0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قلاب
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قلاب

چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آنها عادت شود
درباره قلاب

هفتاد و نه درصد از مالکین گوشی‌های هوشمند، گوشی‌شان رو هر روز صبح در مدت پانزده دقیقه بعد از بیدار شدن چک می‌کنند. مسئله حیرت‌انگیزتر این است که یک سوم از کل مردم آمریکا به کار با گوشی هوشمندشان نسبت مسائل زندگی متاهلی‌شان بیشتر توجه می‌کنند.

یک تحقیق دانشگاهی در سال ۲۰۱۱ نشان داده که مردم در هر روز سی و چهار مرتبه گوشی‌هایشان رو چک می‌کنند. با این حال ساکنان مناطق صنعتی بر این باورند که تعداد این چک کردن تقریبا به میزان شگفت‌آور ۱۵۰ مرتبه در روز می‌رسد.

تکنولوژی‌هایی که استفاده می‌کنیم به اجبار تبدیل شده‌اند، البته اگر به حالت اعتیاد تبدیل نشده باشند. این تکنولوژی‌ها با محرکی برای بررسی کردن یک اخطار، باعث می‌شوند به بازدید از صفحات شبکه‌های اجتماعی فقط برای چند دقیقه کشانده شویم، اما متوجه می‌شویم هنوز درگیر آن‌ها هستیم و به مدت یک ساعت مشغول چرخیدن در این رسانه‌های اجتماعی بزرگیم. در کل روز احساس می‌کنید که این یک اضطراره و به سختی به آن توجه می‌کنید.

روانشناسان عادت‌ها را به عنوان "رفتارهای خودکاری تعریف کرده‌اند که توسط نشانه‌های موقعیت‌ها به حرکت در‌میان" یا فعالیت‌هایی که با تفکر آگاهانه‌ی کم یا بدون تفکر آگاهانه انجام می‌دهیم. محصولات و خدماتی که ما از روی عادت استفاده می‌کنیم، تغییردهنده رفتار ما هستند. اعمال ما مهندسی شده‌اند.

چگونه شرکتها کار می‌کنند، آیا آنها ذهن‌های کاربران را تحت کنترل قرار داده‌اند؟ چه مسئله‌ای باعث شده برخی از محصولات اینقدر عادت‌گونه انجام بِشوند؟

شکل‌دهندگان عادات برای بقایِ خیلی از محصولات حیاتی هستند. چون حواسپرتی‌های نامحدود در حال رقابت با توجه هستند، شرکت‌ها در حال به کاربردن ماهرانه راهبردهای نوین در ذهن کاربران خودشان هستند. انباشته شدن میلیونها کاربر دیگر به اندازه کافی خوب نیست و شرکت‌ها متوجه شدند که ارزش اقتصادی آنها از قدرتِ عادت‌هایی است که خلق کرده‌اند. به منظور وفاداری کاربران و ایجاد یک محصول که به شکل منظم مورد استفاده قرار بگیره، شرکت‌ها نه تنها باید کابران رو وادار کنند تا از محصولاتشون استفاده کنند بلکه باید آن‌ها رو وادار می‌کنند تا دست به عمل بزنند.

با تسلط در طراحی محصولی که شکل‌دهنده‌ی عادت هستند، شرکت‌ها به موفقیت می‌رسند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
226.۱۷ کیلوبایت
مدت زمان
۰۴:۰۱:۴۴
نویسندهنیر ایال
نویسنده دومرایان هوور
مترجم یاسمین شریف پور
راویحامد بیطرفان
ناشرشادن پژواک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۲۶.۱۷ کیلوبایت
۰۴:۰۱:۴۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
48,000
٪50
24,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قلاب
٪50
قلاب
چگونه محصولاتی بسازیم که استفاده از آنها عادت شود
شادن پژواک
5
(1)
48,000
٪50
24,000
تومان