0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
من، مداد
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی من، مداد

درباره من، مداد

بخشی از کتاب

شش دهه پس از اولین ظهور کتاب «من، مداد» لئونارد رید، همچنان این کتاب صفت‌های ستایش‌کننده‌ای نظیر شیوا، خارق‌العاده، ماندگار، تغییر پارادایم، کلاسیک را تداعی می‌کند. درست است، زیرا این کتاب کوچک چشم و ذهن افراد را در هر سنی باز می‌کند. بسیاری از خوانندگانی که برای اولین بار این کتاب را می‌خوانند با دیدی متفاوت به جهان نگاه می‌کنند.

ایده‌ها زمانی قوی‌تر می‌شوند که در قالب یک داستان جذاب، قرار بگیرند. نکته اصلی لئونارد – در این زمینه که زمانی که یک روح از دانش و مهارت لازم برای تولید یک مداد ساده برخوردار نباشد، به سختی می‌تواند اقتصادها را «برنامه‌ریزی» کند – در خود کلمات مسحورکننده‌ یک مداد آشکار می‌شود. لئونارد می‌توانست بنویسد «من، ماشین» یا «من، هواپیما»، اما انتخاب موارد پیچیده‌تر پیام را تضعیف می‌کرد. هیچ کس - تکرار کنید، هیچ کس، مهم نیست که چقدر باهوش باشد یا چه میزان هوشی داشته باشد – نمی‌تواند از ابتدا یک مداد کوچک و روزمره خلق کند، چه برسد به یک ماشین یا هواپیما.

این پیامی است که افراد والا و توانا را فروتن می‌کند. این پیام، غرور کاذب کسانی را که فکر می‌کنند می‌دانند چگونه به کار دیگران اهمیت دهند، تضعیف می‌کند. به زبان ساده توضیح می‌دهد که چرا برنامه‌ریزی مرکزی تمرینی برای غرور و بیهودگی است، یا آنچه که برنده جایزه نوبل و اقتصاددان اتریشی، اف. آ. هایک به درستی آن را «تظاهر به دانش» نامیده است. 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
22.۷۴ کیلوبایت
مدت زمان
۳۲:۰۸
نویسندهلئونارد ای رید
مترجم یاسین قاسمی بجد
راوی زهرا حاتمیان فر
ناشریاسین قاسمی‌بجد
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۲.۷۴ کیلوبایت
۳۲:۰۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
15,000
٪50
7,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
من، مداد
٪50
من، مداد
لئونارد ای رید
یاسین قاسمی‌بجد
0
(بدون نظر)
15,000
٪50
7,500
تومان