0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شازده کوچولو

معرفی، خرید و دانلود کتاب شازده کوچولو

درباره شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو مشهورترین کتاب قرن، نوشته‌ی آنتوان دوسنت آگزوپری است. اگزوپری با استفاده از زبانی نرم و لطیف و شاعرانه داستانی را روایت کرده است که برای همیشه در خاطر همه‌ی جهانیان می‌ماند.

کتاب شازده کوچولو برای نخستین‌بار در ماه آوریل سال 1943 به زبان انگلیسی و فرانسه در آمریکا منتشر شد. این کتاب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های تاریخ است و در سراسر دنیا طرفداران فراوانی دارد. داستان لایه‌لایه‌ی این کتاب، طوری نوشته شده است که خواننده با هر بار خواندنش نکته‌ای جدید درباره‌اش دریابد، به همین دلیل است که بسیاری از منتقدین و استادان دانشگاه پیشنهاد می‌کنند که این کتاب را باید چندین بار در فواصل زمانی مطالعه کرد.

کتاب شازده کوچولو یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ هم بوده است. این کتاب توانسته است به فروش بیش از 140 میلیون نسخه در سراسر دنیا برسد و به بیش از 300 زبان دنیا ترجمه شده است. تاکنون بارهاوبارها اقتباس‌های هنری مختلفی از کتاب شازده کوچولو شده است؛ کتاب صوتی، کتاب الکترونیکی، تئاتر، نمایش، اجرای اوپرا، اجرای باله، ساختن عروسک و انیمیشن تنها تعدادی از این اقتباس‌ها هستند.

در ایران مترجمان بزرگی از جمله محمد قاضی، احمد شاملو و ابوالحسن نجفی این کتاب را ترجمه کرده‌اند. اولین ترجمه از شازده کوچولو را زنده‌یاد محمد قاضی به انجام رساند. او گفته است که زمانی که در اداره حقوقی وزارت دارایی مشغول به کار بوده یکی از دوستانش که زبان فرانسه می‌دانسته این رمان را برای ترجمه به او پیشنهاد داده است. ابوالحسن نجفی یکی دیگر از مترجمان مشهوری است که این رمان را به فارسی برگردانده است، این ترجمه توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده است.


خلاصه داستان شازده کوچولو

داستان کتاب شازده کوچولو درباره‌ی ملاقات خلبانی با یک موجود کوچولوی دوست‌داشتنی است. این خلبان همان نویسنده‌ی کتاب آنتوان سنت اگزوپری است، او در یکی از سفرهایش به آفریقا، در صحرای آفریقا سقوط می‌کند و در آن‌جا شازده کوچولو را ملاقات می‌کند. داستان شاعرانه و عاشقانه شازده کوچولو از جایی شروع می‌شود که در سیاره‌ ب 612 که سیاره‌ی شازده کوچولو است گیاهی متفاوت در بین علف‌ها رشد می‌کند. گلی که در این داستان نقش معشوق را بازی می‌کند. شازده کوچولو که عاشق گل سرخ می‌شود در مسیر سفر قرار می‌گیرد، سفری که در جست‌وجوی دوست به زمین می‌رسد. شازده کوچولو در سفرش با ساکنان هفت سیارک همنشین می‌شود و از آدم‌های هر سیاره حقیقت‌هایی درباره‌ی زندگی می‌آموزد.

اگرچه عمر اگزوپری کم بود و از چهل و چهار تجاوز نکرد؛ اما همین فرصت کوتاه باعث شد تا او آثار ارزشمندی مثل: «هوانورد»، «زمین انسان‌ها»، «نامه یک گروگان» و «پرواز شبانه» را از خود به جا بگذارد. اگزوپری، نه‌تنها خلبانی شجاع، وطن‌پرست و مبارزی ضد فاشیسم بود؛ بلکه تجربه‌های زندگی‌اش به‌عنوان خلبان در رمان‌ها و داستان‌های لطیف و خیال‌انگیز او منعکس شده است.


درباره آنتوان دوسنت اگزوپری نویسنده شازده کوچولو

آنتوان دو سنت اگزوپری در بیست و نهمین روز ماه ژوئن سال 1900 در شهر لیون فرانسه به دنیا آمد. او در خانواده‌ای اشرافی به دنیا آمد و تا پیش از جنگ جهانی دوم خلبان اشرافی و مسئول رساندن نامه به آفریقای جنوبی بود. او در دوران تحصیل توانایی شاعری و نویسندگی خود را نشان داد؛ اما هرگز به‌صورت جدی به دنبال این کار نرفت.

