوانید خیلی تغییر می کنید

1

با معرفی بی پلاس خریدمش ولی ۳۰ درصدش رو که خوندم نتونستم ادامه بدم. حرفا به شدت سطحی و پراکنده بود. نمی دونم کتاب گاو بنفش ام اینقدر بد نوشته یا این اینقدر سطحی بود.

4

خیلی گرونه

4

موضوعی خوبی مطرح شده است اما راهکارها کمی گنگ بیان گردیده‌اند. در مجموع مطالعه این کتاب را برای تعیین مسیر شغلی توصیه می‌کنم.

نمایش 33 نقد دیگر
3.9
(81)
108,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مهره ی حیاتی
مهره ی حیاتی
ست گادین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مهره ی حیاتی
مهره ی حیاتی
آیا غیرقابل جایگزین هستید؟
انتشارات آموخته
3.9
(81)
108,000
تومان