او در دوران جوانی به خدمت ارتش در آمد و خلبان شد و به واسطه‌ی پروازهایش با مردمان زیادی آشنا شد و تجربه‌ی دیدن طبیعت‌های بکری را داشت. او در چهل و چهار سالگی در یکی از ماموریت‌های نیروی هوایی فرانسه دچار سانحه‌ی هوایی شد و شصت سال بعد از مرگش بقایای هواپیمایش در ساحل مدیترانه پیدا شد. از دیگر آثار او می توان به خلبان جنگ و زمین آدم ها ترجمه پرویز شهدی اشاره کرد.


چرا باید رمان شازده کوچولو را خواند؟

شاهزاده کوچولو، مسافر کوچولو یا همان شاهزاده کوچولو خوانده‌شده‌ترین و ترجمه‌شده‌ترین رمان فرانسوی‌زبان است و لقب بهترین کتاب قرن 20 را نیز از آن خودکرده است.

این کتاب یکی از همان کتاب‌هایی است که همه‌ی مردم باید حداقل یکبار آن را بخوانند، البته یک‌بار مطالعه برای این کتاب بسیار کم است. ساختار لایه لایه‌ای این کتاب ایجاب می‌کند که هر خواننده این کتاب را چندین بار و در فواصل زمانی متفاوت بخواند؛ زیرا با هر بار مطالعه درک تازه‌ای از این کتاب خواهد داشت. باتوجه‌به این نکته خرید نسخه‌ی الکترونیکی و پی دی اف این کتاب بهترین انتخابی است که می‌توانید بکنید، زیرا شما با تنها یک‌بار دانلود کتاب شازده کوچولو از دسته داستان و رمان  می‌توانید برای همیشه به این کتاب جاودانه دسترسی داشته باشید.


قیمت کتاب شازده کوچولو

قیمت کتاب شازده کوچولو بر اساس ترجمه، ناشر و سال چاپ متفاوت است و با سرچ در فیدیبو می‌توانید قیمت‌های مختلف آن را مشاهده کنید.



در بخشی از کتاب شازده کوچولو می‌خوانیم

شازده کوچولو گفت: ولی تو گریه خواهی کرد!

روباه گفت: درست است.فیدیبو - ویرایش ورود محتوا

- پس حاصلی برای تو ندارد.

- چرا دارد. رنگ گندم‌زارها

سپس گفت:

- برو دوباره گل‌ها را ببین. این با خواهی فهمید که گل خودت در جهان یکتاست. بعد برای خداحافظی پیش من برگرد تا رازی به تو هدیه کنم.

شازده کوچولو رفت و دوباره گل‌ها را دید. به آنها گفت:

شما هیچ شباهتی به گل من ندارید، شما هنوز هیچ نیستید. کسی شما را اهلی نکرده است و شما هم کسی را اهلی نکرده‌اید. روباه من هم مثل شما بود. روباهی بود شبیه صدهزار روباه دیگر. ولی من او را دوست خودم کردم و حالا او در جهان یکتاست.

و گل‌ها سخت شرمنده شدند.

شازده کوچولو باز گفت:

شما زیبایید، ولی جز زیبایی هیچ ندارید. کسی برای شما نمی‌میرد. البته گل مرا هم رهگذر عادی شبیه شما می‌بیند. ولی او یک‌تنه از همه شما سر است، چون من فقط او را آب داده‌ام، چون فقط او را زیر حباب گذاشته‌ام، چون فقط برای او پناهگاه با تجهیز ساخته‌ام، چون فقط برای خاطر او کرم‌هایش را کشته‎ام، چون فقط به گِله‌گزاری او با به خودستایی او یا گاهی هم به قهر و سکوت او گوش داده‌ام. چون او گل من است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب شازده کوچولو

اگر از رمان شازده کوچولو لذت برده‌اید داستان‌های خواندنی دیگری هم برای شما وجود دارد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۹۱ مگابایت
تعداد صفحات
117 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۵۴:۰۰
نویسنده آنتوان دوسنت اگزوپری
مترجمابوالحسن نجفی
ناشرنشر نیلوفر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
La Petit Prince.
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۰۴
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۹۱ مگابایت
۱۱۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 780 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
آموزنده 🦉 (3)
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
3 ٪
357 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی عالیه , ارزش چند بار خوندن رو هم داره. ولی یه ضعف بزرگ هم فیدیبو داره , وقتی فهمیدم خیلی جاخوردم , اونم این که تو ارشیو این همه کتاب های فیدیبو جای کتاب رمان سینوهه خالیه, کتابی که نزدیک به پنجاه بار تجدید چاپ شده و الانم تو کتابخانه ها نمیشه پیداش کرد , خواهشا بزارید این کتاب ارزشمند رو , به غیر از این فیدیبو همه چیش عالیه

5

همه ی ما تو زندگیمون یه گل سرخ داریم که از خیلی چیزها برامون با ارزش تره شازده کوچولو این حقیقت رو به من یادآوری کرد که بیشتر مراقب گل محبوبم باشم ... موقع خوندن این کتاب این بیت از سعدی مدام توی ذهنم بود : به گلستان نروم تا تو در آغوش منی بلبل ار روی تو بیند طلب گل نکند...

5

باید درکش کرد که فهمید چقد قشنگه اونایی که نمیتونن بفهمنش میگن خوب نیست شازده کوچولو: شوخی چیه؟! روباه:همون که ادما حرف دلشونو باهاش میزنن...!💔 شازده کوچولو:گل من گاهی بد اخلاق،کم حوصله و مغرور بود اما موندنی بود و همین بودنش بود که اون رو تبدیل به گل من کرده بود👑💫 🌑(بریده متنهایی از کتاب)🌒

5

من اولین بار سالها پیش این کتابو خوندم.و هربار, هربار که میخونمش امکان نداره اشک نریزم! در تعجبم از این همه زیبایی و این همه معرفت در یک کتاب بسیار کم حجم.کتاب های زیادی خوندم.و واقعا و به جرات, بهترین کتاب خونده شده در عمرمه.امکان نداره جملاتش از یادم بره.یک زندگی آموز بالقوه....

5

من این کتاب رو خوندم عالی بود . مخصوصا ترجمه آقای ابوالحسن نجفی که دیگه حرف نداره و بسیار روانه. به نظر من منظور اگزوپری از درختان بائوباب همان مشکلات رو کره زمین هستن که روز به روز بزرگتر میشن اگه زمانی که هنوز این مشکلات کوچیکن فکری براشون نکنیم و اونا رو از بین نبریم این مشکلات خیلی بزرگ میشن به طوری که میتونن زمین رو نابود کنن. این مشکلات میتونن ظلم و ستم ، استعمارگری ، جهل ، آلودگی هوا و... باشن . وظیفه ما ساکنان زمین اینه که در برابر درختان بائوباب بی مسئولیت نباشیم و سکوت نکنیم .

5

عالی و فوق العاده. این کتاب فراتر از یک کتابه.... با ان لحن بچه گانه و ساده و دیالوگ ها بین خلبان و شازده کوچولو اقای اگزوپری قصد دارن به هممون حالی کنن که این دنیا ارزش این چیزای بیهوده رو نداره...مراقب گل سرخ باشیم که منظور از گل سرخ خیلی چیزهاست من کتابشو خوندم و فیلمشو دیدم و واقعا اشکم دراومد. "یه چیزی بگم...این کتاب رو من از نمایشگاه خریدم دو هزار تومن ولی برای این نسخه پنج هزار تومن خیلییه. "

5

کتابی فوق العاده با بیانی ساده ولی در عین حال مفهوم دار که با هر بار مطالعه یک چیز از ان استنباط میشود به نظر من اقای اگزوپری با این کتاب به ظاهر کودکانه توانسته ذهن بیشتر مردم را حداقل ساعتی به فکر فرو ببرد که این دنیای پر از زیبایی های فریبنده واقعا چطور همه ی مارا از ارزش های واقعی زندگی غافل کرده ..... به نظر من جزو کتاب هایی است که باید در طول زندگیتان بخوانید از روی این کتاب فیلم خیلی جالبی ساخته شده که در کنار فیلم غوغا به پا میکند و این اغراق نیست خسته نباشید

5

خیلی معنای عمیقی داشت. با اینکه گل شازده کوچولو رو اذیت میکرد ولی شازده کوچولو حاضر شد برای دوباره دیدن گلش از جونشم بگذره و این خیلی مفهوم قشنگی داره. اینکه همه آدما یه گل دارن که از همه چی توی این دنیا براشون با ارزش تره فقط گاهی آدما نمیتونن بخاطر غرور و یا هر چیز دیگه‌ای به اون گل عشق بورزن و اینکه اگه بتونن اونطور که باید گلشون رو دوست داشته باشن باعث میشه یه زندگی قشنگ داشته باشن مثل همون زندگی که شازده کوچولو داشت. حالا اون گل میتونه هر کسی یا هر چیزی باشه.

5

بهترین کتاب فلسفی که خوندم البته هیچ کدومش ترجمه ی احمد شاملو نمیشه آدم ها برای سر دراوردن از چیزها وقت ندارند همه چیز را همین جور حاضر آماده از دکان ها میخرند اما از آنجایی که دکانی وجود ندارد که دوست معامله کند آدم ها ماندند بی دوست تو اگر دوست میخواهی خب منو اهلی کن!!! (برگرفته از متن کتاب) لقمانیه

5

بهترین کتابی که خوندم البته اگه درکش کنید

نمایش 347 نقد دیگر
4.6
(795)
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شازده کوچولو
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
نشر نیلوفر
4.6
(795)
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
15,000
تومان